Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

2000-2006 | silnik: S54
PUB
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 24, 2011 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: PUB » śr lut 08, 2012 21:20

nie, wtrysk metanolu. Na bazie alkoholu metylowego.

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: Lassie » czw lut 09, 2012 01:01

Tak na marginesie; Niemcy praktykowali wtrysk mieszanki metanolu i wody (MW-50) w jednostkach BMW i Mercedesa ((i chyba Jumo) z całkiem niezłym skutkiem) już w czasie WW2:

http://en.wikipedia.org/wiki/MW_50

PS. etanol też był używany,

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: Mario » wt lut 28, 2012 00:18

Witam.
Co do usuwania samych katów to trochę bezsensu.
Najlepsze wyjscie to zamontowanie sporowych katów lub założenie tłumików przelotowych i dodatkowo zastosowanie sportowego tłumika końcowego.
Jeżeli bylibyście zainteresowani to zapraszam :)
Można zamówić cały układ ze sportowymi katami i końcowy tłumik sportowy MTG do m3 e46.
Wszystko plug&play.
Przetestowane na moim aucie- które jest obecnie żwawsze niż było w serii no i dodatkowo redukcja wagi na wydechu mojej konstrukcji
Pozdrawiam
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: Mario » czw mar 01, 2012 01:33

Z powodu dużego zainteresowania wstawiam tu fotki
Oto zdjęcia tłumika końcowego MTG do M3 E46.
Lekka waga ,poprawa osiągów i brzmienie jak Ferrari przy seryjnych katach.

JEST TO ZDJECIE TESTOWEGO TŁUMIKA BO NASTĘPNE BĘDĄ MONTOWANE NA FLANSZACH JAK FABRYCZNE TŁUMIKI

Obrazek

Obrazek

I zestaw częsci wydechu ze sportowymi katalizatorami 100CPI

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Taki sam zestaw tylko z tłumikami środkowy zamiast katalizatorów będzie dopiero zbudowany i testowany.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: kostek_ja » czw mar 01, 2012 01:54

Mario pisze:Taki sam zestaw tylko z tłumikami środkowy zamiast katalizatorów będzie dopiero zbudowany i testowany.
A jakby cenowo taki S-pipe wyglądał?

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: Mario » śr mar 07, 2012 21:35

Co do cen to
tłumik końcowy 1900zł
S pipe z tłumikami środkowymi 1800zł
S pipe ze sportowymi katalizatorami 100 CPI 2200zł
W zestawie taniej.
Przy zakupach grupowych zniżki.
Jeżeli są zainteresowani to proszę o info bo w przyszłym tygodniu ruszam z robotą.
Zapraszam na zakupy grupowe
viewtopic.php?p=55862#55862
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: kostek_ja » czw mar 08, 2012 15:05

Mario, a mógłbyś porównać ten wydech końcowy do serii? Waga, głośność, barwa dźwięku itp.?

Mam w planie zrobienie wydechu, a przynajmniej jego części w lato. Najbardziej interesuje mnie opcja:
SS pipe z rezonatorami zamiast katów + wydech środkowy z przepustnicą elektroniczną + tłumik końcowy o seryjnej głośności, ale bardziej basowym brzmieniu.

Oczywiście chciałbym żeby był jak najlżejszy i o jak najmniejszych oporach.

Z tą elektroniczną przepustnicą chodzi mi o coś takiego:
http://www.rogueengineering.com/mm5/mer ... gory_Code=

Jakbyś to ewentualnie widział?

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: Mario » czw mar 08, 2012 16:45

W niedzielę wstawię porównanie.
Jeżeli chodzi okładnie o wagę i głośność- ale mam obecnie zamontowane sportowe katalizatory więc za cicho nie jest ale będę brał do testów dłużesz sportowe katalizatory więc może się wydech dodatkowo wyciszy.
Na seryjnych katalizatorach tłumik jest cichy.
Środkowej część wydechu moim zdaniem nie ma co ruszać bo środkowy tłumik-rezonator musi być dlatego nie robimy srodkowej części podobnie jak elektronicznych przepustnic.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: --==maly==---- » czw mar 08, 2012 17:48

Mario nagraj dzwięk wydechu bo mi się bardzo podobał.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: kostek_ja » czw mar 08, 2012 18:25

Mario pisze:Środkowej część wydechu moim zdaniem nie ma co ruszać bo środkowy tłumik-rezonator musi być dlatego nie robimy srodkowej części podobnie jak elektronicznych przepustnic.
Mógłbyś rozwinąć?

Supersprint ma wersję z rezonatorem i bez. Dlaczego ten rezonator jest niezbędny? Nie można ewentualnie zrobić coś na ten wzór:
Obrazek

Elektronicznych przepustnic nie robicie z założenia, czy są jakieś przeciwwskazania?

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: Oleg » czw mar 08, 2012 18:42

kostek_ja pisze:
Mario pisze:Środkowej część wydechu moim zdaniem nie ma co ruszać bo środkowy tłumik-rezonator musi być dlatego nie robimy srodkowej części podobnie jak elektronicznych przepustnic.
Mógłbyś rozwinąć?
Kostek, pewnie dlatego, że nie ma sensu wymieniać jednej rury na inną rurę, tam masz tylko tłumik przelotowy więc nie ma sensu go czymś zastępować.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: Mario » czw mar 08, 2012 19:40

Dokładnie Oleg.
Tu nie chodzi o to żeby trzepać bez sensu kasę na wszystkim ale żebyprzyniesione modyfikacje dawały efekt.
P.S Widziałeś kiedyś X-pipe supersprinat od wewnątrz?
Jak nie to sobie zobacz, mega zawirowania spalin na X.
Nie ma sensu no chyba że chcesz zejść dodatkowo minimalnie z wagą ale czy jest sens
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: kostek_ja » czw mar 08, 2012 20:09

Tak się domyślałem ale wolałem się upewnić :)

Wróćmy do kwestii głośności. Chciałem coś na poziomie serii żeby mnie ten samochód nie męczył bardziej w trasie. Teraz jest akurat. Ale jak się nad tym zastanowiłem to doszedłem do wniosku że nie wydech jest problemem ale słabe wyciszenie auta, odczuwalne przy dużych prędkościach, a co za tym idzie wydech chyba może być głośniejszy, ale na tyle cichy żeby nie zmniejszał i tak już małego komfortu akustycznego przy dużych prędkościach.

Jak jest Mario u ciebie?

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: Mario » czw mar 08, 2012 20:17

Nagram film i wstawię ale mam sportowe katy więc jest już głośno i po trasie trochę meczy ale jest też bardziej dynamiczny.
Z oryginalnymi katami i sportowym tłumikiem głosniej od serii ale naprawdę rasowo.
Brzmi rewelacyjnie jak Ferrari.
Tak jak pisałem postaram sie załatwić większe sportowe katalizatory żeby było ciszej bo końcowego tłumika bardzij się wyciszyć nie da.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?

Post autor: kostek_ja » czw mar 08, 2012 20:41

A jak się ma do tego S pipe z rezonatorami zamiast katów? Poziom głośności podobny do serii? Testowałeś może połączenie takiego S pipe z tym tłumikiem końcowym? To jest opcja która mnie najbardziej interesuje.

Szczególnie jakby poziom głośności był taki jak opisujesz na samym tłumiku końcowym (seryjne katy).

Byłaby możliwość przejechania się eMką w takiej konfiguracji, albo chociaż podobnej? Filmik to jedno a rzeczywistość trochę co innego :)

ODPOWIEDZ