
[Śląsk] Wymiana zębatek nastawnika przepustnic
[Śląsk] Wymiana zębatek nastawnika przepustnic
Hej, czy ktoś jest w stanie polecić jakąś osobę lub warsztat na Śląsku, który zajmie się wymianą samych zębatek w nastawnikach? Zastanawiałem się czy samemu by się tego nie podjąć ale po przejrzeniu kilku wątków na zagranicznych forach chyba sobie daruje, sporo gratów trzeba rozebrać, a ludzie też mają różne "techniki" rozebrania i składnia nastawnika, więc jest duża szansa, że coś spieprze a znając moje szczęście, jeszcze zdążę połamać plastikowe elementy obudowy filtra
. Obroty silnika na zimnym prawie zawsze falują, nie ma reguły kiedy jest gorzej kiedy lepiej ale problem istnieje, co zabawne po rozgrzaniu problem znika ale może taka natura problemu. Chyba, że przyczyna może leżeć gdzie indziej? Samochód nigdy się nie zdławił, chociaż czasami było blisko kiedy zaraz po odpaleniu wrzucałem wsteczny i zaczynałem cofać, wtedy obroty potrafiły spaść do bardzo niskiej wartości na kilka sekund.

Re: [Śląsk] Wymiana zębatek nastawnika przepustnic
Z tego co wiem jak nastawnik pada to jest check engine i tryb awaryjny. Twoje objawy bardziej sugerują chyba problem z regulatorem biegu jałowego, też dość częsta usterka.
Re: [Śląsk] Wymiana zębatek nastawnika przepustnic
seevin pisze:Z tego co wiem jak nastawnik pada to jest check engine i tryb awaryjny. Twoje objawy bardziej sugerują chyba problem z regulatorem biegu jałowego, też dość częsta usterka.
Silnik ma nawinięte 127 tys km, nic nie wiem nt. tego żeby nastawnik był robiony, a rzekomo przy ponad 100k zęby zębatek w nastawniku zaczynają się wyrabiać . Skrzynia to DCT, jeżeli ma to znacznie, regulator nie przyszedł mi do głowy. W każdym razie jeżeli jest więcej opcji potencjalnej usterki to musiałby to ktoś zweryfikować. Z objawów, które przychodzą mi jeszcze do głowy i chyba można to jakoś powiązać to m.in delikatne szarpanie przy gwałtownym przyspieszaniu z niskich obrotów (prędkość dajmy na to 15 km/h, wrzucony 2gi bieg, otwieramy przepustnice prawie na max), tutaj znowu problem dotyczy tylko pierwszych minut po odpaleniu silnika. Potem już chodzi jak w zegarku.
W czerwcu jeszcze jak robiłem diagnostykę to w historii komputera były 3 błędy:
D356: Jednostka sterująca ECU silnika układu napędowego 3 - brak danych momentu obrotowego 3
D355: Jednostka sterująca ECU silnika układu napędowego 2 - brak danych momentu obrotowego 2
D375: Układ DSC - brak komunikatu (Przekładnia MSA 776)
Z tym ze Mka miała robione panewy i był wymieniany olej w skrzyni, więc wydaje mi się, że to i tak nic powiązanego.
Re: [Śląsk] Wymiana zębatek nastawnika przepustnic
Gdzie znalazłeś filmiki albo poradnik krok po kroku jak wymienić te nastawniki które tez bym musiał wymienić.
-
- Posty: 182
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
- Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Śląsk] Wymiana zębatek nastawnika przepustnic
Szarpanie na zimnym,do sprawdzenia cewki i świece ,generalnie to zaraz po odpaleniu na zimnym silniku występuje objaw jak by lekkiego szarpania ...ale jest to minimalne.
Na zimnym silniku nie klepie się 100 % pedału gazu.Co do falowani obrotów to nastawniki nie mają nic z tym wspólnego ,za wolne obroty odpowiada nastawnik biegu jałowego.Większość nastawników które wymieniałem była uszkodzona elektronicznie a nie mechanicznie.
Na zimnym silniku nie klepie się 100 % pedału gazu.Co do falowani obrotów to nastawniki nie mają nic z tym wspólnego ,za wolne obroty odpowiada nastawnik biegu jałowego.Większość nastawników które wymieniałem była uszkodzona elektronicznie a nie mechanicznie.
Raptowny M-Performance
Re: [Śląsk] Wymiana zębatek nastawnika przepustnic
Dzięki! W przypadku regulatora w rachube wchodzi tylko wymiana na nowy czy da sie go jakoś naprawić? Jesteś zorientowany jaki jest koszt nowego w ASO?raptownym3 pisze:Szarpanie na zimnym,do sprawdzenia cewki i świece ,generalnie to zaraz po odpaleniu na zimnym silniku występuje objaw jak by lekkiego szarpania ...ale jest to minimalne.
Na zimnym silniku nie klepie się 100 % pedału gazu.Co do falowani obrotów to nastawniki nie mają nic z tym wspólnego ,za wolne obroty odpowiada nastawnik biegu jałowego.Większość nastawników które wymieniałem była uszkodzona elektronicznie a nie mechanicznie.
Ostatnio zmieniony pn paź 30, 2017 17:05 przez d1ab, łącznie zmieniany 1 raz.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Śląsk] Wymiana zębatek nastawnika przepustnic
Zaraz po odpalaniu gdy chodzi pompa powietrza wtórnego chyba każde M3 nie jeździ do końca płynnie ani e46 ani e92.
Ja zawsze odpalam i czekam 1-2min aż pompa się wyłączy i auto zmieni obroty wtedy jedzie płynnie.
Ja zawsze odpalam i czekam 1-2min aż pompa się wyłączy i auto zmieni obroty wtedy jedzie płynnie.
Re: [Śląsk] Wymiana zębatek nastawnika przepustnic
Weź przykład ze mnie i nie kombinuj z wymianą zębatek.. Mój mechanik też był zdziwiony że chciałem taki zabieg u niego wykonać bo samemu jest to bardzo cięzkie do ogarnięcia chyba że znasz się dobrze na tym... Przwiozłem mu 2 komplety zebatek do przepustnic, znalazlem link do allegro gdzies tutaj na forum. zebatki byly OK, 70zl za 1 komplet tyle że były one bez trzpenia, mechanik troszke zaniepokojony ale powiedzial ze sprobuje to ogarnac, zalac plastikiem stary trzpien i nowe zebatki.. zadzwonil wieczorem ze jedna zembatka przy odpaleniu strzelila i zlapalo gaz wiec musial awaryjnie wylaczac silnik.... Powiedzial mi ze nie odda mi takiego samochodu bo bog wie co sie stanie w trakcie jazdy, moge sie nie zatrzymac... szybko kupilem na allegro 2 uzywane (45kkm) w naprawde zajebistym stanie przepustnice po ok 800/szt zalozyl i wszystko smiga...
jednym slowem nie polecam, niby zaoszdzedzic mozesz 1500zl ale co jesli to pierdalnie...
jednym slowem nie polecam, niby zaoszdzedzic mozesz 1500zl ale co jesli to pierdalnie...
-
- Posty: 111
- Rejestracja: pn cze 01, 2015 22:20
- Auto: m5e34,m5e39,m3e30,m3e46 i 911
- Lokalizacja: mazowieckie najczesciej.
Re: [Śląsk] Wymiana zębatek nastawnika przepustnic
tutaj mozesz kupic lub naprawic swoje z gwarancja.
http://www.rebuild.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
a tutaj jak to wyjac i wsadzic :
https://www.youtube.com/watch?v=nrzdL-sJrRg" onclick="window.open(this.href);return false;
sprawa banalanie prosta no chyba, ze odkręcenie 20 śrub to dla Ciebie wyzwanie.
http://www.rebuild.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
a tutaj jak to wyjac i wsadzic :
https://www.youtube.com/watch?v=nrzdL-sJrRg" onclick="window.open(this.href);return false;
sprawa banalanie prosta no chyba, ze odkręcenie 20 śrub to dla Ciebie wyzwanie.