Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE KROKI

2000-2006 | silnik: S54
anglik
Posty: 143
Rejestracja: czw sie 02, 2012 14:37
Lokalizacja: POLSKA

Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE KROKI

Post autor: anglik » sob wrz 14, 2013 17:10

Witam miałem już jedno E46 M3 które było w manualu , dzisiaj w nocy przyprowadziłem kolejną M3 2001/10 SMG , chciałbym abyście pomogli mi i wytłumaczyli każdy program , mam z tym styczność pierwszy raz w życiu nigdy nikt ze znajomych nie miał takiej skrzyni dlatego jestem ciemny w tym temacie ....

Dziękuje za pomoc

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2367
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

Post autor: Bombel » ndz wrz 15, 2013 13:04

Program to szybkość zmiany biegów i nie ma w tym żadnej większej filozofii. Popróbuj to zrozumiesz.
Na najniższym dodatkowo auto rusza z dwójki w trybie automatycznym. Na najwyższym możesz zrobić launch control popychając dźwignię do przodu, jak dobrze pamiętam musi być wtedy wyłączone DSC.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

anglik
Posty: 143
Rejestracja: czw sie 02, 2012 14:37
Lokalizacja: POLSKA

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

Post autor: anglik » ndz wrz 15, 2013 13:57

Spoko da się zrozumieć , powiedz mi tylko slyszalem ze przy zmianie biegów nie mozna miec nog caly czas na gazie bo sie dlawi i mozna rozwalic skrzynie ? musze odpuszczac wraz z pociągnięciem łopatki ?? to samo tyczy się zmiany biegu w dół i w góre ?? pierwsze 2 km nie mogłem ujechać autem dławiło sie strasznie i obroty szalały ....

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

Post autor: Lassie » ndz wrz 15, 2013 15:55

To masz coś nie tak - dławić, a już zwłaszcza podczas zmiany na wyższy, nie ma prawa.
Odpuszczasz przy zmianie do góry po to, by pomóc elektronice płynniej operować sprzęgłem, dzięki czemu nie ma charakterystycznego uderzenia, albo jest minimalne.
Podczas redukcji z kolei pomagasz przez nieodpuszczanie całkowicie gazu i trzymanie go w stałym położeniu.
Warto też zresetować SMG adaptację i "uczyć" swojego stylu.

Awatar użytkownika
cristek99
Posty: 58
Rejestracja: pt lis 11, 2011 19:45
Auto: M3 e92
Lokalizacja: Glogow/uk

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

Post autor: cristek99 » ndz wrz 15, 2013 21:24

Lassie pisze:To masz coś nie tak - dławić, a już zwłaszcza podczas zmiany na wyższy, nie ma prawa.
Odpuszczasz przy zmianie do góry po to, by pomóc elektronice płynniej operować sprzęgłem, dzięki czemu nie ma charakterystycznego uderzenia, albo jest minimalne.
Podczas redukcji z kolei pomagasz przez nieodpuszczanie całkowicie gazu i trzymanie go w stałym położeniu.
Warto też zresetować SMG adaptację i "uczyć" swojego stylu.
Mam tez SMG I niestety musze potwierdzic powyzsze slowa "cos masz nie tak"
Ja jezdze na sekwencji caly czas I to na piatej kresce (tylko dlatego ze tak lubie) Podczas codziennej jazdy zmieniajac biegi lopatkami odpuszczam lekko gazu zeby nie meczyc sprzegla a kiedy chce poganiac ostrzej to nie odpuszczam I wtedy jest taki kopniak w plecy przy zmianie biegow w gore ale nie mam zadnego dlawienia.
cristek

anglik
Posty: 143
Rejestracja: czw sie 02, 2012 14:37
Lokalizacja: POLSKA

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

Post autor: anglik » pn wrz 16, 2013 11:18

Powiedzcie mi jak zrobic adaptacje .... a można wgrać tam nowy soft jakiś jeszcze przez kompa ?? mam tu kilku magików co zajmują sie takimi rzeczami ale nie chce żeby naciągali mnie na forse a prograamu w ogóle nie wgra :)

anglik
Posty: 143
Rejestracja: czw sie 02, 2012 14:37
Lokalizacja: POLSKA

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

Post autor: anglik » pn wrz 16, 2013 17:54

Lassie pisze:To masz coś nie tak - dławić, a już zwłaszcza podczas zmiany na wyższy, nie ma prawa.
Odpuszczasz przy zmianie do góry po to, by pomóc elektronice płynniej operować sprzęgłem, dzięki czemu nie ma charakterystycznego uderzenia, albo jest minimalne.
Podczas redukcji z kolei pomagasz przez nieodpuszczanie całkowicie gazu i trzymanie go w stałym położeniu.
Warto też zresetować SMG adaptację i "uczyć" swojego stylu.
Chyba sobie zartujesz a jak jedziesz manualem i zmieniasz biegi to tez masz noge na gazie w momencie wciśnięcia sprzegla ? bo wątpię wciskasz gaz po chwili a nie w jednym momencie
weź jedną nogą wciskaj sprzegło a druga dodaj gazu zobaczymy czy nie bedzie ci sie dlawic i czy bedziesz jechal plynnie

m!xeR
Posty: 254
Rejestracja: wt paź 18, 2011 18:18
Auto: scirocco r
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

Post autor: m!xeR » pn wrz 16, 2013 20:02

Skoro wiesz lepiej to po co pytasz na forum ? :)

EDIT : Moja eMka również nie dławiła się z wciśniętym w podłogę gazem przy zmianie biegu ;] Skoro wg. Twojej teorii tak powinno się dziać to nasze autka były niesprawne a tylko Twoja jest w porządku ;]

anglik
Posty: 143
Rejestracja: czw sie 02, 2012 14:37
Lokalizacja: POLSKA

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

Post autor: anglik » pn wrz 16, 2013 20:48

m!xeR pisze:Skoro wiesz lepiej to po co pytasz na forum ? :)

EDIT : Moja eMka również nie dławiła się z wciśniętym w podłogę gazem przy zmianie biegu ;] Skoro wg. Twojej teorii tak powinno się dziać to nasze autka były niesprawne a tylko Twoja jest w porządku ;]
Nie ja nie wiem dlatego pytam , wiec może mi ktos powie co jest nie tak ? co do wymiany ? komputer pokazuje 0 błedów na inpie ani w motorze ani w skrzyni

m!xeR
Posty: 254
Rejestracja: wt paź 18, 2011 18:18
Auto: scirocco r
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

Post autor: m!xeR » pn wrz 16, 2013 21:24

Zmieniając bieg z gazem w podłodze w SMG II komputer sam "puszcza gaz" - zamyka przepustnicę, na czas wysprzęglania. Dzięki temu zmiana biegu i ponowny ciąg tuż po dzieją się zdecydowanie szybciej aniżeli gdybyś puścił gaz i ponownie go wciśnął. Podczas ścigania się na ćwiartkę, chcąc skrócić czas w którym auto nie ma ciągu również nie do końca puszczasz pedał gazu (vide Os_ w swojej ex M5). Jeżeli dzieje się tak jak się dzieje u Ciebie to zacząłbym od zrobienia adaptacji bo możliwe, że jest to efekt kończącego się sprzęgła ale to muszą potwierdzić bardziej znający się na rzeczy ode mnie

anglik
Posty: 143
Rejestracja: czw sie 02, 2012 14:37
Lokalizacja: POLSKA

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

Post autor: anglik » pn wrz 16, 2013 23:59

m!xeR pisze:Zmieniając bieg z gazem w podłodze w SMG II komputer sam "puszcza gaz" - zamyka przepustnicę, na czas wysprzęglania. Dzięki temu zmiana biegu i ponowny ciąg tuż po dzieją się zdecydowanie szybciej aniżeli gdybyś puścił gaz i ponownie go wciśnął. Podczas ścigania się na ćwiartkę, chcąc skrócić czas w którym auto nie ma ciągu również nie do końca puszczasz pedał gazu (vide Os_ w swojej ex M5). Jeżeli dzieje się tak jak się dzieje u Ciebie to zacząłbym od zrobienia adaptacji bo możliwe, że jest to efekt kończącego się sprzęgła ale to muszą potwierdzić bardziej znający się na rzeczy ode mnie
o tym samym pomyślałem kolego dis czy gt1 ?? do tego bo inpa chyba nie robi tego ??
dzieki za pomoc

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

Post autor: Lassie » wt wrz 17, 2013 10:58

anglik pisze:
Lassie pisze:To masz coś nie tak - dławić, a już zwłaszcza podczas zmiany na wyższy, nie ma prawa.
Odpuszczasz przy zmianie do góry po to, by pomóc elektronice płynniej operować sprzęgłem, dzięki czemu nie ma charakterystycznego uderzenia, albo jest minimalne.
Podczas redukcji z kolei pomagasz przez nieodpuszczanie całkowicie gazu i trzymanie go w stałym położeniu.
Warto też zresetować SMG adaptację i "uczyć" swojego stylu.
Chyba sobie zartujesz a jak jedziesz manualem i zmieniasz biegi to tez masz noge na gazie w momencie wciśnięcia sprzegla ? bo wątpię wciskasz gaz po chwili a nie w jednym momencie
weź jedną nogą wciskaj sprzegło a druga dodaj gazu zobaczymy czy nie bedzie ci sie dlawic i czy bedziesz jechal plynnie

Facet, uspokój się. Ktoś poświęcił czas, by ci pomóc, a ty piszesz jakieś głupoty o manualach, mając ZEROWE pojęcie o automatyce SMG (pewnie siedzą tam krasnoludki i wachlują zębatkami...). Poza tym, daruj sobie uczenie mnie technik jazdy manualami.

Awatar użytkownika
porscheee
Posty: 448
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 21:24
Auto: E46 M3
Lokalizacja: Gdynia

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

Post autor: porscheee » pt wrz 26, 2014 17:44

czy ktoś zna procedurę ruszania pod górke zarówno tyłem jak i przodem ponoc jest w smg II , czy sa jakies inne ciekawe myki procz już rozpracowanej procerury startu...?
kolejne pytanko kto może mi wgrac w Pl soft z CSL i jakie sa tego koszta ?
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
11/01 996 Turbo Manual Black/Black
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
09/09 Cayenne 3.6 White/Beige

Awatar użytkownika
yakuza
Posty: 245
Rejestracja: czw lip 29, 2010 08:38
Auto: M5f10,750f01,335f30,e46v8m62
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

Post autor: yakuza » pt wrz 26, 2014 19:07

soft z csla mozesz wgrac sam programem z pakietu inpy winkfp, ale jest ryzyko ze jak straci polaczanie zostaniesz z pustym sterownikiem

Awatar użytkownika
porscheee
Posty: 448
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 21:24
Auto: E46 M3
Lokalizacja: Gdynia

Re: Potrzebuje instrukcji do SMG 2001.10 M3 E46 - PIERWSZE K

Post autor: porscheee » pt wrz 26, 2014 23:39

znasz kogos kto już ma to w pl i może podzielic się wnioskami ...
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
11/01 996 Turbo Manual Black/Black
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
09/09 Cayenne 3.6 White/Beige

ODPOWIEDZ