Remont silnika S38b38

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
sebczos
Posty: 37
Rejestracja: ndz lut 02, 2014 10:21
Auto: E34 M5 1992 Touring

Remont silnika S38b38

Post autor: sebczos » śr sty 07, 2015 12:51

Witam,
Posiadam e34 M5 touring z 92 roku i jestem fanem tego modelu.
W ubiegłym sezonie miałem niestety nieprzyjemna a wręcz przykrą sytuacje podczas wyjazdu ze stacji benzynowej... Wyjeżdżając ze stacji zacząłem się rozpędzać ( było to na autostradzie i silnik, olej był rozgrzany) i w pewnym momencie zaczęło coś strasznie stukac z pod maski, wiec zatrzymałem się w najbliższym dozwolonym miejscu żeby sprawdzić, okazało się że to najprawdopodobniej któryś zawór tak głośno stuka... Wyłączyłem silnik i od tamtego czasu czeka na mnie aż będę mieć czas go wyjąć.
Link do filmiku nagranego zaraz po tej tragedii. :-(
S38B38 rod knock: http://youtu.be/vDqHGvRurLA" onclick="window.open(this.href);return false;

Silnik najprawdopodobniej nie był jeszcze rozbierany wiec uznałem ze to najlepszy moment żeby zrobić generalny remont ;-)
Wiem ze części kosztują dużo ale samochodu sprzedawać nie mam zamiaru i jeżeli będzie taka potrzeba to jestem w stanie wziąć kredyt żeby moja mała znów smigala tak jak dawniej :-)

Moje pytanie brzmi jakich części użyć gdzie je najlepiej zamówić, na co zwrócić uwagę (czyli jakie są różnice między remontem innego silnika sportowego a tym) i co warto jeszcze dodatkowo zrobić przy okazji?

Z góry dziękuję za każdą pomoc i poświęcony czas :-)
P.S komentarze w stylu że lepiej włożyć S62 czy S85 sobie darujcie bo zostaje S38 :twisted:

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Remont silnika S38b38

Post autor: Camil » śr sty 07, 2015 14:32

Moze zacznij od rozebrania motoru i poznania jego stanu, tego co sie popsulo. Wtedy przejdziemy do porad...Bo tak to mozna wypisac tysiac czesci, ktore mogly, ale nie polegly.

sebczos
Posty: 37
Rejestracja: ndz lut 02, 2014 10:21
Auto: E34 M5 1992 Touring

Re: Remont silnika S38b38

Post autor: sebczos » śr sty 07, 2015 16:10

Chyba mnie nie zrozumiałeś, co to za różnica co się zepsuło jeżeli mam zamiar zrobić generalny remont? Bardziej zależało na poradach jakie części wybrać czy coś można poprawic (i nie chodzi mi tutaj o wyciąganie nie wiadomo ile koni z tego silnika tylko rzeczy typu np ze napinacz z M3 3.2 jest lepszy) i skąd te części zamówić żeby były pewne i nie przepłacić. Szczerze wątpię że najlepiej zamówić wszystko z aso..

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Remont silnika S38b38

Post autor: Camil » śr sty 07, 2015 18:29

Tlokow lepiej w aso nie kupowac, reszta czesci raczej jest dostepna tylko w aso. Lancuch rozrzadu mozna dac z mercedesa(nie pamietam juz jakiego, musze przypomniec sobie i jest taniej). Wciaz nie wiesz czy urwal Ci sie zawor, czy stuka panew. Czy tloki sa do zmiany, czy blok sie nadaje. To duzo pytan, bo niektore elementy nie sa latwe do dostania(pomijajac ceny). Moze sie okazac, ze nie ma co remontowac i rozsadniej(w tym takze taniej) jest kupic pewny sprawny motor lub sprawny i go zrewidowac prewencyjnie.
PS. Dzwiek jest glosny, albo ja mam dobre glosniki w malym laptopku...

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: Remont silnika S38b38

Post autor: Dino444 » śr sty 07, 2015 21:56

Jeśli z góry zakładasz że morzesz sobie omijać aso to daruj sobie remont na tańszych podzespołąch z uzyskaniem seryjnej mocy/trwałości. Jak sie bawic to się bawić ori wyjąć ori wstawić! ;)

Jeśli masz zamiar zrewidować/odbudować cały motor to leć po kolei ze wszystkim. Uszczelki, panewki, łańcuchy, napinacze,( Tu od siebie dodam że jest masa tych motorów z przebiegami grubo ponad 300tyś i jakoś na seryjnym napinaczu dobrze dalej idzie im nabijanie kolejnych Km). Więc nie wiem czy jest sens wstawiac ten z s50-tki. Reszte zobaczysz po tym jak rozbierzesz motor czy potrzeba tobie zaworów tłoków itp itd. Wału już np nowego nie kupisz w ASO bo nie ma.
Powodzenia!
A i pochwal się turaskiem!
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

sebczos
Posty: 37
Rejestracja: ndz lut 02, 2014 10:21
Auto: E34 M5 1992 Touring

Re: Remont silnika S38b38

Post autor: sebczos » czw sty 08, 2015 14:09

W żadnym wypadku nie chodziło mi o tańsze zamienniki a wręcz odwrotnie czy są jakieś lepsze niż z Aso :)
W tym tygodniu jeszcze postaram się wrzucić jakiś post i przedstawić wam moja ślicznotkę i jak zobaczysz zdjęcia i opis to zrozumiesz że na tym samochodzie nie miałem i nie mam zamiaru oszczędzać :twisted: :D

sebczos
Posty: 37
Rejestracja: ndz lut 02, 2014 10:21
Auto: E34 M5 1992 Touring

Re: Remont silnika S38b38

Post autor: sebczos » czw sty 08, 2015 23:15

Dino444 pisze:A i pochwal się turaskiem!
Tak jak obiecałem jest post viewtopic.php?f=20&t=7863&p=79357#p79357" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Remont silnika S38b38

Post autor: Venom » pn sty 12, 2015 00:51

Możesz zastosować nowe kute tłoki i korbowody, zrobić strokera na 4 litry :D. Ulepszone panewki, sprężyny zaworowe itd też są w ofercie:
http://www.vacmotorsports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

sebczos
Posty: 37
Rejestracja: ndz lut 02, 2014 10:21
Auto: E34 M5 1992 Touring

Re: Remont silnika S38b38

Post autor: sebczos » śr sty 14, 2015 00:11

Venom pisze:Możesz zastosować nowe kute tłoki i korbowody, zrobić strokera na 4 litry :D. Ulepszone panewki, sprężyny zaworowe itd też są w ofercie:
http://www.vacmotorsports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Z wielką chęcią z tym że boje się że będzie za agresywny do normalnej jazdy i za słaby na niskich obrotach, gdyby miałby być tylko weekendowy i na tor to sądzę że nie byłoby problemu po za tym że elektronikę trzeba by ogarnąć :grin:

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Remont silnika S38b38

Post autor: Venom » czw sty 15, 2015 00:57

Jeśli nie chcesz za bardzo podnosić mocy to nie widzę sensu dawania nowych tłoków / korb. Otwórz silnik i zobacz co się w nim stało i co tak stuka. Obstawiam panewkę korbowodową...

sebczos
Posty: 37
Rejestracja: ndz lut 02, 2014 10:21
Auto: E34 M5 1992 Touring

Re: Remont silnika S38b38

Post autor: sebczos » pt sty 16, 2015 09:41

Venom pisze:Jeśli nie chcesz za bardzo podnosić mocy to nie widzę sensu dawania nowych tłoków / korb. Otwórz silnik i zobacz co się w nim stało i co tak stuka. Obstawiam panewkę korbowodową...
Nie chodzi o to że nie chcę ale to nie jest mój główny cel osiąganie maksymalnej mocy :) z chęcią podniósłbym w nim moc z tym że nie chcę też stracić na przyjemności z jazdy codziennej, więc wsadzanie bardzo ostrych wałków odpada.
Jeżeli moc i moment wzrośnie ale na niskich obrotach będzie mniejsza to jazda na codzień będzie męcząca bo będę musiał go cały czas trzymać na obrotach, dlatego zastanawiam się co można zrobić żeby nie przesadzić i żeby połączyć te 2 rzeczy.
Sądzisz że warto np założyć ten zestaw http://store.vacmotorsports.com/vac---s ... p2110.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Plus do tego http://store.vacmotorsports.com/vac---s ... p1689.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
???
Miałeś może doczynienia z tym http://store.vacmotorsports.com/vac---s ... p1692.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;?
Nie wiem też jakie są wałki oryginalne ale tam masz 3 do wyboru może któryś by było warto założyć :D

Po prostu z chęcią wzmocniłbym orginalny silnik ale tak z głową żeby nadawał się do codziennej jazdy a pokazywał pazury na torze :twisted:

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Remont silnika S38b38

Post autor: Venom » pt sty 16, 2015 10:24

Ja osobiście uważam, że nie warto.
Ani zawory, ani sprężyny zaworowe mocy nie podniosą, a przy silniku wolnossącym i tak tej mocy nie będziesz podnosił powyżej 360PS, prawda?
Te komponenty nadają się do silników, które są budowane na tor, które będą się wysoko kręcić i osiągać moc 400PS +. Takie jest moje zdanie.

O problemach z pompą nie słyszałem nigdy wcześniej.

sebczos
Posty: 37
Rejestracja: ndz lut 02, 2014 10:21
Auto: E34 M5 1992 Touring

Re: Remont silnika S38b38

Post autor: sebczos » pt sty 16, 2015 11:08

Ok wielkie dzięki za odpowiedź rozjasniles mi trochę sytuacje a więc wszystko będzie robione na orginalnych częściach zobaczymy czy na hamowni wyjdzie nam te 340 kucy :-D
Ostatnie pytanie i zamykamy panewki oryginalne czy te kute co są na VACmotorsports?
P.s wyniki z hamowni i zdjęcia z prac dodam tutaj viewtopic.php?f=20&t=7863" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Remont silnika S38b38

Post autor: Venom » pt sty 16, 2015 12:29

Z tego co wiem, to jednym najbardziej zużywających się elementów silnika S38 są panewki korbowodowe. Wielu ludzi rozbierając ten silnik znalazło duże ślady zużycia na tych panewkach.
Ciężko powiedzieć jakieś jakości są te VAC. Jeśli chcesz być spokojniejszy to możesz je dać. Natomiast uważam, że seryjne też bez problemów wytrzymają 100 tyś km. Po takim przebiegu zawsze możesz zrobić rewizję.

Ja osobiście zarówno do silnika turbo jak i do seryjnego, który remontowałem dałem panewki OEM.

Edit: panewki VAC nie są kute. Mają tylko specjalne pokrycie.

sebczos
Posty: 37
Rejestracja: ndz lut 02, 2014 10:21
Auto: E34 M5 1992 Touring

Re: Remont silnika S38b38

Post autor: sebczos » pt sty 16, 2015 14:07

Dziękuję Ci bardzo Venom na prawdę pomogles mi bardzo! Już wszystko jasne :grin:

ODPOWIEDZ