Problem z nawiewem E34
Problem z nawiewem E34
Witam. Mam problem z nawiewem w E34 a mianowicie non stop wszystkie nawiewy niezależnie od ustawienia (ciepło-zimno) dmuchały maxymalnie gorącym powietrzem. Pewien szpec-elektromechanik postawił diagnozę patrząc na auto "na pewno elektrozawór - normalna sprawa". Zakupiłem zatem używkę na allegro zamontowałem i... zmiany są takie że z prawej strony jest teraz regulacja tylko środkowego nawiewu, lewy nawiew środkowy daje ciągle zimne a reszta nawiewów nadal daje gorące powietrze. Co mnie jeszcze zdziwiło - to, że gdy rozebrałem mój stary elektrozawór okazało się że jest sprawny. i teraz już kompletnie nie wiem co jest grane. znalazłem na forum temat odnośnie modułu od nawiewu Czy to może być przyczyną moich problemów? Czy coś jeszcze innego?
Re: Problem z nawiewem E34
To mój temat chyba czytałeś. Nie wiem dokładnie za co ten moduł jest odpowiedzialny ale w każdym razie po jego wymianie nic się u mnie nie zmieniło. Możesz jeszcze spróbować poszukać jakichś przewoźników odpowiedzialnych za poszczególne elementy nawiewu o ile takowe gdzieś są. Jeżeli coś znajdziesz to daj znać bo u mnie jeszcze jest z nawiewem problem.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: Problem z nawiewem E34
To może ten panel z pokrętłami w konsoli jest popsuty? Ścieżki na potencjometrach nie stykają i nie działa. Bo nie uśmiecha mi się jazda w upale bez nawiewu - całe szczęście jest jeszcze szyber ale to i tak nie to...
Re: Problem z nawiewem E34
Zawsze możesz rozebrać i wyczyścić. Tylko ostrożnie przy wyciąganiu bo od strony kierowcy jest zatrzask który lubi się złamać jest to taki jakby zatrzask z zawiasem w jednym. Najlepiej zobacz na realoem jak to wygląda zanim to wtciagniesz.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: Problem z nawiewem E34
No niby tak ale samo wyczyszczenie to mało prawdopodobne że pomoże. Z resztą już to kiedyś wyciągałem bo żarówki w podświetleniu się popaliły. Auto stoi w zimę, podejrzewam, że może jakiś styk zaśniedział albo się klapki pozawieszały te sterujące obiegiem. Najbardziej dziwi mnie to że środek dmucha zimny a nogi i szyba aż parzą. Gdzie szukać tych klapek od nawiewu?
Re: Problem z nawiewem E34
Wszystkie klapki są na nagrzewnicy dokładnie za panelem od sterowania nawiewem. Najlepsze dojście bez rozboersnia całego pulpitu jest od pasażera strony po zdjęciu schowka i od kierowcy po rozebrania chyba 3 elementów które najłatwiej odkręcić. Wtedy silniki od klapek masz na dłoni prawie wszystkie. Daj znać jak coś odkryjesz bo mi np brak nawiewu na przednią szybę co mnie już rozpier... . Ewentualnie jeśli ktoś wie gdzie są jakieś przekazniki od nawiewu, klimy lub czegokolwiek związanego z nadmuchem itp niech coś doda bo się przyda dla potomnych.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: Problem z nawiewem E34
Ja tez marze by w m5 zaczal dzialac nawiew poprawnie, nagle znikla regulacja sily(teraz przerobilem, bo w ogole nie reagowala na pelna moc), nie dzialaja w ogole klapy nawiewu ni nic, malo tego, z lewego leci zimne, z prawego cieple:D Nie wiem co to i chyba cala wiazka ma przed soba prucie(mimo, ze bardzo bym tego nie chcial...)
Re: Problem z nawiewem E34
To widzę że to nie tylko ja toki pechowy z tym nawiewem jestem. W każdym razie jeśli ktoś coś nowego znajdzie/naprawi to dajcie znać i razem morze do czegoś dojdziemy.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: Problem z nawiewem E34
U mnie to jedynie problem motywacji, bo mam elektryka pod nosem
Re: Problem z nawiewem E34
w mojej starej E34 2,4 TD nie dzialal nawiew gdy nie mial dobrej masy. moze warto przejrzec kable?
Re: Problem z nawiewem E34
Czyszczenie potencjometrów nie pomogło. ale mimo to nadal typuje to jako przyczynę błędnego sterowania nawiewem. Muszę podstawić konsolę od innego e34 i będę miał pewność. Do klapek będę się dobierał jak to nic nie da.
Re: Problem z nawiewem E34
A wiec problem sam sie rozwiazal. Akurat mialem wurzycony calutki srodek, usuwalem alarm i postanowilem by elelktryk przejrzal wszystko. Wiele przewodow mialem poniszczony, wiec wszystko ogarnal, zrobil porzadek. Dzis odpalilismy gruz i silniczki zaczely reagowac na panel, dziala wszystko oprocz regulacji sily anwiewu(ale to akurat wina miecza, ktory wiem, ze po wymianie bedzie smigal). Polecam zatem zaglebic sie w kabelkomanie slupek po stronie kierowcy, napsikac w styki sterownika za nagrzewnica(po obu stronach ma wtyczki). Myslalem, ze to wina panelu, ale nie. Zregenrowalem tez nowymi gumkami elektrozawory, ale nie mialem okazji na tyle nagrzac auta. Dopiero jak dojda zimowki:D
PS. Nie zaleha komus miecz?
PS2. Mam dwustrefowa klime i nie mam filtra(jakby ktos go szukal)
PS. Nie zaleha komus miecz?
PS2. Mam dwustrefowa klime i nie mam filtra(jakby ktos go szukal)