BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

E71 X6M, E70 X5M, E82 1M i nowsze
Marcin_Os
Posty: 2704
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

Post autor: Marcin_Os » pn lut 07, 2011 02:11

A później taki samochód z ceramiką kosztuje jakieś chore pieniądze. Fajnie, że będzie jak opcja.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 195
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
Auto: F82 M4, F85 X5M i inne złomy
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

Post autor: arturo » pn lut 07, 2011 11:18

Najgorzej jak w ceramice tarcze i klocki mają awarię i koszt wymiany zbliża nam się pod 100k złotych ...

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

Post autor: SyTy » pn lut 07, 2011 12:12

W ceramice nie ma awarii tylko się zużywają i to dużo wolniej jak normalne. Z kosztem też sporo przesadziłeś, np. do prosia 997 komplet ceramiki to koszt około 10-12k ojro.
No Fear - No Fun!

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 195
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
Auto: F82 M4, F85 X5M i inne złomy
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

Post autor: arturo » pn lut 07, 2011 12:58

Nie wiem , czy miałeś kiedyś do czynienia z ceramiką . Ja mam na co dzień w 997TT . I nie zdajesz sobie sprawy jak często te tarcze ulegają uszkodzeniom . I nie chodzi o zwykłe zużycie . Dla takich tarcz zabójczy jest zwykły piasek , jeżeli dostanie się między klocek a tarczę . Co do cen : tylna tarcza PCCB do 997 kosztuje 3700EUR/1 sztuka , przednia tarcza PCCB do 997 kosztuje 4200EUR/1 sztuka . Czyli same tarcze kosztują 15.800,00EUR . Do tego dolicz klocki oraz robociznę i wychodzi naprawdę niezła sumka . Z założenia tarcze PCCB powinny wytrzymać do 300k km przebiegu , ale rzeczywistość jest taka jaka jest . Podana przez Ciebie kwota 10k EUR , to kwota jaką należy dopłacić do nowo zamawianego auta przy konfiguracji zawierającej PCCB . Ceny części zamiennych to inna bajka .

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

Post autor: rypik » śr lut 16, 2011 12:54

BMW M discovered that the transmission would have to be beefed up with bigger actuators, which would slow down the transmission’s response time. The only way it could have worked was with an extensive redo of the M DCT. So BMW’s M division chose to go with the eight-speed manumatic only”, says MotorTrend in their article.

Przynajmniej mają teraz jakąś jasną wizję chyba. DCT/manu w M3, auto w M5. I chyba dobrze.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

Post autor: Maros » śr lut 16, 2011 13:30

Nie dobrze :( Automat do ///M nie pasuje zupełnie. Zaczynają iśc w strone dzadkowatego AMG.
Jaką wczoraj mi przyjemność sprawiało jak SMG nastawiało mi kręgi przy każdej zmianie biegu. Ona powinna być brutalna...

Awatar użytkownika
jackson
Posty: 360
Rejestracja: czw lis 15, 2007 00:56
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Radom

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

Post autor: jackson » śr lut 16, 2011 15:08

MaRoS pisze:Nie dobrze :( Automat do ///M nie pasuje zupełnie. Zaczynają iśc w strone dzadkowatego AMG.
Zgadzam się z tym.
ZJAR

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

Post autor: rypik » śr lut 16, 2011 15:23

Do czego M5 a do czego M3 zatem ? :) Abstrahując już od tego, ciekawe czy takie samo 8HP jak w E70/E71 będzie w F10.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

Post autor: Maros » śr lut 16, 2011 15:50

Do tego samego... wściekania się :twisted:

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 195
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
Auto: F82 M4, F85 X5M i inne złomy
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

Post autor: arturo » śr lut 16, 2011 19:11

Zdziwiłem się , jak wrzucili automata do X5/X6 M , teraz przy M5 jestem normalnie w szoku ...
F82 M4 Akrap, F85 X5M

Dino444
Posty: 1342
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

Post autor: Dino444 » śr lut 16, 2011 19:50

Szkoda :neutral: Wyglada an to ze era rasowych ///M skonczyla sie na m3 e9x. Teraz bedzie to juz szybkie auto bez tego czegos. Ale miejmy nadzieje ze jeszce nas czyms zaskocza.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

JACO
Posty: 30
Rejestracja: wt sty 26, 2010 02:25
Lokalizacja: warszawa

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

Post autor: JACO » czw lut 17, 2011 13:51

MaRoS pisze:Nie dobrze :( Automat do ///M nie pasuje zupełnie. Zaczynają iśc w strone dzadkowatego AMG.
Jaką wczoraj mi przyjemność sprawiało jak SMG nastawiało mi kręgi przy każdej zmianie biegu. Ona powinna być brutalna...
Maros a propos tego nastawiania kręgów to mam pytanko. W mojej m5 e60 smg tez zawsze mi sie to podobało,jeździłem na s5,dsc off i zawsze gdy zmieniłem bieg w okolicach ósemki obr. czułem mocne kopnięcie w plecy.Ostatnio jednak coraz rzadziej udawało mi sie zmienic bieg z tym efektem,przełączyłem więc na s6 ale i to nie pomogło.Podczas ostrego przyspieszania czasem czuc lekkie łupnięcie w dyfer ale juz nie takie jak wcześniej,a poza tym udaje mi sie to sporadycznie.Moje pytanie brzmi co moze byc powodem że mi skrzynka tak złagodniała.przy zmianach biegu oczywiscie zawsze odpuszczam gaz jak w manualu.Ciekawi mnie równiez dlaczegonp. raz jest łupnięcie a dziesięc razy nie. Trochę mnie to wkurza i nie wiem czy ja robie coś nie tak czy cos mi się rozlatuje luzuje itd. Nie jest to raczej sprzęgło bozostało wymienione z dwumasem 5 tys.km temu.

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 195
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
Auto: F82 M4, F85 X5M i inne złomy
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

Post autor: arturo » czw lut 17, 2011 15:15

JACO, dlaczego odpuszczasz gaz w SMG ?
F82 M4 Akrap, F85 X5M

JACO
Posty: 30
Rejestracja: wt sty 26, 2010 02:25
Lokalizacja: warszawa

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

Post autor: JACO » czw lut 17, 2011 19:33

arturo pisze:JACO, dlaczego odpuszczasz gaz w SMG ?
Poniewaz jak kupowałem to auto to zasłyszałem od właściciela a następnie od kogos z bmw , z resztą ktos tez pisał na forum,że smg działa jak manual,jezeli sami lekko nie odpuscimy gazu to elektronika zrobi to za nas i wtedy co tez sam zaobserwowałem następuje taka chwila zawachania którą mozna wyeliminowac tylko samemu odpuszczając gaz.Ponoć w dkg (dwusprzęgłówka) nie jest to konieczne ale w smg jak najbardziej jest mile widziane.tak czy inaczej wcześniej kopniaki w dyfer były a teraz bardzo rzadko a jesli juz to mniej intensywne mimo programu s6 na p500sport.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M5 F10 ~ pierwsze zajawki.

Post autor: Maros » pt lut 18, 2011 00:48

Trochę OT ale trudno. JACO może spróbuj skalibrowac SMG. Albo nie odpuszczaj gazu, wtedy powinno naprawde łupnąć. Nie mam pojęcia czemu mogłoby "złagodnieć".
Ja gaz odpuszczam jak jade na do 99% kiedy każda mili sekunda nie jest mi niezbędna. Natomiast jak jest jakiś bardzo wyrównany wyścig to nie odpuszczam gazu, bo wtedy jednak zmienia bieg szybciej (ale i brutalniej). To opóżnienie to jest raczej przy niższych obrotach. Jak się zmienia bieg przy odcince to raczej odpuszcanie gazu spowalnia zmiane biegu.

ODPOWIEDZ