Strona 1 z 4

Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

: sob sie 06, 2011 20:19
autor: --==maly==----
Witam
Jak w temacie czy ktoś wie jakie jest poprawne ładowanie w M3 E46?
Wczoraj założyłem alternator po regeneracji ale moim zdaniem ładowanie jest zbyt niskie.
Jak wszystko mam wyłączone 13,8v jak włączę nawiew światła i radio 13.4v jak dołożę klimatyzację podgrzewanie szyby i coś tam jeszcze zaczyna być w okolicach 12.9-13v a moim zdaniem to dużo za mało. W momencie załączenia pompy od SMG spada o 0,5v nawet do 12.5v więc tu już jest zdecydowanie za mało.
Chce jechać w poniedziałek autem do tego zakładu bo na alternator jest gwarancja na rok więc niech poprawiają tylko chce wiedzieć jakie powinno być prawidłowe ładowanie,żebym wiedział czego od nich wymagać.

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

: sob sie 06, 2011 21:10
autor: rypik
13.8-14.4
Jeżeli masz zepsuty/zasiarczony/zuzyży zwał jak zwała akumulator, to może występować spadek napięcia no ale 12.5V ciut za mało.

Moim zdaniem.

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

: sob sie 06, 2011 21:20
autor: Beny
kiedys rozmawiałem z typkiem co siedzi w tym temacie i pamiętam mowil 13.6V to minimum w regenerowanym/nowym przy obciązeniu, klima, radio, swiatla itp

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

: ndz sie 07, 2011 11:50
autor: --==maly==----
Czyli tak jak myślałem jest za małe. Gdzieś czytałem,że powinno być do 14.4v ale znowu znajomy elektryk mówił,że 13.8-13,5 i sam już nie wiem a chciał bym,żeby było jak największe bo wyposażenie mam pełne i dochodzi jeszcze pompa smg która robi bardzo duże obciążenie.
Akumulator mam nowy więc to raczej nie jego wina.

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

: pn sie 08, 2011 11:28
autor: --==maly==----
Jak by ktoś mógł zmierzyć ładowanie w swojej M3 będę bardzo wdzięczny wolał bym wersję z SMG ale nie koniecznie.
Interesują mnie dwa pomiary jeden na wyłączonych odbiornikach drugi z włączonymi światłami radiem klimą podgrzewaniem szyby siedzeń itd wszystko co się da.

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

: pn sie 15, 2011 12:30
autor: djset
W BMW z akumulatorami z tyłu zawsze jest problem z ładowaniem, tzn ze spadkiem napięcia na przewodach alternator-akumulator-pokrywa silnika. Warto sprawdzić styki, te masowe również lub najlepiej zakuć od nowa końcówki przewodów (miedź sie z czasem utlenia i stawia pewien opór właśnie na tych zaciśnietych końcówkach przewodów, tych grubych). Chodzi mi o te główne prądowe zakończone oczkami. Ja miałem ten sam problem w X5. U mnie było tak:
Napięcie alternatora na stole warsztatowym 14,4V (nowy regulator i szczotki - oryginalne),
Napięcie na alternatorze w aucie 14,3-14,5V
i teraz:
Napięcie na akumulatorze (w bagażniku) 13,8-13,9V
Napięcie pod maską 13,1-13,4V!
Poprawiłem to, tamto, siamto... Niewiele pomogło. Aku nowe, czasami pozwole silnikowi popracować kilka minut bez obciążenia prądowego i jakoś tam narazie jezdze...

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

: pn sie 15, 2011 12:35
autor: --==maly==----
Dokładnie tak jest u mnie. Oddałem w czwartek alternator do sprawdzenia jeszcze raz ale pracuje idealnie zresztą wszystko co się dało wymienione jest w nim na nowe. Mierzyłem inne M3 i jedną E46 325Ci i jest nawet gorzej niż u mnie więc chyba tak musi być.

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

: pn sie 15, 2011 12:54
autor: djset
--==maly==----, na zaciskach aku powinno być 14,2V minimum! Jak jest mniej akumulator jest łądowany do max 70% swojej pojemności! Więc posłuchasz muzyki przy sprzątaniu, lampki włączone wewnątrz i po godzinie nie odpalisz auta :( Kilka takich rozładowań i aku do wymiany, bo się zasiarczy. Tak czy siak jest jeszcze jeden myk!
Pod maską masz plusowy zacisk, pod takim plastikowym czarnym zatrzaskiem. Mam nadzieje ze wiesz o czym mówie... Kabel idzie: alternator-akumulator-ten plusowy zacisk i dopiero elektronika. Ja w najbliższym czasie myślę połączyć alternator z tym plusem i wtedy prąd będzie szedł dwoma kablami do alternatora i wtedy może spdek będzie mniejszy ;) Mam nadzieje ze rozumiesz mój plan ;)

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

: pn sie 15, 2011 21:49
autor: --==maly==----
Rozumiem o czym piszesz kwestia czy można tak zrobić po drodze jest też klema pirotechniczna którą w ten sposób chyba ominiesz i ciekawe czy nie ma czegoś jeszcze.
Ogólnie ja raczej nie będę tak kombinował ale nie podoba mi się,że ładowanie jest takie słabe bo pompa od SMG w momencie włączenia zabiera 0,3-0,5V jak auto stoi w korkach w upale dochodzi wentylator,który również zabiera 0,3-0,5v a to już robi się dużo ale we wszystkich E46 które mierzyłem jest to samo (3 sztuki) moja po regeneracji alternatora ma najlepsze ładowanie i najmniejsze spadki jednak moim zdaniem powinno być lepiej.

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

: wt sie 16, 2011 08:13
autor: djset
Trzeba sprawdzic jak jest w E90-E93. Może jedynie wymiana przewodów tych głównych lub zakucie ich od nowa coś pomoże. Ja sobie na chwile obecną darowałem...

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

: wt sie 16, 2011 10:52
autor: rypik
Panowie czym wy mierzycie to ładowanie i kiedy ? Podczas jazdy czy na postoju ?

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

: wt sie 16, 2011 10:57
autor: --==maly==----
rypik pisze:Panowie czym wy mierzycie to ładowanie i kiedy ? Podczas jazdy czy na postoju ?
Ja mierzyłem dwoma sposobami.
Inpą podczas jazdy i na postoju a miernikiem już tylko na postoju ewentualnie dodając gazu ale odczyty z inpy są bardzo zbliżone do miernika.

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

: wt sie 16, 2011 11:07
autor: rypik
No tak, ale wszystkie altki w naszych autach mają LRC - celowo - aby na postoju/przy pełnym ogniu nie ładowały za bardzo aku. Funkcja ta często przeszkadza w poprawnym określeniu napięcia ładowania. Jakbyś zbadał miernikiem napięcie ładowania przy przepustnicy 100% to będzie chwilowo poniżej 12V i tak ma być.

Na autku robi się tak - pod altka podłącza się tool BMW (do sprawdzenia nr w tis) ewentualnie podaje się wypełniony maksymalnie sygnał pwm żeby altek ładował na 100% - i wtedy widać napięcie ładowania czy "dochodzi" do 14.4V.
Jeszcze prosciej możesz odpiąć wtyczusie z altka, i wtedy jak na stole, będzie dawał 100%. Sprawdź przy 3,5K rpm i pewno będzie te 14.4V

W nowszych (E9x/E6x) BMW zwykłym miernikiem nie ma co mierzyć napięcia ładowania ale to inna historia, dlaczego i po co może być nawet 15,5V :) choć teoretycznie jest to więcej niż zniesie jakikolwiek aku.

Na waszym miejscu nie czyniłbym cudów jakie opisuje djset, ani szuka dziury w całym bo jest zapewne wszystko wporządalu.

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

: wt sie 16, 2011 11:17
autor: --==maly==----
Rypik ja szukałem przyczyny bo dwa razy miałem przypadek,że w korkach w upalne dni jak używałem klimy wentylator zaczynał pracować na max po pewnym czasie wyskakiwał błąd skrzyni nic nie mówiący "switch on time hydraulic unit" i samochód wyrzucał na N.
Szukałem na obcych forach i dużo ludzi miało takie przypadki i zawsze było to coś z brakiem napięcia lub słabym aku. Zregenerowałem alternator i ładuje ciut lepiej ale nie ma jakiejś przepaści od tego co było minimalna poprawa do tego nowy akumulator i niby błędy nie wyskakują już ale dla pewności chciał bym lepsze ładowanie hehe nie lubię jak coś w aucie jest nie tak.

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

: wt sie 16, 2011 11:30
autor: rypik
No tak ale w upalne dni wentylator elektryczny pracujący na 90 czy 100% nie jest niczym nienormalnym ? Jak stoisz, skraplacz się gotuje więc wentylator musi go schładzać żeby klima działała.

Ja Ci proponuje zdjąć wtyczkę z altka, i podczas jazdy zamknąć kogoś w bagażniku i zmierzyć ładowanie, albo poprostu zdjąć dolną osłonę kolumny i ze stacyjki zmierzyć bo tak samemu jest prościej - tam jest wtyczka i można ładnie w nią wpiąć mierniczek i nie trzeba trzymać kabelków

Owszem jak bateria jest słaba różne jaja się lubią dziać, ale jak masz nowy akku i szczotki w altku to nie martwiłbym się na zapas.

Switching-on time hyd. unit. może wyskoczyło bo bateria była za słaba, a może poprostu coś tam w skrzyni strajkuje czego nie życzę.