Średnica rur w układzie wydechowym S38B36

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Lejkers
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Średnica rur w układzie wydechowym S38B36

Post autor: Lejkers » pn sty 31, 2011 02:03

Hej Koledzy,
potrzebuję informację na temat średnicy rur w układzie wydechowym przy silniku 3.6L. Jaka jest ich średnica i czy jednakowa na całej długości, czy może od kolektora do katów inna i za katami inna i czy także przed katami jest w tak zwanej "podwójnej rurze"? Najlepiej gdyby ktoś podał średnicę zewnętrzną i wewnętrzną, ale każda informacja jest przydatna :-)
Dzięki bardzo z góry za info.
Pozdro!
SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: Średnica rur w układzie wydechowym S38B36

Post autor: Dino444 » pn sty 31, 2011 02:29

Jesli wydech od 3,6 i 3,8 jest ten sam to srednica rur tuz za katami do samej ostatniej puszki to 63mm. Podejzewam ze od kolektorow do katow srednica bedzie taka sama.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Lejkers
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Średnica rur w układzie wydechowym S38B36

Post autor: Lejkers » sob lut 26, 2011 15:51

Po zgłębieniu tematu już wszystko wiadomo :) Ponieważ aktualnie jestem na etapie budowy wydechu z nierdzewki, sprawdziłem jak wyglądają średnice rur w wydechu od 3.6. Średnica od kolektorów, po przez x-pipe do katalizatorów to 2 cale (51 mm). Za katami do samego końca 2.5 cala (63 mm). Swoją drogą ciekawe czemu tak w fabryce wymyślili, że początkowo jest mniejsza średnica, no ale cóż pewnie wiedzieli co robili :)
Wydech buduję z takimi samymi średnicami, nie będę ich zmieniał. Pozostaje także na pewno tłumik środkowy, a końcowy eisenmann race. Jeszcze nie wiem co z katami do końca (u mnie i tak już ich nie było jak kupiłem eMkę, tylko jakieś przelotowe tłumiki), ale i tak na pewno nie będę ich zakładał. Będą albo jakieś przelotówki z nierdzewki, albo sama rura, zobaczy się.
SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Średnica rur w układzie wydechowym S38B36

Post autor: Konrad95x » sob lut 26, 2011 20:41

Lejkers pisze:Swoją drogą ciekawe czemu tak w fabryce wymyślili, że początkowo jest mniejsza średnica, no ale cóż pewnie wiedzieli co robili :)
W dużym skrócie: Gdy jest najpierw "ciasno" a następnie "luźno" sugerujemy kierunek podciśnienia i zapewniamy lepsze płukanie komory spalania, które jest bardzo ważne w silnikach wolnossących. W uturbionych zaś: im większe ciśnienie dolotu tym sugerowana większa rura :) Tak mi to kiedyś tłumaczono.
Lejkers pisze:Wydech buduję z takimi samymi średnicami, nie będę ich zmieniał
I bardzo słusznie. Zmniejszenie oporu przepływu samych puszek tłumiących załatwi zauważalnie problem tuningu wydechu i nie narazi Cię na zepsucie jego charakerystyki.pzdr
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Lejkers
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Średnica rur w układzie wydechowym S38B36

Post autor: Lejkers » sob lut 26, 2011 23:37

Dzięki Konrad95x za wytłumaczenie "po chłopsku" o co chodzi z tymi średnicami i jaki to ma wplyw na przepływ spalin :)

Pozostaje jeszcze kwestia średnicy rur zamiast katów, bo chyba w pierwszej kolejności będę chciał dać same rury, a jeżeli to by się nie sprawdziło, lub dźwięk by mi się nie podobał to dopiero przelotowe tłumiki z nierdzewki. I tu jest pytanie, czy średnica tych rur zamiast katów powinienem wstawić 51 mm do tłumika środkowego (chociaż i tak musiałbym zrobić pod koniec jakąś przejściówkę bo wlotowe rury do środkowe tłumika i tak mają już 63 mm) czy zrobić jakąś przejściówkę za x-pipe'em i od razu 63mm? Co byłoby lepsze i ewentualnie jaki miałoby to wpływ na działanie wydechu?
No i jeszcze co do dźwięku, bo wiadomo, że usunięcie katów powoduje bardziej "metaliczny" dźwięk wydechu, chociaż mimo, iż u mnie nie było katów to żadnych pogłosów metalicznych itp. nie było. Tak więc, czy usunięcie samych przelotowych, które miałem zamiast katów spowoduje taki efekt, bo to może one powodowały, że tych metalicznych pogłosów nie było, czy też w przypadku przelotowych tłumików nie ma to znaczenia i skoro nie było metalicznego dźwięku przy nich to bez nich też tak pozostanie?
SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Średnica rur w układzie wydechowym S38B36

Post autor: Venom » czw sty 05, 2012 19:00

Lejkers, zbudowałeś już ten wydech ?

Lejkers
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Średnica rur w układzie wydechowym S38B36

Post autor: Lejkers » śr mar 14, 2012 09:30

Hehe, zbudowałem, ale leży na półce i czeka na silnik ;)
Generalnie zdecydowałem się postawić na sprawdzone rozwiązania markowych producentów i nie kombinować samemu, by czegoś nie popsuć w charakterystyce motoru, chociaż ten i tak na pewno będzie miał inną niż seryjny :twisted: Cały wydech jest z nierdzewki. Pierwsza część robiona na wzór decatów supersprinta (nie chciałem oryginału bo nie robią z nierdzewki), środkowy supersprinta, a końcowy eisenmann race. Tak to złoże i zobaczymy jaki będzie efekt, ale myślę że się nie zawiodę zarówno jeśli chodzi o dźwięk jak i parametry i jego funkcjonowanie :-)
SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Średnica rur w układzie wydechowym S38B36

Post autor: Venom » czw mar 15, 2012 19:19

Robiłeś sam te decaty? Masz tam x-pipe jak w oryginale ?

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: Średnica rur w układzie wydechowym S38B36

Post autor: SyTy » pt mar 16, 2012 12:38

decaty dystrybuuje Koki :mrgreen:

Lejkers, mam podobną konfiguracje tyle że w piwnicy, jakoś nie mam odwagi ciąć oryginału póki jest zdrowy...
No Fear - No Fun!

Lejkers
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Średnica rur w układzie wydechowym S38B36

Post autor: Lejkers » pt mar 16, 2012 15:13

Tak x-pipe, rozmiary i wymiary są dokładnie takie jak w oryginale supersprinta, a załatwiał mi to wszystko właśnie Koki :-D

Syty, a Ty nie miałeś przypadkiem końcowego Supersprinta z tego co pamiętam? No chyba że go pogoniłeś i zmieniłeś setup :-) U mnie poprzedni wydech i tak nie był seryjny, więc nie było mi szkoda, a eisa zawsze chciałem mieć :twisted: jednak z drugiej strony rozumiem Ciebie, bo jak wydech zdrowy to go szkoda, ale w sumie przecież nie musisz go ciąć, tylko zdjąć od kolektorów w całości i założyć drugi, a oryginał w razie czego cały leży :-)
SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: Średnica rur w układzie wydechowym S38B36

Post autor: SyTy » pt mar 16, 2012 15:46

Ano miałem, teraz dupa SS jeździ w Moskwie na zółtej E34 M5
http://www.youtube.com/watch?v=7VQAiC1puVI
No Fear - No Fun!

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Średnica rur w układzie wydechowym S38B36

Post autor: Venom » pt mar 16, 2012 17:25

Czyli mam się kontaktować z Kokim w tej sprawie ? Bo jestem bardzo zainteresowany kupnem takich decatów.

Lejkers
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Średnica rur w układzie wydechowym S38B36

Post autor: Lejkers » pt mar 16, 2012 17:39

Dokładnie tak :-)
SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...

ODPOWIEDZ