E34 M5 3.6 kilka pytan do ... :)

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
mario156
Posty: 1
Rejestracja: śr gru 10, 2008 18:30
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

E34 M5 3.6 kilka pytan do ... :)

Post autor: mario156 » czw sty 08, 2009 21:07

Witam!

Jestem swiezym nabywca BMW E34 M5 3.6 1990r...

Mam kilka pytan :

a)czy mozliwe ze w mojej wersji mam na tyle nivo?? bylem przekonany ze montowano je dopiero w modelu 3.8!?

b) dzwiek chodzacego wentylatora lub chodzacego kola (oby nie dwumasowego :) ) na wolnych obrotach , a po wcisnieciu sprzegla znikajacy calkowicie oznacza docisk sprzegla ?
Czy docisk jest wymieniany razem z kolem dwumasowym ? Jaki to koszt materialu ? Czy orientujecie sie w cenie?

c) tlumik od srodkowego po koncowy zostal calkowicie skorodowany , czy ktos z was ma namiary na ta czesc? Uparcie wolalbym oryginalny (choc uzywany) ale zawsze bedzie to oryginalny dziwiek bestii :)

d) namiary na kogos kto reguluje przepustnice w woj.wielkopolskim

e) mozliwosc rozszyfrowania numeru VIN WBSHD91050BK02212

Zaraz jak tylko sie uporam z nia zrobie kilka fotek i wrzuce :)

Mam cala zime i mnostwo rzeczy do zrobienia ...Te o ktorych wiem i niespodzianki :)
Jak tylko bedzie gotowa wyruszy na spotkanie z wami :)
BORN TO RIDE

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: E34 M5 3.6 kilka pytan do ... :)

Post autor: Marcin_Os » czw sty 08, 2009 21:22

Vehicle information
VIN long WBSHD91050BK02212
Type code HD91
Type M5 (EUR)
Dev. series E34 ()
Line 5
Body type LIM
Steering LL
Door count 4
Engine S38
Cubical capacity 3.60
Power 232
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour MACAOBLAU METALLIC (250)
Upholstery SILBER STOFF (0315)
Prod. date 1989-12-14

Order options
No. Description
302 ALARM SYSTEM
339 SATIN CHROME
354 GREEN STRIPE WINDSCREEN
401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC
415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW
423 FLOOR MATS, VELOUR
430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE
464 SKIBAG
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
530 AIR CONDITIONING
540 CRUISE CONTROL
560 CO-PILOTS IN RR COMPARTMENT
658 BMW Bavaria Elec. CD
676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: E34 M5 3.6 kilka pytan do ... :)

Post autor: Venom » czw sty 08, 2009 21:58

mario156 pisze:Witam!

Jestem swiezym nabywca BMW E34 M5 3.6 1990r...
Witam i gratuluje super nabytku :)
mario156 pisze:a)czy mozliwe ze w mojej wersji mam na tyle nivo?? bylem przekonany ze montowano je dopiero w modelu 3.8!?
Nivo bylo i w 3.6 i w 3.8 z tego co wiem :)
mario156 pisze:b) dzwiek chodzacego wentylatora lub chodzacego kola (oby nie dwumasowego :) ) na wolnych obrotach , a po wcisnieciu sprzegla znikajacy calkowicie oznacza docisk sprzegla ?
Czy docisk jest wymieniany razem z kolem dwumasowym ? Jaki to koszt materialu ? Czy orientujecie sie w cenie?
Ten dzwiek to bym bardziej stawial na lozysko wyciskowe, aczkolwiek moze tez byc cos od docisku. Kolo dwumasowe bylo tylko w silnikach S38B38 (3.8l), a wiec u Ciebie jest jednomasowe. Przy wymianie zalecana jest zawsze zmiana tarczy i docisku + ewentualne skorygowanie plaskosci kola zamachowego.
mario156 pisze:Zaraz jak tylko sie uporam z nia zrobie kilka fotek i wrzuce :)

Mam cala zime i mnostwo rzeczy do zrobienia ...Te o ktorych wiem i niespodzianki :)
Jak tylko bedzie gotowa wyruszy na spotkanie z wami :)
Czekam na fotki :) Powodzenia z fura!

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: E34 M5 3.6 kilka pytan do ... :)

Post autor: Pawel_M3GT » czw sty 08, 2009 23:58

Nivo bylo montowane zarowno w wersji 3.6 jak i w 3.8
Musisz sprawdzic czy sa zbiorniczki i czy jest podlaczone.

WAZNE ! jezeli masz nivo to uzywaj tylko zielonego plynu!!! ( taka zielonkawo zoltawa przezroczysta barwa, zielony pojemnik) Jezeli zalejesz zwyklego czerwonego, zamordujesz nivo.

Mam srodkowy tlumik w stanie idealnym ( nawet mozna powiedzec ze prawie nowy) , ORYGINALNY BMW , kompletny az z rurami do puszki ostatniego tlumika! Moj numer to 608 537 456, lub pisz na PW.

Dzwiek ktory slyszysz to prawdopodobnie walek w skrzyni. Kolo jest jednomasowe, wiec raczej to nie one.

Pierwsze co zrobisz to zalej ja olejem MOTUL 300V competition.

Gratuluje zakupu! M5 E34 to jest stary dobry aparat :wink:

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: E34 M5 3.6 kilka pytan do ... :)

Post autor: Marcin_Os » pt sty 09, 2009 00:10

Off Topic: Paweł, pochwal się!
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: E34 M5 3.6 kilka pytan do ... :)

Post autor: Pawel_M3GT » pt sty 09, 2009 00:28

Pewnie ze sie pochwale ! Czekam az zima sie skonczy :evil: i zrobie mojej Emuni piekna sesje zdjeciowa. Juz niedlugo moze :wink:

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: E34 M5 3.6 kilka pytan do ... :)

Post autor: Kudłaty » pt sty 09, 2009 23:45

No pochwal się cóż tam nowego "w trawie piszczy"? :-)

Mfunf
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 11, 2008 15:42
Lokalizacja: Chicago

Re: E34 M5 3.6 kilka pytan do ... :)

Post autor: Mfunf » sob sty 10, 2009 11:03

Witaj! i gratuluje autka!:)

A co do plynu to masz wlac tylko PENTOSIN CHF 11.S!!!(zielona puszka) NIE biala CHF 7.1!!! I bardzo wazne! nie mozna ich mieszac! :)
'93 DaytonaViolett B36 360tys km

kris///
Posty: 285
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 18:25
Lokalizacja: Londyn/Zabrze

Re: E34 M5 3.6 kilka pytan do ... :)

Post autor: kris/// » sob sty 10, 2009 16:48

witam .widze coraz wiecej m5 wyplawa na swiatlo dzienne :-) co do wydechu orginal to spory wydalek tansza alternatywa zrobic kwasiaka np w MGmotorsport

ODPOWIEDZ