Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
stekmen
Posty: 107
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: sucha beskidzka

Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38

Post autor: stekmen » sob lut 08, 2014 19:27

Witam
Mam problem odnośnie zmiennej geometrii kolektora, wszystkie podciśnienia mam nowe elektrozawory sprawdzone, a mimo to FLAP nie działa, co może być przyczyną?

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38

Post autor: Gregor/// » ndz lut 09, 2014 13:04

Siema posprawdzaj czy dobrze przewody podłączyleś. Ja u siebie też wymieniałem i wszystko chodzi. Sprawdź też zawór podciśnieniowy przydolocie lub płytkę czy się nie zacieła. Pozdro

stekmen
Posty: 107
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: sucha beskidzka

Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38

Post autor: stekmen » ndz lut 09, 2014 13:39

wszystkie podciśnienia mam dobrze a elektrozawór sprawdziłem i działa a która płytka mogla się zaciąć pozdr.

stekmen
Posty: 107
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: sucha beskidzka

Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38

Post autor: stekmen » ndz lut 09, 2014 13:56

Gregor a jak to działa u ciebie tak jak to było opisane przy zapalaniu zamyka się dwa razy i po wyżej 4000obr

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38

Post autor: Gregor/// » ndz lut 09, 2014 14:42

Nie wiem przyjakim zakresie się otwiera ta klapka sorry ze napisałem wcześniej płytke ona się znajduje wsrodku dolotu. Możesz ją sprawdzić przy zawororze podcisniewym jest ramię otwierające ta klapkę. Niewiem ale przy zaladowanej umnie emce( 3 osoby plus pełny bagażnik) ta faza zmiany powietrza w dolecie była wcześniej niż 4 tys obr (3800obr)to jest moje odczucie i mogę się mylić. http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... 077#part02" onclick="window.open(this.href);return false; chodzi o cześć 2 co otwiera klapkę.

stekmen
Posty: 107
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: sucha beskidzka

Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38

Post autor: stekmen » ndz lut 09, 2014 16:52

a to wszystko chodzi u mnie jak nowe. ale jak zapalisz emke to zamyka przepustnice 2razy po odpaleniu

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38

Post autor: Gregor/// » ndz lut 09, 2014 17:08

Oj tego to ja nie wiem i zwróciłem na to uwagi .

stekmen
Posty: 107
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: sucha beskidzka

Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38

Post autor: stekmen » ndz lut 09, 2014 17:20

jak byś mógł to sprawdź będę wdzięczny pozdr.

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38

Post autor: Gregor/// » ndz lut 09, 2014 18:13

Postaram się to sprawdzić najbliższym czasie pozdro

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38

Post autor: Venom » ndz lut 09, 2014 22:30

Tu macie co nieco na temat punktów przełączania flapy w B38, w B36 jest to trochę inaczej...
http://www.m5e34.pl/materialy/S38B38_TechnicalInfo.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
tutaj o B36 http://www.m5e34.pl/materialy/S38B36_TechnicalInfo.zip" onclick="window.open(this.href);return false; jest sporo info, schemat podłączenia i opis.
Powinno Ci to pomóc.

stekmen
Posty: 107
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: sucha beskidzka

Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38

Post autor: stekmen » pn lut 10, 2014 08:37

wielkie dzięki Venom a u ciebie ten zawór zamyka się dwa razy po odpaleniu pozdr.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38

Post autor: Kudłaty » czw paź 30, 2014 10:18

Brak zmiennej geometrii kolektora ssacego jest mocno odczuwalne podczas jazdy. U mnie w B36 klapa otwierała się 2 razy po rozruchu silnika i od ok 4tyś. obr.
Główna przyczyna nie działającego tego elementu to poparciałe rurki podciśnieniowe, raczej rzadko uszkodzony elektrozawór - (są dwa przy samej klapie i pod kolektorem od strony 1-2 przepustnicy).
Cały układ poskładaj na nowych rurkach ze szpuli docinając na wymiar i kieruj się schematem. Robota prosta i przyjemna.
Obrazek

pobrano ze strony http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=45" onclick="window.open(this.href);return false;

Powodzenia

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38

Post autor: Venom » czw gru 04, 2014 17:45

Stekmen, napisz dla potomnych co i jak naprawiłeś :)

stekmen
Posty: 107
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: sucha beskidzka

Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38

Post autor: stekmen » pt lut 27, 2015 16:13

witam a wiec myślałem ze moja geometria kolektora nie działa wiec wymieniłem wszystkie węzę podciśnieniowe
zaworki sprawdziłem były ok.zmienną geometria w silniku s38b38 steruje sterownik silnika a nie oddzielny sterownik
jak w s38b36.Któregoś dnia przyjechał Jurek z kolega wyregulować mi zawory i kolega Jurka podsunął mi prosty a skuteczny
sposób jak to sprawdzić.Bierzemy żarówkę 12v lutujemy do niej kable i podłączamy do wtyczki od zaworka podciśnieniowego,żarówkę wkładamy do
środka samochodu i jedziemy.W moim przypadku żarówka zaświecała się książkowo a wiec przy 2480, 4120 i6720obrotow.
w silniku s38b38 po zapalaniu silnika klapa nie zamyka się dwukrotnie tak jak to ma miejsce s38b36 pozdro.

Moris_M5
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 04, 2009 01:02
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Zmienna geometria kolektora ssącego S36B38

Post autor: Moris_M5 » śr kwie 15, 2015 21:34

Witam
Wlasnie jestem na etapie wymiany wezykow podcisnieniowych i zw. z tym mam pytanie
Na schemacie powyzej jest zaworek zwrotny ( element nr 2) i nie wiem z ktorej strony jest wylot a z ktorej wlot.
Zaworek jest czarno-bialy w tej chwili podlaczylem kolorem czarnym w strone kierowcy, ale nie wiem czy tak jest dobrze...
Wtajemniczonych prosze o info.

pozdrawiam all.

ODPOWIEDZ