Panewki zestaw.
- --==maly==----
- Posty: 2509
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Panewki zestaw.
Dokładnie w e46 były dwa rodzaje śrub zmieniły się wraz z liftem i są na inny klucz ale wszystkie były mocne te z e6x i e9x są miękkie i nawet jak by się ktoś uparł nie przykręci panewek po wymianie na te same śruby bo będą się przeciągać.
Re: Panewki zestaw.
No to moze od drugiej strony, czy ryzykujemy cos gdy podczas wymiany panewek na serie damy ARP ? moze to jest glwona przyczyna zurzywania sie czy moze jednak same panewki ? Szczerze to wolalbym cos zrobic raz a dobrze, takze jak sie okaze ze customowe panewki i sruby ARP zalatwiaja problem to bylaby bajka.
Re: Panewki zestaw.
Też się nad tym zastanawiam, ale cenowo wychodzi to trochę bez sensu - wg mnie jeśli zamawiać te śruby z USA, to od razu komplet z panewkami od VAC motorsport, bo wtedy dają rabat.
Nikt chyba jednoznacznie nie jest w stanie podać przyczyny zużywania panewek. Jedni mówią że 10w60 jest zły, inni że panewki muszą mieć większy luz, jest też opcja z tymi śrubami. Panewki z większym luzem czy olej o mniejszej lepkości bałbym się dawać, bo nie wiadomo jak to wpłynie na smarowanie pozostałych elementów silnika i zaraz się może okazać że pójdą np. główne panewki
Ten zestaw VAC+ARP jest o tyle spoko, że są udokumentowane jakieś efekty tego rozwiązania jak wspomniałem wcześniej. Jeden z lepszych warsztatów w USA - MRF zakłada je do wszystkich aut, można prześledzić wątek tu: http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=1039320" onclick="window.open(this.href);return false;
Jedyny problem to czy ktoś już to montował u nas i czy się podejmie takiej "egzotyki", no i wiadomo dostępność, trzeba zapłacić za wysyłkę z USA i pozostaje jeszcze kwestia VAT i cła...
Nikt chyba jednoznacznie nie jest w stanie podać przyczyny zużywania panewek. Jedni mówią że 10w60 jest zły, inni że panewki muszą mieć większy luz, jest też opcja z tymi śrubami. Panewki z większym luzem czy olej o mniejszej lepkości bałbym się dawać, bo nie wiadomo jak to wpłynie na smarowanie pozostałych elementów silnika i zaraz się może okazać że pójdą np. główne panewki

Ten zestaw VAC+ARP jest o tyle spoko, że są udokumentowane jakieś efekty tego rozwiązania jak wspomniałem wcześniej. Jeden z lepszych warsztatów w USA - MRF zakłada je do wszystkich aut, można prześledzić wątek tu: http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=1039320" onclick="window.open(this.href);return false;
Jedyny problem to czy ktoś już to montował u nas i czy się podejmie takiej "egzotyki", no i wiadomo dostępność, trzeba zapłacić za wysyłkę z USA i pozostaje jeszcze kwestia VAT i cła...
- Pawel_M3GT
- Posty: 2064
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Panewki zestaw.
Ja na przyklad wymieniam na oryginaly i godze sie z tym ze 60-70 tys bede robil to znowu i tyle. Chyba , az taki dramat to to nie jest.
Re: Panewki zestaw.
Ja ogólnie też czuję, że na tym się u mnie skończy mając na uwadze to, co napisałem post wyżej. Przy moich przebiegach będzie spokój na 6-7 lat, co nie zmienia faktu, że dużo lepiej bym się czuł załatwiając sprawę raz a dobrze.
Pawel_M3GT, gdzie planujesz wymienić panewki?
Pawel_M3GT, gdzie planujesz wymienić panewki?
- Pawel_M3GT
- Posty: 2064
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Panewki zestaw.
Kolega bedzie zmienial, bardzo dobry mechanik i kierowca wyscigowy.seevin pisze:Ja ogólnie też czuję, że na tym się u mnie skończy mając na uwadze to, co napisałem post wyżej. Przy moich przebiegach będzie spokój na 6-7 lat, co nie zmienia faktu, że dużo lepiej bym się czuł załatwiając sprawę raz a dobrze.
Pawel_M3GT, gdzie planujesz wymienić panewki?
ale mysle, ze dobry mechanik od BMW. ktory mial z do czynienia z silnikami M, bez problemu to bezpiecznie zrobi. Wazne jest , zeby zachowac czystosc pracy przy tej operacji.
-
- Posty: 182
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
- Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Panewki zestaw.
Seevin te korby są razem ze śrubami też firmy Carrillo a wymieniałem je ponieważ mam silnik na kompresorze w specyfikacji G-power Sk3rr. Odnośnie śrub Arp to wymiana panewek przy ich użyciu jest zdecydowanie prostsza i szybsza , dokręcasz tylko momentem a nie momentem plus kontem i do tego powtarzasz to trzykrotnie w przypadku śrub oem bmw ,te śruby po przez trzykrotny proces dokręcania ulegają wyciągnięciu .Co do panewek teorii jest wiele ale na M3 forum jest temat w którym jet wiele pomiarów i informacji .Gdy bmw zaprojektowało nowe panewki 702/703 w celu dostosowania norm bezołowiowych , wprowadziło zmiany konstrukcyjne w celu załagodzenia problemu , zwiększył się luz ,materiał jest dużo twardszy i zmieniła się ekscentryczność panewki o 250% .Co ja zauważyłem przy nowych panewkach to przy podobnych przebiegach wyglądają sporo lepiej od poprzedniej ich wersji ,aczkolwiek nadal stanowi to problem w tym silniku i trzeba je wymieniać co 80,000 km.
Raptowny M-Performance
Re: Panewki zestaw.
G Power nie daje do tego zestawu odpowiednich korb? Z tego co czytałem pojemność wzrasta do 4,5. Konkretny mod, nie powiem
Jaki czas 100-200?
W kwestii panewek zadzwonię chyba do Mautoczęści i wybadam temat, jak będą chętni założyć zestaw VAC + ARP to będę kombinował żeby to tu ściągnąć, jak będą jakieś wątpliwości z ich strony to chyba nie ma sensu ryzykować i pójdzie wszystko OEM.

W kwestii panewek zadzwonię chyba do Mautoczęści i wybadam temat, jak będą chętni założyć zestaw VAC + ARP to będę kombinował żeby to tu ściągnąć, jak będą jakieś wątpliwości z ich strony to chyba nie ma sensu ryzykować i pójdzie wszystko OEM.
-
- Posty: 182
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
- Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Panewki zestaw.
Ja ten zestaw zbudowałem sobie sam ,pojemność 4,0 kute tłoki mahle Cr 10:1 i kute korbowody carrillo .Co do czasu to powiem na wiosnę jak wszystko zacznie poprawnie działać .Auto na tym setupie powinno mieć 700ps .http://wiki.rcollins.org/core/index.php ... _Rod_Bolts" onclick="window.open(this.href);return false;
Raptowny M-Performance
Re: Panewki zestaw.
Oto moje panewki - miałem wymieniać na wiosnę ale jakoś tak szybciej mi poszło.
Na górze panewki przedlift , wymiana po 110 tyś. olej wg. serwisu do 80 tyś , potem zawsze co 10 tyś.
Na dole poliftowe panewki serwis , wymiana po następnych 90 tyś , olej co 10 tyś.
Panewki nie są ułożone wg. kolejności cylindrów ani góra dół ale to nie ma większego znaczenia dla całości obrazu.
Myślę że teorie o dobrym traktowaniu i częstych wymianach oleju można spokojnie zakopać . Według mnie wymiana przy 100 tyś na nowych panewkach jest właściwym momentem , ale jeśli ktoś lubi ryzyko to może czekać dłużej , tylko od razu nasuwa się pytanie , po co czekać ?

https://www.fotosik.pl/zdjecie/2c18edee321a2248" onclick="window.open(this.href);return false;
Na górze panewki przedlift , wymiana po 110 tyś. olej wg. serwisu do 80 tyś , potem zawsze co 10 tyś.
Na dole poliftowe panewki serwis , wymiana po następnych 90 tyś , olej co 10 tyś.
Panewki nie są ułożone wg. kolejności cylindrów ani góra dół ale to nie ma większego znaczenia dla całości obrazu.
Myślę że teorie o dobrym traktowaniu i częstych wymianach oleju można spokojnie zakopać . Według mnie wymiana przy 100 tyś na nowych panewkach jest właściwym momentem , ale jeśli ktoś lubi ryzyko to może czekać dłużej , tylko od razu nasuwa się pytanie , po co czekać ?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/2c18edee321a2248" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Panewki zestaw.
Dzięki za foty. Słaby ten temat panewek, trzeba tego dobrze pilnować. Przy oryginalnych panewkach nie ma szans oszczędzić je przed zużyciem. Ja jeszcze nie mam 60 tys przebiegu i umawiam się na wymianę na wiosnę dla spokoju.
Z ciekawości, jaki olej lałeś do auta z tymi nowymi panewkami? Masz zmieniony dolot?
Z ciekawości, jaki olej lałeś do auta z tymi nowymi panewkami? Masz zmieniony dolot?
Re: Panewki zestaw.
Mój samochód to całkowita seria , tak po prostu mamseevin pisze:Dzięki za foty. Słaby ten temat panewek, trzeba tego dobrze pilnować. Przy oryginalnych panewkach nie ma szans oszczędzić je przed zużyciem. Ja jeszcze nie mam 60 tys przebiegu i umawiam się na wymianę na wiosnę dla spokoju.
Z ciekawości, jaki olej lałeś do auta z tymi nowymi panewkami? Masz zmieniony dolot?

Co do oleju - catrol 10 w 60 , od lat z resztą w paru innych samochodach też , natomiast ostatnia wymiana to był millers 10 w 60 "nanocośtam" i muszę uczciwie przyznać że zużycie oleju po ostatnich 10 tyś dramatycznie spadło!
Ale możliwe że to była wina mojego stylu jazdy bardziej niż zasługa oleju , w każdym razie po następnej wymianie dam znać czy rzeczywiście wyniki będą podobne i napiszę dokładną nazwę oleju.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2064
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Panewki zestaw.
Czy istnieje taka mozliwosc, ze motor przebiegu 150tys km nie mial nigdy robionych panewek? Moja tyle wlasnie ma, a dwoch poprzednich wlascicieli napewno tego nie robilo. Czesci juz oczywiscie kupione, czekam tylko na swoja kolejke.
Re: Panewki zestaw.
Na zagranicznym forum jest emka co miala chyba 280tys mil albo jakos tak na oryginalnych panewkach przy uzywaniu gownianego paliwa co maja w stanach.Pawel_M3GT pisze:Czy istnieje taka mozliwosc, ze motor przebiegu 150tys km nie mial nigdy robionych panewek? Moja tyle wlasnie ma, a dwoch poprzednich wlascicieli napewno tego nie robilo. Czesci juz oczywiscie kupione, czekam tylko na swoja kolejke.
Nie moge znalezc zdjecia ale to byla czarna e90 pamietam.
Re: Panewki zestaw.
Ja znalazłem właśnie post z wymiany panewek po 160 tys km, też robi wrażenie
http://www.m3post.com/forums/showpost.p ... ostcount=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.m3post.com/forums/showpost.p ... ostcount=1" onclick="window.open(this.href);return false;