SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: Venom » wt sie 05, 2008 08:18

Dyskusje miedzy Panami wole pominac :]
Camil pisze:PS. Czarny idziesz w dwumasa czy jednomasa?
Tez mnie to interesuje. To ja polecalem Pana Radzikowskiego i zastanawiam sie czy bedzie Ci robil jednomasa czy dwumasa ? Interesuje mnie to bo pewnie i w mojej ///M kiedys sprzeglo padnie :) Ja jednak preferuje pozostac przy dwumasowym rozwiazaniu... Co do cen za uslugi u ww Pana to tez slyszalem ze sa bardzo przystepne :)

Daj znac jak juz bedziesz po zabiegach ...

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
czarny8800
Posty: 207
Rejestracja: pt lip 11, 2008 00:59
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: czarny8800 » wt sie 05, 2008 11:21

Camil pisze:To, ze kilka osob(w wiekszosci 16latkowie) pisza, ze auto jest naj bo pierwszy raz wogole na oczy widzieli ///m to nei znaczy, ze trzeba w to slepo wierzyc. Pozatym kazdy ma prawo wyrazac swoje zdanie.
pzdr
PS. Czarny idziesz w dwumasa czy jednomasa?
Mam już jednomasa założonego, więc tego się trzymam teraz kwestia tylko sprzęgła tarczy , docisku mocniejszego i oczywiście prawidłowo założonego.
bez prawka, a punkty się zbiera.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: Camil » wt sie 05, 2008 11:45

Zycze powodzenia i oby tym razem sie udalo.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: Venom » wt sie 05, 2008 14:04

czarny8800 pisze:
Camil pisze:To, ze kilka osob(w wiekszosci 16latkowie) pisza, ze auto jest naj bo pierwszy raz wogole na oczy widzieli ///m to nei znaczy, ze trzeba w to slepo wierzyc. Pozatym kazdy ma prawo wyrazac swoje zdanie.
pzdr
PS. Czarny idziesz w dwumasa czy jednomasa?
Mam już jednomasa założonego, więc tego się trzymam teraz kwestia tylko sprzęgła tarczy , docisku mocniejszego i oczywiście prawidłowo założonego.
Rozumiem... ale dwumasa tez masz przeciez - no chyba ze wyrzuciles :P :] Zawsze mozna i dwumasa poleczyc

Awatar użytkownika
czarny8800
Posty: 207
Rejestracja: pt lip 11, 2008 00:59
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: czarny8800 » wt sie 05, 2008 15:31

nie mam już wyrzuciłem już tzn nie odbierałem z warsztatu bo podobno się rozsypał:)
bez prawka, a punkty się zbiera.

PawełM
Posty: 15
Rejestracja: śr paź 31, 2007 10:14
Lokalizacja: Wawa

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: PawełM » śr sie 06, 2008 21:22

Witam! Chciałbym opisać jak wygląda sytuacja ze strony warsztatu.Po pierwsze to użytkownik Czarny8800 wiedział o tym,że jestem na urlopie,o czym został dokładnie poinformowany przeze mnie.Dla tych,którzy nie rozumieją i nie szanują czyjegoś czasu prywatnego,powiem tylko tyle że jak jestem w miejscu w którym bym chciał odpocząć to ostatnia rzecz o której marzę to rozmowa z klientami w niedziele.

Wracając do sprawy to jeżeli zaistniał jaki kolwiek problem to pierwsze co należało by zrobić to wrócić do warsztatu i poinformować go o tym.W momentcie kiedy kolega Czarny8800 napisal,że pomimo ślizgania się sprzęgła on nadal wprowadzał na wysokie obroty to dla mnie sprawa jest jasna.Spalił sprzęgło na własne życzenie pozbawiając się prawa do reklamacji.Jesteśmy firmą,która ponosi pełną odpowiedzialność za wykonane u nas usługi. W momencie kiedy przy pierwszych objawach ślizgania się sprzęgła okazało by się ze jest to faktycznie nasza wina to odkupiłbym wszystko to co by się zniszczyło łącznie z holowaniem pojazdu,jeżeli by była taka konieczność.Naszym zaleceniem było,żeby przejechał chociaż 500 km w celu wygrzania i dotarcia okładzin.Wszyscy wiemy,że się da to zrobić nawet w jedną noc i powstrzymać się od przyciskania auta.Trzeba tylko chcieć.
Docisk nie miał blaszki,która przytrzymywała sprężynę centralną i pan Radzikowski powinien wiedziec,iż docisk 3.6 nie ma samoregulacji i nie da się go źle zamontować.Powierzchnie zostały również odtłuszczone.Mamy odpowiednią chemię do tego i nie oszczędzamy takich środków do żadnego auta a już na pewno nie do M.
Ktoś tu stwierdził,że nic innego nie mogło być tylko zły montaż..Czesto tak się zdarza,że wadliwe są dociski.Miałem już parę takich przypadków.Kolejnym problemem może być system wysprzęglania.Jedną z częstych usterek to puchnący przewód elastyczny wysprzęglika.Puszcza ciśnienie tylko w jedną stronę uniemożliwiając pełne wysprzęglenie i sprzęgło będzie lekko w pracy co jak łatwo się domyśleć będzie poślizg.U kolegi Czarnego był ewidentny problem ze sprzęgłem i kołem dwumasowym.Po wymianie mogło się okazać że usuneliśmy skutki a nie przyczynę ślizgającego się sprzegła.Należało dalej szukać usterki a nie uciekać się do nieseryjnych rozwiązań.

Kolego Czarny8800.Jezeli jest problem z usługą,którą wykonywałeś w danym warsztacie to reklamujesz ją w tym samym.Zapraszam po odbiór swoich wszystkich starych części i w celu rozliczenia usługi bo to jest jeszcze sprawa otwarta.

Dodam jeszcze,że w tej sprawie zabrałem głos raz i nie mam zamiaru marnować czasu już więcej na bezsensowne przepychanki.Sprawa wydaje mi się prosta ale jak się okazuje to nie dla wszystkich.

Pozdrawiam Paweł MR Motors

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: Tomas_M5 » śr sie 06, 2008 21:47

misiecie wiedziec w warsztacie ze klient moze nie znac sie na mechanice, czarny jak widac nie wiedzial ze slizganie sie sprzegla to cos złego bo nawet to napisal na forum. trzeba tylko ustalic czy wina jest po stronie auta czy mechanika. to ze sprzegło jest spalone z powodu niewiedzy klienta nie powinno zabierac mu prawa do reklamacji jesli oczywiscie okaze sie ze wina jest po stronie mechanika. jesli to wina auta lub sprzegła które chyba dostarczyl klient to juz inna sprawa.

PawełM
Posty: 15
Rejestracja: śr paź 31, 2007 10:14
Lokalizacja: Wawa

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: PawełM » śr sie 06, 2008 22:36

Tomas_M5 pisze:misiecie wiedziec w warsztacie ze klient moze nie znac sie na mechanice, czarny jak widac nie wiedzial ze slizganie sie sprzegla to cos złego bo nawet to napisal na forum. trzeba tylko ustalic czy wina jest po stronie auta czy mechanika. to ze sprzegło jest spalone z powodu niewiedzy klienta nie powinno zabierac mu prawa do reklamacji jesli oczywiscie okaze sie ze wina jest po stronie mechanika. jesli to wina auta lub sprzegła które chyba dostarczyl klient to juz inna sprawa.
Masz rację.Nie to miałem na myśli bardziej to,że w momentcie kiedy jedzie do innego warsztatu to prawo do reklamcji przepada.WIedział że coś złego się dzieje i nadal cisnął.Jestem zły dlatego,że Czarny odrazu założyl iż przyczyną jest zły montaż a nie zapytał się co może być jeszcze przycyną.Mógł poczekać jeden dzień i sprawa została by napewno rozwiązana.Czekał 3 tygodnie na auto a nie mógł jednego dnia na mnie.Tłumaczenie,że nie mógl się do mnie dodzwonić jest jak dla mnie śmieszne bo jeszcze raz powtarzam wiedział o tym,że jestem na urlopie!!!!!

PAWEŁ M5E34
Posty: 95
Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
Lokalizacja: kielce

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: PAWEŁ M5E34 » śr sie 06, 2008 22:37

Tomek ma rację, bo trzeba powiedzieć że czarny jest młody i nie musi wiedzieć wszystkiego z mechaniki, a w m5 jest hydrauliczne sprzęgło i jakiekolwiek nieprawidłowa [praca wysprzeglika tzn na 10 cylki 9 jest o.k a ten jeden nie do końca wysprzegli i gotowa awaria sprzęgła wcześniej czy później jak i skrzyni zawsze to podkreślam i dlatego uważam że mechanik nie powinien się pytać młodego człowieka tylko rutynowo odpowietrzyć pompę sprzęgła i wysprzeglik a jeżeli to nie pomoże to trzeba sukcesywnie wymieniać
ale trzeba powiedzieć że ładnie zachował sie mechanik przedstawiając całą sprawę jaka zaistaniała
m5 e34 3,6 13.747 et

Awatar użytkownika
czarny8800
Posty: 207
Rejestracja: pt lip 11, 2008 00:59
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: czarny8800 » śr sie 06, 2008 23:35

No mechanik ślicznie się zachował tylko pogratulować jego wspaniałych wytłumaczeń. Ja wiem swoje i nie zamierzam się licytować sprzęgło się ślizga i jest to czyjaś wina, na pewno nie moja bo owe 500 km zrobiłem w dwa dni i mam świadka na to, zresztą nie ważne, ważne jest to że samochód jest nie sprawny w 100%.
bez prawka, a punkty się zbiera.

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: allcar » czw sie 07, 2008 11:20

A czy warsztat przeprowadził jazdę testową?? W mojej opinii zaraz po zakończeniu prac związanych z wymiana zestawu sprzęgła warsztat powinien przeprowadzić jazdę testową polegającą na sprawdzeniu działania sprzęgła.
Wszyscy dobrze zorientowani wiedzą że sprzęgło powiedzmy nie dociera się aż w takim stopniu żeby zaraz po jego wymianie sprzęgło się ślizgało. Oczywiście nie twierdzę czyja jest wina w tej kwestii, ale jakby jazda została wykonana, to zauważono by problem ze ślizganiem się sprzęgła i uchroniłoby to klienta i warsztat przed takimi właśnie problemami, bo albo udałoby się od razu zidentyfikować przyczynę, przewód wysprzęglika, albo np. zareklamować sprzęgło, w każdym bądź razie nie doszłoby do takich sporów, a teraz jest tylko złość pomiędzy ludźmi.
Jak dla mnie to warsztat może mieć do siebie pretensję że takiej jazdy nie przeprowadził, bo zapewne nie puściliby klienta ze świadomością ślizgania się sprzęgła. Wtedy problemu by nie było. No inna sprawa jak warsztat miał świadomość że sprzęgło się ślizga i pozwolił na odebranie auta, ale tego jak było nie wiem, może odpowiednie osoby napiszą jak było.

Z wyrazami szacunku dla obydwóch stron sporu SebastianJ.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

PawełM
Posty: 15
Rejestracja: śr paź 31, 2007 10:14
Lokalizacja: Wawa

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: PawełM » czw sie 07, 2008 17:33

Jazda testowa została wykonana i nie zauważono by problem ślizgającego sprzęgła wystapił.Nie oddali byśmy klientowi auta gdyby był jaki kolwiek uślizg sprzęgla.

Awatar użytkownika
czarny8800
Posty: 207
Rejestracja: pt lip 11, 2008 00:59
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: czarny8800 » pn sie 11, 2008 15:58

Przyczyna błacha, a ile nerwów :mrgreen: , uszkodzony zimering, i sprzęgło całe zalane olejem , więc nie miało prawa działać prawidłowo i stąd ślizganie się od samego początku. Ocenę przebiegu sytuacji pozostawię Państwu po przeczytaniu wszystkich moich postów, oraz odpowiedzi warsztatu.
bez prawka, a punkty się zbiera.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: Marcin_Os » pn sie 11, 2008 18:22

W takim razie nie powinieneś rozstrząsać całej sprawy i zgłościć się do warsztatu z normlaną reklamacją.

Jest to normlana sprawa.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: Maros » wt sie 12, 2008 01:22

też uważam, że niepotrzebnie nagłośniłeś całą sprawe :roll:

ODPOWIEDZ