zawieszenie!!!
- czarny8800
- Posty: 207
- Rejestracja: pt lip 11, 2008 00:59
- Lokalizacja: WARSZAWA
zawieszenie!!!
Może będziecie wstanie pomóc, ostatnio w moim ///M ,gdy wpadnę w jakąś nie równość na drodze dziury, tory tramwajowe itd itp, kierownica wpada mi w straszne wibracje. Zawieszenie sprawdzone i zero luzów, czy jakichkolwiek usterek. Myślałem że to tarcze, więc wymieniłem i dalej to samo. Przy hamowaniu takie wibracje zdarzają się tylko jak wcześniej koła wpadną w tarkę przy światłach , czy inne dziury. Czy to amorki?.
Z góry dzięki za sugestie i rady.
Pozdr.
Czarny
Z góry dzięki za sugestie i rady.
Pozdr.
Czarny
bez prawka, a punkty się zbiera.
Re: zawieszenie!!!
Drążek reakcyjny?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
-
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 22:10
- Auto: M5,323i,745i turbo
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: zawieszenie!!!
Musisz wymienic tuleje metalowo gumowe na przednich wachaczach.
(te duże)
Pozdrawiam!
(te duże)
Pozdrawiam!
S38B36 ,S38B38
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: zawieszenie!!!
Tez bym stawial na cos w ten deseń. A czy zuzycie tych elementow da sie jakos zdjagnozowac? Chodzi o to ze kolega Czarny nie ma zadnych luzow... moze ogledziny pomoga?lukasz M5 pisze:Musisz wymienic tuleje metalowo gumowe na przednich wachaczach.
(te duże)
Pozdrawiam!
-
- Posty: 95
- Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
- Lokalizacja: kielce
Re: zawieszenie!!!
najlepszym rozwiązaniem jest wizyta w stacji diagnostycznej i sprawdzenie na szarpakach ale to trzeba z głową sprawdzać zwrócić uwagę na sworznie w dolnym wachaczu te co pod kolumnę amortyzatora wchodzą , dalej tak jak napisali poprzednicy tuleje metalowo gumowe
m5 e34 3,6 13.747 et
Re: zawieszenie!!!
Stawiam na tuleje, chociaz mam prawo sie mylic;) Ale to jest latwe do sprawdzenia:
Nawet podczas wolnej jazdy powiedzmy przy 30 km/h nacisnij gwaltownie pedal hamulca-raz, drugi ,trzeci i powinienes wyczuc ze cos sie dzieje z zawieszeniem nie tak i jest to nawet slyszalne. Jak by to ujac... (poprostu troszeczke nurkuje, ucieka do przodu) no nie wiem jak dobrze potrafisz "rozmawiac z samochodem":)
A jak juz bedziesz je wymienial to upewnij sie ze masz tuleje do M5 i tylko M5 (kolor czarny) nie zielne nie niebieskie albo jeszcze tam inne!;)
Przy montazu bardzo jest wazne aby auto stalo na kolach z obciazeniem (kierowca i pasazer) i dopiero je dociagnac!;)
Nawet podczas wolnej jazdy powiedzmy przy 30 km/h nacisnij gwaltownie pedal hamulca-raz, drugi ,trzeci i powinienes wyczuc ze cos sie dzieje z zawieszeniem nie tak i jest to nawet slyszalne. Jak by to ujac... (poprostu troszeczke nurkuje, ucieka do przodu) no nie wiem jak dobrze potrafisz "rozmawiac z samochodem":)
A jak juz bedziesz je wymienial to upewnij sie ze masz tuleje do M5 i tylko M5 (kolor czarny) nie zielne nie niebieskie albo jeszcze tam inne!;)
Przy montazu bardzo jest wazne aby auto stalo na kolach z obciazeniem (kierowca i pasazer) i dopiero je dociagnac!;)
'93 DaytonaViolett B36 360tys km
Re: zawieszenie!!!
Też stawiam na tuleje. Na diagnostyce mogą nawet nie stwierdzic że są uszkodzone.
ZJAR
-
- Posty: 41
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 23:28
- Auto: BMW X5
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zawieszenie!!!
Mfunf ma racje. Kulaj sie wolno i uderzaj w hebel . Jesli bedzie TUK to na bank tuleje. Zobacz jeszcze czy na felgach od wewnatrz nie masz blota. W mojej po zmianie na zimowki wszystko super. Po kilku dniach kierunek dostal telepawek takich ze przy 70 poliki obijaly sie o boczna szybe. U gumiarza okazalo sie ze wewnatrz w okolicy ciezarka ulepil sie zwal blota( bywam na budowach) zaschlo sobie. Bylo tego po zwazeniu 130g!!!!!!.
RobRoy
Re: zawieszenie!!!
Tak jak koledzy piszą, wahacze górne...
Ale również to samo jest możliwe przy luzie na tulei wspornika.
No i czasami przekadnia kierownicza ma dość, lapie luzy, i potrafi trząść.
Ale również to samo jest możliwe przy luzie na tulei wspornika.
No i czasami przekadnia kierownicza ma dość, lapie luzy, i potrafi trząść.
Pozdrówka!
- czarny8800
- Posty: 207
- Rejestracja: pt lip 11, 2008 00:59
- Lokalizacja: WARSZAWA
Re: zawieszenie!!!
Dzięki za info. Bedę po nowym roku montował powerflex kid przód i tył więc muszę powymieniać te tuleje na wahaczu jak wcześniej ktoś wspomniał. Co do jazdy i gwłatownego hamowania nie mam żadnych stuków, czy innych dziwnych zachowań na równej drodze. Wibrację dają się we znaki tylko na nierównościach na ulicy tarki i i tory tramwajowe , wtedy cala kierownica lata jak żyd po pustym sklepie.
bez prawka, a punkty się zbiera.