Strona 2 z 4

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

: pn lut 07, 2011 02:11
autor: Marcin_Os
A później taki samochód z ceramiką kosztuje jakieś chore pieniądze. Fajnie, że będzie jak opcja.

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

: pn lut 07, 2011 11:18
autor: arturo
Najgorzej jak w ceramice tarcze i klocki mają awarię i koszt wymiany zbliża nam się pod 100k złotych ...

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

: pn lut 07, 2011 12:12
autor: SyTy
W ceramice nie ma awarii tylko się zużywają i to dużo wolniej jak normalne. Z kosztem też sporo przesadziłeś, np. do prosia 997 komplet ceramiki to koszt około 10-12k ojro.

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

: pn lut 07, 2011 12:58
autor: arturo
Nie wiem , czy miałeś kiedyś do czynienia z ceramiką . Ja mam na co dzień w 997TT . I nie zdajesz sobie sprawy jak często te tarcze ulegają uszkodzeniom . I nie chodzi o zwykłe zużycie . Dla takich tarcz zabójczy jest zwykły piasek , jeżeli dostanie się między klocek a tarczę . Co do cen : tylna tarcza PCCB do 997 kosztuje 3700EUR/1 sztuka , przednia tarcza PCCB do 997 kosztuje 4200EUR/1 sztuka . Czyli same tarcze kosztują 15.800,00EUR . Do tego dolicz klocki oraz robociznę i wychodzi naprawdę niezła sumka . Z założenia tarcze PCCB powinny wytrzymać do 300k km przebiegu , ale rzeczywistość jest taka jaka jest . Podana przez Ciebie kwota 10k EUR , to kwota jaką należy dopłacić do nowo zamawianego auta przy konfiguracji zawierającej PCCB . Ceny części zamiennych to inna bajka .

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

: śr lut 16, 2011 12:54
autor: rypik
BMW M discovered that the transmission would have to be beefed up with bigger actuators, which would slow down the transmission’s response time. The only way it could have worked was with an extensive redo of the M DCT. So BMW’s M division chose to go with the eight-speed manumatic only”, says MotorTrend in their article.

Przynajmniej mają teraz jakąś jasną wizję chyba. DCT/manu w M3, auto w M5. I chyba dobrze.

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

: śr lut 16, 2011 13:30
autor: Maros
Nie dobrze :( Automat do ///M nie pasuje zupełnie. Zaczynają iśc w strone dzadkowatego AMG.
Jaką wczoraj mi przyjemność sprawiało jak SMG nastawiało mi kręgi przy każdej zmianie biegu. Ona powinna być brutalna...

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

: śr lut 16, 2011 15:08
autor: jackson
MaRoS pisze:Nie dobrze :( Automat do ///M nie pasuje zupełnie. Zaczynają iśc w strone dzadkowatego AMG.
Zgadzam się z tym.

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

: śr lut 16, 2011 15:23
autor: rypik
Do czego M5 a do czego M3 zatem ? :) Abstrahując już od tego, ciekawe czy takie samo 8HP jak w E70/E71 będzie w F10.

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

: śr lut 16, 2011 15:50
autor: Maros
Do tego samego... wściekania się :twisted:

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

: śr lut 16, 2011 19:11
autor: arturo
Zdziwiłem się , jak wrzucili automata do X5/X6 M , teraz przy M5 jestem normalnie w szoku ...

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

: śr lut 16, 2011 19:50
autor: Dino444
Szkoda :neutral: Wyglada an to ze era rasowych ///M skonczyla sie na m3 e9x. Teraz bedzie to juz szybkie auto bez tego czegos. Ale miejmy nadzieje ze jeszce nas czyms zaskocza.

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

: czw lut 17, 2011 13:51
autor: JACO
MaRoS pisze:Nie dobrze :( Automat do ///M nie pasuje zupełnie. Zaczynają iśc w strone dzadkowatego AMG.
Jaką wczoraj mi przyjemność sprawiało jak SMG nastawiało mi kręgi przy każdej zmianie biegu. Ona powinna być brutalna...
Maros a propos tego nastawiania kręgów to mam pytanko. W mojej m5 e60 smg tez zawsze mi sie to podobało,jeździłem na s5,dsc off i zawsze gdy zmieniłem bieg w okolicach ósemki obr. czułem mocne kopnięcie w plecy.Ostatnio jednak coraz rzadziej udawało mi sie zmienic bieg z tym efektem,przełączyłem więc na s6 ale i to nie pomogło.Podczas ostrego przyspieszania czasem czuc lekkie łupnięcie w dyfer ale juz nie takie jak wcześniej,a poza tym udaje mi sie to sporadycznie.Moje pytanie brzmi co moze byc powodem że mi skrzynka tak złagodniała.przy zmianach biegu oczywiscie zawsze odpuszczam gaz jak w manualu.Ciekawi mnie równiez dlaczegonp. raz jest łupnięcie a dziesięc razy nie. Trochę mnie to wkurza i nie wiem czy ja robie coś nie tak czy cos mi się rozlatuje luzuje itd. Nie jest to raczej sprzęgło bozostało wymienione z dwumasem 5 tys.km temu.

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

: czw lut 17, 2011 15:15
autor: arturo
JACO, dlaczego odpuszczasz gaz w SMG ?

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

: czw lut 17, 2011 19:33
autor: JACO
arturo pisze:JACO, dlaczego odpuszczasz gaz w SMG ?
Poniewaz jak kupowałem to auto to zasłyszałem od właściciela a następnie od kogos z bmw , z resztą ktos tez pisał na forum,że smg działa jak manual,jezeli sami lekko nie odpuscimy gazu to elektronika zrobi to za nas i wtedy co tez sam zaobserwowałem następuje taka chwila zawachania którą mozna wyeliminowac tylko samemu odpuszczając gaz.Ponoć w dkg (dwusprzęgłówka) nie jest to konieczne ale w smg jak najbardziej jest mile widziane.tak czy inaczej wcześniej kopniaki w dyfer były a teraz bardzo rzadko a jesli juz to mniej intensywne mimo programu s6 na p500sport.

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

: pt lut 18, 2011 00:48
autor: Maros
Trochę OT ale trudno. JACO może spróbuj skalibrowac SMG. Albo nie odpuszczaj gazu, wtedy powinno naprawde łupnąć. Nie mam pojęcia czemu mogłoby "złagodnieć".
Ja gaz odpuszczam jak jade na do 99% kiedy każda mili sekunda nie jest mi niezbędna. Natomiast jak jest jakiś bardzo wyrównany wyścig to nie odpuszczam gazu, bo wtedy jednak zmienia bieg szybciej (ale i brutalniej). To opóżnienie to jest raczej przy niższych obrotach. Jak się zmienia bieg przy odcince to raczej odpuszcanie gazu spowalnia zmiane biegu.