Nowy wydech

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Zefffiros
Posty: 170
Rejestracja: pn paź 03, 2011 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Nowy wydech

Post autor: Zefffiros » pn lis 12, 2012 01:20

mam seryjny w stanie średnim, czasem myślę by go wymienić na jakieś całościowe i fajne rozwiązanie. To co mnie najbardziej denerwuje w obecnym wydechu to dźwięk, samochód brzmi słabo. W swojej poprzedniej 535 miałem wydech supersrinta i byłem zadowolony.
Nie może być za głośno, nie chcę każdemu patrolowi się tłumaczyć i męczyć się we własnym samochodzie
Ma ktoś może doświadczenie z czymś takim ?
http://www.supersprint.com/en/prod-271- ... uring.aspx
To chyba jedyny producent robiący do e34 m5 jeszcze kompletny wydech.
Eisenmann robi chyba tylko końcowe, co mnie nie zadowala.
Czy oprócz zmiany dźwięku może to jakoś wpłynąć na osiągi ? Czy wymaga to chipa ?

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: Nowy wydech

Post autor: SyTy » pn lis 12, 2012 13:26

O ile dźwięk w SS jest ok to wygląd... bardzo, ale to bardzo h^jowo wygląda ostatnia puszka. Końcówki są zbyt grube, zbyt długie i idą delikatnie ku górze, puszka wisi zbyt nisko wg mnie i do tego jest okrągła. Całość nie pasuje do klasycznej formy E34.

Koki zestawił środek SS (decat+centralna) i zakończył esesmanem i tak już jest o niebo lepiej. No i marchewy się pojawiają od czasu do czasu. :mrgreen:
No Fear - No Fun!

RoboCop
Posty: 69
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:50
Auto: 325&M5
Lokalizacja: TrójkątTrzechCesarzy

Re: Nowy wydech

Post autor: RoboCop » pn lis 12, 2012 13:50

SyTy pisze: h^jowo wygląda ostatnia puszka. Końcówki są zbyt grube, zbyt długie i idą delikatnie ku górze, puszka wisi zbyt nisko wg mnie i do tego jest okrągła. Całość nie pasuje do klasycznej formy E34.
Mam w swojej taki kpl Supesprint - środkowy i końcowy. Jest tak jak mówisz - nie wygląda jak oryginał, ale końcówki można dospawać tak jak w fabryce, na kształt samej puchy już się nie wpłynie - liczę, że trwałością nie trzeba się przejmować.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy wydech

Post autor: Kudłaty » pn lis 12, 2012 14:01

SS brzmi super, moim zdaniem o stokroć soczyściej jak EM który jest deczko metaliczny.
U mnie były wywalone katy + końcowy SS. Był mocno basowy na wolnych obrotach ale w górnych partiach brzmiał obłędnie siejąc absolutny terror :twisted:
Kształt końcówek pozostawia wiele do życzenia, jednym się podoba innym nie. Jest wykonany z kwasa więc święty spokój na wiele długich lat.

RoboCop
Posty: 69
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:50
Auto: 325&M5
Lokalizacja: TrójkątTrzechCesarzy

Re: Nowy wydech

Post autor: RoboCop » pn lis 12, 2012 14:07

Kudłaty pisze: Był mocno basowy na wolnych obrotach ale w górnych partiach brzmiał obłędnie siejąc absolutny terror :twisted: .
Dokładnie, do 3tys/obr mocno basuje.

Zefffiros
Posty: 170
Rejestracja: pn paź 03, 2011 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy wydech

Post autor: Zefffiros » pn lis 12, 2012 15:03

SyTy pisze:O ile dźwięk w SS jest ok to wygląd... bardzo, ale to bardzo h^jowo wygląda ostatnia puszka. Końcówki są zbyt grube, zbyt długie i idą delikatnie ku górze, puszka wisi zbyt nisko wg mnie i do tego jest okrągła. Całość nie pasuje do klasycznej formy E34.

Koki zestawił środek SS (decat+centralna) i zakończył esesmanem i tak już jest o niebo lepiej. No i marchewy się pojawiają od czasu do czasu. :mrgreen:
No mogli zrobić lepszą tą puchę, nie wygląda to stylowo. SuperSprint jako jedyny ma kompletny wydech, a wydaje mi się że lepiej mieć całość od jednego producenta.
Eisenmann ma dodatkowo jedną zasadniczą wadę, u nich tłumik końcowy kosztuje tyle co 2 tłumiki w Supersrint.
Pewnie mimo tej tylnej puszki łykne ten zestaw, tylko nie wiem czy jeszcze nie wziąć tego zamiennika zamiast katów i mieć cały komplet.
Wada jest tylko jedna robi się drogo :(

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: Nowy wydech

Post autor: SyTy » pn lis 12, 2012 15:15

Zefffiros, ale nikt przecież nie pisał, że będzie tanio! :mrgreen:

Ja tam preferuje ori wydech, a o odpowiedni dźwięk trąbka z przodu dba.
No Fear - No Fun!

Zefffiros
Posty: 170
Rejestracja: pn paź 03, 2011 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy wydech

Post autor: Zefffiros » sob lis 24, 2012 21:38

Pytanie mam co do katalizatora, czy opłaca się go czymś takim zastępować:
http://www.supersprint.com/en/prod-c-27 ... haust.aspx

co prawda do użytku wyścigowego, ale to pewnie ze względu że bez kata nie powinno się jeździć po ulicy :wink:
Napisali, że może wystąpić konieczność przeregulowania sond (AFR) - ktoś takiego coś ogarnie ? Coś brzmi to jak modzenie w sterowniku silnika i zmiana parametrów

a w ogóle to ma ktoś doświadczenia z wywalaniem, zastępowaniem katów w e34 M5 ?
Swoje katy zostawię, ale w garażu, przydadzą się na przeglądy :D

PAWEŁ M5E34
Posty: 95
Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
Lokalizacja: kielce

Re: Nowy wydech

Post autor: PAWEŁ M5E34 » sob lis 24, 2012 23:03

na początek powiem z praktyki że auto pali wiecej po wycieciu katalizatorów i częsciowo
słabnie moment potem niszczy końcowy wydech , lekko wypadają zapłony nierównomiernie pracuje i dlatego jest potrzebna regulacja przepustnic
m5 e34 3,6 13.747 et

Zefffiros
Posty: 170
Rejestracja: pn paź 03, 2011 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy wydech

Post autor: Zefffiros » sob lis 24, 2012 23:32

dlatego też nie chce wyciąć katów tylko zamienić je na coś jak w podanym linku. Z tego właśnie co słyszałem to wycięcie katów powoduje problemy.
Jak nie znajde nikogo co jakieś ma doświadczenie w tej kwestii zostanę z oryginalnymi katami.

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: Nowy wydech

Post autor: Mario » ndz lis 25, 2012 22:21

Witam.
Jeżeli jesteś zainteresowany to mam matrycę do przedniego wydechu M5 E34 i mogę Ci taki wydech wykonać na tłumikach przelotowych lub sportowych katalizatorach 100 CPI.
Jeżeli jesteś zainteresowany to napisz na PW
http://imageshack.us/photo/my-images/194/dsc00091dn.jpg
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Mystic888
Posty: 61
Rejestracja: sob mar 19, 2011 16:14
Lokalizacja: Żory Alko Team

Re: Nowy wydech

Post autor: Mystic888 » ndz lis 25, 2012 22:51

A jesli samochod byl w wersji bez katow?

RoboCop
Posty: 69
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:50
Auto: 325&M5
Lokalizacja: TrójkątTrzechCesarzy

Re: Nowy wydech

Post autor: RoboCop » ndz mar 24, 2013 21:13

SyTy pisze:O ile dźwięk w SS jest ok to wygląd... bardzo, ale to bardzo h^jowo wygląda ostatnia puszka. Końcówki są zbyt grube, zbyt długie i idą delikatnie ku górze, puszka wisi zbyt nisko wg mnie i do tego jest okrągła. Całość nie pasuje do klasycznej formy E34.
SyTy jeszcze raz Cię zacytowałem, wygląda że w Supersprincie próbują coś poprawić i w wyglądzie i w dopasowaniu układu do e34, szczegóły w poniższym linku

http://www.m5board.com/vbulletin/m5-e34 ... stems.html

ODPOWIEDZ