M5 F10 oficjalnie

E71 X6M, E70 X5M, E82 1M i nowsze
Awatar użytkownika
arturo
Posty: 216
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
Auto: M4,X5M Comp, X5M, X6M ...
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: M5 F10 oficjalnie

Post autor: arturo » pn maja 28, 2012 12:46

Porządne zdjęcie będą od organizatorów . Kamerki były głównie na X6M .

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

moreti
Posty: 80
Rejestracja: sob kwie 07, 2012 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 F10 oficjalnie

Post autor: moreti » czw lip 12, 2012 21:36

Watek widze, za bardzo się nie rozwija - napisze pare zdań od siebie - wróciłem z szybkich wakacji, gdzie zrobiłem 3000 km M3, z czego kulminacją było takie wymyślenie trasy i noclegu, zeby być w Monachium i wynająć z BMW Welt nową M5 - którą zarezerwowałem wcześniej. To tez dlatego, ze szanowni dilerzy w PL nie mają nic, co mogę dostac na weekend… szkoda. Zabawia dla chętnych naprawde tania, za 210 EUR mamy jezdzenie od 17 do 9 nastepnego dnia full wypasem, z limitem 450 KM. Jezdizłem też po godzinie 640d i Z4 35iS – bo nigdy nie probowałem - ale to nie na ten watek ;-)

Więc spędziłem 16 godzin z nowa M5 i niecałe 500 kilometrów przedwczoraj ;-))) W skrócie to mój nastepny samochod! Absolutnie jestem zachwycony nim, mialem okazję jezdzić M5 w Ułęzu na evencie BMW, ale tam naprawdę mało co mozna było sprawdzić - w jakims tam stresie i adrenalinie zrobiło się 3 okrążenia - i tyle. A tu miałem prawie na cały dzień autko, poustawiąłem je jak chciałem, wymysliłem sobie trasę, etc - trasa była i po autostradach iw gorach (GA-PA, Fussen, etc). Spostrzeżnia subiektywne (a jezdziłem już wczesniej dłuższy czas F10 530d, 535d, 528i a obecnie mam M3 E92 DKG)
- 20 calowe felgi są bardziej komfortowe od 18 calowych w M3... i to nie kwestia ichniejszych drog - powiedzmy, ze sa porownywalne. na polski edrogi wziałbym jednak 19 cali dla full komfortu
- cisza, cisza i cisza - przy 180 cisza - mozna rozmawiać - w m3 się nie da - szum szyb. 220 jest tez OK.
- multifunkcyjne fotele, super - cos jak komforty, poza innym zagłówkiem i przeszyciami, nie zauwazylem zeby sie rozniły - moze inaczej wyjezdzany ma podudzie - ale reszta podobnie komfortowa - wszystkie ustawienia takie same jak w komfortach
- przyspieszenia - podobne odczucia jak w M3, to co odczuwa sie lepiej, to 100-200 - wyraznie mocniejsza
- wreszcie zrozumiałem co daje funkcja aktywnych foteli (masaż – za chyba 4 tysie) – faktycznie, po 200 km swietnie po wlaczeniu wpływa na drętwienie nog, ogolnie na dlugie trasy. Ku mojemu zdziwieniu zona miała cały czas właczone, bo jej się podobało… Nie miałem wentylacji foteli, minus. Znam ją z innych F10 – super przydatna.
- absulutnie swietnie podobierane oprogramowanie do zmiany charakterystyki skrzyni - wystarcza 3 progamy, z 6 w m3, fajnie czuć roznice w ustawieniach sily kierownicy, zawieszenia i dynamiki - super zrobione. lubie te gadzety
- dwa przyciski M - to co mi cały czas brakuje, bo poustawiąłem sobie wreszcie tak, jak chciałem, czyli do wyprzedzania osobny program i dynamicznego pociagniecia i do szurnięcia tyłem extramalny ;-))) tak juz mam
- spalanie - w szoku jestem - porownałem z M3 te same rodzaje jazdy: autostrada przy 130 - tu 8 litrów (szok….) tam 12, autostrada 180-200 - tu 13-14 litrów tam 18-19. i faktycznie w katalogu tak jest. W miescie nie jeździłem dużo ;))) ale zachwycił mnie system start-stop – zupełnie nie odczuwalny i teraz mi go brakuje
- swietna skora rozszerzona merino, po raz pierwszy jeździłem z nowym kolorowym headup - bajka, 1 rzecz ktora był kupił ( tu w standardzie) info o ograniczeniach prędkości, działa z dokładnością do 5 metrów od znaków.. .bardzo fajnie działające systemy sygnalizacji wibrą zjazdy z pasa ruchu, na pobocze czy srodek jezdni
- resta jak w F10 - czyli bardzo komfortowo i fajnie, nie ma się czego czepić. Domykanie drzwi, komfort kluczyk, klapa bagażnika – must have. Tylny system telewizorów – zbędne. Kamer tylnia OK., ale souround za małe na wyswietlaczu, przednie tez nie przydały się.
- swietnie grający system 677 - nie wiem, jak moze lepiej jeszcze grać nowy B&O... różnica w cenie straszna ;-))) mam w m3 individuala i jest dl amnie bajeczny, tu z uwagi na wieksza przestrzeń, hifi prof gra swietnie, nic dodać nic ujac
- wkurza mnie brak możliwości zamówienia i posiadani aktywnego tempomatu - nie da sie miec go w m5.. da się w M550d ...
- najważniejsze - to zupełnie inne samochody z m3 - teraz rozumiem, do innego raczej klienta skierowane, raczej sie przesiadasz z m3 na m5 nie odwrotnie, jest spokojnie, komfortowo, nie nerwowo, ale nie czuć ze jest duzy i cięższy, a jak chcesz ostro - to jest ostro ;-) nie jest głośno, wydech jest ok, ale to nie wydech z S5 czy mustanga - wiec jak ktos lubi i tak zmieni na akra lub eissesm. Do tego trzymanie w garści tylnej osi przez systemy jest fenomenalne, na normalnych ustawieniach nie czujesz, ze systemy cokolwiek robią, nawet na mokrym, a jeździłem naprawdę tylnia oś – a nie czuć tego – szacuj dla BMW. M3 jest tu zupełnie innym modelem – nerwowo, adrenalina – inaczej – dla jednych lepsze będzie m3 – czuć bezpośrednio droge, przyczepność, samochod, inaczej zakrety, etc.
- night vision - zbedny dla mnie bajer; roleta tylnia, ktora kosztuje ni emało - nie dochodzi do konca okna, zostawia na gorze szczelinę; brakuje mi nowych ledowych świateł z serii 6 - dlaczego nie dali jako opcje? nie udało się tez nigdzie na zywo zobaczyć w BMW WELT nowego displey multi cos tam - czyli pełnego black panelu z wyswiatlaczem - ciekawe, czy do M wpakują
- sliczna silverstone szara jasno skora- nie brudzi sie jak platyna, czy nawet opal weiss - tej bym nie wział; cohiba Brown pieknie wyglada – widziałem na 2 egz na zywo
- ale za to nie podoba mi się standardowa listwa srebrna aluminium w paski – brałbym piano Black – brakuje mi tego, co w m3 – zyli skorzanego carbonu – który jest czarny, pasuje do samochodu, miekki i matowy
- bez sensu jest szyberdach – mały, nie wiele wnosi – nie ma carbonowego dachu – dlaczego? Nie wiem ;-)))
- czy warte 600 tys z niezbędnymi dodatkami? Dla mnie nie..... warte wydać 400 za rocznego, ale ich jeszcze nie ma ;)))

To na tyle ;-))) jakies pytania? ;-)

Awatar użytkownika
A
Posty: 181
Rejestracja: czw gru 07, 2006 13:12
Auto: M8CompetitionF92
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 F10 oficjalnie

Post autor: A » czw wrz 06, 2012 17:06

wynika z tego ze nowe m5/m6 maja ponad 600 koni, niedoszacowane, czyli jednak nie tylko prasowe auta

http://www.m5board.com/vbulletin/f10-m5 ... today.html
http://f10.m5post.com/forums/showthread.php?t=740823

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: M5 F10 oficjalnie

Post autor: SyTy » czw wrz 06, 2012 21:25

Nieźle, w końcu niedoszacowanie na plus!
No Fear - No Fun!

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M5 F10 oficjalnie

Post autor: Maros » czw wrz 06, 2012 22:18

Ja bym do hamerykańskich koni podchodził z rezerwą...

Awatar użytkownika
A
Posty: 181
Rejestracja: czw gru 07, 2006 13:12
Auto: M8CompetitionF92
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 F10 oficjalnie

Post autor: A » czw wrz 06, 2012 22:47

w niemieckim tescie wyszlo 620, zamiast deklarowanych 560

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: M5 F10 oficjalnie

Post autor: Dino444 » czw wrz 06, 2012 23:30

Wierzyć mi się nie chce że od tak autko zrodziło sobie +60hp. Nie że bym sie obraził gdyby mi się to przytrafiło ale jakoś mnie to dziwi taki bonus. Tym bardziej że nie jest tajemnicą iż wyksztuszenie jakiegokolwiek sensownego przyrostu z naszych S50,54,36,38,62 itp to koszt nie mały w stosunku do przyrostu, a tu od tak sobie przez noc +60!! Ciekawe jak będzie z awaryjnością tego motoru przy takich niespodziewanych przyrostach.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2367
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: M5 F10 oficjalnie

Post autor: Bombel » pt wrz 07, 2012 00:19

Dino444 pisze:Wierzyć mi się nie chce że od tak autko zrodziło sobie +60hp. Nie że bym sie obraził gdyby mi się to przytrafiło ale jakoś mnie to dziwi taki bonus. Tym bardziej że nie jest tajemnicą iż wyksztuszenie jakiegokolwiek sensownego przyrostu z naszych S50,54,36,38,62 itp to koszt nie mały w stosunku do przyrostu, a tu od tak sobie przez noc +60!! Ciekawe jak będzie z awaryjnością tego motoru przy takich niespodziewanych przyrostach.
Nie wiem czy zauważasz, że silnik od nowego M5 jest BiTurbo.
Poza tym S50B30 z reguły miało gifty.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M5 F10 oficjalnie

Post autor: Maros » pt wrz 07, 2012 00:25

Tyż mi się nie chce w 60km wierzyć, ale jeśli to prawda to tylko się cieszyć :)

Ciekawe jakie to 100-200 robi...

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: M5 F10 oficjalnie

Post autor: Dino444 » pt wrz 07, 2012 01:22

Bombel pisze:Dino444 napisał/a:
Wierzyć mi się nie chce że od tak autko zrodziło sobie +60hp. Nie że bym sie obraził gdyby mi się to przytrafiło ale jakoś mnie to dziwi taki bonus. Tym bardziej że nie jest tajemnicą iż wyksztuszenie jakiegokolwiek sensownego przyrostu z naszych S50,54,36,38,62 itp to koszt nie mały w stosunku do przyrostu, a tu od tak sobie przez noc +60!! Ciekawe jak będzie z awaryjnością tego motoru przy takich niespodziewanych przyrostach.

Nie wiem czy zauważasz, że silnik od nowego M5 jest BiTurbo.
Poza tym S50B30 z reguły miało gifty.
Zauważam zauważam ale mimo wszystko 60 koni to nie jest gift tylko już powarzny przyrost. Jeśli chodzi o S50 to myśę że jeżeli już jakimś giftem się któryś motor objawi sam z siebie to nigdy nie bedzie to 60km tylko max 20 i to jest też w zasadzie ciężko potwierdzić ponieważ hamownia hamowni nie równa więc temat rzeka sie zaczyna.

Mimo wszystko jak juz pisałem nie uważam tego za złą wiadomość a raczej pozytywna niespodziankę. Zastanawia mnie tylko co BMW na to, tzn czy sami są deczko zdziwieni że tak się dzieje o ile to prawda, czy też takie było zamierzenie.

Juz kiedyś pisałem że nie zdziwiłoby mnie gdyby nowe M5/6 miały jakieś wzmocnione motory podatne na mody ze względu na mały skok mocy między poprzednią generacją.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Awatar użytkownika
A
Posty: 181
Rejestracja: czw gru 07, 2006 13:12
Auto: M8CompetitionF92
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 F10 oficjalnie

Post autor: A » pt wrz 07, 2012 12:17

wychodzi ze 7,8s 100-200
http://www.m5board.com/vbulletin/f10-m5 ... 8-2-s.html


tutaj test m5 f10 i jak wypada na tle blizniaczych testow poprzednich m5 e60/m6 e63


supertest M5 F10
http://s1244.photobucket.com/albums/gg5 ... 5_f101.jpg
http://s1244.photobucket.com/albums/gg5 ... 5_f102.jpg
http://s1244.photobucket.com/albums/gg5 ... 5_f103.jpg
http://s1244.photobucket.com/albums/gg5 ... 5_f104.jpg
http://s1244.photobucket.com/albums/gg5 ... 5_f105.jpg
http://s1244.photobucket.com/albums/gg5 ... 5_f106.jpg
http://s1244.photobucket.com/albums/gg5 ... 5_f107.jpg
http://s1244.photobucket.com/albums/gg5 ... 5_f108.jpg
http://s1244.photobucket.com/albums/gg5 ... 5_f109.jpg

supertest M6 E63
http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test12.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test22.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test32.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test42.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test52.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test62.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test72.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test82.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... test92.jpg

supertest M5 E60
http://s1244.photobucket.com/albums/gg5 ... mw_m51.jpg
http://s1244.photobucket.com/albums/gg5 ... mw_m52.jpg
http://s1244.photobucket.com/albums/gg5 ... mw_m53.jpg
http://s1244.photobucket.com/albums/gg5 ... mw_m54.jpg
http://s1244.photobucket.com/albums/gg5 ... mw_m55.jpg
http://s1244.photobucket.com/albums/gg5 ... mw_m56.jpg
http://s1244.photobucket.com/albums/gg5 ... mw_m57.jpg
http://s1244.photobucket.com/albums/gg5 ... mw_m58.jpg
http://s1244.photobucket.com/albums/gg5 ... mw_m59.jpg

przemo25
Posty: 30
Rejestracja: czw kwie 15, 2010 18:58
Lokalizacja: Nowy sącz

Re: M5 F10 oficjalnie

Post autor: przemo25 » pn paź 08, 2012 21:01


Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 F10 oficjalnie

Post autor: Marcin_Os » pn paź 08, 2012 21:06

Takie sytuacje się zdarzają, dobrze, że się za wczasu zorientowali.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 216
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
Auto: M4,X5M Comp, X5M, X6M ...
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: M5 F10 oficjalnie

Post autor: arturo » pn paź 08, 2012 22:13

przemo25, stary temat , już naprawiony zresztą :-) .
Jest: F82 M4, F95 X5M Comp, F85 X5M RaceChip GTS, F86 X6M, MINI JCW Grand Prix AD2020 , S1000R M 2021 :D
Było: E92 M3

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: M5 F10 oficjalnie

Post autor: boogie » śr paź 10, 2012 20:13

Pozdrówka!

ODPOWIEDZ