Problem z pracą na zimnym - błąd regulator biegu jałowego

2008-2013 | silnik: S65B40

Problem z pracą na zimnym - błąd regulator biegu jałowego

Postprzez tony_rider » N lut 05, 2017 11:55

Panowie mam problem w moim m3 e92 2010, na zimnym silniku wali błędem 2B0D - regulator biegu jałowego - wadliwa kontrola. Na zimnym silniku nie chce chodzić na wolnych obrotach, gaśnie, szarpie silnikiem, po 2-3 minutach gdy silnik sie zagrzeje trochę, odpalam jeszcze raz i auto zaczyna chodzić normalnie. Miał ktoś cos podobnego może? Czy te silniczki krokowe są podobnie nie zbyt udane jak siłowniki sterujące przepustnicami? Może jest to typowa usterka dla M3? Czytałem w podobnym temacie o właśnie tych siłownikach przepustnic, ale u mnie nie jest raczej problem z tym. Po odpaleniu na zimnym wyskakują na desce błędy, silnika- ograniczenie mocy, DSC, i chyba jeszcze start stop.

Wczoraj pół dnia męczyłem się z tym próbując ustalić co jest nie tak, bo najdziwniejsze jest to że po lekkim zagrzaniu silnika wszystko działa poprawnie, dlatego nie do końca mam przekonanie że jest to uszkodzenie tego elektronicznego elementu, bo co ma to tego stopień zagrzania silnika? Zauważyłem jeszcze że na zimnym silniku przez silnik krokowy w ogóle nie wciąga powietrza do silnika ( przepustnica w tym jest zamknięta ), natomiast po zagrzaniu, przepustnica na wolnych sie uchyla - ciągnie dużo powietrza i silnik zaczyna pracować normalnie, oczywiście główne przepustnice na wolnych są zamknięte. Dodatkowo jeszcze wypatrzyłem że nie załącza sie u mnie ta czarna elektryczna pompa powietrza, może ktoś sprawdzić, albo może orientujecie się czy przy takich temperaturach jak teraz ( koło 5*C ) na zewnątrz ta pompa powinna się załączyć? Czy ona zawsze powinna chwile pracować na zimnym silniku ? Nawet w ciepłe dni ?

HELP :)
tony_rider
 
Posty: 185
Dołączył(a): Pt gru 27, 2013 15:52
Auto: BMW

Re: Problem z pracą na zimnym - błąd regulator biegu jałoweg

Postprzez nastar » N lut 05, 2017 17:58

No ciekawe ciekawe, u mnie też pompa się ostatnio nie załącza wszystko poza tym chodzi normalnie hmm
Avatar użytkownika
nastar
 
Posty: 79
Dołączył(a): Cz lip 07, 2011 13:03
Lokalizacja: z osiedla
Auto: arrow M3

Re: Problem z pracą na zimnym - błąd regulator biegu jałoweg

Postprzez bosspower » Pn lut 06, 2017 19:09

Chodzi ci o pompe powietrza wtornego ?
Powinna zawsze chodzic zeby katalizatory pogrzac.
Bedzie chodzic tak dlugo az beda wystarczajaco cieple.

Jesli chodzi o regulator biegu jalowego to wymieniaja to ale widze ze z rozym skutkiem .

Pisza tez zeby sprawdzic czy akumulator nie wymaga naprawy.
bosspower
 
Posty: 145
Dołączył(a): Śr gru 09, 2015 21:09
Lokalizacja: Radom
Auto: M3 E93 LCI

Re: Problem z pracą na zimnym - błąd regulator biegu jałoweg

Postprzez tony_rider » Cz lut 09, 2017 23:48

Panowie już koniec pomysłów i możliwości, sprawdzone dosłownie wszystko, kupiłem dwa silniczki krokowe, na obu ten sam efekt, auto na zimnym na wolnych nie chodzi, po zagrzaniu się jest wszystko ok. pompa powietrza się włącza na chwile na zimnym, więc tutaj jest wszystko ok... nie możliwe też że 3 różne silniczki krokowe są padnięte...

Możecie polecić jakiegoś dobrego speca od BMW ///M ? Najlepiej w małopolsce który by mi to ogarnął??
tony_rider
 
Posty: 185
Dołączył(a): Pt gru 27, 2013 15:52
Auto: BMW

Re: Problem z pracą na zimnym - błąd regulator biegu jałoweg

Postprzez bosspower » Pt lut 10, 2017 17:03

Mauto Legionowo.

Tylko termin pewnie za 3 tyg. wiec dzwon juz teraz zeby sie umawiac ale jak chcesz miec to zrobione to lepiej tam jedz.
bosspower
 
Posty: 145
Dołączył(a): Śr gru 09, 2015 21:09
Lokalizacja: Radom
Auto: M3 E93 LCI

Re: Problem z pracą na zimnym - błąd regulator biegu jałoweg

Postprzez raptownym3 » So lut 11, 2017 02:23

Jak coś to zapraszam ..... :)
Raptowny M-Performance
raptownym3
 
Posty: 162
Dołączył(a): Wt paź 27, 2009 02:16
Lokalizacja: Lublin
Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr

Re: Problem z pracą na zimnym - błąd regulator biegu jałoweg

Postprzez ins » Śr lut 15, 2017 12:28

Miałem podobne objawy i dopiero wymiana nastawnika przepustnic pomogła. Speców od ///M masz m.in w Legionowie i Łodzi (tam robiłem panewki + duży serwis pozakupowy i jestem zadowolony).
Avatar użytkownika
ins
 
Posty: 98
Dołączył(a): Pt cze 12, 2015 17:48
Auto: M3 E92

Re: Problem z pracą na zimnym - błąd regulator biegu jałoweg

Postprzez bosspower » Śr lut 15, 2017 16:32

Teraz jeden nastawnik kosztuje 2300 chyba.
bosspower
 
Posty: 145
Dołączył(a): Śr gru 09, 2015 21:09
Lokalizacja: Radom
Auto: M3 E93 LCI

Re: Problem z pracą na zimnym - błąd regulator biegu jałoweg

Postprzez MarcinGrad » Wt lis 28, 2017 10:11

Witam wszystkich Forumowiczów .

Mam problem podobny jak w/w temacie , auto nie chce odpalić na zimnym silniku . Po odpięciu aku. I podłączeniu ponownie auto odpala , wywala błąd DCT oraz wiele innych . Po rozgrzaniu samochód odpala już bez problemu błędy nie znikają . Samochód jedzie normalnie nie odcina mocy , czytałem wiele opini na ten temat . Zalecają wymianę nastawnika przepustnic jako pierwszy problem , ale koszt jest duży wiec chciał bym się upewnić jak sprawdzić czy taki nastawnik jest uszkodzony bo w błędach odczytanych z komputera nic na to nie wskazuje . Czytałem na jednym z forum na temat tego samego problemu i Pan który to miał napisał ze wymienił te nastawniki a problem nadal był . Pomogła dopiero naprawa sterownika silnika bo był uszkodzony . I auto zaczęło normalnie działać .

Dodam ze moje auto jest po naprawie blacharsko lakierniczej , ale było to robione w serwisie na oryginalnych częściach .
Został tez wymieniony akumulator może jest on źle dobrany do modelu auta lub jest uszkodzony i on wywala takie błędy , nie wiem już gdzie szukać .

Może zna ktoś kogs z okolic zachodniopomorskiego ? Kto jest dobry w autach od serii M .

Z góry dziękuje za odpowiedz.
MarcinGrad
 
Posty: 2
Dołączył(a): Pn lis 20, 2017 23:09
Auto: M3 e90

Re: Problem z pracą na zimnym - błąd regulator biegu jałoweg

Postprzez yamati12 » Pn gru 11, 2017 21:12

MarcinGrad napisał(a):Witam wszystkich Forumowiczów .

Mam problem podobny jak w/w temacie , auto nie chce odpalić na zimnym silniku . Po odpięciu aku. I podłączeniu ponownie auto odpala , wywala błąd DCT oraz wiele innych . Po rozgrzaniu samochód odpala już bez problemu błędy nie znikają . Samochód jedzie normalnie nie odcina mocy , czytałem wiele opini na ten temat . Zalecają wymianę nastawnika przepustnic jako pierwszy problem , ale koszt jest duży wiec chciał bym się upewnić jak sprawdzić czy taki nastawnik jest uszkodzony bo w błędach odczytanych z komputera nic na to nie wskazuje . Czytałem na jednym z forum na temat tego samego problemu i Pan który to miał napisał ze wymienił te nastawniki a problem nadal był . Pomogła dopiero naprawa sterownika silnika bo był uszkodzony . I auto zaczęło normalnie działać .

Dodam ze moje auto jest po naprawie blacharsko lakierniczej , ale było to robione w serwisie na oryginalnych częściach .
Został tez wymieniony akumulator może jest on źle dobrany do modelu auta lub jest uszkodzony i on wywala takie błędy , nie wiem już gdzie szukać .

Może zna ktoś kogs z okolic zachodniopomorskiego ? Kto jest dobry w autach od serii M .


Z góry dziękuje za odpowiedz.


Jakie dokładnie błędy ci wywala?
yamati12
 
Posty: 62
Dołączył(a): Pt mar 17, 2017 11:05
Lokalizacja: Zakopane
Auto: EVOX, M3


Powrót do E90-93 M3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość