Klocki S38B36 '91

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Klocki S38B36 '91

Post autor: Kudłaty » śr lis 12, 2008 23:57

Panowie, kończą mi się klocuszki na przodzie ... pytam jako świerzy posiadacz M'ki starych wyjadaczy ... szukam klocuszków do swojego cacka... co jest dostępne na rynku poza ASO, jakie są ceny i co polecanie? :smile:

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: Klocki S38B36 '91

Post autor: SyTy » czw lis 13, 2008 00:15

Polecam przejść na czterotłoczkowe zaciski z E32 750i, najmniejsze koszty w stosunku do przyrostu siły hamowania.
No Fear - No Fun!

zietas
Posty: 146
Rejestracja: sob cze 30, 2007 17:44
Auto: E46 m3
Lokalizacja: inowroclaw
Kontakt:

Re: Klocki S38B36 '91

Post autor: zietas » czw lis 13, 2008 18:54

zgadzam sie z przedmowca+ do tego dobra nowa tarcza i dobre klocki+plyn dot5

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klocki S38B36 '91

Post autor: Koki » czw lis 13, 2008 20:20

SyTy pisze:Polecam przejść na czterotłoczkowe zaciski z E32 750i, najmniejsze koszty w stosunku do przyrostu siły hamowania.
To faktycznie bardzo dobry Upgrade, ale uważaj bo e32 750i miały dwa rodzaje zacisków:
-jednotłoczkowy na tarczę 302mm
-czterotłoczkowy na tarczę 324mm montowany od 01.1990 w wersjach niemieckich

Te większe zaciski pasują bez problemu do e34, zamontujesz wtedy większą tarczę niż seryjne w M5 315mm ( najlepiej 324mm albo 345mm ) , jedyny ból to znalezienie tych zacisków w dobrej cenie i ewentualny zakup reperaturek tłoczków po ok.300zł /komplet na zacisk.

PAWEŁ M5E34
Posty: 95
Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
Lokalizacja: kielce

Re: Klocki S38B36 '91

Post autor: PAWEŁ M5E34 » czw lis 13, 2008 23:03

na zaciski z e32 750i nie wejdzie tarcza 345, zacisk z 750 czterotłoczkowy jest trochę inny od zacisku z m5 e34 94-95 i dlatego nie wejdzie
druga sprawa to z tarczą oryginalną z e32 750 324 podczas zakładania na piastę ori z m5 będzie problem bo piasta ma bolec dodatkowy , jak nie masz oryginalnych piast które są drogie i dostepne w serwisie -i zamist nich od jakiejś sześciocylindrówki to nie powinieneś mieć problemu z montażem wszystkiego razem;ma taki zestaw w swoim wynalazku i jestem zadowolony
m5 e34 3,6 13.747 et

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klocki S38B36 '91

Post autor: Kudłaty » pt lis 14, 2008 00:28

Oooo, ciekawa sugestia upgrade'u lecz planuje pozostać przy oryginalny setup'ie stąd moje pytanie - podpowiedzcie coś... :smile:

PAWEŁ M5E34
Posty: 95
Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
Lokalizacja: kielce

Re: Klocki S38B36 '91

Post autor: PAWEŁ M5E34 » pt lis 14, 2008 01:57

większość pisze ze nie ma problemu bo maja nieświadomie piasty niefabryczne i dlatego im "pasuje", w oryginale jest problem z tym bolcem trzeba go zeszlifowac bardzo dokładnie aby była równa powierzchnia styku inie było wibracji ta modyfikacja jest naprawdę bardzo polecana , auto z 200 km/h jest naprawdę łapane
m5 e34 3,6 13.747 et

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: Klocki S38B36 '91

Post autor: SyTy » pt lis 14, 2008 12:51

Jeśli chcesz sam klocek to idź w EBC i w zależności od tego jak i gdzie jeździsz masz 3 warianty Green, Red i Yellow Stuff.
No Fear - No Fun!

zietas
Posty: 146
Rejestracja: sob cze 30, 2007 17:44
Auto: E46 m3
Lokalizacja: inowroclaw
Kontakt:

Re: Klocki S38B36 '91

Post autor: zietas » pt lis 14, 2008 19:32

na ulice proponuje PAGID napewno duzo tansze i do tego plyn DOT 5

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klocki S38B36 '91

Post autor: Koki » pt lis 14, 2008 19:34

Tak jak mówi Syty , a do tego takie tarcze... Link

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klocki S38B36 '91

Post autor: Kudłaty » pt lis 14, 2008 23:57

Z czystej ciekawości udałem się dzisiaj na wycieczkę do jednej z większych sieci sklepów za hamulcami i tak o to klocki od 170-250zł (najdroższe ferodo), wiercony zimmermann na przód cena 350zł/szt.

Paniowie, a jak wygląda cena za EBC? :???:

PAWEŁ M5E34
Posty: 95
Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
Lokalizacja: kielce

Re: Klocki S38B36 '91

Post autor: PAWEŁ M5E34 » sob lis 15, 2008 01:34

cena ebc jest zalezna od kursu funta, dystrybutor jest w Krakowie i jest "tolerancyjny" polecam bo miałem i mam klocki ebc red stuff i nigdy nie popękały a podobno taką maja tendencję- na początku u mnie było tak że jak zakupiłem komplet "zielonych "klocków ebc ale to było zaraz po zakupie auta to spaliliśmy je bo 100 zł dzień w dzien na wahę a nawet dwa razy i non stop palnik , klocki zaczeły piszczeć i trzeć metalicznie ale dopłaciłem róznicę do "czerwonych" red stuff plus przesyłki i jestem zadowolony , na ciepło są doskonałe na zimno słabe ; wybór klocków masz duży ori textary lub inne np. bardzo dobre ferodo ds2500 plus płyn przynajmniej ferodo 5.1, jak zakupisz metalowe przewody to z tymi czerwonymi lub ferodo znacznie poprawisz w stosunku do serii "łapanie auta"
m5 e34 3,6 13.747 et

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Klocki S38B36 '91

Post autor: Camil » czw sty 15, 2009 21:10

Czym sie roznil zacisk m5 e34 po 94 od tego w 750il?

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Klocki S38B36 '91

Post autor: Pawel_M3GT » czw sty 15, 2009 22:27

Camil pisze:Czym sie roznil zacisk m5 e34 po 94 od tego w 750il?
Wielkoscia

PAWEŁ M5E34
Posty: 95
Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
Lokalizacja: kielce

Re: Klocki S38B36 '91

Post autor: PAWEŁ M5E34 » czw sty 15, 2009 22:35

trochę inna wysokość (budowa) zacisku z m5 e34 po 94" i dlatego nie można stosować "zamiennie" z zaciskiem z 750il, sam chciałem zakładać tarczę 345 ale nie weszło
wysokość tarczy czy głębokość obsadzenia jest w obydwu autach inna i dlatego w m5 masz 345/32 a 750il 324/30 ; seryjne zaciski z m5 przed 06/94 mają zastosowanie z tarczą 315/28 i dlatego najtaniej i najsensowniej zakłada się komplet z 750il bo znalezienie zacisków z m5 po 06.94 jest trudne i do tego koszt tarczy spory i tylko serwice
aby rozpoznać zaciski z wygladu to na zacisku z m5 masz wygrawerowane m/// a na zacisku z 750il masz wygrawerowane BMW
jako ciekawostka gdzieś znalazłem że były jeszcze opcjonalne zaciski z BREMBO w bmw m5 po 06/94 i i do tego klocki zupełnie inne sporo wieksze więc heble musiały być zacne
m5 e34 3,6 13.747 et

ODPOWIEDZ