E34 M5 skrzynia 5 problem z dwójka

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Majkel_
Posty: 36
Rejestracja: wt gru 28, 2010 19:45
Lokalizacja: Szczecin

E34 M5 skrzynia 5 problem z dwójka

Post autor: Majkel_ » wt sie 20, 2013 23:57

Cześć
dzisiaj zdarzyło mi sie to po raz drugi i od razu chce problem rozwiązać
a mianowicie ostatnio przy pełnym wciśnięciu sprzęgła dwójka zazgrzytała - pomyślałem że może sprzęgła nie do końca wcisnąłem... ale teraz jakiś tydzień później znowu to samo... sprzęgło w opór a dwójka lekko zazgrzytała ale weszła...
co to może być? synchronizator?
chce naprawić teraz zanim objawy są od czasu do czasu...

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: E34 M5 skrzynia 5 problem z dwójka

Post autor: Dino444 » śr sie 21, 2013 00:49

A czy wbijałeś dwójkę za każdym razem normalnie czy raczej szybko?? Padnięty synchronizator objawia się przy szybkiej zmianie biegu, ale być może twoj już jest na wykończeniu jeśli już przy normalnej zmianie sie zacina. Tyle wiem jeśli się myle poprawcie.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: E34 M5 skrzynia 5 problem z dwójka

Post autor: ciah » śr sie 21, 2013 08:09

Miałem podobny problem - 2 , oraz sporadycznie 3 i 4 zgrzytały ( szybka zmiana). Skończyło się na wymianie skrzyni ( obstawiałem synchronizatory) i przy okazji na wymianie sprzęgła,które podczas demontażu okazało się w stanie agonalnym i do którego pracy czasem też miałem zastrzeżenia .Wybrałem kupno używanej skrzyni,przede wszystkim biorąc pod uwagę koszt choćby samych synchronizatorów ( ok 1500 PLN) , nie wspominając o łożyskach , uszczelkach , simmeringach oraz kogoś , kto to rozkręci i poskłada z głową. Generalnie nie jestem w stanie Ci powiedzieć czy stara skrzynia zgrzytała przez sprzęgło ( założyłem ,,nową'') ale pobieżna kontrola luzów wałka sprzęgłowego obu skrzyń nie wykazała żadnych większych rozbieżności. Z oczywistych powodów starej nie zakładałem,choć korciło mnie sprawdzić, czy faktycznym winowajcą zgrzytów było sprzęgło...
Przy okazji wymieniono gumki wysprzęglika oraz zastąpiono jego przewód elastyczny na teflonowy.
Nie twierdzę , że będzie tak samo u Ciebie, ale zacząłbym od tak trywialnych rzeczy jak kontrola / wymiana oleju w skrzyni . Jeśli to nic nie pomoże , to i tak czeka Cię jej demontaż, który zdeterminuje dalszy tok prac .
Powodzonka i Pozdr.
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

Zefffiros
Posty: 170
Rejestracja: pn paź 03, 2011 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: E34 M5 skrzynia 5 problem z dwójka

Post autor: Zefffiros » śr sie 21, 2013 15:40

sprawdź sprzęgło, a w razie co skrzynia. W razie co można zawsze zarzucić skrzynie od 535, może nie oryginał, ale puki nie znajdziesz/nie nazbierasz na oryginał da się normalnie pojeździć.
Jestem pełen obaw co do napraw skrzyni, mam złe doświadczenia, mało kto w rozsądnych pieniądzach dobrze to poskłada.

kris///
Posty: 285
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 18:25
Lokalizacja: Londyn/Zabrze

Re: E34 M5 skrzynia 5 problem z dwójka

Post autor: kris/// » śr sie 21, 2013 17:12

Moj brat tez ma problem ale z 3ka!!! 2 do odcinki proba zmiany biegu zgrzyt.Jak pozwolimy zejsc silnikowi z obrotow i powolutku wbijemy 3ke jest ok.Teraz pytanie czy kazdy synchronizator jest inny 2 -ki czy 3-ki? Jak sa inne mozemy zrobic deal:)

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: E34 M5 skrzynia 5 problem z dwójka

Post autor: Gregor/// » śr sie 21, 2013 18:08

kris/// pisze:Moj brat tez ma problem ale z 3ka!!! 2 do odcinki proba zmiany biegu zgrzyt.Jak pozwolimy zejsc silnikowi z obrotow i powolutku wbijemy 3ke jest ok.Teraz pytanie czy kazdy synchronizator jest inny 2 -ki czy 3-ki? Jak sa inne mozemy zrobic deal:)
Zgadza sie braciszku. Ale nie wiadomo w jakim stanie kupisz uzywana skrzynie . Prawdy sie nie dowiesz jak byla eksploatowana przez poprzedniego wlasciciela. Nie mowie ze kazda uzywana skrzynia jest trup ale i tez sie wiaze z malymi kosztami na wymiane oringow .
Ostatnio zmieniony śr sie 21, 2013 20:45 przez Gregor///, łącznie zmieniany 1 raz.

Majkel_
Posty: 36
Rejestracja: wt gru 28, 2010 19:45
Lokalizacja: Szczecin

Re: E34 M5 skrzynia 5 problem z dwójka

Post autor: Majkel_ » śr sie 21, 2013 18:50

dzieje się to przy normalnej wolnej zmianie.
teraz sobie przypomniałem ze hamowałem - biegami z ok 70-80km/h i 4--> 3 ok 3---2 zgrzyt ale bieg wszedł jakbym sprzęgła nie wcisnął do końca. a wciśnięte w opór było na pewno

wymienię olej w skrzyni jak polecacie i zobaczę jak będzie

przy szybkiej zmianie od dołu 1-2-3-4-5 nic nie zgrzyta i wszystko ładnie chodzi dlatego mnie to zaniepokoiło

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: E34 M5 skrzynia 5 problem z dwójka

Post autor: Gregor/// » śr sie 21, 2013 20:51

Sprawdz jeszcze w jakim stanie jest wysprzeglik jak bedziesz olej wymienial .

ODPOWIEDZ