Samoistna zmiana odcięcia

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Lejkers
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Samoistna zmiana odcięcia

Post autor: Lejkers » wt sty 26, 2010 12:37

Karol M5 pisze:Kolego Lejkers jak Ci szkoda wozu to po kiego grzyba odpalasz ją przy takiej tem.?

Ludzie troche wyobrazni. Koledzy dobrze ci podpowiadają że lepiej niech stoi kilka miesięcy, bo z takiego odpalania i sprawdzania przy jakich obrotach jest odcinka to więcej złego niż dobrego.

Jak byś jeszcze tego nie wiedział to oficjalnie cie informuje, że każde odplenie zimnego silnika BARDZO przyśpiesza jego zużycie. To samo tyczy się wkręcania na wysokie obroty na biegu jałowym, pomimo tego, że silnik osiągął już temp. roboczą. Nowoczesne silniki nie bez powodu mają odcinke na luzie przy 4 tyś obr. gdyż wysokie obroty dla nieobciążonego silnika są WYSOCE NIEWSKAZANE :!:

Tak więc prosze cie w imieniu swoim i innych miłośników BMW daj spokój temu pięknemu i leciwemu już M5, i nie zachowuj się jak ginazjalista odpalający przy kolegach auto taty, sprawdzajać przy ilu obr. jest odcinka,tłumacząc to wszystko tym że chciałeś cośtam przesmarować.

PEACE. :evil:
Kolego Karolu M5, widzę, że chyba nie przeczytałeś ze zrozumieniem tego co napisałem powyżej... spróbuj może jeszcze raz, tylko całość, a nie powyrywane z kontekstu zdania :-) Zresztą to trochę śmieszne, szkoda że nie napisałeś, iż wcale nie mam M5 i w ogóle żadnego innego samochodu i tylko robię szum :lol:
Po drugie, nie obrażaj mnie i nie atakuj traktując mnie jak jakiegoś laika niemającego pojęcia o niczym i szczyla nastoletniego, co pierwszy raz się dorwał do komputera chcąc zabłysnąć na forum, bo trochę przesadzasz... Ja Cię nie znam i na Ciebie nie najeżdżam, więc nie rób tego w stosunku do mnie.

Poza tym sam kiedyś poczułeś się urażony i uniosłeś się, w temacie odnośnie palenia gumy, kiedy ktoś niesłusznie posądził Cię o katowanie autka, a przecież nie znał Cię i tego jak dbasz o auto i je użytkujesz, więc nie rób tego samego wobec mnie.
Karol M5 pisze:Jestem jednym z tych, którzy kupują M5 nie dla nazwy, ale możliwości jakie daje to auto.

Nie jestem laikiem, żeby mnie pouczano co można, a co nie. Nigdy auta nie przegrzałem, nie paliłem gumy w miejcu, nie dawałem w piec na zimnym silniku, a dobry olej wymieniam co 2 tyś km, bo tyle robie rocznie tym autem.

Mam gdzieś to, że ktoś powie wszystkim żeby nie kupować odemnie auta bo widział palące się kolektory i kipiący płyn od wspomagania :?:

Użytkuje auto w sposób w pełni świadomy, wiem co autu może zaszkodzić, a co nie.

Przynajmniej wiem jak daleko sięgają granice mojego auta i moich umiejętności w praktyce, a nie w TEORI.
Mogę właśnie napisać dokładnie to samo w stosunku do Ciebie, ale nie będę się powtarzał.

Wiesz, co nawet nie chce mi się wdawać w jakąś bezsensowną polemikę z Tobą i bicie piany o nic oraz tłumaczenie Ci co miałem na myśli, a co nie i po co to zrobiłem. Nie znasz mnie, więc nie oceniaj mojej wiedzy i nie traktuj z góry. Jeśli chcesz napisać coś konstruktywnego to proszę zrób to, a nie w ten sposób.
Mam nadzieję, że spotkamy się na jakimś MTD i wtedy porozmawiamy w pokojowych stosunkach i będziemy się z tego śmiali :-)
PEACE :cool:
SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Samoistna zmiana odcięcia

Post autor: Venom » wt sty 26, 2010 20:05

Karol M5 pisze:To samo tyczy się wkręcania na wysokie obroty na biegu jałowym, pomimo tego, że silnik osiągął już temp. roboczą.
Moze troszke sie czepiam, ale uwazam ze w tym miejscu warto przypomniec definicje biegu jałowego:
Podczas pracy na biegu jałowym silnik pracuje na najniższej prędkości obrotowej jaka jest możliwa. Jest to minimum wymagane do pokonania oporów wewnętrznych oraz zewnętrznych występujących w jednostce silnkowej.

W praktyce polega to na równej pracy silnika, która jest w stanie za pośrednictwem alternatora oraz pomp zaopatrzyć w prąd oraz ciśnienie wszystkie urządzenia samochodu, nie gasnąc przy okazji. Pedał przyspieszenia na biegu jałowym jest w położeniu 0.
Oczywiscie wiem, ze pomylka byla z Twej strony niecelowa, o czym swiadczy dalsza czesc tekstu.

Pozdrawiam

Karol M5
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 13, 2008 20:03
Lokalizacja: Radom

Re: Samoistna zmiana odcięcia

Post autor: Karol M5 » wt sty 26, 2010 20:41

No tak :oops:

Killme
Posty: 18
Rejestracja: pt sie 22, 2008 10:57
Lokalizacja: SWD

Re: Samoistna zmiana odcięcia

Post autor: Killme » czw sty 28, 2010 11:18

Przez wielkie obciążenie silnika na postoju sterownik złapał tryb awaryjny. Nie jest to typowy tryb awaryjny jaki można spotkać w innych silnikach, ale rozpoznawalny własnie przez odcięcie i brak jakichś 50km :wink:
Błąd się sam kasuje po krótkiej jeździe i odłączeniu aku(robimy nową adaptacje).
Błąd się pojawia gdy motronic dojdzie do wniosku że samochód jedzie(silnik jest obciążany mocno, w tym przypadku ogromnym poborem prądu prze alternator + obroty do odcinki), a nie widzi prędkości samochodu, tj. nie ma sygnału z dyfra.
Tak jest przynajmniej w B36

ODPOWIEDZ