Akumulator do M3 e92

2008-2013 | silnik: S65B40
MMarcinS
Posty: 26
Rejestracja: wt lis 03, 2015 10:54
Auto: M3 E92 DKG

Akumulator do M3 e92

Post autor: MMarcinS » pn lut 27, 2017 14:46

Panowie

Jestem zmuszony zmienic baterie w swoim aucie, problem jest taki ze ten ktory mam nie jest oryginalny, a w serwisie po podaniu vinu tez nie sa pewnie jakie parametry powienien miec aku do tego auta :shock: . Wiadomo ze sprawdze to co mam teraz u siebie, ale dla pewnosci wie ktos jakie parametry ma seryjny oryginalny aku do m3 ? Chodzi mi o Amh i prad rozruchowy.

Dzieki za pomoc.

--==maly==----
Posty: 2334
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 E92 Competition Individual
Lokalizacja: Warszawa

Re: Akumulator do M3 e92

Post autor: --==maly==---- » wt lut 28, 2017 01:53

W zależności od dodatkowych opcji stosowano od 70 do 92ah można zawsze sprawdzić jaki akumulator masz zakodowany w module i nawet należy to sprawdzić bo nowy może nie działać prawidłowo.
CZĘŚCI ORYGINALNE BMW ORAZ INNE DOBRE ZAMIENNIKI LEMFORDER/TRW/ATE/BOSCH/FEBI/SKF.../OLEJE LIQUI MOLY/MOTUL I INNE
DLA FORUMOWICZÓW ATRAKCYJNE CENY TEL: 726664448 AUTOLUST@WP.PL ZAPRASZAMY

MMarcinS
Posty: 26
Rejestracja: wt lis 03, 2015 10:54
Auto: M3 E92 DKG

Re: Akumulator do M3 e92

Post autor: MMarcinS » wt lut 28, 2017 14:07

Dzieki za info.

Czy moze ktos z ludzi z forum z Wawy ma dostep do kompa zeby sie podlaczyc czy musze jechac do warsztatu : / ?

pzdr
M

Awatar użytkownika
ins
Posty: 98
Rejestracja: pt cze 12, 2015 17:48
Auto: M3 E92

Re: Akumulator do M3 e92

Post autor: ins » pt mar 10, 2017 11:08

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_1999" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja wymieniałem niedawno z 80Ah na Fiamm 85Ah, kodowanie i działa jak należy.

Fabryczny przeżył 10 lat i gdyby nie uszkodzenie modułu EDC, które go rozładowało pewnie żył by jeszcze dłużej - jestem pod wrażeniem.

Zakoduje Tobie to każdy elektryk, który ma minimum pojęcia o BMW.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1893
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Akumulator do M3 e92

Post autor: Pawel_M3GT » czw paź 19, 2017 00:41

czy jak mam zakodowany akumulator np. 80Ah, to moge kupic wiekszy- 90Ah i wystarczy zakodowac nowa wartosc w module i wszystko bedzie ok ?? Moge zalozyc wogole 90Ah jesli mialem mniejszy ?
Akumulator ktory znalazlem ma dlugosc 350 wejdzie bez problemu do M3 ?
Ostatnio zmieniony śr lis 15, 2017 03:12 przez Pawel_M3GT, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1893
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Akumulator do M3 e92

Post autor: Pawel_M3GT » ndz lis 19, 2017 19:08

Dobra, z tego co sie dowiedzialem 90Ah i dlugosc 350mm pasuje idealnie.
Musze wyjac stary akumulator , czy wystarczy jak podepne drugi akumulator dla podtrzymania pod kleme pod maska ?
Czy musi byc podpiety do klem przy akumulatorze - co bedzie dosc trudne do zrobienia manualnie ..
:?: :?:

Moj samochod jest wyposazony w BRAKE ENERGY REGENERATION system odyskiwania energii z hamowania, czy to ma jakies znaczenie ?

MMarcinS
Posty: 26
Rejestracja: wt lis 03, 2015 10:54
Auto: M3 E92 DKG

Re: Akumulator do M3 e92

Post autor: MMarcinS » pn lis 20, 2017 16:48

U mnie byl odpiety i wyjety stary, pozniej wlozony nowy + "wgranie go w systemie auta " , podpieli sie pod kompa i cos tam ustawili.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1893
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Akumulator do M3 e92

Post autor: Pawel_M3GT » pn lis 20, 2017 18:00

MMarcinS pisze:U mnie byl odpiety i wyjety stary, pozniej wlozony nowy + "wgranie go w systemie auta " , podpieli sie pod kompa i cos tam ustawili.
Tak , ale ja chce wyjac stary u siebie w domu, bo chce wczyscic wneke , niestety lekko podciekalo z lampy , uszczelke juz wymienilem i chce teraz porzdnie wszystko wytrzec, wyczyscic itp.
i Nie wiem czy wystarczy jak podepne inny akumulator dla podtrzymania do plusa pod maska ?
czy musze podpiac sie pod klemy przy akumulatorze co bedzie mniej wygodne przy jego wyciaganiu.
Nie ma tu zadnego elektryka ? :)

saron22
Posty: 341
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Akumulator do M3 e92

Post autor: saron22 » pn lis 20, 2017 18:32

Możesz podpiąć się pod złącza pod maską. Użyć możesz do tego np. kabli rozruchowych i zapasowego akumulatora. Tylko uważaj, żebyś w trakcie sprzątania przypadkowo klem nie złączył ani nie dotknął klemą plusową do karoserii.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1893
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Akumulator do M3 e92

Post autor: Pawel_M3GT » wt lis 21, 2017 02:31

saron22 pisze:Możesz podpiąć się pod złącza pod maską. Użyć możesz do tego np. kabli rozruchowych i zapasowego akumulatora. Tylko uważaj, żebyś w trakcie sprzątania przypadkowo klem nie złączył ani nie dotknął klemą plusową do karoserii.

Ok , owine plusa jakas szmata. Mam nadzieje, ze uruchomie samochod bez problemu ze i nie zablokuje mi sie kierownica itp. :)

Awatar użytkownika
seevin
Posty: 121
Rejestracja: pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: Akumulator do M3 e92

Post autor: seevin » wt sty 22, 2019 22:26

Aktualnie mam akumulator 90 Ah 720A, nieoryginalny. Chcę kupić jakiś AGM z Varty, wygląda na to, że w grę wchodzi 95AH 850A albo 80Ah 800A - któryś z nich będzie się nadawał? Ewentualnie co innego możecie polecić?
Co jeśli nie zostanie zakodowany bezpośrednio po wymianie, tylko po przejechaniu kilku-kilkudziesięciu km?

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 191
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
Auto: F82 M4 i inne złomy ;)
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Akumulator do M3 e92

Post autor: arturo » śr sty 23, 2019 09:16

Nic się przez te kilka km nie stanie .
F82 M4 Akrap

Awatar użytkownika
seevin
Posty: 121
Rejestracja: pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: Akumulator do M3 e92

Post autor: seevin » śr sty 23, 2019 10:42

Dzięki za odpowiedź.
Pytanie jeszcze jaką pojemność wybrać. W historii serwisowej widzę, że auto z fabryki w 2010 wyszło ze standardowym akumulatorem 90Ah, a w grudniu 2013 był wymieniony na AGM 92Ah 850A, później w maju 2014 jeszcze raz wymieniony na nowy taki sam z powodu awarii modułu EDC. Nie wiem dlaczego po 2.5 roku był wymieniony ponownie, agm powinien chyba dłużej podziałać.
Varta ma tak jak wspomniałem 95 ah 850A i ten jest najbliższy parametrami. Pytanie czy jak nie mam start stop to aż taki duży akumulator jest potrzebny, czy 80ah nie wystarczy?

ODPOWIEDZ