Regulacja luzow zaworowych S38B36

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Wojtas
Posty: 33
Rejestracja: pt sie 15, 2008 22:10
Lokalizacja: Łódź

Regulacja luzow zaworowych S38B36

Post autor: Wojtas » pn lis 09, 2009 21:43

Witam,
czy w tym silniku 3.6 reguluje sie luzy zaworowe? Jesli tak to mozecie mi powiedziec co ile sie to powinno robic i ile mniejwiecej kosztuje?
,,każda w M wersji świetnie się kręci " :)

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36

Post autor: Camil » pn lis 09, 2009 22:48

Ja dalem za regulacje 200pln z plytkami u mojego mechaniora w czestochowie.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36

Post autor: Venom » wt lis 10, 2009 00:12

Wojtas pisze:Witam,
czy w tym silniku 3.6 reguluje sie luzy zaworowe? Jesli tak to mozecie mi powiedziec co ile sie to powinno robic i ile mniejwiecej kosztuje?
Oczywiscie ze sie reguluje. Ceny sa rozne... Poczytaj na forum, bylo juz o tym troche min tutaj
viewtopic.php?t=121

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36

Post autor: Venom » śr kwie 14, 2010 08:45

Czy ktos sie orientuje jak jest z dostepnością klucza do regulacji zaworow, ewentualna cena w ASO. Moze ktos wie kto probuduje ten klucz i dalby sie go nabyc poza ASO. Wszelkie info mile widziane

Obrazek

Nr klucza 11 3 170

Czy luz zaworowy = 0,28mm jest dobry zarowno dla zaworow ssacych jak i wydechowych?

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36

Post autor: Camil » śr kwie 14, 2010 14:31

0,28 - 0,33 na zimnym

zietas
Posty: 146
Rejestracja: sob cze 30, 2007 17:44
Auto: E46 m3
Lokalizacja: inowroclaw
Kontakt:

Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36

Post autor: zietas » śr kwie 14, 2010 20:12

VENOM a po co ci ten klucz ???

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36

Post autor: Venom » śr kwie 14, 2010 21:36

zietas pisze:VENOM a po co ci ten klucz ???
Slyszalem juz ze nie jest niezbedny do przeprowadzenia regulacji, ale tak czy siak wole sie zorientowac. Mozliwe ze sie przyda...

Znasz jakies szczegoly ?

kris///
Posty: 285
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 18:25
Lokalizacja: Londyn/Zabrze

Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36

Post autor: kris/// » śr kwie 14, 2010 21:52

slyszalem ze do tej operacji przyda sie duzy mocny magnes,przyrzad ponoc mozna sciagnac ze stanow bo raczej w serwisie go nie kupisz :sad:

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36

Post autor: Koki » czw kwie 15, 2010 23:27

Koszt tego klucza to około 120 Eur netto , oficjalnie nie do kupienia ale jakbyś potrzebował to dzwoń :wink:
Producent Hazet , pytałem u dystrybutora Hazeta ale bez numeru ( nie nr. BMW ) nic nie pomogli.
U mnie regulację zrobiono bezproblemowo bez tego klucza.

Mfunf
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 11, 2008 15:42
Lokalizacja: Chicago

Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36

Post autor: Mfunf » ndz maja 09, 2010 03:05

$ 117 bakow i maja go tu:

http://www.pelicanparts.com/bmw/catalog ... S1_pg5.htm

Tappet Depressors- ostatnia pozycja
'93 DaytonaViolett B36 360tys km

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36

Post autor: Venom » pn lis 15, 2010 10:34

Przeprowadzilem u siebie regulacje zaworow i jesli ktos chcialbym to zrobic w swoim silniku to chetnie sluze pomoca. Troche wiecej szczegolow na temat regulacji znajdziecie w moim watku . Udalo mi sie rowniez zakupic klucz do wyciagania plytek.

Obrazek

Klucz pasuje do silniku S38 i S14.

Pozdrawiam

zietas
Posty: 146
Rejestracja: sob cze 30, 2007 17:44
Auto: E46 m3
Lokalizacja: inowroclaw
Kontakt:

Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36

Post autor: zietas » wt lis 16, 2010 20:53

podziwiam cie VENOM za profi podejscie do tematu aczkolwiek temat ten u siebie ogarniałem bez przyzadu i o wiele szybciej (nieliczac czasu oczekiwania na narzedz) :mrgreen: po wrostu po pomiarze wszystkich szklanek demontujesz oba walki a w tym silniku to sa doslownie sekundy :wink:

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36

Post autor: Venom » wt lis 16, 2010 21:16

zietas pisze:podziwiam cie VENOM za profi podejscie do tematu aczkolwiek temat ten u siebie ogarniałem bez przyzadu i o wiele szybciej (nieliczac czasu oczekiwania na narzedz) :mrgreen: po wrostu po pomiarze wszystkich szklanek demontujesz oba walki a w tym silniku to sa doslownie sekundy :wink:
Kazdy robi po swojemu. Mozna to tez tak zrobic jak piszesz, tylko czy to ma sens? Wydaje mi sie ze akurat walki rozrzadu lepiej jak przy tej operacji nie sa ruszane. Mam na mysli zmiane wartosci luzow.

zietas
Posty: 146
Rejestracja: sob cze 30, 2007 17:44
Auto: E46 m3
Lokalizacja: inowroclaw
Kontakt:

Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36

Post autor: zietas » wt lis 16, 2010 21:43

wierz mi ale nic sie niezmieni,pracuje w serwisie (innej marki) 13 lat i nawet ASO niezawsze dysponuje specjalistycznymi narzedziami :mrgreen: a trzeba sobie radzic i w silnikach w ktorych stosuje sie wałki z mostkami robi sie to o wiele szybciej niz z przyzadem, co innego gdy wałek jest w odlewie głowicy no to wtedy bez narzedzi ani rusz :!:

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Regulacja luzow zaworowych S38B36

Post autor: Venom » wt lis 16, 2010 21:52

zietas pisze:wierz mi ale nic sie niezmieni,pracuje w serwisie (innej marki) 13 lat i nawet ASO niezawsze dysponuje specjalistycznymi narzedziami :mrgreen: a trzeba sobie radzic i w silnikach w ktorych stosuje sie wałki z mostkami robi sie to o wiele szybciej niz z przyzadem, co innego gdy wałek jest w odlewie głowicy no to wtedy bez narzedzi ani rusz :!:
Miedzy innymi dlatego do ASO auta nigdy nie oddam - taki zart :D hah

A tak na powaznie, ja to rozumiem. Tylko ze jesli BMW ma w ofercie takie narzedzie to chyba po cos ono jest i warto go stosowac. Inaczej narzedzie to nie mialoby prawa istniec bo kosztowalo koncern BMW jakies tam pieniadze jakby nie bylo.

ODPOWIEDZ