Klocki S38B36 '91
Klocki S38B36 '91
Panowie, kończą mi się klocuszki na przodzie ... pytam jako świerzy posiadacz M'ki starych wyjadaczy ... szukam klocuszków do swojego cacka... co jest dostępne na rynku poza ASO, jakie są ceny i co polecanie?
Re: Klocki S38B36 '91
Polecam przejść na czterotłoczkowe zaciski z E32 750i, najmniejsze koszty w stosunku do przyrostu siły hamowania.
No Fear - No Fun!
Re: Klocki S38B36 '91
zgadzam sie z przedmowca+ do tego dobra nowa tarcza i dobre klocki+plyn dot5
Re: Klocki S38B36 '91
To faktycznie bardzo dobry Upgrade, ale uważaj bo e32 750i miały dwa rodzaje zacisków:SyTy pisze:Polecam przejść na czterotłoczkowe zaciski z E32 750i, najmniejsze koszty w stosunku do przyrostu siły hamowania.
-jednotłoczkowy na tarczę 302mm
-czterotłoczkowy na tarczę 324mm montowany od 01.1990 w wersjach niemieckich
Te większe zaciski pasują bez problemu do e34, zamontujesz wtedy większą tarczę niż seryjne w M5 315mm ( najlepiej 324mm albo 345mm ) , jedyny ból to znalezienie tych zacisków w dobrej cenie i ewentualny zakup reperaturek tłoczków po ok.300zł /komplet na zacisk.
-
- Posty: 95
- Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
- Lokalizacja: kielce
Re: Klocki S38B36 '91
na zaciski z e32 750i nie wejdzie tarcza 345, zacisk z 750 czterotłoczkowy jest trochę inny od zacisku z m5 e34 94-95 i dlatego nie wejdzie
druga sprawa to z tarczą oryginalną z e32 750 324 podczas zakładania na piastę ori z m5 będzie problem bo piasta ma bolec dodatkowy , jak nie masz oryginalnych piast które są drogie i dostepne w serwisie -i zamist nich od jakiejś sześciocylindrówki to nie powinieneś mieć problemu z montażem wszystkiego razem;ma taki zestaw w swoim wynalazku i jestem zadowolony
druga sprawa to z tarczą oryginalną z e32 750 324 podczas zakładania na piastę ori z m5 będzie problem bo piasta ma bolec dodatkowy , jak nie masz oryginalnych piast które są drogie i dostepne w serwisie -i zamist nich od jakiejś sześciocylindrówki to nie powinieneś mieć problemu z montażem wszystkiego razem;ma taki zestaw w swoim wynalazku i jestem zadowolony
m5 e34 3,6 13.747 et
Re: Klocki S38B36 '91
Oooo, ciekawa sugestia upgrade'u lecz planuje pozostać przy oryginalny setup'ie stąd moje pytanie - podpowiedzcie coś...
-
- Posty: 95
- Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
- Lokalizacja: kielce
Re: Klocki S38B36 '91
większość pisze ze nie ma problemu bo maja nieświadomie piasty niefabryczne i dlatego im "pasuje", w oryginale jest problem z tym bolcem trzeba go zeszlifowac bardzo dokładnie aby była równa powierzchnia styku inie było wibracji ta modyfikacja jest naprawdę bardzo polecana , auto z 200 km/h jest naprawdę łapane
m5 e34 3,6 13.747 et
Re: Klocki S38B36 '91
Jeśli chcesz sam klocek to idź w EBC i w zależności od tego jak i gdzie jeździsz masz 3 warianty Green, Red i Yellow Stuff.
No Fear - No Fun!
Re: Klocki S38B36 '91
na ulice proponuje PAGID napewno duzo tansze i do tego plyn DOT 5
Re: Klocki S38B36 '91
Tak jak mówi Syty , a do tego takie tarcze... Link
Re: Klocki S38B36 '91
Z czystej ciekawości udałem się dzisiaj na wycieczkę do jednej z większych sieci sklepów za hamulcami i tak o to klocki od 170-250zł (najdroższe ferodo), wiercony zimmermann na przód cena 350zł/szt.
Paniowie, a jak wygląda cena za EBC?
Paniowie, a jak wygląda cena za EBC?
-
- Posty: 95
- Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
- Lokalizacja: kielce
Re: Klocki S38B36 '91
cena ebc jest zalezna od kursu funta, dystrybutor jest w Krakowie i jest "tolerancyjny" polecam bo miałem i mam klocki ebc red stuff i nigdy nie popękały a podobno taką maja tendencję- na początku u mnie było tak że jak zakupiłem komplet "zielonych "klocków ebc ale to było zaraz po zakupie auta to spaliliśmy je bo 100 zł dzień w dzien na wahę a nawet dwa razy i non stop palnik , klocki zaczeły piszczeć i trzeć metalicznie ale dopłaciłem róznicę do "czerwonych" red stuff plus przesyłki i jestem zadowolony , na ciepło są doskonałe na zimno słabe ; wybór klocków masz duży ori textary lub inne np. bardzo dobre ferodo ds2500 plus płyn przynajmniej ferodo 5.1, jak zakupisz metalowe przewody to z tymi czerwonymi lub ferodo znacznie poprawisz w stosunku do serii "łapanie auta"
m5 e34 3,6 13.747 et
Re: Klocki S38B36 '91
Czym sie roznil zacisk m5 e34 po 94 od tego w 750il?
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Klocki S38B36 '91
WielkosciaCamil pisze:Czym sie roznil zacisk m5 e34 po 94 od tego w 750il?
-
- Posty: 95
- Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
- Lokalizacja: kielce
Re: Klocki S38B36 '91
trochę inna wysokość (budowa) zacisku z m5 e34 po 94" i dlatego nie można stosować "zamiennie" z zaciskiem z 750il, sam chciałem zakładać tarczę 345 ale nie weszło
wysokość tarczy czy głębokość obsadzenia jest w obydwu autach inna i dlatego w m5 masz 345/32 a 750il 324/30 ; seryjne zaciski z m5 przed 06/94 mają zastosowanie z tarczą 315/28 i dlatego najtaniej i najsensowniej zakłada się komplet z 750il bo znalezienie zacisków z m5 po 06.94 jest trudne i do tego koszt tarczy spory i tylko serwice
aby rozpoznać zaciski z wygladu to na zacisku z m5 masz wygrawerowane m/// a na zacisku z 750il masz wygrawerowane BMW
jako ciekawostka gdzieś znalazłem że były jeszcze opcjonalne zaciski z BREMBO w bmw m5 po 06/94 i i do tego klocki zupełnie inne sporo wieksze więc heble musiały być zacne
wysokość tarczy czy głębokość obsadzenia jest w obydwu autach inna i dlatego w m5 masz 345/32 a 750il 324/30 ; seryjne zaciski z m5 przed 06/94 mają zastosowanie z tarczą 315/28 i dlatego najtaniej i najsensowniej zakłada się komplet z 750il bo znalezienie zacisków z m5 po 06.94 jest trudne i do tego koszt tarczy spory i tylko serwice
aby rozpoznać zaciski z wygladu to na zacisku z m5 masz wygrawerowane m/// a na zacisku z 750il masz wygrawerowane BMW
jako ciekawostka gdzieś znalazłem że były jeszcze opcjonalne zaciski z BREMBO w bmw m5 po 06/94 i i do tego klocki zupełnie inne sporo wieksze więc heble musiały być zacne
m5 e34 3,6 13.747 et