OLEJ E34 M5

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: OLEJ E34 M5

Post autor: Venom » pt cze 10, 2011 16:51

dom, ja w dwoch swoich emkach zmienilem olej na inny. W jednej na Motul 300V Competition a w drugiej na Valvoline VR1 Racing. Nic zlego sie nie stalo.

Ten pierwszy to polsyntetyk, a drugi full estrowy syntetyk.

Mfunf
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 11, 2008 15:42
Lokalizacja: Chicago

Re: OLEJ E34 M5

Post autor: Mfunf » ndz cze 12, 2011 07:20

Venom pisze:dom, ja w dwoch swoich emkach zmienilem olej na inny. W jednej na Motul 300V Competition a w drugiej na Valvoline VR1 Racing. Nic zlego sie nie stalo.

Ten pierwszy to polsyntetyk, a drugi full estrowy syntetyk.
Venom, nie wprowadzaj ludzi w blad... :cool: Ten pierwszy to ten drugi ;)

Moim zdaniem Motul 300V jest warty kazdej kopiejki i nie ma lepszego oleju!!! :smile:
'93 DaytonaViolett B36 360tys km

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: OLEJ E34 M5

Post autor: Venom » ndz cze 12, 2011 22:04

Mfunf pisze:
Venom pisze:dom, ja w dwoch swoich emkach zmienilem olej na inny. W jednej na Motul 300V Competition a w drugiej na Valvoline VR1 Racing. Nic zlego sie nie stalo.

Ten pierwszy to polsyntetyk, a drugi full estrowy syntetyk.
Venom, nie wprowadzaj ludzi w blad... :cool: Ten pierwszy to ten drugi ;)

Moim zdaniem Motul 300V jest warty kazdej kopiejki i nie ma lepszego oleju!!! :smile:
Przepraszam, faktycznie teraz zauwazylem moj blad.
Oczywiscie w moim poscie oleje sa zamienione miejscami. Motul to fullsyntetyk a Valvoline semi :)

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ E34 M5

Post autor: Kudłaty » pn cze 13, 2011 21:19

Ja też nie miałem info na jakim oleju ganiał mój poprzednik, zalałem Castrola RS 10W60.

dom
Posty: 54
Rejestracja: sob gru 12, 2009 20:01
Lokalizacja: uk Luton
Kontakt:

Re: OLEJ E34 M5

Post autor: dom » czw cze 16, 2011 16:28

siemka...Posprawdzam sobie specyfikacje wszystkich i podejme decyzje ... Chcialem wiedziec jakie oleje polecacie zeby niebladzic po utopi wszystkich .. Jednoznacznie nie ma faworyta i kazdy z osobna ma swoje wlasne zdanie ale punkt odniesienia mam i bede sie tego trzymal.. Takze dziekuje bardzo i pozdrawiam...

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: OLEJ E34 M5

Post autor: Venom » pn lip 30, 2012 11:41

Koledzy jako, że olej Valvoline VR1 Racing 10W60 był w tym wątku bardzo chwalony wrzucam na jego temat małą ciekawostkę. Oto zdjęcia elementów silnika, który jeżdzi na tym oleju co namniej od czterech lat (jaki przebieg zrobiony na tym oleju to nie wiem bo silnik nie jest mój):

Obrazek

Na tym pierwszym zdjęciu srebrne plamy między krzywkami powstały po przetarciu wałka palcem.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


a tu dodatkowo filmik http://www.youtube.com/wa...ds&feature=plcp
Cały silnik jest pokryty osadami olejowymi, wszystko jest dosyć mocno oblepione.

Dla porównania pokazuję zdjęcia mojego silnika, który jeżdzi na Motulu 300V Competition 15W50.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Co ciekawe mój silnik jest złoty natomiast olej po wymiane dosyć szybko traci kolor i staje się czarny.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: OLEJ E34 M5

Post autor: rypik » pn lip 30, 2012 13:20

Venom, czego to dowodzi ?

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: OLEJ E34 M5

Post autor: Venom » pn lip 30, 2012 13:56

Nie jestem specjalistą, ale wskazuje to na to, że Motul zbiera osady i nie pozwala im osiadać na silniku. Ciężko ocenić jak bardzo szkodliwe są te osady, na ile zmniejszają przekroje kanałów olejowych i na ile zmieniają przekazywanie ciepła do oleju i do samego metalu. Wiem, że producenci olejów tacy jak np Castrol mają specjalne normy na badanie ilości (konkretnie masy) osadów w silniku. Im mniej osadów tym olej wg nich jest lepszy.

A Ty rypik co myślisz? Jeśli masz jakieś uwagi to proszę podziel się nimi.

Na temat pokazanego silnika dodam, że właściciel dba o niego bardzo dobrze:
Wcześniej zalewany był olejem Castrol, ostatnie 50tkm zrobione na VR1. Interwały pomiędzy wymianami nie większe niż 5-7tkm, często mniejsze (conajmniej 2 wymiany w sezonie - na początku i pod koniec), aktualnie na oleju jest zrobione ok. 2tkm.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: OLEJ E34 M5

Post autor: rypik » pn lip 30, 2012 16:36

Venom nie wiem, nic o tym nie sądze, nie znam się na olejach bardziej niż umiejętność przeczytania etykietki.

Dla mnie zbieraniem śmieci zajmuje się filtr oleju, i w nim napewno dużo osadu jest, a to czy olej jest mniej czy bardziej osadowy wizualnie nie stanowi żadnej różnicy.

Różnicę natomiast można czasami poczuć palcem, że to co zostaje na metalowych elementach (nazwijmy to osad) jest mniej albo bardziej lepkie od oleju samego w sobie.

Przy ciśnieniu oleju w silnikach, żeby zapchać kanał olejowy tym "osadem" bo nie wiem czy można to inaczej nazwać, to chyba osad musiałby się w jakiś sposób krystalizować.

To jedyna naciągana teoria jaką mogę wysnuć.

Pytałem Ciebie z ciekawości, bo wiele osób narzeka np. na Castrole, że są żółte i, że w środku wszystko jest żółte po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów przebiegu. Jest to prawdą, ale nadal, co to zmienia, itp.

Taka luźna akademicka dyskusja bez podłoża innego niż wizualne. Jedno żółte, inne czarne.

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: OLEJ E34 M5

Post autor: saron22 » pn lip 30, 2012 17:22

Stan krzywek na wałku rozrządu w silniku z Valvoline wyglada na idealny.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: OLEJ E34 M5

Post autor: Venom » pn lip 30, 2012 18:57

W tym przypadku osad pod palcem był bardzo lepki. Poza tym jak widać filtr tego nie wyłapał, ponieważ w moim odczuciu to za bardzo nie krążyło po silniku. Mam wrażenie jakby ten osad od razu osadzał się na metalu, a usunąć by się go dało tylko mechanicznie, lub jakąś chemiczną płukanką.

Wg mnie kolor silnika wewnątrz niewiele zmienia i pewnie nie ma większego wpływu. Miałem kiedyś przyjemność robić silnik, który też zalewany jest Motulem (wcześniej jeździł na Valvoline) i jego kolor był troszkę mniej żółty od mojego. W tym silniku nie było żadnych osadów. Poniżej zdjęcia.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

saron22, w rzeczywistości na niektórych krzywkach w tym silniku było widać lekkie "wyząbkowanie".

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: OLEJ E34 M5

Post autor: Camil » pn lip 30, 2012 19:35

ja nabylem teraz vr1 5w50, tym razem pelen syntetyk, Venom widzial moj osad z wczoraj, auto wczesniej na mobilu1.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: OLEJ E34 M5

Post autor: kostek_ja » pn lip 30, 2012 20:25

Jednym z zadań oleju jest pozostawianie na częściach warstwy ochronnej która będzie chronić silnik podczas startu. Różnica koloru tej warstwy bierze się pewnie z tego samego miejsca co różnica koloru samego oleju.

Szkodliwy osady wyglądają trochę inaczej i z tego co patrzyłem wyglądają po prostu brzydko :)

Nie mniej jednak też nie dysponuje wiedzą wykraczającą poza maksymalne podstawy.

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: OLEJ E34 M5

Post autor: Lassie » pn lip 30, 2012 20:28

Twój na Motulu Venom wygląda mniej więcej tak, jak mój na Castrolu, więc bardzo ładnie -widać też film olejowy "oblepiony" na krzywkach.
Valvo, przy całej sympatii do nich, wygląda jakoś "wodniście", nie wzbudza zaufania, a krzywka na drugiej fotce ma dwa ubytki.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: OLEJ E34 M5

Post autor: Camil » pn lip 30, 2012 20:48

no tak lassie, ale metal nie ma koloru zoltego/zlotego wiec tak samo cos oleje po sobie zostawiaja, zastanawia wspomniana warstwa, osad. Tak samo konsystencja, silniki lataja, rownie mocno katowane co na motulu, niemniej jednak jest to zastanawiajaca kwestia i rozwiac ja moga fotki uzytkownikow na przestrzeni czasu...

ODPOWIEDZ