zawieszenie!!!

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Awatar użytkownika
czarny8800
Posty: 207
Rejestracja: pt lip 11, 2008 00:59
Lokalizacja: WARSZAWA

zawieszenie!!!

Post autor: czarny8800 » pt paź 17, 2008 00:21

Może będziecie wstanie pomóc, ostatnio w moim ///M ,gdy wpadnę w jakąś nie równość na drodze dziury, tory tramwajowe itd itp, kierownica wpada mi w straszne wibracje. Zawieszenie sprawdzone i zero luzów, czy jakichkolwiek usterek. Myślałem że to tarcze, więc wymieniłem i dalej to samo. Przy hamowaniu takie wibracje zdarzają się tylko jak wcześniej koła wpadną w tarkę przy światłach , czy inne dziury. Czy to amorki?.
Z góry dzięki za sugestie i rady.

Pozdr.
Czarny
bez prawka, a punkty się zbiera.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: zawieszenie!!!

Post autor: Marcin_Os » pt paź 17, 2008 00:24

Drążek reakcyjny?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

lukasz M5
Posty: 49
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 22:10
Auto: M5,323i,745i turbo
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: zawieszenie!!!

Post autor: lukasz M5 » pt paź 17, 2008 00:29

Musisz wymienic tuleje metalowo gumowe na przednich wachaczach.
(te duże)
Pozdrawiam!
S38B36 ,S38B38

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: zawieszenie!!!

Post autor: Venom » pt paź 17, 2008 08:34

lukasz M5 pisze:Musisz wymienic tuleje metalowo gumowe na przednich wachaczach.
(te duże)
Pozdrawiam!
Tez bym stawial na cos w ten deseń. A czy zuzycie tych elementow da sie jakos zdjagnozowac? Chodzi o to ze kolega Czarny nie ma zadnych luzow... moze ogledziny pomoga?

PAWEŁ M5E34
Posty: 95
Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
Lokalizacja: kielce

Re: zawieszenie!!!

Post autor: PAWEŁ M5E34 » pt paź 17, 2008 09:08

najlepszym rozwiązaniem jest wizyta w stacji diagnostycznej i sprawdzenie na szarpakach ale to trzeba z głową sprawdzać zwrócić uwagę na sworznie w dolnym wachaczu te co pod kolumnę amortyzatora wchodzą , dalej tak jak napisali poprzednicy tuleje metalowo gumowe
m5 e34 3,6 13.747 et

Mfunf
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 11, 2008 15:42
Lokalizacja: Chicago

Re: zawieszenie!!!

Post autor: Mfunf » czw paź 23, 2008 07:47

Stawiam na tuleje, chociaz mam prawo sie mylic;) Ale to jest latwe do sprawdzenia:
Nawet podczas wolnej jazdy powiedzmy przy 30 km/h nacisnij gwaltownie pedal hamulca-raz, drugi ,trzeci i powinienes wyczuc ze cos sie dzieje z zawieszeniem nie tak i jest to nawet slyszalne. Jak by to ujac... (poprostu troszeczke nurkuje, ucieka do przodu) no nie wiem jak dobrze potrafisz "rozmawiac z samochodem":)
A jak juz bedziesz je wymienial to upewnij sie ze masz tuleje do M5 i tylko M5 (kolor czarny) nie zielne nie niebieskie albo jeszcze tam inne!;)
Przy montazu bardzo jest wazne aby auto stalo na kolach z obciazeniem (kierowca i pasazer) i dopiero je dociagnac!;)
'93 DaytonaViolett B36 360tys km

Awatar użytkownika
jackson
Posty: 361
Rejestracja: czw lis 15, 2007 00:56
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Radom

Re: zawieszenie!!!

Post autor: jackson » czw paź 23, 2008 16:29

Też stawiam na tuleje. Na diagnostyce mogą nawet nie stwierdzic że są uszkodzone.
ZJAR

RobertoDesign
Posty: 41
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 23:28
Auto: BMW X5
Lokalizacja: Warszawa

Re: zawieszenie!!!

Post autor: RobertoDesign » śr gru 17, 2008 18:17

Mfunf ma racje. Kulaj sie wolno i uderzaj w hebel . Jesli bedzie TUK to na bank tuleje. Zobacz jeszcze czy na felgach od wewnatrz nie masz blota. W mojej po zmianie na zimowki wszystko super. Po kilku dniach kierunek dostal telepawek takich ze przy 70 poliki obijaly sie o boczna szybe. U gumiarza okazalo sie ze wewnatrz w okolicy ciezarka ulepil sie zwal blota( bywam na budowach) zaschlo sobie. Bylo tego po zwazeniu 130g!!!!!!.
RobRoy

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: zawieszenie!!!

Post autor: boogie » śr gru 17, 2008 19:15

Tak jak koledzy piszą, wahacze górne...

Ale również to samo jest możliwe przy luzie na tulei wspornika.
No i czasami przekadnia kierownicza ma dość, lapie luzy, i potrafi trząść.
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
czarny8800
Posty: 207
Rejestracja: pt lip 11, 2008 00:59
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: zawieszenie!!!

Post autor: czarny8800 » czw gru 18, 2008 18:29

Dzięki za info. Bedę po nowym roku montował powerflex kid przód i tył więc muszę powymieniać te tuleje na wahaczu jak wcześniej ktoś wspomniał. Co do jazdy i gwłatownego hamowania nie mam żadnych stuków, czy innych dziwnych zachowań na równej drodze. Wibrację dają się we znaki tylko na nierównościach na ulicy tarki i i tory tramwajowe , wtedy cala kierownica lata jak żyd po pustym sklepie.
bez prawka, a punkty się zbiera.

ODPOWIEDZ