M5 S38B36 regulacja przepustnic !!

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Killme
Posty: 18
Rejestracja: pt sie 22, 2008 10:57
Lokalizacja: SWD

M5 S38B36 regulacja przepustnic !!

Post autor: Killme » pt sie 22, 2008 11:01

Witam! Potrzebuje dobrego fachowca na śląsku który by mi ustawił w mojej M5 s38b36 (315km) Przepustnice dlatego ze są rozregulowane, ktoś już tam w niemczech grzebał ! znacie kogoś takiego co robił to, zna sie na robocie i zrobi mi to jak należy ? Z góry dzięki za jakiekolwiek info
Pozdrawiam

PAWEŁ M5E34
Posty: 95
Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
Lokalizacja: kielce

Re: M5 S38B36 regulacja przepustnic !!

Post autor: PAWEŁ M5E34 » pt sie 22, 2008 13:15

do takiej regulacji potrze4bny jest wakuometr , ale nie pamietam jakie wartości powinny być, jak maswz w pobliżu dobry serwis motocyklowy to powinni mieć takie oprzyrządowanie
m5 e34 3,6 13.747 et

Awatar użytkownika
MP
Posty: 168
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:44
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Re: M5 S38B36 regulacja przepustnic !!

Post autor: MP » pt sie 22, 2008 13:17

Jakie są objawy rozregulowanych przepustnic?

Killme
Posty: 18
Rejestracja: pt sie 22, 2008 10:57
Lokalizacja: SWD

Re: M5 S38B36 regulacja przepustnic !!

Post autor: Killme » pt sie 22, 2008 14:10

MP pisze:Jakie są objawy rozregulowanych przepustnic?
niewiem jakie dokładnie są objawy ! autko nie chodziło tak jak miało nie ma tego kopa z miejsca! Ojciec podjechał do gliwic do goscia co grzebie w BMW i zna sie niby na emkach, sprawdził przejechachł sie i powiedział ze silnik w dobrej kondycji tylko brakuje mu troche mocy i ze trzeba ustawić zawory gdzie luzy wahają sie w granicach 0.30(juz sprawdzane i w przyszłym tygodniu jedzie do ustawiania) i ze niby przepustnice rozregulowane bo jakies takie plastiki pourywane były i po przypatrzeniu było widać ze były kręcone! Niby facet powiedział ze potrafi to wszystko zrobić ale cały czas odmawia bo ma za dużo beemek do roboty :/ juz czekam prawie 2 miesiące więc ile można..... i własnie dlatego taka prosba czy jest jakiś dobry fachowiec na śląsku który by mi to ustawił !

zietas
Posty: 146
Rejestracja: sob cze 30, 2007 17:44
Auto: E46 m3
Lokalizacja: inowroclaw
Kontakt:

Re: M5 S38B36 regulacja przepustnic !!

Post autor: zietas » pt sie 22, 2008 21:07

rozregulowane przepustnice niemaja wplywu na moc silnika(hyba ze ktoras sie nie otwiera lub otwiera czesciowo) w co watpie maja wplyw na nierowna prace na wolnych i tzw wypadanie zaplonow,podjedz na kompa i spr. przedewszystkim przeplywke,itp.,powymieniaj zuzyte jak to nazwales plastiki na dzwigniach sterujacych przepustnicami,gdy nie bedzie tam luzu dopiero jedz na regulacje najlepiej do warsztatu spezjalizujacego sie w regulacji gaznikow motocyklowych oni wiedza jak to zrobic,przewaznie maja 4 wakuometry i wtedy mieza podcisnienia na 1,2,3,4 cylindrze a potem 2 zegary z 1 i 2 cylindra przenosza na 5i6 i poruwnuja z 3i 4 troche to zagmatwane ale ktos kto to robi wie o co chodzi,do regulacji sluza male srubeczki kolo przepustnic.

Killme
Posty: 18
Rejestracja: pt sie 22, 2008 10:57
Lokalizacja: SWD

Re: M5 S38B36 regulacja przepustnic !!

Post autor: Killme » pt sie 22, 2008 21:59

zietas, jak jest zimny to chodzi troche nie równo ale potem jest ok no i trzyma troche wyższe obroty tak powiedział ten szpec co to oglądał! silnik dobrze chodzi, sprawdzaliśmy kompresje na zimnym to największa różnica była 0.6 na jednym cyl. a tak mniej więcej reszta sie wahała 0.2-0.3 różnicy. Jesli chodzi przepływke to też są podejrzenia i musi iść do sprawdzenia, ale mysle ze jak zrobie regulacje zaworów i przepustnic silnik już będzie miał większego kopa! Ale dalej niewiem gdzie na sląsku robią tą regulacje przepustnic.....w najgorszym przypadku będe musiał do czech wyskoczyć bo tam tez kilka warsztatów BMW jest (przynajmniej mam wmiare blisko)

zietas
Posty: 146
Rejestracja: sob cze 30, 2007 17:44
Auto: E46 m3
Lokalizacja: inowroclaw
Kontakt:

Re: M5 S38B36 regulacja przepustnic !!

Post autor: zietas » ndz sie 24, 2008 09:08

od serwisow BMW z dala,oni niemaja w polsce o tym zielonego pojecia,SZUKAJ SERWISU MOTOCYKLI !,niewieze ze na slasku takowych niema,sprawdz tez swiece i paluchy od cewek,emki szybka niszcza swiece(max 10tys)paluchy lubia miec przebicia ,szczegolnie jak jest troche oleju w kanalach swiec tyle odemnie PRZEDEWSZYSKIM TEST KOMPUTEREM ELEKTRONIKI !!! PS kompresji niebada sie na zimnym silniku(w benzynowych)tylko przy temp pracy(kole 80-90st)

lukasz M5
Posty: 49
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 22:10
Auto: M5,323i,745i turbo
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: M5 S38B36 regulacja przepustnic !!

Post autor: lukasz M5 » ndz wrz 14, 2008 23:09

Na wstępie witam wszystkich!
Problem wolnych obrotow w m5 dotyczy regulacji przepustnic.Niestety regulacja jest dosc pracochłonna Do poprawnej regulacji potrzeba 6 wakuometrów,ani mniej ani wiecej:)
Jeżeli chodzi o problem z przyspieszeniem auta to trzeba przyjrzec sie zmiennej geometri kolektora ssącego.
Odpalamy silnik i tzw "resonance flap control " powienien otworzyc sie 2 razy.
Warto tez uchylic maske zeby pasażer podczas gwałtownego przyspieszania mogl
obserwowac zachowanie membrany podcisnienia otwierajacej przepustnice w kolektorze
ssącym.Przepustnica musi otworzyc sie przy 4000 obr/min i 6250obr /min.
Niestety mało komu zmienna długosc kolektora ssącego działa prawidło a niestety odbiera
sporo mocy.
Temat naprawy tego ustrojstwa na prosbe zainteresowanych osób opisze dokladnie.
S38B36 ,S38B38

quant
Posty: 21
Rejestracja: pt lut 15, 2008 01:46
Lokalizacja: Legnica

Re: M5 S38B36 regulacja przepustnic !!

Post autor: quant » pn wrz 15, 2008 16:39

witam to co napisal lukasz to prawda ale moze powiem po kolei jak kupilem auto to wogole nie mialo wolnych obrotow i jechalo srednio wiec zanim zaczelem cos grzebac zmierzylem cisnienie po 15 rowne wiec gitara potem przeplywka i nic zadnych zmian poza ta ze jak wypieta to lepiej chodzil wiec swiece kable kopulka palec i zero zmian wiec zalogowalem sie na waszym forum i zaczalem czytac o flapie i tak dalej bo jest a jakze!!!i tak wszystkie wezyki nowe podcisnienia i wiekszosc gumowych przewodow pod ssacym kolektorem ale jakie bylo moje zdziwienie kiedy odkrylem dlaczgo tak zle chodzi okazalo sie za motor zaciagnal uszczelki spod kolektora ssacego i sa polamane i ma lewe powietrze zamowilem w aso 60 zl komplet wymienilem i zlozylem wszystko od nowa jak byc powinno wszystko wyczysczone albo wymienione i tak sa rowne wolne obroty...... i flap dziala tak jak napisal lukasz wiec zobaczyc jakie masz uszczelki pod dolotem bo regulacja tylko niweluje problem ale go nie rozwiazuje......pozdrawiam

Killme
Posty: 18
Rejestracja: pt sie 22, 2008 10:57
Lokalizacja: SWD

Re: M5 S38B36 regulacja przepustnic !!

Post autor: Killme » pn wrz 15, 2008 18:04

dzięki 2 ostatnie odpowiedzi dużo pomogły....bo było tak jak napisaliście !! trzeba wymienić wężyki i zobaczymy jaki efekt będzie! quant, po wymianie było cos czuć ze auto ma większego kopa i idzie lepiej do przodu ?

lukasz M5
Posty: 49
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 22:10
Auto: M5,323i,745i turbo
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: M5 S38B36 regulacja przepustnic !!

Post autor: lukasz M5 » pn wrz 15, 2008 20:36

Jeżeli Flap bedzie działał prawidłowo to napewno odczujesz różnice.
Można to porównac z działaniem turbiny (oczywiście jest dużo mniejszy efekt:)
Krótko mówiac przepustnica otwarta to silnik lepiej zbiera sie z dołu.
Przepustnica zamknieta silnik dostaje kopa w górnym zakresie obrotow.
Oczywiscie wszystko zalezy od poprawnych czasów zamknięcia,a napewno bedą prawidłowe
jeżeli wszystkie podcisnienia bedą nowe ,zaworek zwrotny,kapturek plastikowy na elektreomagnesie.
Poniżej fotka pokazujaca zasade dzialania.
Załączniki
S38B36-RF_02.jpg
przepust załączony
S38B36-RF_02.jpg (47.47 KiB) Przejrzano 11176 razy
S38B36-RF_01.jpg
Stan spoczynku
S38B36 ,S38B38

quant
Posty: 21
Rejestracja: pt lut 15, 2008 01:46
Lokalizacja: Legnica

Re: M5 S38B36 regulacja przepustnic !!

Post autor: quant » pn wrz 15, 2008 21:18

tak bylo czuc nawet dzwiek silnika jest inny flap dziala tak ze jak jedziesz bez butowania to nic sie dzieje ale jak dasz gaz na maxa to idzie sygnal z tps-u i zaczyna dzialac i dzwiek silnika oczywiscie w zakresie obrotow jest inny i auto idzie ok nie mam a kim stanac ale porownuja ja do mojej 635 srednio dlubnietej i do 100 prawie nie widac roznicy (m5 szybsza delikatnie ale pozniej to masakra) dokladny opis na stronie m5 e34 ciekawy opis silnika kolega wisnia zapodal i powiem ze bardzo dokladnie sie z nim zapoznalem i zaczalem ten temat drazyc wytrwalosci bedzie dobrze

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: M5 S38B36 regulacja przepustnic !!

Post autor: Venom » wt wrz 16, 2008 15:12

A czy ktos z Was orientuje sie czy w silniku B38 jest podobne ustrojstwo? Podejrzewam ze jest dokladnie to samo ale hmm moga byc jakies roznice.

Ja np podczas pierwszego zimnego rozruchu rano - slysze zmiane odglosu pracy silnika - wskazujace na otwarcie sie jakiegos zaworu. Slychac jakby wzmorzony przeplyw powietrza... Sczerze mowiac brzmi mi to bardziej na wylot spalin niz na zasysanie powietrza. Poza tym slychac to jakby od strony wydechu... Po chwili halas ustepuje. Otwarcie to nastepuje tylko za pierwszym odpaleniem silnika i tylko 1 raz.

Czy mam doczynienia wlasnie z otwarciem dolotu dodatkowego powietrza [Air Injection]? Tez macie takie zjawisko ?

PAWEŁ M5E34
Posty: 95
Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
Lokalizacja: kielce

Re: M5 S38B36 regulacja przepustnic !!

Post autor: PAWEŁ M5E34 » wt wrz 16, 2008 16:11

ten zauważony przez ciebie "efekt" to pompa powietrza , pomaga silnikowi i katalizatorom pracować, to jest czysta ekologia, pompa ta włacza się niekiedy na postoju
m5 e34 3,6 13.747 et

Killme
Posty: 18
Rejestracja: pt sie 22, 2008 10:57
Lokalizacja: SWD

Re: M5 S38B36 regulacja przepustnic !!

Post autor: Killme » śr wrz 17, 2008 11:09

Dzisiaj poskładamy to w całość(naprawa alternatora- ładował za dużo..), po odkreceniu kolektora okazało sie że prawie wszystkie przewody z odmy, silniczka krokowego były lekko luźne, dodatkowo przewody podcisnieniowe do sterowania tym flap control były w stanie rozkładu - rozpadały sie w dłoni przy demontażu :shock: .Wszystkie przewody wymieniłem, podokręcałem itd, dodatkowo przepustnice sprawdziłem w ten sposób że nalałem benzyny na motylki i okazało sie że na dwóch pierwszych cylindrach benzyna od razu scieka do cylindrów, po korekcji dźwignią udało mi sie ustawić na poziomie pozostałych.
Mam nadzieje ze po tych zabiegach zacznie jeździć jak powinien.

ODPOWIEDZ