Zamiana manuala na DKG M3e92
Zamiana manuala na DKG M3e92
Witam. Chce włożyć do swojej m3 e92 skrzynie DKG. Ktoś ma doświadczenie w tym temacie???? Wiem że nie będzie to proste. Potrzeba skrzynie ze sprzęgłem, wał pędny,dyfer,pedały, licznik, kierownice z łopatkami, Wybierak DKG, i pewnie inne części. Proszę o opinie czy to jest możliwe.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zamiana manuala na DKG M3e92
Możliwe jest wszystko ale to bardzo skomplikowana operacja i droga zwłaszcza od strony elktronicznej myślę,że nikt w PL tego nie ogarniał jeszcze.
Wiązki, moduły,czujniki całe auto do rozebrania.
A z ciekawości czemu chcesz zmieniać skrzynie?
Wiązki, moduły,czujniki całe auto do rozebrania.
A z ciekawości czemu chcesz zmieniać skrzynie?
Re: Zamiana manuala na DKG M3e92
Chce wymienić bo DKG jest szybsza, wygodniejsza w użyciu. Mam w aucie sk2 cs i z manualną skrzynią 0-100 robię 4,5s i to jak dobrze pójdzie(powtarzalne jest ok 5s ze względu na problemy z trakcją). DKG podobno ma powtarzalne czasy poniżej 4.To samo z przyspieszeniem 100-200 najlepszy czas miałem 6,5s z DKG powinienem zejść do 6s Koszty wiadomo że będą ale jestem w stanie to przełknąć. Do auta już wpompowałem taką kwotę że to będzie kropla w morzu. Tylko czy się to da ogarnąć????? Jakieś sugestie?????
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zamiana manuala na DKG M3e92
Da się na pewno ale nie potrafię Ci nikogo polecić bo chyba nikt u nas jeszcze czegoś takiego nie robił. Znajdz warsztat, który ogarnie mechanikę a potem kogoś od doposażania BMW i powinni ogarnąć resztę.
Re: Zamiana manuala na DKG M3e92
Kiedyś musi być pierwszy raz. Mam speca który się chyba podejmie tego wyzwania. Temat rzuciłem na forum bo liczę że ktoś napisze coś mądrego i pomocnego.
Re: Zamiana manuala na DKG M3e92
Nie bedzie taniej sprzedac i kupic DKG? Pominawszy fakt, ze czas moze zabic te konwersje.
Re: Zamiana manuala na DKG M3e92
Też nad tym myślałem. Ale szukanie m3 to nie łatwe zadanie.Poza tym modyfikacja nowego to większy problem niż montaż DKG do mojego starego sprawdzonego(musiałbym przełożyć sk2cs, zawieszenie, hamulce ,wydech, silnik). Moje auto znam i wiem że żadnych niespodzianek nie będzie. Więc jeżeli da się to zrobić to decyzja już zapadła.
Re: Zamiana manuala na DKG M3e92
Jeśli brakuje trakcji to DKG tego nie poprawi. Według testów Waldka 100-200 też się nie poprawi, ba nawet manual ze względu na niższą masę i dwutarcz potrafi być szybsze.
Re: Zamiana manuala na DKG M3e92
Dziwna teoria. Nie bardzo chce mi się dyskutować i przekonywać kogokolwiek do swoich poglądów na temat skrzyni dwu sprzęgłowej. Temat otwarłem bo liczę na to że ktoś pomoże w aspektach technicznych. Dywagacje co lepsze i szybsze zostawmy w spokoju.
Re: Zamiana manuala na DKG M3e92
To nie teoria, ale dane z pomiarów. Jeśli nie chcesz dyskutować to po co temat? DKG jest świetne, ale taki SWAP wygeneruje więcej kłopotów niż to wygląda na pierwszy rzut oka.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zamiana manuala na DKG M3e92
To jest kwestia kierowcy nie ma szans,żeby manual był szybszy od dwusprzęgła już SMG było szybsze i bardziej powtarzalne od bardzo dobrego kierowcy więc DKG to już inna liga. Zresztą skoro seryjny manual robi 10,8s 100-200 a DKG 10s to nie widzę możliwości,żeby z kompresorem było inaczej kwestia,żeby kierowca to ogarnął.
Re: Zamiana manuala na DKG M3e92
I tu dochodzą szczegóły, równe 10 wyszło tylko raz, powtarzalne było 10.4s, jak i 10.8s u Waldka które też jak wiemy serii nie chciało pokazać na hamowni. Na lepszy wynik DKG wpływają też krótsze biegi, ale ma delikatniejsze sprzęgła, więc ciężej będzie wykorzystać potencjał silnika z kompressorem, stąd uważam że to nie koniecznie lepsza opcja.
- wujekwaldus
- Posty: 29
- Rejestracja: wt paź 29, 2013 12:09
- Auto: Szybki ;)
Re: Zamiana manuala na DKG M3e92
Wstepnie rozmawialem z Gpowerem odnosnie takiej zamiany i my potrzebujemy jeszcze softu do DKG.
Taki swap jest mozliwy, napisali: "joystick", dyfer, skrzynia, a jak zapytalem o programowanie silnika to odpowiedzieli "we can help You with that".
Takze trzymam Kciuki, jak Tobie sie uda to i ja zrobie sobie DKG, bedzie wiekszy komfort podrozowania,
Manual jest ok, ale DKG o niebo lepsze...
Taki swap jest mozliwy, napisali: "joystick", dyfer, skrzynia, a jak zapytalem o programowanie silnika to odpowiedzieli "we can help You with that".
Takze trzymam Kciuki, jak Tobie sie uda to i ja zrobie sobie DKG, bedzie wiekszy komfort podrozowania,
Manual jest ok, ale DKG o niebo lepsze...
Re: Zamiana manuala na DKG M3e92
Przerobka spokojnie do ogarniecia bez wiekszych komplikacji. Nie pptrzeba tu Gpowera, wszystko mozna ogarnac na naszym podworku. Spokojnie juz kilka aut w pl zostalo tak przerobionych. Manual w tym aucie to kastracja mozliwosci i potencjalu tego silnika. Jak dla mnie i wielu znajomych, ktorzy probowali jednej jak i drugiej skrzyni, DKG jest bezdyskusyjnie lepsze.
Re: Zamiana manuala na DKG M3e92
Nie zgodzę się, bo wszystko zalezy od preferencji - jeśli liczy się dla Ciebie każda dziesiąta cześć sekundy i jak najlepszy wynik oraz komfort - DKG będzie świetne, ale jeśli chcesz bardziej "czuć" auto, lubisz gdy więcej parametrów jest zależne od Ciebie - Manual. Dobrze to widać porównując F1 dziś i w latach 70-80. Obecnie wsadzisz pierwszego lepszego i pokażesz kiedy ma klikać w bdb aucie i będzie mistrzem, kiedyś to musiałbyć multitalent, a i widowisko było zupełnie inne. Fajnie, że w M3/M4 jest nadal wybór rodzaju skrzyni, w M5/M6 także powinien być, bo byłyby to ostatnie auta o takich osiagach z "kijem"