Olej do M3

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Olej do M3

Post autor: Lassie » pn kwie 16, 2012 22:44

--==maly==---- pisze:To dziwne Krystian co piszesz ale ciężko będzie się odnieść bo np mi tylko pierwsze przedliftingowe M3 brało 0,5L na 10tyś a oba poliftingowe auta które mam nie biorą ani kropli i z tego co wiem większość użytkowników tak ma przynajmniej z tymi z którymi rozmawiałem ale to wszystko poliftingowe auta może coś tam poprawiali.
Eeee, chyba nie Mały :) Miałem do czynienia / posiadałem przed i po i nie brały - jeden troszkę, ale to chyba nie wina silnika per se, ale tzw. "labiryntu", czyli trochę przytkanej odmy.


Co do kolegi przymierzającego się do kupna, to używanie 0W30 (?) nie musi wcale dyskwalifikować tego silnika - jeśli tylko nie był upalany, kręcony etc. i nie bierze, to jest duża szansa, że będzie w porządku.
Chyba Redline Oils razem z bodaj Bavarian Autosports (dość znany tuner w USA) testowali S54 na 5W30 i nic tam się nie działo, nawet zalecają.

PS. mechanikowi z ASO chodziło pewnie o pomiar równości pracy garów - jest coś takiego w DIS (i INPA) - namiastka pomiaru ciśnienia, który lepiej i tak zrobić (nawet bardzo mocno zalecam) - nie wchodzi to w standardowy "test" przedsprzedażowy w ASO (który jest btw. śmieszny, a gro z tych ludzi nie ma zielonego pojęcia o "smaczkach" silników (zwłaszcza M), jak powinny pracować, gdzie jest co etc.) - mogą przejrzeć zawieszenie i blachy, ew. wał napędowy.

PPS. 0W30 to zazwyczaj (jeśli pochodzą od renomowanych producentów) jedyne "prawdziwe" w pełni syntetyczne (nie hydrokrakowane) oleje (do codziennych zastosowań oczywiście - 10W60 bywają takowe również, ale te są już dedykowane (vide "nasz" Castrol TWS)),

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: Olej do M3

Post autor: ciah » śr kwie 18, 2012 13:17

kostek_ja pisze:
Co do LM to nie wiem na jakiej jest bazie, jakby ktoś znalazł takie info to byłoby fajnie :)
Że tak wtrącę....używam dość długo olei tej marki i z ciekawości napisałem kiedyś maila do przedstawicielstwa LM z zapytaniem o klasyfikację olejową ich produktów właśnie ze względu na bazę , poniżej cytuję odpowiedź:

Witam serdecznie

W firmie Liqui Moly rozróżniamy 4 rodzaje baz olejowych

Oleje w pełni syntetyczne – baza PAO

Oleje w technologii syntetycznej / HC technologii – baza hydrokrakowana

Oleje pół syntetyczne – mieszanin bazy w pełni syntetycznej oraz mineralnej

Oleje mineralne – baza mineralna

Pozdrawiam.



Rafał Kobza



LIQUI MOLY Polska Sp. z o.o.

ul. Cybernetyki 7B

02-677 Warszawa

NIP 522-26-23-299,

tel. (022) 331 03 08

fax (022) 331 03 09

+48 602 260 649

rafal.kobza@liqui-moly.pl

www.liqui-moly.pl

Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie,

XIII Wydział Gospodarczy KRS, Numer KRS 0000065196

Wysokość Kapitału Zakładowego 1.276.000,00 PLN


Reasumując 10W60 sygnowany jako syntetyk ,wg tej informacji jest na bazie PAO.

Pozdrawiam.
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej do M3

Post autor: kostek_ja » śr kwie 18, 2012 15:01

Dzięki za informację. Wieczorem wrzucę to do tabelki :)

MegaLoL
Posty: 31
Rejestracja: ndz maja 06, 2012 08:23
Lokalizacja: mam wiedzieć?

Re: Olej do M3

Post autor: MegaLoL » ndz maja 06, 2012 10:47

Panowie a co w takim razie do E92 ? Jestem wlasnie na etapie wymiany i chcialem zalac EDGE Professional.

Hubert_e36
Posty: 193
Rejestracja: śr mar 03, 2010 21:46
Lokalizacja: Wyszków/WMA
Kontakt:

Re: Olej do M3

Post autor: Hubert_e36 » ndz maja 06, 2012 13:21

MegaLoL pisze:Panowie a co w takim razie do E92 ? Jestem wlasnie na etapie wymiany i chcialem zalac EDGE Professional.
jak coś nadal mam na sprzedanie edge professional po 53zł litr

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej do M3

Post autor: kostek_ja » ndz maja 06, 2012 18:51

MegaLoL, przy e9x sprawa wygląda podobnie, tylko Castrol edge będzie się lepiej zachowywał niż w e46.

Ja bym lał Millersa, nawet do nowiutkiego motocykla zalałem Millersa CFS NT.

PS
Tak, wiem że to nie jest olej do motocykli ale ten motor ma oddzielny olej dla skrzyni i suche sprzęgło.

valipradoox
Posty: 33
Rejestracja: pn lut 13, 2012 22:57
Lokalizacja: Kuj. pom

Re: Olej do M3

Post autor: valipradoox » czw maja 10, 2012 18:52

Mam pytanko. Samochód miał robione Inspektion 2, mikrofilter i Karosseriekontrole, po czym przejechał 10tyś kilometrów i stał nieużywany jakieś 6 miesięcy. Co powinienem zmienić/wymienić ? Kupiłem go od innego właściciela. Co sprawdzić. Pierwszy kontakt z M. aktualnie ma 97tyś.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej do M3

Post autor: kostek_ja » czw maja 10, 2012 19:37

valipradoox, a gdzie była robiona ta Inspekcja 2?

valipradoox
Posty: 33
Rejestracja: pn lut 13, 2012 22:57
Lokalizacja: Kuj. pom

Re: Olej do M3

Post autor: valipradoox » czw maja 10, 2012 21:23

W Szwajcarii. Bellevue Auto AG Hochdorf, tak wpisane jest w książce serv. A ma to jakieś znacznie ?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej do M3

Post autor: kostek_ja » czw maja 10, 2012 23:28

Ma takie że w Polsce, a przynajmniej w Warszawie albo nie zrobią tego z założenia, albo nie umieją albo nie mają odpowiednich narzędzi. Ewentualnie kombinacja powyższych.

Szwajcarzy zrobili wszystko pewnie tak jak należy, więc ja bym jedynie wymienił olej w silniku, gdyż uważam iż zmienianie co książkowe 20k km to sporo za rzadko. Według BMW razem z serwisem olejowym wymienia się mikrofiltr. Można się też pokusić o wymianę płynu hamulcowego gdyż ten jest najbardziej podatny na czas.

Jak w każdym samochodzie przy okazji warto sprawdzić zawieszenie, hamulce i ewentualnie geometrię.

Można zrobić wiele innych rzeczy, ale to już raczej z założenia iż wcześniej nie zostało zrobione albo zostało nie tak jak powinno.

Awatar użytkownika
Marcin86
Posty: 190
Rejestracja: czw gru 25, 2008 13:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Olej do M3

Post autor: Marcin86 » ndz maja 13, 2012 22:09

Nie chciało mi się czytać całego tematu ale w czwartek zalałem Motulem 300v i jest spora różnica w dźwiękach wydawanych przez silnik. Polecam Motul 300V 20W60 !!

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej do M3

Post autor: kostek_ja » ndz maja 13, 2012 22:42

Do upalania bardzo fajny olej, ale do zwykłego użytkowania 20w to trochę nieporozumienie.

Jeżeli chodzi o dźwięki to z chęcią bym porównał nasze samochody. U mnie jest inaczej, może i lepiej, ale dalej nie chodzi jak cywilne R6.

Z faktu że naprawiłem eMkę pojechałem na naszą niemiecką autostradę. I żeby nie było iż eMka małego pracowała w gorszych warunkach przyśpieszałem od niecałych 80 na 2 do 230 na 5, potem ostre hamowanie i tak 5 razy. Mały przyśpieszał 4 razy od 80-95 do 220 i zwalniał stosunkowo wolno. Olej doszedł do 115. U mnie Lekko ponad 100, maksymalnie 105. Temp. zewnętrzna 7-8 stopni, u małego 4.

Jeżdżąc eMką zauważyłem iż różnica w temp. oleju jest całkiem spora. Na moje oko jest to minimum 5 stopni, a czasami mam wrażenia że nawet 15. Średnio 10.

Zaróno na TWSie jak i zwykłym CFSie po chwili deptania miałem wyraźnie ponad 100 stopni (ok. 105) teraz ciężko mi do 100 dojść, muszę się naprawdę postarać. Chociaż jak przedwczoraj temp. zewnętrzna wynosiła nawet 40 stopni to w korku miałem równe 100.

Wcześniej podczas spokojniej jazdy miałem 90-95 stopni, a teraz 80-85.

Awatar użytkownika
Marcin86
Posty: 190
Rejestracja: czw gru 25, 2008 13:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Olej do M3

Post autor: Marcin86 » ndz maja 13, 2012 23:41

kostek_ja pisze:Do upalania bardzo fajny olej, ale do zwykłego użytkowania 20w to trochę nieporozumienie.
W przypadku tego oleju nie chodzi o 20W ale o to ze to jest Motul 300V

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej do M3

Post autor: kostek_ja » ndz maja 13, 2012 23:58

20w to 20w i tego nie przeskoczysz. Do upalania to 20w jest zaletą ale do jazdy drogowej już wadą. Gdyby motul robił 10w60 już dawno bym na nim jeździł i raczej bym się nie rozglądał za czymś innym.

Awatar użytkownika
Marcin86
Posty: 190
Rejestracja: czw gru 25, 2008 13:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Olej do M3

Post autor: Marcin86 » pn maja 14, 2012 01:15

kostek_ja pisze:20w to 20w i tego nie przeskoczysz. Do upalania to 20w jest zaletą ale do jazdy drogowej już wadą. Gdyby motul robił 10w60 już dawno bym na nim jeździł i raczej bym się nie rozglądał za czymś innym.
Czy możesz uzasadnić Twoją tezę?

ODPOWIEDZ