Silnik krokowy?!

2000-2006 | silnik: S54
Starvedbody
Posty: 154
Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
Lokalizacja: 3miasto

Silnik krokowy?!

Post autor: Starvedbody » czw sty 22, 2015 23:46

Hej,
Wymieniał ktoś z was silnik krokowy w swoim e46 m3 ? Jak tak ,to jakie mieliście objawy ? Mi błędów nie pokazuje ale mam ważenie ,że coraz słabiej pompuje powietrze np. przy odpalaniu zdarza się ,iż muszę na zimnym przycisnąć lekko pedał gazu by odpalił za pierwszym razem. Jak by cewka się wieszała w silniczku krok. Budę i elektrykę mam z 2001r a silnik po lift 2004. Słyszałem info ,że ponoć przed lift tak miał. Ale czy to wynikało z silnika przed liftowego czy z softu ? Przy ruszaniu po puszczeniu sprzęgła ,czasami jak by taki sekundowy brak mocy odczuwam. Oczywiście jak wcisnę sport to druga dolegliwość znika od razu :) Macie pomysł ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Silnik krokowy?!

Post autor: Lassie » pt sty 23, 2015 00:04

Starvedbody pisze:Słyszałem info ,że ponoć przed lift tak miał. Ale czy to wynikało z silnika przed liftowego czy z softu ? Przy ruszaniu po puszczeniu sprzęgła ,czasami jak by taki sekundowy brak mocy odczuwam. Oczywiście jak wcisnę sport to druga dolegliwość znika od razu :) Macie pomysł ?

Pozdrawiam
Cześć,

O niczym takim nie słyszałem. Były problemy z alternatorami, ale to ze względu na umiejscowienie.
Po pierwsze, zrób upgrade softu / zweryfikuj czy masz najnowszy - wbrew temu, co niektórzy głoszą, lift nie zrobił z tego samochodu komputera kwantowego. Część bolączek dotyczyła funkcjonowania podzespołów na przestrzeni całej produkcji, co sukcesywnie poprawiali w sterownikach właśnie.
S54 gdy zimny, jest po prostu...himeryczny (właśnie za to go uwielbiam) - potrafi być głośny, kichający / kangurujący (ale jedynie zimny) - to norma (choć odpalać powinien od razu).
Potem będziemy grzebać dalej.

Starvedbody
Posty: 154
Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
Lokalizacja: 3miasto

Re: Silnik krokowy?!

Post autor: Starvedbody » pt sty 23, 2015 11:06

Dzięki za odpowiedz, tak sobie myślałem ,ze przy starcie przepustnice są zamknięte a silnik krok. się wiesza nie dając powietrza dlatego muszę nacisnąć lekko otworzyć przepustnice by powietrze wleciało.. więc, to chyba silniczek 3ba wymienić. Ale update nigdy nie zaszkodzi, bo ściągnie i zakładanie tego kolektora to mega dużo roboty + krokowiec 800zł. Dzisiaj już dzwoniłem do serwisu i będę umawiał się na zmianę oprogramowania na poniedziałek - wtorek. Co taki update z najstarszego oprogramowania na najnowsze może zmienić ?? :D

Awatar użytkownika
porscheee
Posty: 448
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 21:24
Auto: E46 M3
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silnik krokowy?!

Post autor: porscheee » pt sty 23, 2015 20:43

moje zdanie znasz , to nie wina krokowego tylko zdechłego motoru , soft w ecu w nim jest ok , gdy silnik był w nim cacy nie było problemów z odpalaniem jak wjechał zdechły to były a były jak wiesz i nowszej budzie z tym motorem zdechłeym a jak do nowszej wjechał cacy motor to i problemów z odpalanie nie ma , moim zdaniem kompresja jest powodem słabego odpalania , teraz zima i pewnie to się nawarstwiło .... zmien ten krokowy jak uważasz , ja sciagałem już ten kolektor w tym celu kiedyś on jest ok ... poki nie zmienisz motoru będą ciagłe problemy zobacz ile już z tym wszystkim walczysz i podlicz koszta ja od razu Ci mówiłem przy kupnie ze zacznij od motoru ... ktos tam teraz na forum ogłasza dobry motor z słabej budy ...
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
11/01 996 Turbo Manual Black/Black
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
09/09 Cayenne 3.6 White/Beige

Starvedbody
Posty: 154
Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
Lokalizacja: 3miasto

Re: Silnik krokowy?!

Post autor: Starvedbody » sob sty 24, 2015 04:48

Poscheee kupił m3 z Rumii i nie potrafił sobie poradzić z motorem do tego stopnia ,ze w budzie jp88555 wstawił swój stary motor (przed lift), a tamten włożył w swoja poprzednia ///3 którą obecnie mam. Manual w pełnym wyposażeniu, ciężko taka znaleźć. Od paru miesięcy nie możne pogodzić się z faktem,iż sprzedał auto za 31,500 zł:)) . Motor został rozebrany i zrobiony cały pod okiem Myszkiera nie wiem ile dokładnie zapłaciłem po prostu przejechałem kartą . Obecnie jest serwisowany na bieżąco u Zdunka. Co do hamowni i zbieżności o której pisał w poprzednich postach to ani się do mnie nie odezwał ani nic ... Po postu lubi dużo pogadać "po pisać",.. Nie odzywaj się w moich postach proszę...

Awatar użytkownika
porscheee
Posty: 448
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 21:24
Auto: E46 M3
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silnik krokowy?!

Post autor: porscheee » sob sty 24, 2015 05:28

hahahah nie potrafiłem se poradzić ( poradziłem sobie doskonale z dwóch aut mam jedna perłe a Ty z dwóch odpad - bo tak chciałeś ) , idealnie mi podszedł z padnietym motorem a buda z w alcantarce, ja się nigdy nie wkurzałem ze pozbyłem się trup karosyjnego i silnikowego ( z dwóch aut wziołem wszystko co najlepsze do swojej a wszystko co połamane krzywe uszczerbione itd. sprzedałem w uczciwej cenie angolowskiej Tobie !!!
Ja Ci chce pomoc bo pytasz na forum ciegle miałem już trochę m3ek to wiem co i jak ( ale przecież masz mega specow jak piszesz wiec po co pytasz ) , skoro miałem to auto 5 czy 6 lat to chyba wiem najlepiej co w nim siedziało nikt Ci lepiej nie powie tego . Auto oddałem tanio bo buda walona wszędzie a silnik trup grzejący się bez kompresji nie odpalający . Przyjołes takie warunki bo chciałeś najtaniej , każdy szuka czegos innego , natomiast silnik w niej był mega mega zdrowy (ale chciałeś tanioooooo ) oryginalne 112tys km po pełnej rewizji i dlatego wiedzac jaki jest wyjołem go i wsadziłem zajechanca (żeby nie było wiedziałeś o tym) , cena aby się pozbyć trupa ale uczciwie mowiac kupującemu co bierze , nie każdy ma gruba kieszen wiec rozumiem . Doradziłem tez żeby nie zaczynać od spawania pekajacej budy na kielichach i prostowania auta na ramie tylko od szukania motoru , jednak każdy robi po swojemu lepiej odpicować na zewnątrz żeby sąsiedzi widzieli :)
Chłopie po co wybielasz trupa może po to żeby potem sprzedać komus po normalnej cenie :)
Chciałbym aby każdy tak sprzedawał uczciwie auto jak ja ...
Skoro twierdzisz ze masz zrobiony motor to po co szukasz odpowiedzi problemu na forum , nie wmowisz mi ze ten silnik się jeszcze do czegos nadaje , motor który miał po 6 barow sprężania i na hamownii 100ps mniej , po mocniejszym pałowaniu pole czerone w cieczy od razu , co do geometri jak może byc dobra skoro jest w niej wozek z rozfasolkowanymi otworami bo nie pasował do budy bo był z auta które miało cios w porzednie koło , sorki masz ulepa wiedziałeś co kupujesz byłes jesteś zadowoly .
Piszesz ze nie pomogłem w hamoni geometri , byłem w pl 2 dni z powodu ojca w szpitalu , wiem miałem się odezwac (ale ty tez wiedziałeś ze jestem to mogłeś ) aby pomoc jednak ciesze się ze nie znalazłem czasu bo do Ciebie i tak nic nie dociera , o ile bude da się zrobić jak ma być powiedzmy tylko na tor , tak silnik taki już jest tylko do wymiany , może ktoś Ci go podczyscił i pojedził jeszcze 1000km ale umiera - przekonasz się , wywał 10 na motor i masz spokoj . Masz konkretne pytania fajnie - pisz pytaj , ja chetnie odpowiem znam tam kazda srobke każdy plastyczek ...
Dlaczego mam się nie odzywac , to forum dla każdego ... Ty jesteś tu duzo krócej , nie mowic o twojej wiedzy co do m3 - żadnej !!! Każdy rozsądny wołaby zapłacić mi za auto z super motorem imiec spokoj Ty wołaes taniooooo no to masz perełke !!!
Dobranoc
Ostatnio zmieniony pn maja 28, 2018 05:24 przez porscheee, łącznie zmieniany 1 raz.
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
11/01 996 Turbo Manual Black/Black
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
09/09 Cayenne 3.6 White/Beige

Starvedbody
Posty: 154
Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
Lokalizacja: 3miasto

Re: Silnik krokowy?!

Post autor: Starvedbody » sob sty 24, 2015 07:24

Dzień dobry,

Kłamie kłamie i jeszcze raz kłamie... Nie dawno pisał na forum ,że sprzedaje nie bitą emkę do drobnych poprawek -> czytajcie jego poprzednie posty... a teraz coś takiego pisze. I jak tu ufać człowiekowi... Nie udała mu się transakcja obecnie wysprzedaje auta i jak widzicie od kiedy jestem na forum dogryza mi, i dobrze boli go to :) Jeżeli jest jakaś osoba z 3maiasta zapraszam obejrzeć moje auto albo polatać gdzieś wspólnie jeżdżę dla frajdy mam jeszcze parę innych aut :). Niech sobie zabiera te złomy do których ma sentyment u mnie wszystko jest nowe :) Ma fachowców.. no niby ty ma jednego mega w porządku typ znam (mieszkamy razem w Gdyni) ale m3 mu gasło?! zadaje pytania o sprzęgło?! ( poradzić sobie nie może tu ASO tu 101 postów na forum). Auta sprzedawać nie będę po co.... rozebrałem je całe, złożyłem od nowa (wszystko nowe proste) silnik złożyłem na nowych podzespołach. Wszystko co było nie tak od razu poszło na żyletki. Jestem na forum dla frajdy, nie rozliczaj... i nie podsumowuj mnie bo daleko Tobie do mnie.. Dawid odpuść sobie.

Na motor dałem więcej niż 10k...

Jeżeli miał bym kiedyś sprzedawać auto to tylko dla tego ,ze Ty byłeś jego poprzednim właścicielem...

Co do weryfikacji auta - Myszkier, Pruszcz Gdański Moto start (z jebisty serwis), Zdunek Premium Cars, Bawaria Motors. Można się o Auto pytać.

Co ty gadasz za głupoty!??! Chcesz powiedzieć ,że wiedza o m3 jest wprost proporcjonalna to stażu na forum :DDDD ??!?!
Leć spać, Dobranoc :)

Awatar użytkownika
porscheee
Posty: 448
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 21:24
Auto: E46 M3
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silnik krokowy?!

Post autor: porscheee » ndz sty 25, 2015 05:28

Żeby było jasne o jakim aucie piszemy VIN JP78313

Po co miałbym cos kłamac w tej sprawie i jeszcze publicznie na forum pisemnie ... chyba raczej w druga strone bym pisał ze sprzedałem lalke .
Auto było wtórnie do sprzedaży w innym setup z mega motorem z prostym przednim wozkiem zawiasem całymi plastikami super zrobionym tyłem podłoga z aso i wszelkie gumy (jedyny plus auta jak dla mnie i mój duzy koszt) , była mega porozrywana kiedys przez ten zawias , pod maska ale z peknieciami na kielichach od bardzo twardego zawieszenia na tor , tak dobijało w gore kielichy ze pociagneły az podłóznice do góry pamiętasz szzary na dole w drzwiach ( auto się łamało) musiałeś przecież prostowac czyz nie (nie wiem czy uzyłes ramy) ?
Nikt nie chciał bo drogo , padła decyzja na cene w dół i 1 downgrade i dalej drogo wiec potem juz po całości na sztrucla i znalałzł się szybko kupiec - tyle , inny motor ( 254,7 KM i 291Nm mam wykres nie mogę wkleic za dużo wazy kto chce podesle żeby nie było ze zła hamownia na tej samej druga m3 334km ) sprzęgło u mnie nowe stad był problem z odpalaniem bo smg a to pierwsze smg jakie miałem u Ciebie oczywiście sprzęgło trup ale manual masz wiec jakos daje jeszcze może rade , wszystkie plastik zmienione na gorsze , listwy progowe utlenione , wkłady luterek utlenione kołeczki lampeczki no wszystko co było lepsze w 3 osoby 2 tyg zmienialismy - zbierałes kase i mielismy mnostow czasu :) , amorki klap , klosze reflektorów , osłony pod silnikiem , halogeny no wszystko nawet srobki bardziej zardzewiałe widoczne pod maska poszły w tej do sprzedaży no wszystko skoro miałem 2 takie same i jedna chce sobie zostawić a druga ma isc za grosze to chyba logiczne każdy kto ma czas i pojecie tak by zrobił . Warunek , nowy właściciel musi być poinformowany ze auto popekane miejsca pokzane i ze silnik trup przekazane , tak tez było dlatego ogladąłes z blacharzami mechanikami itd. Chyba nikt nie liczy ze za 30 tys pln kupi się ładna europejska m3 , nie raz juz było na forum mówione ludzie nie kupujcie tanich m3 ... bo nie wyjda tanio szkoda czasu i pieniędzy warunek trzeba miec od razu min 50-60 tys pln.

Zrobmy tak skoro jestem posadzony ze kłamie ( NIE WYBACZE TEGO pomówienia ) bo auto lalka jezeli kto kolwiek będzie kiedyś tym autem zainteresowany zapraszam do mnie po foty prac przy przygotowaniu tego auta do sprzedazy jak i ulepszania mojej , pełna dokumntacja zdjeciowa do wglądu (warto tez wspomnieć ze ta sprzedana to szwajcar - ja go nie sprowadzałem byłem n-tym włascicielm ale domyslem się ze z ubezpieczalni wiec juz wiadomo ..........) .
Teraz patrze sobie na foty z nudów i np. chłodnica wspomagania , weze , maglownica , silnk , sondy , katy , jakies czerwone wiesniackie zaciski td. wszystko co było lipne gorsze tam poszło , ok może właściciel nowy zmienił wszystko w tym aucie na nowe i jest cacy - osobiscie nie wierze bo wyszło by z drugie 30tys wedle mnie a i tak byłby to dalej samochod z motorem który znow zdechnie bo motoru nie zmienił .
Po 6 min ostrej jazdy miałem temperaturę wrzenia mimo iż pilot pomagał wytracajac ją otwieraniem nagrzewania na 32 stopnie i otwieraniem okien (lato) bo wyścig musiał trwac nic to nie dawało motor się grzał , namiar do pilota tez dam :)
Acha koła oryginalne tez masz te gorsze utlenione bardziej ... zapomniałem , pewnie dużo jeszcze tego by było no ale nie o tym temat .
Piszesz o doświadczeniu wiedzy w m3 , pierwsze e36 m3 3.2 miałem w 2000 roku jako 3 letnie Ty pewnie jezdziłes jeszcze autem rodziców lub wcale , potem juz ich tyle było ze nie powiem teraz dokładnie ile ale przecież nie będziemy się licytowac. Teraz mam tez druga m3 lifta ale nie w pl od 1 właściciela - po prostu kocham te auta i nie boje się ich kupować bo znam je .
Piszesz o jakiejs wyprzedaży , tak sprzedaje skyline gtr i 911 turbo w Pl - mieszkam od kilku lat na stałe poza EU to jedyny powód co w tym złego w Pl nie można wyrejestrować auta zdac blach czasowo czy cos takiego , padła decyzja ze zostawiam bo jak przylatuje musze czyms polatac x5 i m3 skoro juz tak zrobione .

Dziwne się tylko ze wydałeś tyle i masz fachowców a auto ma nadal problemy z odpalaniem ... może ktos Ci da inna rade na forum moja znasz wymian motoru.
Wazne ze ja się ciesze ze się pozbyłem a Ty się cieszysz ze kupiłeś po co się kłócić (piszesz ze nie udała mi się transakcja ja byłem juz w stanie oddac to auto za 25 bo wyjezdzałem na rok i gdzie by stało i po co , Ty dałes 30 i ok ), naprawdę przestan mnie obrazac od kłamców bo pograzasz się i swoje auto ...
Dlaczego opisuje ta sprawę :
mam przeczucie ze to auto może byc kiedyś sprzedawane przez mniej uczciwego właściciela i ktoś mogłby przepłacić , gdy do mnie ktoś dzwonił z forum , wszyscy zainteresowani tylko stad bo nie ogłaszałem auta w mediach odrazu informowałem o stanie popeknej budy znam ich nicki wiec tez potwierdza , reszta wtedy jeszcze była ok , dopiero po uzgodninach z aktualnym włascieielm auto uzyskało maxymalny downgrade bo chciał najtaniej .
Wracajac do meritum : usuńmy usterke mechaniczna wspólnie przez forum i sprawdzmy się przy okazji np. na Poznaniu lub Ringu swoimi egzemplarzami tam się czuja najlepiej jak pewnie i my , pozdrawiam .
Dobranoc .
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
11/01 996 Turbo Manual Black/Black
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
09/09 Cayenne 3.6 White/Beige

Starvedbody
Posty: 154
Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
Lokalizacja: 3miasto

Re: Silnik krokowy?!

Post autor: Starvedbody » ndz sty 25, 2015 20:36

Ty cały czas nie możesz zrozumieć prostej rzeczy którą już dawno pisałem. Gadasz w kółko to samo, co post ty to samo. A podczas sprzedaży wypłakiwałeś 500zł :D

Posheee ostatnio widział ten samochód podczas sprzedaży. Obecnie pisze to co mu się wymyśli bo nie maił okazji zweryfikować tego co zrobiłem -- zaprzeczysz ??!??!

Rozebrane całe złożone od nowa (parę pierduł mi jeszcze zostało). Wszystkie poprawki naniesione.
Silnik rozebrany zplanowana głowica zhonowany bardzo delikatnie i nowe pierścienie. Obecnie jest 321,8 Km i walczę by było więcej.
Wszystko co dało się znaleźć w aucie zostało kupione albo zregenerowane.

Żadnych ustaleń nie było, sam jesteś downgrade :D, Ty coś tam wymyślałeś kombinowałeś kręciłeś. Powiedziałem postaw mi auto takie jakie chcesz sprzedać a ja je wycenię. Poza tym nie masz świadomości mojego zaplecza, ty mnie nie znasz !!!!
Zamiast się ze mną kłócić i wygadywać bzdury mógł byś mnie już nie obrażać swoją postawą.

Tak wolę tanio najeździłem się i naoglądałem M3 w Polsce za 50 kupicie już jakoś wyglądające więc wolę kupić taniej i zrobić ja całą dla Siebie na nowych elementach wtedy wiem co mam. A nie dopłacić 20K i co jakiś czas robić poprawki. I jeszcze do tego same SMG na rynku ?!?!

Widać ,że drażni go ten temat co post (było już ich dużo) to stara się powiedzieć ,ze wszystko jest źle a nawet nic nie zweryfikował, miał się odezwać zobaczyć. Głupio chłopakowi :D

Czekam na twoje kolejne wypociny. Kręcisz strasznie ... I to nie tylko moja opinia ale również osób z 3miasta którzy również od Ciebie auta kupowali.
Ostatnio zmieniony pn sty 26, 2015 12:18 przez Starvedbody, łącznie zmieniany 1 raz.

Starvedbody
Posty: 154
Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
Lokalizacja: 3miasto

Re: Silnik krokowy?!

Post autor: Starvedbody » pn sty 26, 2015 12:12

Pomijając tego nerwusa który nie potrafi zdiagnozować silnika krokowego (bo krzyczy ,że był/jest ok) i powracając do tematu,
Okazuje się ,ze po odpięciu kabla biegnącego z silnika krokowego do listwy paliwowej. Auto odpala od strzału przy - 10". Dzisiaj zamawiam krokowca a na update softu (bo nigdy nie był aktualizowany) umówiłem się w poniedziałek w Gdańsku :)

ODPOWIEDZ