Skrzynia biegów
Skrzynia biegów
Często sie spotyka opinie ze to najsłabszy element wersji 3.6, wielu już je remontowało, lub wymieniało, z czego wynika ten problem?
Moja przechodziła ponoć remont jakieś 7-8kkm za poprzedniego właściciela w DE, chodzi ciasno, precyzyjnie, ale biegi wchodza ciężko i strasznie wolno - poprostu przepaść w porównaniu do skrzyni w tdsie co ma juz pół miliona na karku...
Zamiast atfa zalałem olej Valvoline 80W, który mam już sprawdzony w innych autach - jest lekka poprawa przy nagrzanej skrzyni, ale to ciągle napewno nie jest to.
Macie jakieś pomysły?
Moja przechodziła ponoć remont jakieś 7-8kkm za poprzedniego właściciela w DE, chodzi ciasno, precyzyjnie, ale biegi wchodza ciężko i strasznie wolno - poprostu przepaść w porównaniu do skrzyni w tdsie co ma juz pół miliona na karku...
Zamiast atfa zalałem olej Valvoline 80W, który mam już sprawdzony w innych autach - jest lekka poprawa przy nagrzanej skrzyni, ale to ciągle napewno nie jest to.
Macie jakieś pomysły?
Re: Skrzynia biegów
Mam 540iM, i tam jest manual 6b, często słyszałem w kontekście tej skrzyni, że nie ma części do niej no bo niby się bardzo psują i rozsypują.
Ta sama skrzynia jest również w M5 po lifcie.
Kiedy kupiłem auto, skrzynia lekkko haczyła.
Okazało się, że poprzednik zmienił samą tarcze sprzęgła.
Wedługmnie druciarstwo powoduje problemy.
Ja zmieniam sprzęgło zawsze komplet, z dokładnym zwróceniem uwagi na wszytskie śruby mocujące kosz (widziałem często brak śrub górnych) zmianiam olej w skrzyni co 45tys i nie żadnego haczenia czy oporów. Skrzynia chodzi zwarcie i pewnie.
W czerwcu zmieniłem sprzęgło.
Zanim zaczęło się ślizgać skrzynia zaczęła delikatnie haczyć, myślałem że może się zaczyna psuć
... ale za kilka dni sprzęgło zaczęło dawać znak, że już ma dość.
Mo wymianie zestawu znowu jest wszytsko w porządku.
Tyle ode mnie.
Ta sama skrzynia jest również w M5 po lifcie.
Kiedy kupiłem auto, skrzynia lekkko haczyła.
Okazało się, że poprzednik zmienił samą tarcze sprzęgła.
Wedługmnie druciarstwo powoduje problemy.
Ja zmieniam sprzęgło zawsze komplet, z dokładnym zwróceniem uwagi na wszytskie śruby mocujące kosz (widziałem często brak śrub górnych) zmianiam olej w skrzyni co 45tys i nie żadnego haczenia czy oporów. Skrzynia chodzi zwarcie i pewnie.
W czerwcu zmieniłem sprzęgło.
Zanim zaczęło się ślizgać skrzynia zaczęła delikatnie haczyć, myślałem że może się zaczyna psuć

Mo wymianie zestawu znowu jest wszytsko w porządku.
Tyle ode mnie.
Pozdrówka!
Re: Skrzynia biegów
W mojej M5 3.6 rówierz padła skrzynia. Poprzeni własciciel nie wymienił na czas sprzegła i skrzynia zaczeła haczyć i zgrzytać. Moim zdaniem bardzo ważny jest też odpowiedni olej
Nigdzie nie moglem dostać oryginalnej skrzyni więc wpadłem na pomysł by założyć od 535 ( rzędówki oczywiście ) Skrzynia tez jest GETRAG ale nieznacznie krótsza, musiałem założyć rówierz wał i wodziki do lewarka od 535.
Straszono mnie na forach że ta skrzynia ma inną "gorszą" charakterystyke i osiągi sie pogorszą. Jak sie okazało nieco krótsze sa pierwsze trzy biegi, a 4 i 5 są identyczne.
Subiektywnie auto zaczeło lepiej przyspieszać. Wczesniej na drugim biegu osiągałem 110km/h, teraz jest równe 100km/h.
Pogorszeniu uległa jedynie trakcją. Zdarza się że EMKA nie ma ochoty ruszyć nawet na drugim biegu
Teraz jest zdecydowanie MORE FUN
Największą zaletą jest to, że mam gdzieś jeżeli skrzynia znów sie wysra poniewarz kosztuje 200zł! POZDRAWIAM

Nigdzie nie moglem dostać oryginalnej skrzyni więc wpadłem na pomysł by założyć od 535 ( rzędówki oczywiście ) Skrzynia tez jest GETRAG ale nieznacznie krótsza, musiałem założyć rówierz wał i wodziki do lewarka od 535.
Straszono mnie na forach że ta skrzynia ma inną "gorszą" charakterystyke i osiągi sie pogorszą. Jak sie okazało nieco krótsze sa pierwsze trzy biegi, a 4 i 5 są identyczne.
Subiektywnie auto zaczeło lepiej przyspieszać. Wczesniej na drugim biegu osiągałem 110km/h, teraz jest równe 100km/h.
Pogorszeniu uległa jedynie trakcją. Zdarza się że EMKA nie ma ochoty ruszyć nawet na drugim biegu


Re: Skrzynia biegów
Killme pisze:Często sie spotyka opinie ze to najsłabszy element wersji 3.6, wielu już je remontowało, lub wymieniało, z czego wynika ten problem?
Moja przechodziła ponoć remont jakieś 7-8kkm za poprzedniego właściciela w DE, chodzi ciasno, precyzyjnie, ale biegi wchodza ciężko i strasznie wolno - poprostu przepaść w porównaniu do skrzyni w tdsie co ma juz pół miliona na karku...
Zamiast atfa zalałem olej Valvoline 80W, który mam już sprawdzony w innych autach - jest lekka poprawa przy nagrzanej skrzyni, ale to ciągle napewno nie jest to.
Macie jakieś pomysły?
Killme,
Tak, ja mam dobra rade;). Wylej ten olej i zalej spowrotem ATF zanim lekka poprawa przejdzie w gorsza

http://www.royalpurple.com/manual-trans ... fluid.html
'93 DaytonaViolett B36 360tys km
Re: Skrzynia biegów
witam
ja podjąłem się naprawy skrzyni biegów w mojej ///M5 e34 3.6 litra i niestety po dużych wydatkach (540PLN synchronizator) i wielu próbach nie dalo się nic zrobic z tą skrzynią
co do oleju
- lepiej lać do tych skrzyń to co mają na naklejce na koszu skrzęgłowym - naprawde polecam
u mnie zabawa ze skrzynią zakończył się zakupem drugiej skrzyni oryginalnej
pozdrawiam
ja podjąłem się naprawy skrzyni biegów w mojej ///M5 e34 3.6 litra i niestety po dużych wydatkach (540PLN synchronizator) i wielu próbach nie dalo się nic zrobic z tą skrzynią
co do oleju

u mnie zabawa ze skrzynią zakończył się zakupem drugiej skrzyni oryginalnej
pozdrawiam
Re: Skrzynia biegów
czyli co, nowa tylko, nikt tych skrzynek nie ogarnia?were pisze:po dużych wydatkach (540PLN synchronizator) i wielu próbach nie dalo się nic zrobic z tą skrzynią
No Fear - No Fun!
Re: Skrzynia biegów
raczej nie ma takiego co by to ogarnął
ale problem taki wystepuje tylko w skrzyniach do s38b36 oraz w ///M6 635csi bo skzynie są takie same
nie slyszalem o problemach w skrzyniach 5-cio biegowych oraz 6-cio biegowych w s38b38
a oglądając wnętrze tej skrzyni byłem pod wrażeniem wielkości zębatek oraz wałków gdyż są naprawdę sporych rozmiarów w porównaniu do skrzyni z m30b35
pozdro
ale problem taki wystepuje tylko w skrzyniach do s38b36 oraz w ///M6 635csi bo skzynie są takie same
nie slyszalem o problemach w skrzyniach 5-cio biegowych oraz 6-cio biegowych w s38b38
a oglądając wnętrze tej skrzyni byłem pod wrażeniem wielkości zębatek oraz wałków gdyż są naprawdę sporych rozmiarów w porównaniu do skrzyni z m30b35
pozdro
Re: Skrzynia biegów
Spróbuje olej Redline ATF Racing - jest dostepny w PL
Re: Skrzynia biegów
czy skrzynie 5cio biegowa z m5 mozna zastapic 6 cio biegowa z 540-stki czy pasi plug & play czy trzeba rzezbic?
Re: Skrzynia biegów
niestety nie jest to plug & play
skrzynie w m5 e34 s38b36 i s38b38 sa mocowane jak skrzynie w starym m30b30 i m30b35 a jezeli chodzi o 6 biegow z 540 lub 740 to niestety zupelnie co innego z uwagi na v8
skrzynie w m5 e34 s38b36 i s38b38 sa mocowane jak skrzynie w starym m30b30 i m30b35 a jezeli chodzi o 6 biegow z 540 lub 740 to niestety zupelnie co innego z uwagi na v8
Re: Skrzynia biegów
Jak montowac to tylko getraga 265 lub 262 wg mnie.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów
Jakie oleje dokladnie polecacie do zalania skrzyni? Chodzi mi o takie dostepne na polskim rynku... Jaki wogole olej zalecany jest przez BMW?
Re: Skrzynia biegów
dobierz po nr vinVenom pisze:Jakie oleje dokladnie polecacie do zalania skrzyni? Chodzi mi o takie dostepne na polskim rynku... Jaki wogole olej zalecany jest przez BMW?
Re: Skrzynia biegów
Na skrzyni widnieje nalepka o oleju ATF jak w skrzyniach automatycznych.
Pytaniem jest: dextron II, czy dextron III? Marka w zasadzie niema znaczenia (doświadczenia z mercedesów), chociaż z drugiej strony można popatrzeć na normy podane na opakowaniach producentów.
Pytaniem jest: dextron II, czy dextron III? Marka w zasadzie niema znaczenia (doświadczenia z mercedesów), chociaż z drugiej strony można popatrzeć na normy podane na opakowaniach producentów.