EDC / Nivo itp
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
EDC / Nivo itp
Nosze sie z zamiarem zastapienia seryjnego zawieszenia innym. W zwiazku z tym rodzi mi sie kilka pytan... bo nie bardzo sie teraz orientuje...
1. Nivo
Czy nivo w mojej M5 jest tylko z tylu czy z prodzu tez... i czy roznia sie mocowania amortyzatorow pomiedzy nivo / bez nivo ??? Czy aby oglaczyc nivo wystarczy zastapic pompe wspomagania inna [wersja bez nivo] lub zaslepic otwory?
2. EDC
Czy ktos wie co trzeba zrobic aby odlaczyc EDC i czy nie bedzie jakies bledow pokazywac w komputerze?
3. Self Leveling
To juz wogole nie wiem jak dziala... i czy to przypadkiem nie jest to nivo tylko inaczej nazwane...
Moze cos jeszcze pominalem? Z gory dziekuje za wszystkie pomocne odpowiedzi.
1. Nivo
Czy nivo w mojej M5 jest tylko z tylu czy z prodzu tez... i czy roznia sie mocowania amortyzatorow pomiedzy nivo / bez nivo ??? Czy aby oglaczyc nivo wystarczy zastapic pompe wspomagania inna [wersja bez nivo] lub zaslepic otwory?
2. EDC
Czy ktos wie co trzeba zrobic aby odlaczyc EDC i czy nie bedzie jakies bledow pokazywac w komputerze?
3. Self Leveling
To juz wogole nie wiem jak dziala... i czy to przypadkiem nie jest to nivo tylko inaczej nazwane...
Moze cos jeszcze pominalem? Z gory dziekuje za wszystkie pomocne odpowiedzi.
Re: EDC / Nivo itp
AD 1. Nivo jest tylko na tylniej osi, co do mocowań to się nie orientuję , najlepiej sprawdzić w ETK. Jesli chodzi o pompę wspomagania to można ponoć zaślepić otwory ( nie wiem jak? ), według mnie najlepiej zmienić na inną .
AD 2. Po odłączeniu EDC i Nivo wyskakują błędy, ja mam coś zmieniuone w sterowniku i nie mam z tym problemu.
AD 3. Self Leveling czyli samopoziomowanie... czyli Nivo.
Niuestety w moim przypadku zamianę zawiechy wykonał poprzedni ( niemiecki) właściciel , i w związku z tym niewiele wiem na temat technicznych przeróbek. Od mmojego mechanika wiem, że mam inną pompę wspomagania ( prawdopodobnnie od TDSa) , i że coś zmieniono w sterowniku EDC / Nivo, tak że nie pokazuje błędów.
AD 2. Po odłączeniu EDC i Nivo wyskakują błędy, ja mam coś zmieniuone w sterowniku i nie mam z tym problemu.
AD 3. Self Leveling czyli samopoziomowanie... czyli Nivo.
Niuestety w moim przypadku zamianę zawiechy wykonał poprzedni ( niemiecki) właściciel , i w związku z tym niewiele wiem na temat technicznych przeróbek. Od mmojego mechanika wiem, że mam inną pompę wspomagania ( prawdopodobnnie od TDSa) , i że coś zmieniono w sterowniku EDC / Nivo, tak że nie pokazuje błędów.
Re: EDC / Nivo itp
tu jest bardzo dobrze opisany temat zawiasu i alternatywy do E34:
http://www.m5board.com/vbulletin/e34-m5 ... ption.html
http://www.m5board.com/vbulletin/e34-m5 ... ption.html
No Fear - No Fun!
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: EDC / Nivo itp
Hej.
Dzieki wielkie za odpowiedzi... Demontaz seryjnego zawiasu i zastapienie go innym juz coraz blizej Zdam relacje co i jak
Dzieki wielkie za odpowiedzi... Demontaz seryjnego zawiasu i zastapienie go innym juz coraz blizej Zdam relacje co i jak
-
- Posty: 95
- Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
- Lokalizacja: kielce
Re: EDC / Nivo itp
tak apropo i odnośnie edc to w modelu 95 z większymi tarczami i lusterkami m3 edc było na przednią oś, jakieś przewody i czujniki na mc personie z przodu pozakładane widziałem u kolegi =co do zmiany zawieszenia to nic z niemieckiej firmy LOWTEC , kupiłem od człowieka z Jeleniej czy Zielonej Góry firma evo-car - i tylko powiem że na co dzień może sie nadają te zawieszenia ale na tor po kilku jazdach auto nurkuje non stop, buja , kładzie się przy starcie do tyłu - zareklamowałem i gdy 3 miesiace czekałem otrzymałem odpowiedz że miałem wypadek i jeden amortyzator jest krzywy i oddadzą po wniosku do sądu tylko za 3szt i sprężyny
ostrzegam i nie polecam zawieszenia i firmy oszust dlatego piszę i ostrzegam ,uniwersalny jest zawias b8 sprint, ja mam koni ale to nie ma nic wspólnego z komfortem i kończą się bardzo szybko
ostrzegam i nie polecam zawieszenia i firmy oszust dlatego piszę i ostrzegam ,uniwersalny jest zawias b8 sprint, ja mam koni ale to nie ma nic wspólnego z komfortem i kończą się bardzo szybko
m5 e34 3,6 13.747 et
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: EDC / Nivo itp
Dzieki A jakie masz to koni? Tylko amortyzatory czy jakis zestaw z amorkami koni?
-
- Posty: 95
- Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
- Lokalizacja: kielce
Re: EDC / Nivo itp
To jest zestaw troche rozebrany w tej chwili ale przednie mam do 525i a tylnie zostały do m5 ;napiasałem do m5 dletego bo one nie sa w ofercie i są na zamówienie w holandii , polski przedstawiciel nie za badzo moze to zamówic albo nie wie co to m5 - rożnica jest tak że na sportowym amorze do m5 masz znaczek sp20 dodatkowo a to nie jest seryjna wersja amortyzatora i dlatego na zamówienie był problem to mam przednie nie do m5 tylko jakaś popiedołka i na szybkim najezdzei nurkuje troche na codzien jest dobrze, sprężyny twarde przednie -60 tył -30 sygnowane przez koni ale tego nie można kupic
m5 e34 3,6 13.747 et
Re: EDC / Nivo itp
EDC od 05.94 06.95 były i z przodu i z tyłu.PAWEŁ M5E34 pisze:tak apropo i odnośnie edc to w modelu 95 z większymi tarczami i lusterkami m3 edc było na przednią oś, jakieś przewody i czujniki na mc personie z przodu pozakładane widziałem u kolegi
No Fear - No Fun!
Re: EDC / Nivo itp
EDC wystepoje zawsze na 4 amortyzatorach(moja byla z 93-100% oryginal)i tez miala na 4.Jaki sens mialoby utwardzanie przodu auta gdy tyl zostal by np miekki.Czujnik piezolektryczne przy amortyzatorach to nic innego jak elektromagnesy ktore maja za zadanie zagescic badz(rozluznic)olej w amortyzatorach ktory jest wymieszany z opilkami metali co skutkuje zmiana twardosci.cale EDC to nietylko czujniki przy amorach ale takze czujnik katy skretu kierownicy(w kolumnie kier)czujnik ruchu pojazdu(w komoze akumulatora)modul sterujacy i inne elementy.Sprawne EDC daje wieksza przyjemnosc z jazdy niz kazde inne zawieszenie(mozliwosc wyboru charakterystyki tlumienia w zaleznosci od drogi itp.)Chyba ze ktos przygotowuje auto do sportu np.drift ale to juz inna historia. do jazdy na codzien i nieraz poszalenia na toze EDC jest porostu rewelacyjne(pod warunkiem ze sprawne)dla tych ktorych niestac na nowe(aso kolo 3 tys>sztuka no i brak zamiennikow)prponuje regeneracje w specjalistycznym zakladzie ,sa takie juz w Polsce np.ten http://www.nagengast.pl/ POZDRAWIAM
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: EDC / Nivo itp
Dzieki a orientujesz sie czy po odlaczeniu wszystkich czujnikow zwiazanych z EDC i Nivo... w ECU pojawia sie jakies bledy - uniemozliwiajace jazde ?zietas pisze:EDC wystepoje zawsze na 4 amortyzatorach(moja byla z 93-100% oryginal)i tez miala na 4.Jaki sens mialoby utwardzanie przodu auta gdy tyl zostal by np miekki.Czujnik piezolektryczne przy amortyzatorach to nic innego jak elektromagnesy ktore maja za zadanie zagescic badz(rozluznic)olej w amortyzatorach ktory jest wymieszany z opilkami metali co skutkuje zmiana twardosci.cale EDC to nietylko czujniki przy amorach ale takze czujnik katy skretu kierownicy(w kolumnie kier)czujnik ruchu pojazdu(w komoze akumulatora)modul sterujacy i inne elementy.Sprawne EDC daje wieksza przyjemnosc z jazdy niz kazde inne zawieszenie(mozliwosc wyboru charakterystyki tlumienia w zaleznosci od drogi itp.)Chyba ze ktos przygotowuje auto do sportu np.drift ale to juz inna historia. do jazdy na codzien i nieraz poszalenia na toze EDC jest porostu rewelacyjne(pod warunkiem ze sprawne)dla tych ktorych niestac na nowe(aso kolo 3 tys>sztuka no i brak zamiennikow)prponuje regeneracje w specjalistycznym zakladzie ,sa takie juz w Polsce np.ten http://www.nagengast.pl/ POZDRAWIAM
Re: EDC / Nivo itp
EDC niema wplywu na prace silnika,uszkodzenie ktoregokolwiego z podzespolu EDC powoduje przejscie w tryb tzw awaryjny(komunikat-EDC nicht aktiv ) i twardosc ustawiana jest na poziomie tzw.srednim bynajmniej tak wynika z broszur niemieckich
-
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
- Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
- Lokalizacja: Szczecin
Re: EDC / Nivo itp
Panowie, jaki kolor ma świeży ( nowy) olej do wspomagania i NIVO ? Naklejka na zbiorniczku zielona olej CHF 7.1.
Re: EDC / Nivo itp
zielony
Kolego Lukaszu na nakretce jak pamietam jest 11s i taki tez ja lalem, nie wiem jak z 7
Kolego Lukaszu na nakretce jak pamietam jest 11s i taki tez ja lalem, nie wiem jak z 7
Re: EDC / Nivo itp
Radzę dokładnie sprawdzić jaki był płyn w 3,6 , do 3,8 na pewno idzie CHF 11S w kolorze zielonym.