Hamulce do M3

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
Sieniek
Posty: 184
Rejestracja: sob mar 22, 2014 02:41
Auto: BMW M3 E46/Yamaha R1
Lokalizacja: Lubuskie

Re: Hamulce do M3

Post autor: Sieniek » pn gru 08, 2014 14:31

Narazie na allegro nie ma pewnie aukcja się skończyła ale bartus i pako mają je, ale u pako troche lepiej wygląda :P

Wejdź na facebuka wpisz pawel zukowski i tam z nim zagadaj on je robi.

P.S. wpisz bez polskich znaków
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.” ― Jeremy Clarkson

Starvedbody
Posty: 157
Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
Lokalizacja: 3miasto

Re: Hamulce do M3

Post autor: Starvedbody » pn gru 08, 2014 16:02

Sorry za literówkę "goodridge". Hamulce wyglądają zajebiście :)) Jak się skończą to kupuję :)

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1936
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Hamulce do M3

Post autor: Pawel_M3GT » wt gru 09, 2014 02:51

Hamulce Bartka wygladaja duzo lepiej ( zaciski AMG ), bo te z Panamery wygladaja topornie i nie sportowo. Jak z jakiejs terenowki.
Sportowy zacisk powinien byc smukly i jak najlzejszy. Te z Panamery nie wygladaja w cale na lekkie ( ale moze sie myle )
Jest ich duzo na rynku i sa w miare tanie , dlatego pewnie sa w tym celu uzywane. Ja bym ich nie wybral.
Fajnie by bylo jakby ktoz powazyl te zaciski.
Odnosnie nie odbierania telefonow i przedluzania terminow przez goscia ktory robi te zestawy - czyli jest to czlowiek niepowazny?
Przelozyc termin zawsze mozna, rozne rzeczy wypadaja, ale nieodbieranie telefonow to dla mnie przesada.

Awatar użytkownika
2fast4u
Posty: 177
Rejestracja: pn kwie 22, 2013 08:54
Lokalizacja: Kraków

Re: Hamulce do M3

Post autor: 2fast4u » wt gru 09, 2014 07:36

To zależy który raz już przekłada termin.

A tak do tematu to mam u siebie zestaw CSL z klockami DS2500, zalany motulem rbf660 i oprócz stalowych oplotów to nie bardzo widzę sens dalszej modyfikacji.
Pamiętajcie że to auto było kiedyś jednym z najlepiej zwalniających samochodów na rynku (o ile dobrze pamiętam to 100-0 2.6 sekundy w serii.
Wiem że czytacie racingforum - był tam swojego czasu obszerny temat a propos 4/6/8 tłoczkowych zacisków i konsensus był taki że jedyny + dla zwykłego Kowalskiego to inny wygląd.
Wiem że lepiej odprowadzają ciepło, wiem że jest bardziej równomierny nacisk na tarcze ale też wiem że często pozorna poprawa wynika ze zmiany tarcz na większe/grubsze przy okazji montażu całego zestawu, często za tym idzie zmiana klocka i płynu, nie mówiąc już o przewodach.
Mam nadzieje że wiecie iż taki płyn jak rbf660 jest dużo bardziej higroskopijny niż zwykły dot 5.1 i że trzeba go częściej zmieniać?
Inna sprawa to wciskanie małej felgi na duże heble - zostawiając pół milimetra do zacisku utrudniamy mocno chłodzenie całego zestawu.

Może przed modami warto pokombinować z klockami i płynem bo jest to zasadniczo najtańsze możliwe rozwiązanie.

np. z DS2500 jestem zadowolony mocno, no może poza tym że trzeba je grzać, bo na zimno to moje prawie 30 letnie seryjne e30 hamuje lepiej.
Obrazek

Camil
Posty: 1180
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: Camil » wt gru 09, 2014 23:05

zasadniczo rzadko kto zmienia plyn hamulcowy...

Barton66
Posty: 168
Rejestracja: pt lip 22, 2011 15:20
Auto: 535d E61
Lokalizacja: West

Re: Hamulce do M3

Post autor: Barton66 » wt gru 09, 2014 23:31

To u mnie jest jakaś kaszana z tymi heblami 2,6 ze 100? u mnie to trwa wieczność. Koła mi wpadają w poślizg przy mocnym hamowaniu z 50 a to już nie jest fajnie. Tarcze wydają się ok, klocki też. Płyn do wymiany? przewody? dodatkowo to co kilku osobą się zdarzało czyli buczenie przy hamowaniu z prędkości 200+
Ale kupa!
Mały też to miałeś?

Awatar użytkownika
2fast4u
Posty: 177
Rejestracja: pn kwie 22, 2013 08:54
Lokalizacja: Kraków

Re: Hamulce do M3

Post autor: 2fast4u » wt gru 09, 2014 23:38

Dobrze pamiętam http://youtu.be/TO9RdsdFxf4?t=3m19s
No może nie dokładnie ze 100, bo 60 mil to 96 km/h

http://www.zeperfs.com/en/fiche108-bmw-m3-3-2-e46.htm od 100 km/h do 0 km/h 32.6 metra

Buczenie u mnie też występuje, ale to chyba norma na pływających nawiertach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Sieniek
Posty: 184
Rejestracja: sob mar 22, 2014 02:41
Auto: BMW M3 E46/Yamaha R1
Lokalizacja: Lubuskie

Re: Hamulce do M3

Post autor: Sieniek » śr gru 10, 2014 00:02

U mnie buczenie występuje tylko (i to nie zawsze) jak nie zredukuje biegu hamując i czasem też wtedy kierownica zadrży a jak wspomagam się biegami to nawet nie zająknie się nic ;) Barton spróbuj nie schodzić poniżej 3 tyś. przy hamowaniu z wyższych prędkości może przestanie.
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.” ― Jeremy Clarkson

saron22
Posty: 360
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Hamulce do M3

Post autor: saron22 » śr gru 10, 2014 00:20

Barton66 pisze: Koła mi wpadają w poślizg przy mocnym hamowaniu z 50 a to już nie jest fajnie.
To raczej nie jest wina tarcz i klocków. Może pora zmienić opony??

Barton66
Posty: 168
Rejestracja: pt lip 22, 2011 15:20
Auto: 535d E61
Lokalizacja: West

Re: Hamulce do M3

Post autor: Barton66 » śr gru 10, 2014 00:51

saron22 pisze:
Barton66 pisze: Koła mi wpadają w poślizg przy mocnym hamowaniu z 50 a to już nie jest fajnie.
To raczej nie jest wina tarcz i klocków. Może pora zmienić opony??
o stary jakby były to opony to bym dupy nie truł :P mięcha jest sporo pod 5,5 mm

Awatar użytkownika
2fast4u
Posty: 177
Rejestracja: pn kwie 22, 2013 08:54
Lokalizacja: Kraków

Re: Hamulce do M3

Post autor: 2fast4u » śr gru 10, 2014 07:01

6 tłoczki są jak najbardziej ok, też mi się podobają, ale moim zdaniem to trochę droga na skróty. Nie wiem jak właściciele podeszli do kwestii tylnego hebla, ale mocno ważne jest by się nie zmienił balans hamowania. W poprzednim aucie miało się to oprzeć w końcu o pedal-box'a z balance barem przy wyrzucaniu serwa, ale to zupełnie inna bajka.

Jeżeli auto nie hamuje tak jak na tym filmie to tak jak pisze saron22 w pierwszej kolejności nasuwają się opony.
Są modele opon których charakterystyka zmienia się bardzo mocno wraz z upływem bieżnika. Przykład własny: goodyera eagle f1. Kupione nowe w dupowozie, przy 5 milimetrach nic nie warty szrot.
Kolejny raz odwołam się do racing forum, tam w temacie " Dobrze klejace opony na codzien i na tor" nie raz czytam że "dobra opona, ale po 4 okrążeniach płynie"
Może masz opcję podmiany na próbę od znajomego?
Jakie masz ciśnienie w kołach?

Co robiłeś z zawieszeniem? Inne sprężyny? Amory? Gwint? Staby?
Mody zawieszenia też mogą doprowadzić to takiej sytuacji gdzie np. przy hamowaniu za duża masa jest przenoszona na przód pojazdu i stąd blokowanie kół.

Nie wątpię że sprawdziłeś wszytko, ale forum jest od tego żeby wymieniać opinie a może te dywagacje komuś w czymś pomogą.

Moje auto zachowuje się tak jak na tym filmie, a to buczenie tak jak pisze Sieniek nie występuje zawsze, muszę spróbować z redukcjami (chociaż nie bardzo widzę zależność pomiędzy rezonansem w który wpadają tarcze a obrotami silnika), ale to dopiero po zimie.

EDIT:
A co z regeneracją zacisków? Może któryś nie działa tak jak powinien i stąd problemy? Poszukaj różnic w zużyciu klocków. U mnie było to robione na 1 serwisie po zakupie pomimo tego że nic się złego nie działo, ale ja już tak mam że często wymieniam teoretycznie sprawne elementy, tylko dlatego że mają swoje lata i mogą nie pracować tak jak powinny. Zestaw naprawczy kosztuje dosłownie kilka złotych.
Obrazek

Awatar użytkownika
bartus
Posty: 342
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 12:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: bartus » śr gru 10, 2014 09:18

Barton66 pisze:
Koła mi wpadają w poślizg przy mocnym hamowaniu z 50 a to już nie jest fajnie.
[...]
o stary jakby były to opony to bym dupy nie truł :P mięcha jest sporo pod 5,5 mm
To na pewno nie jest wina hamulca. Jak założysz mocniejsze to jeszcze szybciej zblokujesz koła.
Mody zawieszenia też mogą doprowadzić to takiej sytuacji gdzie np. przy hamowaniu za duża masa jest przenoszona na przód pojazdu i stąd blokowanie kół.
Nie sądzisz, że prędzej blokuje się odciążone koło niż dociążone?
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272

Awatar użytkownika
2fast4u
Posty: 177
Rejestracja: pn kwie 22, 2013 08:54
Lokalizacja: Kraków

Re: Hamulce do M3

Post autor: 2fast4u » śr gru 10, 2014 09:48

Oczywiście, ale jeżeli za bardzo odciążysz tył przy hamowaniu to straci on przyczepność.
Inna sprawa że dociążenie pozytywne ma też swoją granice, po której przekroczeniu mogą opony puścić.
Tutaj należy zadać pytanie jak bardzo zaawansowane jest dsc/abs w m3. Czy wyłapuje takie rzeczy i np. odpuszcza tył, czy wali abs'em po całym układzie.

"o pracy i ustawieniu zawieszenia książki są ponad 30% grubsze niż te o tuningu silników" - ja nie jestem mądry, trochę czytam i eksperymentuje w domu, ale do wiedzy w temacie mi bardzo daleko.

http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... guide.aspx
Obrazek

Barton66
Posty: 168
Rejestracja: pt lip 22, 2011 15:20
Auto: 535d E61
Lokalizacja: West

Re: Hamulce do M3

Post autor: Barton66 » śr gru 10, 2014 11:40

Może faktycznie nie same opony, a ciśnienie? 235/35 tył 265/30 R19 chyba dotankowane pod 2.8 bar

Awatar użytkownika
2fast4u
Posty: 177
Rejestracja: pn kwie 22, 2013 08:54
Lokalizacja: Kraków

Re: Hamulce do M3

Post autor: 2fast4u » śr gru 10, 2014 13:05

Rozmiar mam taki sam i też ładuje pod 2.8.
Szkoda że zima i auto mam rozebrane, bo bym nagrał jakiś film jak to hamuje.

Jedno co mi przychodzi do głowy jeszcze to wizyta na stacji diagnostycznej i pogadanie z chłopem żeby wpuścił za symboliczne piwo na rolki i sprawdził siły hamowania na poszczególnych kołach.
Obrazek

ODPOWIEDZ