Strona 13 z 15

Re: Hamulce do M3

: pn gru 08, 2014 14:31
autor: Sieniek
Narazie na allegro nie ma pewnie aukcja się skończyła ale bartus i pako mają je, ale u pako troche lepiej wygląda :P

Wejdź na facebuka wpisz pawel zukowski i tam z nim zagadaj on je robi.

P.S. wpisz bez polskich znaków

Re: Hamulce do M3

: pn gru 08, 2014 16:02
autor: Starvedbody
Sorry za literówkę "goodridge". Hamulce wyglądają zajebiście :)) Jak się skończą to kupuję :)

Re: Hamulce do M3

: wt gru 09, 2014 02:51
autor: Pawel_M3GT
Hamulce Bartka wygladaja duzo lepiej ( zaciski AMG ), bo te z Panamery wygladaja topornie i nie sportowo. Jak z jakiejs terenowki.
Sportowy zacisk powinien byc smukly i jak najlzejszy. Te z Panamery nie wygladaja w cale na lekkie ( ale moze sie myle )
Jest ich duzo na rynku i sa w miare tanie , dlatego pewnie sa w tym celu uzywane. Ja bym ich nie wybral.
Fajnie by bylo jakby ktoz powazyl te zaciski.
Odnosnie nie odbierania telefonow i przedluzania terminow przez goscia ktory robi te zestawy - czyli jest to czlowiek niepowazny?
Przelozyc termin zawsze mozna, rozne rzeczy wypadaja, ale nieodbieranie telefonow to dla mnie przesada.

Re: Hamulce do M3

: wt gru 09, 2014 07:36
autor: 2fast4u
To zależy który raz już przekłada termin.

A tak do tematu to mam u siebie zestaw CSL z klockami DS2500, zalany motulem rbf660 i oprócz stalowych oplotów to nie bardzo widzę sens dalszej modyfikacji.
Pamiętajcie że to auto było kiedyś jednym z najlepiej zwalniających samochodów na rynku (o ile dobrze pamiętam to 100-0 2.6 sekundy w serii.
Wiem że czytacie racingforum - był tam swojego czasu obszerny temat a propos 4/6/8 tłoczkowych zacisków i konsensus był taki że jedyny + dla zwykłego Kowalskiego to inny wygląd.
Wiem że lepiej odprowadzają ciepło, wiem że jest bardziej równomierny nacisk na tarcze ale też wiem że często pozorna poprawa wynika ze zmiany tarcz na większe/grubsze przy okazji montażu całego zestawu, często za tym idzie zmiana klocka i płynu, nie mówiąc już o przewodach.
Mam nadzieje że wiecie iż taki płyn jak rbf660 jest dużo bardziej higroskopijny niż zwykły dot 5.1 i że trzeba go częściej zmieniać?
Inna sprawa to wciskanie małej felgi na duże heble - zostawiając pół milimetra do zacisku utrudniamy mocno chłodzenie całego zestawu.

Może przed modami warto pokombinować z klockami i płynem bo jest to zasadniczo najtańsze możliwe rozwiązanie.

np. z DS2500 jestem zadowolony mocno, no może poza tym że trzeba je grzać, bo na zimno to moje prawie 30 letnie seryjne e30 hamuje lepiej.

Re: Hamulce do M3

: wt gru 09, 2014 23:05
autor: Camil
zasadniczo rzadko kto zmienia plyn hamulcowy...

Re: Hamulce do M3

: wt gru 09, 2014 23:31
autor: Barton66
To u mnie jest jakaś kaszana z tymi heblami 2,6 ze 100? u mnie to trwa wieczność. Koła mi wpadają w poślizg przy mocnym hamowaniu z 50 a to już nie jest fajnie. Tarcze wydają się ok, klocki też. Płyn do wymiany? przewody? dodatkowo to co kilku osobą się zdarzało czyli buczenie przy hamowaniu z prędkości 200+
Ale kupa!
Mały też to miałeś?

Re: Hamulce do M3

: wt gru 09, 2014 23:38
autor: 2fast4u
Dobrze pamiętam http://youtu.be/TO9RdsdFxf4?t=3m19s
No może nie dokładnie ze 100, bo 60 mil to 96 km/h

http://www.zeperfs.com/en/fiche108-bmw-m3-3-2-e46.htm od 100 km/h do 0 km/h 32.6 metra

Buczenie u mnie też występuje, ale to chyba norma na pływających nawiertach.

Re: Hamulce do M3

: śr gru 10, 2014 00:02
autor: Sieniek
U mnie buczenie występuje tylko (i to nie zawsze) jak nie zredukuje biegu hamując i czasem też wtedy kierownica zadrży a jak wspomagam się biegami to nawet nie zająknie się nic ;) Barton spróbuj nie schodzić poniżej 3 tyś. przy hamowaniu z wyższych prędkości może przestanie.

Re: Hamulce do M3

: śr gru 10, 2014 00:20
autor: saron22
Barton66 pisze: Koła mi wpadają w poślizg przy mocnym hamowaniu z 50 a to już nie jest fajnie.
To raczej nie jest wina tarcz i klocków. Może pora zmienić opony??

Re: Hamulce do M3

: śr gru 10, 2014 00:51
autor: Barton66
saron22 pisze:
Barton66 pisze: Koła mi wpadają w poślizg przy mocnym hamowaniu z 50 a to już nie jest fajnie.
To raczej nie jest wina tarcz i klocków. Może pora zmienić opony??
o stary jakby były to opony to bym dupy nie truł :P mięcha jest sporo pod 5,5 mm

Re: Hamulce do M3

: śr gru 10, 2014 07:01
autor: 2fast4u
6 tłoczki są jak najbardziej ok, też mi się podobają, ale moim zdaniem to trochę droga na skróty. Nie wiem jak właściciele podeszli do kwestii tylnego hebla, ale mocno ważne jest by się nie zmienił balans hamowania. W poprzednim aucie miało się to oprzeć w końcu o pedal-box'a z balance barem przy wyrzucaniu serwa, ale to zupełnie inna bajka.

Jeżeli auto nie hamuje tak jak na tym filmie to tak jak pisze saron22 w pierwszej kolejności nasuwają się opony.
Są modele opon których charakterystyka zmienia się bardzo mocno wraz z upływem bieżnika. Przykład własny: goodyera eagle f1. Kupione nowe w dupowozie, przy 5 milimetrach nic nie warty szrot.
Kolejny raz odwołam się do racing forum, tam w temacie " Dobrze klejace opony na codzien i na tor" nie raz czytam że "dobra opona, ale po 4 okrążeniach płynie"
Może masz opcję podmiany na próbę od znajomego?
Jakie masz ciśnienie w kołach?

Co robiłeś z zawieszeniem? Inne sprężyny? Amory? Gwint? Staby?
Mody zawieszenia też mogą doprowadzić to takiej sytuacji gdzie np. przy hamowaniu za duża masa jest przenoszona na przód pojazdu i stąd blokowanie kół.

Nie wątpię że sprawdziłeś wszytko, ale forum jest od tego żeby wymieniać opinie a może te dywagacje komuś w czymś pomogą.

Moje auto zachowuje się tak jak na tym filmie, a to buczenie tak jak pisze Sieniek nie występuje zawsze, muszę spróbować z redukcjami (chociaż nie bardzo widzę zależność pomiędzy rezonansem w który wpadają tarcze a obrotami silnika), ale to dopiero po zimie.

EDIT:
A co z regeneracją zacisków? Może któryś nie działa tak jak powinien i stąd problemy? Poszukaj różnic w zużyciu klocków. U mnie było to robione na 1 serwisie po zakupie pomimo tego że nic się złego nie działo, ale ja już tak mam że często wymieniam teoretycznie sprawne elementy, tylko dlatego że mają swoje lata i mogą nie pracować tak jak powinny. Zestaw naprawczy kosztuje dosłownie kilka złotych.

Re: Hamulce do M3

: śr gru 10, 2014 09:18
autor: bartus
Barton66 pisze:
Koła mi wpadają w poślizg przy mocnym hamowaniu z 50 a to już nie jest fajnie.
[...]
o stary jakby były to opony to bym dupy nie truł :P mięcha jest sporo pod 5,5 mm
To na pewno nie jest wina hamulca. Jak założysz mocniejsze to jeszcze szybciej zblokujesz koła.
Mody zawieszenia też mogą doprowadzić to takiej sytuacji gdzie np. przy hamowaniu za duża masa jest przenoszona na przód pojazdu i stąd blokowanie kół.
Nie sądzisz, że prędzej blokuje się odciążone koło niż dociążone?

Re: Hamulce do M3

: śr gru 10, 2014 09:48
autor: 2fast4u
Oczywiście, ale jeżeli za bardzo odciążysz tył przy hamowaniu to straci on przyczepność.
Inna sprawa że dociążenie pozytywne ma też swoją granice, po której przekroczeniu mogą opony puścić.
Tutaj należy zadać pytanie jak bardzo zaawansowane jest dsc/abs w m3. Czy wyłapuje takie rzeczy i np. odpuszcza tył, czy wali abs'em po całym układzie.

"o pracy i ustawieniu zawieszenia książki są ponad 30% grubsze niż te o tuningu silników" - ja nie jestem mądry, trochę czytam i eksperymentuje w domu, ale do wiedzy w temacie mi bardzo daleko.

http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... guide.aspx

Re: Hamulce do M3

: śr gru 10, 2014 11:40
autor: Barton66
Może faktycznie nie same opony, a ciśnienie? 235/35 tył 265/30 R19 chyba dotankowane pod 2.8 bar

Re: Hamulce do M3

: śr gru 10, 2014 13:05
autor: 2fast4u
Rozmiar mam taki sam i też ładuje pod 2.8.
Szkoda że zima i auto mam rozebrane, bo bym nagrał jakiś film jak to hamuje.

Jedno co mi przychodzi do głowy jeszcze to wizyta na stacji diagnostycznej i pogadanie z chłopem żeby wpuścił za symboliczne piwo na rolki i sprawdził siły hamowania na poszczególnych kołach.