Moment dokręcania panewek S38B38

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Moment dokręcania panewek S38B38

Post autor: ciah » pn sie 12, 2013 10:10

Witam,
W bliżej nieokreślonym czasie planuję zrewidować dół swojego silnika i w związku z tym mam dwa pytanka:
1.Czy ktoś z Kolegów posiada może dane dotyczące dokręcania panewek korbowodowych/głównych w silniku S38B38?
2.W jaki sposób mierzy się luzy na pompie olejowej w S38 i jakie są ,,dopuszczalne'' wartości?
Pozdrawiam
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

Awatar użytkownika
BavarianWorks
Posty: 29
Rejestracja: śr maja 15, 2013 20:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moment dokręcania panewek S38B38

Post autor: BavarianWorks » pn sie 12, 2013 23:09

ciah pisze:Witam,
W bliżej nieokreślonym czasie planuję zrewidować dół swojego silnika i w związku z tym mam dwa pytanka:
1.Czy ktoś z Kolegów posiada może dane dotyczące dokręcania panewek korbowodowych/głównych w silniku S38B38?
2.W jaki sposób mierzy się luzy na pompie olejowej w S38 i jakie są ,,dopuszczalne'' wartości?
Pozdrawiam
1. korby 5,30Nm i 60o, główne 20Nm i 50o. w obu przypadkach na mokro.
2. nie wiem, pewnie coś w granicach .10mm max, a osiowo .05mm. producent tego nie podał.
http://www.bavarianworks.pl
OLEJE I CHEMIA LIQUI MOLY, CZĘŚCI EKSPLOATACYJNE OE/OEM

Zefffiros
Posty: 170
Rejestracja: pn paź 03, 2011 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moment dokręcania panewek S38B38

Post autor: Zefffiros » pn sie 12, 2013 23:39

BawarianWorks - nowy warsztat BMW zawitał do miasta :)

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: Moment dokręcania panewek S38B38

Post autor: ciah » wt sie 13, 2013 10:37

BavarianWorks pisze:
ciah pisze:Witam,
W bliżej nieokreślonym czasie planuję zrewidować dół swojego silnika i w związku z tym mam dwa pytanka:
1.Czy ktoś z Kolegów posiada może dane dotyczące dokręcania panewek korbowodowych/głównych w silniku S38B38?
2.W jaki sposób mierzy się luzy na pompie olejowej w S38 i jakie są ,,dopuszczalne'' wartości?
Pozdrawiam
1. korby 5,30Nm i 60o, główne 20Nm i 50o. w obu przypadkach na mokro.
2. nie wiem, pewnie coś w granicach .10mm max, a osiowo .05mm. producent tego nie podał.
Bardzo dziękuję za rzeczowe informacje :)
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

ODPOWIEDZ