Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38
Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38
Witam
Mam problem odnośnie zmiennej geometrii kolektora, wszystkie podciśnienia mam nowe elektrozawory sprawdzone, a mimo to FLAP nie działa, co może być przyczyną?
Mam problem odnośnie zmiennej geometrii kolektora, wszystkie podciśnienia mam nowe elektrozawory sprawdzone, a mimo to FLAP nie działa, co może być przyczyną?
Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38
Siema posprawdzaj czy dobrze przewody podłączyleś. Ja u siebie też wymieniałem i wszystko chodzi. Sprawdź też zawór podciśnieniowy przydolocie lub płytkę czy się nie zacieła. Pozdro
Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38
wszystkie podciśnienia mam dobrze a elektrozawór sprawdziłem i działa a która płytka mogla się zaciąć pozdr.
Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38
Gregor a jak to działa u ciebie tak jak to było opisane przy zapalaniu zamyka się dwa razy i po wyżej 4000obr
Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38
Nie wiem przyjakim zakresie się otwiera ta klapka sorry ze napisałem wcześniej płytke ona się znajduje wsrodku dolotu. Możesz ją sprawdzić przy zawororze podcisniewym jest ramię otwierające ta klapkę. Niewiem ale przy zaladowanej umnie emce( 3 osoby plus pełny bagażnik) ta faza zmiany powietrza w dolecie była wcześniej niż 4 tys obr (3800obr)to jest moje odczucie i mogę się mylić. http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... 077#part02" onclick="window.open(this.href);return false; chodzi o cześć 2 co otwiera klapkę.
Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38
a to wszystko chodzi u mnie jak nowe. ale jak zapalisz emke to zamyka przepustnice 2razy po odpaleniu
Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38
Oj tego to ja nie wiem i zwróciłem na to uwagi .
Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38
jak byś mógł to sprawdź będę wdzięczny pozdr.
Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38
Postaram się to sprawdzić najbliższym czasie pozdro
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38
Tu macie co nieco na temat punktów przełączania flapy w B38, w B36 jest to trochę inaczej...
http://www.m5e34.pl/materialy/S38B38_TechnicalInfo.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
tutaj o B36 http://www.m5e34.pl/materialy/S38B36_TechnicalInfo.zip" onclick="window.open(this.href);return false; jest sporo info, schemat podłączenia i opis.
Powinno Ci to pomóc.
http://www.m5e34.pl/materialy/S38B38_TechnicalInfo.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
tutaj o B36 http://www.m5e34.pl/materialy/S38B36_TechnicalInfo.zip" onclick="window.open(this.href);return false; jest sporo info, schemat podłączenia i opis.
Powinno Ci to pomóc.
Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38
wielkie dzięki Venom a u ciebie ten zawór zamyka się dwa razy po odpaleniu pozdr.
Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38
Brak zmiennej geometrii kolektora ssacego jest mocno odczuwalne podczas jazdy. U mnie w B36 klapa otwierała się 2 razy po rozruchu silnika i od ok 4tyś. obr.
Główna przyczyna nie działającego tego elementu to poparciałe rurki podciśnieniowe, raczej rzadko uszkodzony elektrozawór - (są dwa przy samej klapie i pod kolektorem od strony 1-2 przepustnicy).
Cały układ poskładaj na nowych rurkach ze szpuli docinając na wymiar i kieruj się schematem. Robota prosta i przyjemna.
pobrano ze strony http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=45" onclick="window.open(this.href);return false;
Powodzenia
Główna przyczyna nie działającego tego elementu to poparciałe rurki podciśnieniowe, raczej rzadko uszkodzony elektrozawór - (są dwa przy samej klapie i pod kolektorem od strony 1-2 przepustnicy).
Cały układ poskładaj na nowych rurkach ze szpuli docinając na wymiar i kieruj się schematem. Robota prosta i przyjemna.
pobrano ze strony http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=45" onclick="window.open(this.href);return false;
Powodzenia
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38
Stekmen, napisz dla potomnych co i jak naprawiłeś
Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38
witam a wiec myślałem ze moja geometria kolektora nie działa wiec wymieniłem wszystkie węzę podciśnieniowe
zaworki sprawdziłem były ok.zmienną geometria w silniku s38b38 steruje sterownik silnika a nie oddzielny sterownik
jak w s38b36.Któregoś dnia przyjechał Jurek z kolega wyregulować mi zawory i kolega Jurka podsunął mi prosty a skuteczny
sposób jak to sprawdzić.Bierzemy żarówkę 12v lutujemy do niej kable i podłączamy do wtyczki od zaworka podciśnieniowego,żarówkę wkładamy do
środka samochodu i jedziemy.W moim przypadku żarówka zaświecała się książkowo a wiec przy 2480, 4120 i6720obrotow.
w silniku s38b38 po zapalaniu silnika klapa nie zamyka się dwukrotnie tak jak to ma miejsce s38b36 pozdro.
zaworki sprawdziłem były ok.zmienną geometria w silniku s38b38 steruje sterownik silnika a nie oddzielny sterownik
jak w s38b36.Któregoś dnia przyjechał Jurek z kolega wyregulować mi zawory i kolega Jurka podsunął mi prosty a skuteczny
sposób jak to sprawdzić.Bierzemy żarówkę 12v lutujemy do niej kable i podłączamy do wtyczki od zaworka podciśnieniowego,żarówkę wkładamy do
środka samochodu i jedziemy.W moim przypadku żarówka zaświecała się książkowo a wiec przy 2480, 4120 i6720obrotow.
w silniku s38b38 po zapalaniu silnika klapa nie zamyka się dwukrotnie tak jak to ma miejsce s38b36 pozdro.
Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38
Witam
Wlasnie jestem na etapie wymiany wezykow podcisnieniowych i zw. z tym mam pytanie
Na schemacie powyzej jest zaworek zwrotny ( element nr 2) i nie wiem z ktorej strony jest wylot a z ktorej wlot.
Zaworek jest czarno-bialy w tej chwili podlaczylem kolorem czarnym w strone kierowcy, ale nie wiem czy tak jest dobrze...
Wtajemniczonych prosze o info.
pozdrawiam all.
Wlasnie jestem na etapie wymiany wezykow podcisnieniowych i zw. z tym mam pytanie
Na schemacie powyzej jest zaworek zwrotny ( element nr 2) i nie wiem z ktorej strony jest wylot a z ktorej wlot.
Zaworek jest czarno-bialy w tej chwili podlaczylem kolorem czarnym w strone kierowcy, ale nie wiem czy tak jest dobrze...
Wtajemniczonych prosze o info.
pozdrawiam all.