Strona 1 z 2
Regulacja luzow zaworowych S38B36
: pn lis 09, 2009 21:43
autor: Wojtas
Witam,
czy w tym silniku 3.6 reguluje sie luzy zaworowe? Jesli tak to mozecie mi powiedziec co ile sie to powinno robic i ile mniejwiecej kosztuje?
Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36
: pn lis 09, 2009 22:48
autor: Camil
Ja dalem za regulacje 200pln z plytkami u mojego mechaniora w czestochowie.
Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36
: wt lis 10, 2009 00:12
autor: Venom
Wojtas pisze:Witam,
czy w tym silniku 3.6 reguluje sie luzy zaworowe? Jesli tak to mozecie mi powiedziec co ile sie to powinno robic i ile mniejwiecej kosztuje?
Oczywiscie ze sie reguluje. Ceny sa rozne... Poczytaj na forum, bylo juz o tym troche min tutaj
viewtopic.php?t=121
Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36
: śr kwie 14, 2010 08:45
autor: Venom
Czy ktos sie orientuje jak jest z dostepnością klucza do regulacji zaworow, ewentualna cena w ASO. Moze ktos wie kto probuduje ten klucz i dalby sie go nabyc poza ASO. Wszelkie info mile widziane
Nr klucza 11 3 170
Czy luz zaworowy = 0,28mm jest dobry zarowno dla zaworow ssacych jak i wydechowych?
Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36
: śr kwie 14, 2010 14:31
autor: Camil
0,28 - 0,33 na zimnym
Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36
: śr kwie 14, 2010 20:12
autor: zietas
VENOM a po co ci ten klucz ???
Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36
: śr kwie 14, 2010 21:36
autor: Venom
zietas pisze:VENOM a po co ci ten klucz ???
Slyszalem juz ze nie jest niezbedny do przeprowadzenia regulacji, ale tak czy siak wole sie zorientowac. Mozliwe ze sie przyda...
Znasz jakies szczegoly ?
Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36
: śr kwie 14, 2010 21:52
autor: kris///
slyszalem ze do tej operacji przyda sie duzy mocny magnes,przyrzad ponoc mozna sciagnac ze stanow bo raczej w serwisie go nie kupisz

Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36
: czw kwie 15, 2010 23:27
autor: Koki
Koszt tego klucza to około 120 Eur netto , oficjalnie nie do kupienia ale jakbyś potrzebował to dzwoń
Producent Hazet , pytałem u dystrybutora Hazeta ale bez numeru ( nie nr. BMW ) nic nie pomogli.
U mnie regulację zrobiono bezproblemowo bez tego klucza.
Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36
: ndz maja 09, 2010 03:05
autor: Mfunf
$ 117 bakow i maja go tu:
http://www.pelicanparts.com/bmw/catalog ... S1_pg5.htm
Tappet Depressors- ostatnia pozycja
Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36
: pn lis 15, 2010 10:34
autor: Venom
Przeprowadzilem u siebie regulacje zaworow i jesli ktos chcialbym to zrobic w swoim silniku to chetnie sluze pomoca. Troche wiecej szczegolow na temat regulacji znajdziecie w
moim watku . Udalo mi sie rowniez zakupic klucz do wyciagania plytek.
Klucz pasuje do silniku S38 i S14.
Pozdrawiam
Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36
: wt lis 16, 2010 20:53
autor: zietas
podziwiam cie VENOM za profi podejscie do tematu aczkolwiek temat ten u siebie ogarniałem bez przyzadu i o wiele szybciej (nieliczac czasu oczekiwania na narzedz)

po wrostu po pomiarze wszystkich szklanek demontujesz oba walki a w tym silniku to sa doslownie sekundy

Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36
: wt lis 16, 2010 21:16
autor: Venom
zietas pisze:podziwiam cie VENOM za profi podejscie do tematu aczkolwiek temat ten u siebie ogarniałem bez przyzadu i o wiele szybciej (nieliczac czasu oczekiwania na narzedz)

po wrostu po pomiarze wszystkich szklanek demontujesz oba walki a w tym silniku to sa doslownie sekundy

Kazdy robi po swojemu. Mozna to tez tak zrobic jak piszesz, tylko czy to ma sens? Wydaje mi sie ze akurat walki rozrzadu lepiej jak przy tej operacji nie sa ruszane. Mam na mysli zmiane wartosci luzow.
Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36
: wt lis 16, 2010 21:43
autor: zietas
wierz mi ale nic sie niezmieni,pracuje w serwisie (innej marki) 13 lat i nawet ASO niezawsze dysponuje specjalistycznymi narzedziami

a trzeba sobie radzic i w silnikach w ktorych stosuje sie wałki z mostkami robi sie to o wiele szybciej niz z przyzadem, co innego gdy wałek jest w odlewie głowicy no to wtedy bez narzedzi ani rusz

Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36
: wt lis 16, 2010 21:52
autor: Venom
zietas pisze:wierz mi ale nic sie niezmieni,pracuje w serwisie (innej marki) 13 lat i nawet ASO niezawsze dysponuje specjalistycznymi narzedziami

a trzeba sobie radzic i w silnikach w ktorych stosuje sie wałki z mostkami robi sie to o wiele szybciej niz z przyzadem, co innego gdy wałek jest w odlewie głowicy no to wtedy bez narzedzi ani rusz

Miedzy innymi dlatego do ASO auta nigdy nie oddam - taki zart

hah
A tak na powaznie, ja to rozumiem. Tylko ze jesli BMW ma w ofercie takie narzedzie to chyba po cos ono jest i warto go stosowac. Inaczej narzedzie to nie mialoby prawa istniec bo kosztowalo koncern BMW jakies tam pieniadze jakby nie bylo.