Strona 1 z 2
Koło dwumasowe
: sob sty 26, 2013 17:53
autor: PAKO
Jak sprawdzić czy dwumas już się kończy? (jak sprawdzić dwumas po wyjęciu go z auta?)
Jakie obiawy są uszkodzonego dwumasu?
Re: Koło dwumasowe
: sob sty 26, 2013 18:31
autor: rypik
Klekokatnie, stukanie, pukanie.
Mała prędkość, 2 bieg, wot i odpuszzasz, wot i odpuszczasz, jak będzie dziwny dźwięk z okolic, metaliczne stukanie, to już wiesz.
Po wyjęciu z auta to stwierdzić można o ewidentnie popsutym, że jest popsuty. Ale o takim jeszcze troche tłumiącym - to nie bardzo. Chyba, że ma luz w osi wzdłużnej, no to też popsuty.
Re: Koło dwumasowe
: sob sty 26, 2013 19:18
autor: Konrad95x
Zanim wyciągniesz podjedź do kogoś kto posiada urządzenie do pomiarów koła dwumasowego następne porównujesz z luzami wyjściowymi nowego. Niczego nie trzeba demontować. Bardzo często warsztaty zalecają wymiane koła,kiedy jest ono całkowiecie sprawne i jak najbardziej czasami może hałasować.
Re: Koło dwumasowe
: sob sty 26, 2013 20:28
autor: PAKO
Jakie są dobre i sprawdzone koła dwumasowe? Zostaje kupno w aso, czy są równie dobre zamienniki?
Re: Koło dwumasowe
: sob sty 26, 2013 21:19
autor: kostek_ja
Na pewno sprzęgło robi LUK i można poza ASO kupić dokładnie te same dużo taniej. Co do dwumasa nie mam pewności czy oryginalnie jest LUKa czy nie, ale jest to bardzo prawdopodobne.
Różnica w cenie 1400PLN + ewentualne rabaty.
Re: Koło dwumasowe
: sob sty 26, 2013 23:54
autor: PAKO
https://www.youtube.com/watch?v=ne0O4pS ... ata_player sorki za audio ha ha , wydaje mi się że mam dwumas dobry.
W Tym sezonie kupie ori sprzęgło bo ten clutch masters jest męczące.
Jaki jest koszt nowego ori sprzęgła z dociskiem i łożyskiem?
Re: Koło dwumasowe
: ndz sty 27, 2013 10:57
autor: Oleg
PAKO pisze:
Jaki jest koszt nowego ori sprzęgła z dociskiem i łożyskiem?
~2200zł/komplet bez rabatu.
Re: Koło dwumasowe
: ndz sty 27, 2013 11:05
autor: PAKO
2200 to cena ori w aso, a takie np sprzęgło z LUK kosztuje ok 1000zł, kupić ori czy te z luk-a jest równie dobre?
Re: Koło dwumasowe
: ndz sty 27, 2013 11:30
autor: maciej1203
ori czy LUK jedno i to samo , tylko w ASO drożej , LUK czy SACHS to zazwyczaj pierwszy montaż
Re: Koło dwumasowe
: ndz sty 27, 2013 13:22
autor: --==maly==----
Sprzęgło czy kupisz luka czy sachsa to będzie to samo co ori.
Obecnie jak był byś zainteresowany cena u mnie 980zł do wyboru sachs i luk przeważnie sachs jest droższy ok 100zł u sprzedających ale w pudełkach jest to samo (tak jest w innych modelach BMW i VW)
Luka zamawiałem do M3 Oskara i jeszcze jednej poza forumowej ale Sachsa jeszcze nie miałem w ręku.
Re: Koło dwumasowe
: ndz sty 27, 2013 16:11
autor: Konrad95x
W BMW należy dopytać czy to sprzęgło nowe czy regenerowane. Na rynku Polskim domyślnie wszystkie sprzęgła są produktami regenerowanymi fabrycznie. Np w Fordzie, Fiacie czy VW można zakupić nowe lub regenerowane. W BMW za te załóżmy 2200zł to możę być regem a może być nowe - trzeba zapytać. Jeżeli regen to będzie dokładnie to samo co w aftermerkecie. W LUKu czy SACHSie są zawsze aftemarketowe sprzęgła na rynek Polski i dalej na wschód, można kupić tylko sprzęgła regenerowane, oczywiście czasami można natknąć się na wyjątek. Koła dwumasowe są zwykle nowe.
Re: Koło dwumasowe
: ndz sty 27, 2013 21:01
autor: --==maly==----
To za 2200zł z ASO właśnie ma dopisek remanufaktured.
Re: Koło dwumasowe
: ndz sty 27, 2013 21:27
autor: PAKO
Czyli jak kupuje np sprzęgło z LUK to one jest regenerowane? Ja chce nowe a nie jakiś szit używany
Re: Koło dwumasowe
: ndz sty 27, 2013 21:48
autor: --==maly==----
To jest pełnowartościowe sprzęgło z gwarancją niczym nie różni się od nowego zresztą nie jestem pewny czy LUK i Sachs są regenerowane bo nigdzie nie ma o tym informacji ale Konrad ma zdecydowanie większe doświadczenie i może mieć rację.
Re: Koło dwumasowe
: ndz sty 27, 2013 21:51
autor: Konrad95x
Niestety tak. Piszę o tym nie po to aby Cię zniechęcić. U autoryzowanegoo dilera zwykle jest wybór o ile nowe kpl są w ogóle produkowane. Regenerowane ale mam myśli na taśmie produkcyjnej LUKa, a nie rzemieślnika.Gwarancja jest jak na nowe, i teoretycznie różnica nigdy nie dotyka użytkownika... chociaż widziałem wiele ciekawostek. Sprzęgło większość elementów montażowych ma nowe ale ,niektóre są regenerowane ze starego sprzęgła (głównie docisk) łożysko i tarcza zależnie od budowy zwykle są nowe. O tym generalnie nikt nie wspomina co nie zmienia faktu iż kupując zamiennik innych producentów jest on w 100% nowy. Pytanie czy lepsze od regenerowanego oryginału? Taka sama historia dotyczy większości pierwszo montażowych producentów. Co nie którzy się przyznają ...inni idą w zaparte... SACHS RACING jest na nowych podzespołach robiony, a przynajmniej jedyny komplet jaki w rękach trzymałem był nowy.