Remont silnika S38b38
Remont silnika S38b38
Witam,
Posiadam e34 M5 touring z 92 roku i jestem fanem tego modelu.
W ubiegłym sezonie miałem niestety nieprzyjemna a wręcz przykrą sytuacje podczas wyjazdu ze stacji benzynowej... Wyjeżdżając ze stacji zacząłem się rozpędzać ( było to na autostradzie i silnik, olej był rozgrzany) i w pewnym momencie zaczęło coś strasznie stukac z pod maski, wiec zatrzymałem się w najbliższym dozwolonym miejscu żeby sprawdzić, okazało się że to najprawdopodobniej któryś zawór tak głośno stuka... Wyłączyłem silnik i od tamtego czasu czeka na mnie aż będę mieć czas go wyjąć.
Link do filmiku nagranego zaraz po tej tragedii.
S38B38 rod knock: http://youtu.be/vDqHGvRurLA" onclick="window.open(this.href);return false;
Silnik najprawdopodobniej nie był jeszcze rozbierany wiec uznałem ze to najlepszy moment żeby zrobić generalny remont ;-)
Wiem ze części kosztują dużo ale samochodu sprzedawać nie mam zamiaru i jeżeli będzie taka potrzeba to jestem w stanie wziąć kredyt żeby moja mała znów smigala tak jak dawniej
Moje pytanie brzmi jakich części użyć gdzie je najlepiej zamówić, na co zwrócić uwagę (czyli jakie są różnice między remontem innego silnika sportowego a tym) i co warto jeszcze dodatkowo zrobić przy okazji?
Z góry dziękuję za każdą pomoc i poświęcony czas
P.S komentarze w stylu że lepiej włożyć S62 czy S85 sobie darujcie bo zostaje S38
Posiadam e34 M5 touring z 92 roku i jestem fanem tego modelu.
W ubiegłym sezonie miałem niestety nieprzyjemna a wręcz przykrą sytuacje podczas wyjazdu ze stacji benzynowej... Wyjeżdżając ze stacji zacząłem się rozpędzać ( było to na autostradzie i silnik, olej był rozgrzany) i w pewnym momencie zaczęło coś strasznie stukac z pod maski, wiec zatrzymałem się w najbliższym dozwolonym miejscu żeby sprawdzić, okazało się że to najprawdopodobniej któryś zawór tak głośno stuka... Wyłączyłem silnik i od tamtego czasu czeka na mnie aż będę mieć czas go wyjąć.
Link do filmiku nagranego zaraz po tej tragedii.
S38B38 rod knock: http://youtu.be/vDqHGvRurLA" onclick="window.open(this.href);return false;
Silnik najprawdopodobniej nie był jeszcze rozbierany wiec uznałem ze to najlepszy moment żeby zrobić generalny remont ;-)
Wiem ze części kosztują dużo ale samochodu sprzedawać nie mam zamiaru i jeżeli będzie taka potrzeba to jestem w stanie wziąć kredyt żeby moja mała znów smigala tak jak dawniej
Moje pytanie brzmi jakich części użyć gdzie je najlepiej zamówić, na co zwrócić uwagę (czyli jakie są różnice między remontem innego silnika sportowego a tym) i co warto jeszcze dodatkowo zrobić przy okazji?
Z góry dziękuję za każdą pomoc i poświęcony czas
P.S komentarze w stylu że lepiej włożyć S62 czy S85 sobie darujcie bo zostaje S38
Re: Remont silnika S38b38
Moze zacznij od rozebrania motoru i poznania jego stanu, tego co sie popsulo. Wtedy przejdziemy do porad...Bo tak to mozna wypisac tysiac czesci, ktore mogly, ale nie polegly.
Re: Remont silnika S38b38
Chyba mnie nie zrozumiałeś, co to za różnica co się zepsuło jeżeli mam zamiar zrobić generalny remont? Bardziej zależało na poradach jakie części wybrać czy coś można poprawic (i nie chodzi mi tutaj o wyciąganie nie wiadomo ile koni z tego silnika tylko rzeczy typu np ze napinacz z M3 3.2 jest lepszy) i skąd te części zamówić żeby były pewne i nie przepłacić. Szczerze wątpię że najlepiej zamówić wszystko z aso..
Re: Remont silnika S38b38
Tlokow lepiej w aso nie kupowac, reszta czesci raczej jest dostepna tylko w aso. Lancuch rozrzadu mozna dac z mercedesa(nie pamietam juz jakiego, musze przypomniec sobie i jest taniej). Wciaz nie wiesz czy urwal Ci sie zawor, czy stuka panew. Czy tloki sa do zmiany, czy blok sie nadaje. To duzo pytan, bo niektore elementy nie sa latwe do dostania(pomijajac ceny). Moze sie okazac, ze nie ma co remontowac i rozsadniej(w tym takze taniej) jest kupic pewny sprawny motor lub sprawny i go zrewidowac prewencyjnie.
PS. Dzwiek jest glosny, albo ja mam dobre glosniki w malym laptopku...
PS. Dzwiek jest glosny, albo ja mam dobre glosniki w malym laptopku...
Re: Remont silnika S38b38
Jeśli z góry zakładasz że morzesz sobie omijać aso to daruj sobie remont na tańszych podzespołąch z uzyskaniem seryjnej mocy/trwałości. Jak sie bawic to się bawić ori wyjąć ori wstawić!
Jeśli masz zamiar zrewidować/odbudować cały motor to leć po kolei ze wszystkim. Uszczelki, panewki, łańcuchy, napinacze,( Tu od siebie dodam że jest masa tych motorów z przebiegami grubo ponad 300tyś i jakoś na seryjnym napinaczu dobrze dalej idzie im nabijanie kolejnych Km). Więc nie wiem czy jest sens wstawiac ten z s50-tki. Reszte zobaczysz po tym jak rozbierzesz motor czy potrzeba tobie zaworów tłoków itp itd. Wału już np nowego nie kupisz w ASO bo nie ma.
Powodzenia!
A i pochwal się turaskiem!
Jeśli masz zamiar zrewidować/odbudować cały motor to leć po kolei ze wszystkim. Uszczelki, panewki, łańcuchy, napinacze,( Tu od siebie dodam że jest masa tych motorów z przebiegami grubo ponad 300tyś i jakoś na seryjnym napinaczu dobrze dalej idzie im nabijanie kolejnych Km). Więc nie wiem czy jest sens wstawiac ten z s50-tki. Reszte zobaczysz po tym jak rozbierzesz motor czy potrzeba tobie zaworów tłoków itp itd. Wału już np nowego nie kupisz w ASO bo nie ma.
Powodzenia!
A i pochwal się turaskiem!
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: Remont silnika S38b38
W żadnym wypadku nie chodziło mi o tańsze zamienniki a wręcz odwrotnie czy są jakieś lepsze niż z Aso
W tym tygodniu jeszcze postaram się wrzucić jakiś post i przedstawić wam moja ślicznotkę i jak zobaczysz zdjęcia i opis to zrozumiesz że na tym samochodzie nie miałem i nie mam zamiaru oszczędzać
W tym tygodniu jeszcze postaram się wrzucić jakiś post i przedstawić wam moja ślicznotkę i jak zobaczysz zdjęcia i opis to zrozumiesz że na tym samochodzie nie miałem i nie mam zamiaru oszczędzać
Re: Remont silnika S38b38
Tak jak obiecałem jest post viewtopic.php?f=20&t=7863&p=79357#p79357" onclick="window.open(this.href);return false;Dino444 pisze:A i pochwal się turaskiem!
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Remont silnika S38b38
Możesz zastosować nowe kute tłoki i korbowody, zrobić strokera na 4 litry . Ulepszone panewki, sprężyny zaworowe itd też są w ofercie:
http://www.vacmotorsports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vacmotorsports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Remont silnika S38b38
Z wielką chęcią z tym że boje się że będzie za agresywny do normalnej jazdy i za słaby na niskich obrotach, gdyby miałby być tylko weekendowy i na tor to sądzę że nie byłoby problemu po za tym że elektronikę trzeba by ogarnąćVenom pisze:Możesz zastosować nowe kute tłoki i korbowody, zrobić strokera na 4 litry . Ulepszone panewki, sprężyny zaworowe itd też są w ofercie:
http://www.vacmotorsports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Remont silnika S38b38
Jeśli nie chcesz za bardzo podnosić mocy to nie widzę sensu dawania nowych tłoków / korb. Otwórz silnik i zobacz co się w nim stało i co tak stuka. Obstawiam panewkę korbowodową...
Re: Remont silnika S38b38
Nie chodzi o to że nie chcę ale to nie jest mój główny cel osiąganie maksymalnej mocy z chęcią podniósłbym w nim moc z tym że nie chcę też stracić na przyjemności z jazdy codziennej, więc wsadzanie bardzo ostrych wałków odpada.Venom pisze:Jeśli nie chcesz za bardzo podnosić mocy to nie widzę sensu dawania nowych tłoków / korb. Otwórz silnik i zobacz co się w nim stało i co tak stuka. Obstawiam panewkę korbowodową...
Jeżeli moc i moment wzrośnie ale na niskich obrotach będzie mniejsza to jazda na codzień będzie męcząca bo będę musiał go cały czas trzymać na obrotach, dlatego zastanawiam się co można zrobić żeby nie przesadzić i żeby połączyć te 2 rzeczy.
Sądzisz że warto np założyć ten zestaw http://store.vacmotorsports.com/vac---s ... p2110.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Plus do tego http://store.vacmotorsports.com/vac---s ... p1689.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
???
Miałeś może doczynienia z tym http://store.vacmotorsports.com/vac---s ... p1692.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;?
Nie wiem też jakie są wałki oryginalne ale tam masz 3 do wyboru może któryś by było warto założyć
Po prostu z chęcią wzmocniłbym orginalny silnik ale tak z głową żeby nadawał się do codziennej jazdy a pokazywał pazury na torze
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Remont silnika S38b38
Ja osobiście uważam, że nie warto.
Ani zawory, ani sprężyny zaworowe mocy nie podniosą, a przy silniku wolnossącym i tak tej mocy nie będziesz podnosił powyżej 360PS, prawda?
Te komponenty nadają się do silników, które są budowane na tor, które będą się wysoko kręcić i osiągać moc 400PS +. Takie jest moje zdanie.
O problemach z pompą nie słyszałem nigdy wcześniej.
Ani zawory, ani sprężyny zaworowe mocy nie podniosą, a przy silniku wolnossącym i tak tej mocy nie będziesz podnosił powyżej 360PS, prawda?
Te komponenty nadają się do silników, które są budowane na tor, które będą się wysoko kręcić i osiągać moc 400PS +. Takie jest moje zdanie.
O problemach z pompą nie słyszałem nigdy wcześniej.
Re: Remont silnika S38b38
Ok wielkie dzięki za odpowiedź rozjasniles mi trochę sytuacje a więc wszystko będzie robione na orginalnych częściach zobaczymy czy na hamowni wyjdzie nam te 340 kucy
Ostatnie pytanie i zamykamy panewki oryginalne czy te kute co są na VACmotorsports?
P.s wyniki z hamowni i zdjęcia z prac dodam tutaj viewtopic.php?f=20&t=7863" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnie pytanie i zamykamy panewki oryginalne czy te kute co są na VACmotorsports?
P.s wyniki z hamowni i zdjęcia z prac dodam tutaj viewtopic.php?f=20&t=7863" onclick="window.open(this.href);return false;
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Remont silnika S38b38
Z tego co wiem, to jednym najbardziej zużywających się elementów silnika S38 są panewki korbowodowe. Wielu ludzi rozbierając ten silnik znalazło duże ślady zużycia na tych panewkach.
Ciężko powiedzieć jakieś jakości są te VAC. Jeśli chcesz być spokojniejszy to możesz je dać. Natomiast uważam, że seryjne też bez problemów wytrzymają 100 tyś km. Po takim przebiegu zawsze możesz zrobić rewizję.
Ja osobiście zarówno do silnika turbo jak i do seryjnego, który remontowałem dałem panewki OEM.
Edit: panewki VAC nie są kute. Mają tylko specjalne pokrycie.
Ciężko powiedzieć jakieś jakości są te VAC. Jeśli chcesz być spokojniejszy to możesz je dać. Natomiast uważam, że seryjne też bez problemów wytrzymają 100 tyś km. Po takim przebiegu zawsze możesz zrobić rewizję.
Ja osobiście zarówno do silnika turbo jak i do seryjnego, który remontowałem dałem panewki OEM.
Edit: panewki VAC nie są kute. Mają tylko specjalne pokrycie.
Re: Remont silnika S38b38
Dziękuję Ci bardzo Venom na prawdę pomogles mi bardzo! Już wszystko jasne