Brak mocy na ciepłym siliku S38 B36
-
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 16:03
- Lokalizacja: Tomaszów Maz
Brak mocy na ciepłym siliku S38 B36
Witam. Moze ktoś z was drodzy forumowicze podpowie mi gdzie szukac mocy. Auto m5 S38 B36 do chwili rozgrzaia oleju ma swoja moc, np. przy tem oleju 70stopni chodzi dobrze. Ale jak po chwili dynamiczej jazdy gdy olej ma 100stopni a woda 90 auto idzie zauważalnie gorzej. Prosze o rozwiniecie tematu. Dzieki pozdrawiam....[/list]
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Brak mocy na ciepłym siliku S38 B36
Byles na kompie ? Mysle ze od tego trzebaby zaczac.
P.S. Sprzedales swoja E28 ?
P.S. Sprzedales swoja E28 ?
-
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 16:03
- Lokalizacja: Tomaszów Maz
Re: Brak mocy na ciepłym siliku S38 B36
nie sprzedałem;) Kupilem nareszcie cos szybszego M3 3.0;) a ta e34 o ktora pytam w temacie to auto kumpla, był na kompie brak błedow. Jutro wymienimy świece bo maja juz 10tyś a wogóle jakie polecacie? My zawsze kładlismy boscha...I jeszcze pytanko. Na gorącym silniku nie zmieia sie geometria kol. ssacego... pododawaiu gazu na biegu jałowym, dobrze czy zle? dzieki;)
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Brak mocy na ciepłym siliku S38 B36
Zmienna geometria kolektora ssacego jest sterowana w funkcji 3 zmiennych:bawarczyk M535i pisze:nie sprzedałem;) Kupilem nareszcie cos szybszego M3 3.0;) a ta e34 o ktora pytam w temacie to auto kumpla, był na kompie brak błedow. Jutro wymienimy świece bo maja juz 10tyś a wogóle jakie polecacie? My zawsze kładlismy boscha...I jeszcze pytanko. Na gorącym silniku nie zmieia sie geometria kol. ssacego... pododawaiu gazu na biegu jałowym, dobrze czy zle? dzieki;)
- podcisnienie (czyli zalezy od obciazenia silnika),
- predkosc obrotowa silnika,
- wlaczony zaplon.
Nie ma w tym zadnych limitacji zwiazanych z temepratura pracy silnika.
Przestudiuj to http://www.m5e34.pl/materialy/S38B36_TechnicalInfo.zip
i przepatrz wszystkie elementy tego ukladu. Jest tam opisany schemat dzialania oraz procedura autotetsu. Mam nadzieje ze znajdziesz i zwalczysz problem.
Popros kolege niech pochwali sie autkiem na forum
Pozdrawiam
Re: Brak mocy na ciepłym siliku S38 B36
na 90% masz walniety badz brudny przeplywomiez(sproboj przemyc) i niezapomnij o takiej krateczce w obudowie filtra powietrza (tez przemyj i przedmuchaj ),klapy w ssacym sterowane sa podcisnieniem i musza sie otwierac i na zimnym jak i na goracym silniku(sprawdz i wymien wszystkie przewody podcisnieniowe)pewno sa stare i sparciale !!! no i najwazniejsze ladowanie na aku spadki napiec daja ogromny spadek mocy iskry na swiecach fabrycznie BOCSH Y6DC ale niepolecam emki szybko je niszcza ja osobiscie jezdzilem na BRISK dedykowany do tego modelu
-
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 16:03
- Lokalizacja: Tomaszów Maz
Re: Brak mocy na ciepłym siliku S38 B36
Venon napewno lada chwila pochwalimy sie ta m5 tylko mu sesyjke zrobie mam juz na oku fajny kosciołek. Moze byc fajna fota niegrzeczne auto w grzeczniutkim miejscu;) a to do podcisnien Zietas sa wymienione . Swiece juz tez i nic sie nie poprawilo . Zrobie to wszystko o czym piszesz i sie odezwe;) wielkie dzieki
Re: Brak mocy na ciepłym siliku S38 B36
Jak rzecze zietas przeplywka pewne zlom. Mozna dostac za ok 500.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 22:10
- Auto: M5,323i,745i turbo
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Brak mocy na ciepłym siliku S38 B36
bawarczyk M535i pisze:Witam. Moze ktoś z was drodzy forumowicze podpowie mi gdzie szukac mocy. Auto m5 S38 B36 do chwili rozgrzaia oleju ma swoja moc, np. przy tem oleju 70stopni chodzi dobrze. Ale jak po chwili dynamiczej jazdy gdy olej ma 100stopni a woda 90 auto idzie zauważalnie gorzej. Prosze o rozwiniecie tematu. Dzieki pozdrawiam....[/list]
Masz moze kontrolke "check engine" na desce?
S38B36 ,S38B38
Re: Brak mocy na ciepłym siliku S38 B36
Nie chciałbym palnąć głupoty , ale czy przypadkiem nie ma takich objawów przy przegrzanym motorze , gdy wraz ze wzrostem temperatury tłoki puchną , wzrastają opory i auto gorzej jedzie
Re: Brak mocy na ciepłym siliku S38 B36
koki na moje to malo prawdopodobne. Nie przy 100 stopniach oleju
-
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 22:10
- Auto: M5,323i,745i turbo
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Brak mocy na ciepłym siliku S38 B36
Jeżeli posiadasz ta kontrolke na desce ,to nacisnij 5 razy pedał gazu do oporu w pozycji
kluczyka 2.
Lampka wystuka ci błedy .(brak błedów to 1244)
Jezeli nie posiadasz tej kontrolki to napewno jest opis w necie gdzie sie wpiąc.
Jak okaże sie ze wszystko jest ok to sprawdz cewke(Cewki kwadratowe były wadliwe, i dosc
czesto zdarzało sie ze jak auto sie rozgrzje to maja przebicia,zreszta BMW wycofało je z produkcji i dostepny jest tylko zamiennik)
Trzecia opcja ze skantował sie lub urwał klin na kole zamachowym(Zdejmij kape i sprawdz
czy znaki na kole i wałkach pokrywają sie idealnie)
To chyba takie podstawowe elementy które wypadałoby sprawdzic.
pzdrawiam
kluczyka 2.
Lampka wystuka ci błedy .(brak błedów to 1244)
Jezeli nie posiadasz tej kontrolki to napewno jest opis w necie gdzie sie wpiąc.
Jak okaże sie ze wszystko jest ok to sprawdz cewke(Cewki kwadratowe były wadliwe, i dosc
czesto zdarzało sie ze jak auto sie rozgrzje to maja przebicia,zreszta BMW wycofało je z produkcji i dostepny jest tylko zamiennik)
Trzecia opcja ze skantował sie lub urwał klin na kole zamachowym(Zdejmij kape i sprawdz
czy znaki na kole i wałkach pokrywają sie idealnie)
To chyba takie podstawowe elementy które wypadałoby sprawdzic.
pzdrawiam
S38B36 ,S38B38