Strona 1 z 1
Nowy wydech
: pn lis 12, 2012 01:20
autor: Zefffiros
mam seryjny w stanie średnim, czasem myślę by go wymienić na jakieś całościowe i fajne rozwiązanie. To co mnie najbardziej denerwuje w obecnym wydechu to dźwięk, samochód brzmi słabo. W swojej poprzedniej 535 miałem wydech supersrinta i byłem zadowolony.
Nie może być za głośno, nie chcę każdemu patrolowi się tłumaczyć i męczyć się we własnym samochodzie
Ma ktoś może doświadczenie z czymś takim ?
http://www.supersprint.com/en/prod-271- ... uring.aspx
To chyba jedyny producent robiący do e34 m5 jeszcze kompletny wydech.
Eisenmann robi chyba tylko końcowe, co mnie nie zadowala.
Czy oprócz zmiany dźwięku może to jakoś wpłynąć na osiągi ? Czy wymaga to chipa ?
Re: Nowy wydech
: pn lis 12, 2012 13:26
autor: SyTy
O ile dźwięk w SS jest ok to wygląd... bardzo, ale to bardzo h^jowo wygląda ostatnia puszka. Końcówki są zbyt grube, zbyt długie i idą delikatnie ku górze, puszka wisi zbyt nisko wg mnie i do tego jest okrągła. Całość nie pasuje do klasycznej formy E34.
Koki zestawił środek SS (decat+centralna) i zakończył esesmanem i tak już jest o niebo lepiej. No i marchewy się pojawiają od czasu do czasu.

Re: Nowy wydech
: pn lis 12, 2012 13:50
autor: RoboCop
SyTy pisze: h^jowo wygląda ostatnia puszka. Końcówki są zbyt grube, zbyt długie i idą delikatnie ku górze, puszka wisi zbyt nisko wg mnie i do tego jest okrągła. Całość nie pasuje do klasycznej formy E34.
Mam w swojej taki kpl Supesprint - środkowy i końcowy. Jest tak jak mówisz - nie wygląda jak oryginał, ale końcówki można dospawać tak jak w fabryce, na kształt samej puchy już się nie wpłynie - liczę, że trwałością nie trzeba się przejmować.

Re: Nowy wydech
: pn lis 12, 2012 14:01
autor: Kudłaty
SS brzmi super, moim zdaniem o stokroć soczyściej jak EM który jest deczko metaliczny.
U mnie były wywalone katy + końcowy SS. Był mocno basowy na wolnych obrotach ale w górnych partiach brzmiał obłędnie siejąc absolutny terror
Kształt końcówek pozostawia wiele do życzenia, jednym się podoba innym nie. Jest wykonany z kwasa więc święty spokój na wiele długich lat.
Re: Nowy wydech
: pn lis 12, 2012 14:07
autor: RoboCop
Kudłaty pisze: Był mocno basowy na wolnych obrotach ale w górnych partiach brzmiał obłędnie siejąc absolutny terror

.
Dokładnie, do 3tys/obr mocno basuje.
Re: Nowy wydech
: pn lis 12, 2012 15:03
autor: Zefffiros
SyTy pisze:O ile dźwięk w SS jest ok to wygląd... bardzo, ale to bardzo h^jowo wygląda ostatnia puszka. Końcówki są zbyt grube, zbyt długie i idą delikatnie ku górze, puszka wisi zbyt nisko wg mnie i do tego jest okrągła. Całość nie pasuje do klasycznej formy E34.
Koki zestawił środek SS (decat+centralna) i zakończył esesmanem i tak już jest o niebo lepiej. No i marchewy się pojawiają od czasu do czasu.

No mogli zrobić lepszą tą puchę, nie wygląda to stylowo. SuperSprint jako jedyny ma kompletny wydech, a wydaje mi się że lepiej mieć całość od jednego producenta.
Eisenmann ma dodatkowo jedną zasadniczą wadę, u nich tłumik końcowy kosztuje tyle co 2 tłumiki w Supersrint.
Pewnie mimo tej tylnej puszki łykne ten zestaw, tylko nie wiem czy jeszcze nie wziąć tego zamiennika zamiast katów i mieć cały komplet.
Wada jest tylko jedna robi się drogo

Re: Nowy wydech
: pn lis 12, 2012 15:15
autor: SyTy
Zefffiros, ale nikt przecież nie pisał, że będzie tanio!
Ja tam preferuje ori wydech, a o odpowiedni dźwięk trąbka z przodu dba.
Re: Nowy wydech
: sob lis 24, 2012 21:38
autor: Zefffiros
Pytanie mam co do katalizatora, czy opłaca się go czymś takim zastępować:
http://www.supersprint.com/en/prod-c-27 ... haust.aspx
co prawda do użytku wyścigowego, ale to pewnie ze względu że bez kata nie powinno się jeździć po ulicy
Napisali, że może wystąpić konieczność przeregulowania sond (AFR) - ktoś takiego coś ogarnie ? Coś brzmi to jak modzenie w sterowniku silnika i zmiana parametrów
a w ogóle to ma ktoś doświadczenia z wywalaniem, zastępowaniem katów w e34 M5 ?
Swoje katy zostawię, ale w garażu, przydadzą się na przeglądy

Re: Nowy wydech
: sob lis 24, 2012 23:03
autor: PAWEŁ M5E34
na początek powiem z praktyki że auto pali wiecej po wycieciu katalizatorów i częsciowo
słabnie moment potem niszczy końcowy wydech , lekko wypadają zapłony nierównomiernie pracuje i dlatego jest potrzebna regulacja przepustnic
Re: Nowy wydech
: sob lis 24, 2012 23:32
autor: Zefffiros
dlatego też nie chce wyciąć katów tylko zamienić je na coś jak w podanym linku. Z tego właśnie co słyszałem to wycięcie katów powoduje problemy.
Jak nie znajde nikogo co jakieś ma doświadczenie w tej kwestii zostanę z oryginalnymi katami.
Re: Nowy wydech
: ndz lis 25, 2012 22:21
autor: Mario
Witam.
Jeżeli jesteś zainteresowany to mam matrycę do przedniego wydechu M5 E34 i mogę Ci taki wydech wykonać na tłumikach przelotowych lub sportowych katalizatorach 100 CPI.
Jeżeli jesteś zainteresowany to napisz na PW
http://imageshack.us/photo/my-images/194/dsc00091dn.jpg
Re: Nowy wydech
: ndz lis 25, 2012 22:51
autor: Mystic888
A jesli samochod byl w wersji bez katow?
Re: Nowy wydech
: ndz mar 24, 2013 21:13
autor: RoboCop
SyTy pisze:O ile dźwięk w SS jest ok to wygląd... bardzo, ale to bardzo h^jowo wygląda ostatnia puszka. Końcówki są zbyt grube, zbyt długie i idą delikatnie ku górze, puszka wisi zbyt nisko wg mnie i do tego jest okrągła. Całość nie pasuje do klasycznej formy E34.
SyTy jeszcze raz Cię zacytowałem, wygląda że w Supersprincie próbują coś poprawić i w wyglądzie i w dopasowaniu układu do e34, szczegóły w poniższym linku
http://www.m5board.com/vbulletin/m5-e34 ... stems.html