W trakcie prac .Problem z nagrzewnica /wieje tylko cieple

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
dom
Posty: 54
Rejestracja: sob gru 12, 2009 20:01
Lokalizacja: uk Luton
Kontakt:

W trakcie prac .Problem z nagrzewnica /wieje tylko cieple

Post autor: dom » pn cze 06, 2011 13:50

Witam i pozdrawiam wszystkIch...
Od chwili kiedy zdecydowalem sie niesprzedawac i zostac na jakis czas przy jednym aucie ,postanowilem usunac wszystkie usterki i niedomagania buni .Na pierwszy ogien poszedl uklad chlodzenia , wisko plus chlodnica nowe czujniki i plyn.Potem regeneracja calego walu z wywazeniem oraz wymiana pompy sprzegla i wysprzeglika...zostaly cieknace amory z tylu i wymiana plynow ..
Wracajac do tematu w pierwszym momencie starajac sie uratowac tymczasowo chlodnice dodalem niepotrzebnie plynu uszczelniajacego w efekcie niepomoglo chlodnice i tak przyszlo wymienic a tylko przysporzylo dodatkowych problemow...5 razy plukalem uklad zanim zmienilem na nowa..Wtym samym czasie zauwazylem ze z nawiewu niestety wieje ale tylko cieple powietrze ,wczesniej chodzilo elegancko.Gdyby byla zima to spoko ale zbliza sie lato wiec bezzwlocznie chce to ogarnac... Zwracam sie do was z prosba o pomoc w celu znalezienia przyczyny..dodam ze kupilem uzywane elektro zawory z pompka i nadal lipa..moze ktos wie jakie napiecia powiny byc w kostce do elektrozaworow .zmierze i sprawdze czy sygnal idzie
jak przekrecam z cieplo na zimno.. Niewiem bo niewyciagalem regulacji c-z umieszczonego w
centralnym nawiewie ,czy jest sterowane ciegnem czy elektrycznie ,moze tam cos sie zawiesilo.No chyba ze centralka sterujaca z pokretlami padla .Z gory dzieki za pomoc...pozdrAwiam

dom
Posty: 54
Rejestracja: sob gru 12, 2009 20:01
Lokalizacja: uk Luton
Kontakt:

Re: W trakcie prac .Problem z nagrzewnica /wieje tylko cieple

Post autor: dom » pt cze 24, 2011 12:46

Siemanko ... Dzisiaj od rana meczyłem temat i wychodzi na to ze w kostce która wchodzi do elektro zaworków nia ma z jakiegos powodu napiecia .... Tak sie sklada ze po ostatniej wizycie na szrotach udało mi sie zdobyc 2 zapasowe komplety elektro zaworków z kostkami i po podlaczeniu na krótko bezposrednio pod aku- plus pod zielony kabelek i minus pod jeden z pozostalych dwuch ,który kazdy dopowiada za wysuwanie jednego ,wysuwaja sie bez problemowo..Czyli rzecz jasna ze dziala jak powinien ...Z tego co wiem z chwila przesuniecia temp na zimne ,powinny sie wysunac a tego nierobia i nic nieblokuje ciplej wody która bez oporu dostaje sie do nagrzewnicy ... Niestety niebylo ani jednej e34 z taka centralka sterujacom zeby podmnienic (moze jakis oprnik transystor ,czujnik temp wew ,czy cos zeswirowalo i skonczylo zywot) .Były tylko starszej generacji na ciegna...Tak bym wpiol w wiazke i zobaczyl czy tam jest pies pogrzebany ,czy dalej musze szukac problemu w wiazce...Niewydaje mi sie zeby gdzies byla przerwa na dystansie od kabiny do komory ,niewidac zeby co kolwiek bylo wczesniej ruszane a sam z siebie kabel przecierz sie nieprzerwie...

Mam wielka prosbę gdyby ktokolwiek mial chwilke wolna i dal by rade wypiac kostke od zaworków ,przekrecic zaplon ,przełączyć na zimne i sprawdzic jakie jest napiecie na pinie do któgo jest podpiety zielony kabelek .Porównał bym u siebie i dało by mi to wskazówk w dalszych poszukiwaniach lub całkowicie rozwiazało problem...Tam jest oznaczenie przy samym wpieciu kostki 12v czyli chyba wszystko mówi za siebie ,ale wole porównac jak u was..Dopowiem ze typowym prostym sposobem na chlopski rozum za pomoca kabelka i zaróki 12v sprawdzilem plusowy pin w kostce i nicccccc.Przekrecalem z zimnego na prawo i spowrotem i zero reakcji oprucz słyszalnych przestawien zapadek w nagrzenicy ,lampka niemrygła nawet na chwile... Moze wie ktos która wtyczka od tyłu centralki po wyjeciu daje sygnał i napiecie do zaworków... zeby sprawdzic wiazke ,moze na krótko podłacze bezposreno z wyjscia z centralki do pinu w zaworku, wtedy wyjdzie czy wina wiazki czy braku sygnału i walnieta centralka...

Moze wie kto czy oprucz tego ,jest jeszce jaki kolwiek inny modół który moze odpowiadac ze zblokowalo nawiew i wieje tylko cieple do kabiny.(tzw jez czy rezystor odp za predkosc naiwewu a nie temp)..Po wyciagniecie radia i centralki oraz nawiewów w górnej czesci konsoli ,widac ze wsystko otwiera sie i pracuje jak nalezy..po przestudjowaniu tematów na innych forach ciezko jest zdiagnozowac co kolwiek.Recepta jest jedna standardowa odp walniete zawroki ale u mnie niedochodzi prad i niewiem co jest tego przyczyna...

Pozdrawiam

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: W trakcie prac .Problem z nagrzewnica /wieje tylko cieple

Post autor: Kudłaty » pt cze 24, 2011 22:48

Sprawdzałeś bezpieczniki, przekaźniki?
Usiłowałeś włączyć opcję AUTO + A/C?
Nie jestem znawcą BMW ale z tego co walczyłem w środe z wymianą ramki radia i panelu automatycznej klimy dopatrzyłem się że z panela klimy wychodzi własnie zielony przewód , prawdopodobnie to ten o którym mówisz. Lokalizacja - kostka po środku panelu.

dom
Posty: 54
Rejestracja: sob gru 12, 2009 20:01
Lokalizacja: uk Luton
Kontakt:

Re: W trakcie prac .Problem z nagrzewnica /wieje tylko cieple

Post autor: dom » pt cze 24, 2011 23:37

SIEMKA....SPRAWDZILEM WSZYSTKIE MOZLIWE KOMBINACJE JAK KOSTKE RUBIKA...SPRAWDZALEM POŁĄCZENIE BEZPOSREDNIE Z WSPOMNIANEGO WEJSCIA OD CENTRALKI BESPOSREDNIO DO ELEKTROZAWORU,A POTEM DLA SWIETEGO SPOKOJU MIERNIKIEM I ZARÓWKĄ I CHYBA WYCHODZI NA TO ZE PADLO STEROWANIE I CZAS NA NOWA CENTRALKE OD KLIMY...mIŁO BYŁOBY ZAPOZYCZYC OD KOGOS NA CHWILKE BO TO PARE SEKUND ZEBY WYCIAGNAC I SPRAWDZIC POTWIERDZENIE PRZYPUSZCZEN CZY OBY NAPEWNO TO TO ,BO JAK ZNAM ZYCIE ZWLASZCZA W ELEKTRYCE REBUSY CZYCHAJA NA KAZDYM ZAKRECIE ,I ZANIM COS KUPIE WOLAŁBYM SIE UPEWNIC ZEBY WLASCIWIE WYDAC SIANO BY USUNAC USTERKE...sZKODA ZE NIEWIELE JUZ ZOSTALO E34 I NA PALCACH JEDNEJ REKI MOZE ZLICZYL BYM ILOSC EGZEPLARZY KTÓRE WIDZIALEM PRZEZ TEN CALY OKRES JAK JESTEM GDZIE JESTEM...nAPISALEM DO WSZYSTKICH KTÓRZY ROZBIERAJA E34 Z EBAYA NA KLAMOTY I CZEKAM ZA ODPOWIEDZIA...NA OBECNA CHWILE NIEMA ANI JEDNEJ TAKIEJ JAKA POTRZEBUJE ,SAME STARE MODELE .cO SIE ODWLECZE TO ...NIC POZOSTAJE CZEKAC I LICZYC ZE TO BEDZIE TO ..PZDRO

dom
Posty: 54
Rejestracja: sob gru 12, 2009 20:01
Lokalizacja: uk Luton
Kontakt:

Re: W trakcie prac .Problem z nagrzewnica /wieje tylko cieple

Post autor: dom » pt lis 04, 2011 17:21

Auta juz niemam ale warto wspomniec wczym tkwil problem ..
Wiec zapchala sie chlodniczka w nagrzewnicy ..tzw specyfiki do latania wycieków układu zamiast pomagac przyczyniaja sie do zapychania nie tylko tych miejsc co powinny ale całego ukladu .tak jakby choroba wiencowa ..
Wiec niepolecam i nigdy ,przenigdy nie ratowac auta w ten sposób .Wymieniac chlodnice na nowa i wtedy jedt gwarancja i pewnosc prawidlowego wykonania usuniecia usterki a niezasmiecania ukladu syfem ...

ODPOWIEDZ