M3 E93 cabrio

2008-2013 | silnik: S65B40
Awatar użytkownika
shodan
Posty: 35
Rejestracja: pn maja 03, 2010 18:56
Lokalizacja: W-wa

M3 E93 cabrio

Post autor: shodan » ndz cze 19, 2011 17:13

Czy któryś z forumowiczów posiada M3 E93 cabrio?
Rozważam zakup tego modelu i chętnie bym pogadał na temat jego użytkowania, z kimś kto faktycznie nim jeździ, a nie tylko czytał w internecie :twisted:

A do wszystkich forumowiczów mam parę pytań:
- o ile cięższa jest wersja E93 cabrio od E92 coupe?
- czy katalogowo wersja cabrio jest wolniejsza od coupe?
- czy w modelu E93 skrzynia automatyczna oznacza zawsze skrzynię DKG z łopatkami przy kierownicy, czy są różne wersje skrzyń automatycznych?

Z góry dziękuję za pomoc,
pozdr!
Nürburgring Nordschleife 8:32 / Evo 8
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: M3 E93 cabrio

Post autor: wania » ndz cze 19, 2011 19:51


Awatar użytkownika
shodan
Posty: 35
Rejestracja: pn maja 03, 2010 18:56
Lokalizacja: W-wa

Re: M3 E93 cabrio

Post autor: shodan » ndz cze 19, 2011 20:21

O dzięki :wink:
Nürburgring Nordschleife 8:32 / Evo 8
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: M3 E93 cabrio

Post autor: Keepsake » ndz cze 19, 2011 21:34

shodan pisze:Czy któryś z forumowiczów posiada M3 E93 cabrio?
Rozważam zakup tego modelu i chętnie bym pogadał na temat jego użytkowania, z kimś kto faktycznie nim jeździ, a nie tylko czytał w internecie :twisted:

A do wszystkich forumowiczów mam parę pytań:
- o ile cięższa jest wersja E93 cabrio od E92 coupe?
- czy katalogowo wersja cabrio jest wolniejsza od coupe?
- czy w modelu E93 skrzynia automatyczna oznacza zawsze skrzynię DKG z łopatkami przy kierownicy, czy są różne wersje skrzyń automatycznych?

Z góry dziękuję za pomoc,
pozdr!
Ja mam. 200KG różnicy, dla mnie to bez znaczenia bo nie kupowałem auta na tor tylko na codzień a radość z jazdy bez dachu jest dla mnie nieporównywalnie ważniejsza niż te 0.2 do setki. O ile wiem E93 DKG = E92 manual. E92 DKG jest 0.2 szybszy.

Nie słyszałem o innych skrzyniach niż DKG i manual w tym aucie, cabrio czy coupe, nie widziałem ich też w cenniku BMW, ale może o czymś nie wiem?

Awatar użytkownika
shodan
Posty: 35
Rejestracja: pn maja 03, 2010 18:56
Lokalizacja: W-wa

Re: M3 E93 cabrio

Post autor: shodan » pn cze 20, 2011 21:58

Keepsake, dzięki za odpowiedź, mam dokładnie podobne podejście.

Parę pytań odnośnie użytkowania:

- czy w bagażniku jest wydzielona strefa na dach, którą można otwierać i zamykać? Czyli np. jadąc z bagażami można maksymalizować przestrzeń bagażnika, ale wtedy nie da się złożyć dachu?

- czy da się składać/otwierać dach w czasie wolnej jazdy, czy tylko w trakcie postoju?

- czy na tylnych fotelach zmieści się 9-letnie dziecko, czy raczej nie da rady?

- czy na seryjnym wyposażeniu jest wind stopper i jak się go montuje? Czy może jest wysuwany?

- czy w czasie jazdy z otwartym dachem da się słuchać muzyki/gadać przez zestaw głośnomówiący, czy raczej nic nie słychać?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za lamerskie pytania :-D
Nürburgring Nordschleife 8:32 / Evo 8
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: M3 E93 cabrio

Post autor: Keepsake » wt cze 21, 2011 09:09

Hej

1) Tak

2) Tylko w trakcie postoju.

3) Tak, ja mam problem z 6-latkiem bo on ma za krótkie nogi i koniec siedziska mu wypada w połowie uda więc nie może zgiąć nóg za bardzo. Ale 9-latek powinien już mieć taki wzrost że siedzi w nim spoko. Zresztą jestem z Michałowic obok Warszawy jak chcesz to wpadnij się z młodym przymierzyć.

4) Tak, składany ręcznie jest na niego miejsce w bagażniku

5) Gadanie do 120 spoko potem słychać wiatr, no chyba że stoisz w korku wtedy ciężko zwłaszcza jak stoisz obok TIRa :) Z muzyką nie ma problemu zakres głośności jest taki że ogarnie każdą prędkość z którą ja będąc umiarkowanie rozsądnym wyobrażam sobie jazdę bez dachu.

:)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E93 cabrio

Post autor: --==maly==---- » wt cze 21, 2011 09:23

Keepsake rozumiem podejście przy kupnie auta jednak dla mnie M3 ma głównie jeździć i w Cabrio wolał bym kupić 335i. O ile 0-100 nie ma wielkiej różnicy i faktycznie DKG wiele tu pomaga jednak 100-200 to już spora przepaść na korzyść coupe nawet w manualu.

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: M3 E93 cabrio

Post autor: Keepsake » wt cze 21, 2011 09:30

--==maly==---- pisze:Keepsake rozumiem podejście przy kupnie auta jednak dla mnie M3 ma głównie jeździć i w Cabrio wolał bym kupić 335i. O ile 0-100 nie ma wielkiej różnicy i faktycznie DKG wiele tu pomaga jednak 100-200 to już spora przepaść na korzyść coupe nawet w manualu.
Odpowiem grzecznie: ch* mnie to obchodzi że na 100-200 coupe zrobi 5 czy 10 długości więcej. Albo i 100. Po prostu wali mnie to. Podobnie jak to co Ty byś kupił i do czego, szczerze mówiąc. Na razie masz zdaje się E46 więc i tak sklepię Ci dupę moją powolną E93 Cabrio. :P

Dla mnie jeździć ma Radical SR3 bo to mam do łupania po torze i nigdy żadne normalne auto, ani M3 ani nawet Nissan GTR do niego nie będzie miał podejścia.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: M3 E93 cabrio

Post autor: Bombel » wt cze 21, 2011 09:32

Mały. Nie próbuj przekonywać, że to zły wybór, bo to troszkę bez sensu.
Chciał chłopak M3, chciał cabrio, chciał DKG, ma M3 cabrio DKG i żadne 335i nie ma tutaj podejścia, bo skoro M3 e93 jest wolniejsze od M3 e92, to o ile wolniejsze będzie 335i cabrio?
Nie wszyscy kupują topowy silnik/model jakiegoś auta, żeby nim zapierdalać po torze. Czasem się kupuje to auto dla prestiżu, (w przypadku M3 np. dla wyglądu, 4 rur z tyłu, znaczków M3, czy szpery), czasem dla tego, że lubi się mieć coś co jest po prostu w danej dziedzinie najlepsze, a czasem po prostu dla komfortu przy wyprzedzaniu ;)

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E93 cabrio

Post autor: Marcin_Os » wt cze 21, 2011 09:36

Bo M3 to M3 a 335i to tylko 335i...
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: M3 E93 cabrio

Post autor: Keepsake » wt cze 21, 2011 09:38

Bombel pisze:Mały. Nie próbuj przekonywać, że to zły wybór, bo to troszkę bez sensu.
Chciał chłopak M3, chciał cabrio, chciał DKG, ma M3 cabrio DKG i żadne 335i nie ma tutaj podejścia, bo skoro M3 e93 jest wolniejsze od M3 e92, to o ile wolniejsze będzie 335i cabrio?
Nie wszyscy kupują topowy silnik/model jakiegoś auta, żeby nim zapierdalać po torze. Czasem się kupuje to auto dla prestiżu, (w przypadku M3 np. dla wyglądu, 4 rur z tyłu, znaczków M3, czy szpery), czasem dla tego, że lubi się mieć coś co jest po prostu w danej dziedzinie najlepsze, a czasem po prostu dla komfortu przy wyprzedzaniu ;)
Amen. U mnie np. tor był na ostatnim miejscu, prestiż na przedostatnim, na pierwszym "manie" tego co najlepsze a komfort wyprzedzania na drugim.

A jak jest pogoda taka jak teraz i jeżdżę sobie bez dachu to uwierz mi wynagradza mi to wszystkie niedogodności posiadania zbędnych 200kg wagi w aucie. Ostatnio schudłem zresztą 10 kilo więc w sumie mam teraz zbędne tylko 190. ;)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E93 cabrio

Post autor: --==maly==---- » wt cze 21, 2011 13:27

Nie pisałem tylko do Ciebie ale przede wszystkim do autora tematu który pytał o różnice w masie coupe/cabrio a którym nie jesteś więc się nie unoś.
Nie wiem jak z DKG ale w manualu E93 cabrio dostaje od E46 i to nie mało.
Miałem okazję poganiać się 3 krotnie z E93 M3 rejestracja PO LATAM i 3 krotnie wynik taki sam choć byłem przekonany,że będzie lanie i mocno się zdziwiłem wynikiem.
Rozumiem,że nie do tego masz auto ale ja nie lubię cabrio M3 ze względu na prowadzenie.
Dla mnie M3 to synonim super prowadzenia w E46 cabrio tego nie ma może w e93 jest już lepiej ale na pewno czuć mniejszą sztywność nadwozia. Albo auto sportowe albo cabrio wg mnie nie da się tego połączyć.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E93 cabrio

Post autor: Marcin_Os » wt cze 21, 2011 15:08

--==maly==---- pisze:Miałem okazję poganiać się 3 krotnie z E93 M3 rejestracja PO LATAM
P0 LATAM to jest 335i.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 E93 cabrio

Post autor: Idzik » wt cze 21, 2011 15:18

Marcin_Os pisze:
--==maly==---- pisze:Miałem okazję poganiać się 3 krotnie z E93 M3 rejestracja PO LATAM
P0 LATAM to jest 335i.
I do tego ona jest z 250-300kg cięższa od coupety, jak ja widziałem ostatnio to jej system audio wyglądał jakby ważył z tonę.

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: M3 E93 cabrio

Post autor: wania » wt cze 21, 2011 16:19

no i co z tego ze 335i? wyglada jak M3? wyglada! wiec sie liczy jak M3 :lol: ;)
ja tez uwielbiam swojego Kaloszka ale wiem ze do najszybszych nie nalezy i to w cale nie wstyd ze inne auta, szczegolnie nowsze go objada...

Zablokowany