Powitanie

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
lesio
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 29, 2010 17:42
Lokalizacja: Wiedeń

Powitanie

Post autor: lesio » śr mar 23, 2011 16:57

Witam Szanownych Forumowiczów!

[Nie znalazłem konkretnego wątku służącego przedstawianiu się nowych użytkowników. Jeśli to moje przeoczenie, z góry proszę admina o przneiesienie posta.]

Od grudnia jestem szczęśliwym posiadaczem E46 coupe SMG z 2004 roku. Udało mi się nabyć naprawdę zadbany egzemplarz. Jak do tej pory jestem tym pojazdem zachwycony. Przyjemności z jazdy bardziej dynamicznej się oczywiście spodziewałem, ale aspekty praktyczne przeszły moje najśmielsze oczekiwania. Zarówno komfort jak i powiom hałasu oraz spalanie przy spokojoniejszej zabawie są bardziej niż zadowalające.

Auto wspaniale służy i nie ma z nim najmniejszych kłopotów (chyba zasługa dobrego utrzymania wcześniej). Ale, że za ok 5tys stuknie mu okrągła 120tka i właśnie wtedy wyświetlacz informuje o konieczności inspekcji, będę musiał zafundować Mce wizytę w serwisie.

I teraz dylemat. Gdzie oddać to auto na inspekcję? Mieszkam w Wiedniu i tam też auto jest, ale bywam często w rodzinnym Krakowie. A zakładam, że tak jak z większością rzeczy, koszty takiego serwisu mogą byc niższe, a takie nieraz 500 euro różnicy piechotą nie chodzi.

Zdarzyło mi się zamawiać jakąś część u Misiaka w Krakowie, ale poinformowano mnie tam, że w sobotę (preferuję ten termin) nie pracuje nikt, kto podpiąłby auto do komputera i takie tam, ogólnie nie mają chęci za duzo.

Z kolei w M Cars, gdzie często odbywam jazdy testowe nowymi modelami, przyuważyłem, ż doradcą serwisowym jest pan KK, z którym mam bardzo nieprzyjemne przejścia z czasów gdy pracował w Renault gdzie serwisowałem pół-rajdową megane. Auta 2x droższego więc w tak niekompetentne łapska nigdy nie oddam. Bo osoba, która dla przykładu wyjaśnie mi, że paląca się kontrolka poduszki została naprawiona przez wymianę żarówki jest dla mnie skreślona jako matoł, a do tego oszust.

Na domiar złego nawet w Wiedniu spotkałem się ze średniej jakości obsługą w salonie (mówię tu o paniusiach zbierających zlecenia - co to mechaników nie mam pojęcia).

Jestem więc w kropce. Co zatem drodzy forumowicze polecacie? Kogo? Jaki serwis? Najlepiej okolice KRK, ale jak trzeba będzie podjechać te 100-200km to to przecież nie problem.

Z racji, iż do tej pory nie mam żadnych luk w książce serwisowej i wszelkie kontrole robione były w BMW i widnieją w centralnym systemie, miło byłoby zrobić inspekcję w ASO. Jako, że jednak nie mam zwyczaju się szybo rozstawać z autami i bardziej je kolekcjonuję niż zmieniam, nie jest to absolutny priorytet. Chcę, żeby było zrobione dobrze, porządnie, na porządnych częściach, i żeby auto pozostało takie jak jest w tym momencie, a więc całkowicie fabryczne, na oryginalnych podzespołach. Dopuszczam ew. zmiany na komponenty eksploatacyjne wyższej niż oem jakości, ale w granicach rozsądku. Lubię to auto takim, jak wyjechało z fabryki, jego parametry sa aż nadto wystarczające (skrzynka pocztowa przepełnia mi się z powodu mandatów).

Na koniec dodam, że bardzo miło mi do Forum dołączyć i mam nadzieje, że nie zaśmiecam tematem założonym nie tam gdzie trzeba :)

Pozdrawiam wszystkich!

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: kostek_ja » śr mar 23, 2011 18:21

lesio pisze:miło byłoby zrobić inspekcję w ASO
lesio pisze:Chcę, żeby było zrobione dobrze, porządnie
Niestety te 2 rzeczy często się wykluczają, przynajmniej w PL.

Jak chcesz mieć zrobione naprawdę dobrze to myślę że powinieneś podjechać do swojego zaufanego mechanika o ile takiego masz i samochód posprawdzać, powymieniać płyny, filtry itd.

Ja bym do tego sprawdził luzy zaworowe. Powinna mieć sprawdzone przy 80k km, ale częstsze na pewno jej nie zaszkodzi.

Jak chcesz dobre ASO to podobno BMW Sikora w Bielsko-Białej jest przyzwoity, ale sam testowałem ich tylko pod kątem motocykli i to też na tyle mało że nie jestem w stanie się dużo wypowiedzieć.

Awatar użytkownika
lesio
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 29, 2010 17:42
Lokalizacja: Wiedeń

Re: Powitanie

Post autor: lesio » śr mar 23, 2011 18:32

kostek_ja pisze: Niestety te 2 rzeczy często się wykluczają, przynajmniej w PL.
Coraz częściej się o tym przekonuję. Niestety nie mam zaufanego speca akurat od BMW.
kostek_ja pisze: Jak chcesz dobre ASO to podobno BMW Sikora w Bielsko-Białej jest przyzwoity, ale sam testowałem ich tylko pod kątem motocykli i to też na tyle mało że nie jestem w stanie się dużo wypowiedzieć.
Bielsko nie jest wcale tak daleko od Krakowa. A do tego z Wiednia chyba o 3h drogi. Jeśli faktycznie przyzwoity serwis, to nie ma problemu dla mnie umówić się właśnie tam, jesli nic porządnego nie ma bliżej. Dzięki za radę!

Pozdrawiam serdecznie!

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: Maros » śr mar 23, 2011 18:48

A ja bym poszukał czegoś w Wiedniu. Nie mam doświadczenia, ale zdrowy rozsądek podpowiada mi, że w Austrii będziesz miał dużo bardziej fachową i bezporoblemową obsługę.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: kostek_ja » śr mar 23, 2011 18:59

lesio pisze:Niestety nie mam zaufanego speca akurat od BMW.
Moim zdaniem jeżeli mówimy tylko o sprawdzeniu, wymianie płynów i filtrów to nie potrzebujesz speca od konkretnej marki a jedynie w miarę ogarniętego i rzetelnego mechanika.

Dopiero podczas jakieś usterki jest potrzebny ktoś kto się zna na BMW i wie gdzie jej szukać. Do tego eMki są jednak bardziej skomplikowane niż zwykłe BMW.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Powitanie

Post autor: --==maly==---- » śr mar 23, 2011 19:08

Dokładnie ASO w PL niestety nie ma nic wspólnego z jakością.
Mają dostęp do technicznych zagadnień i to jedyny plus ale praktyka nie bardzo im wychodzi.
A ceny przy tym są z kosmosu zarówno części jak i robocizny.
W 100% wole jechać do swojego zaufanego mechanika wszystko przejrzane i zrobione na tip top i wiem co było robione i za co płacę.
Jak sprzedawałem 330Ci byłem w ASO z klientem na sprawdzeniu auta.
Trwało to 2h a praktycznie nic mu o aucie nie powiedzieli sam mu pokazałem dwie rzeczy które niedługo będzie musiał wymienić a mechanik z ASO nic nie widział.
Najlepsze,że auto było po przekładce i gość tego nie wychwycił dopiero pod koniec mu powiedzieliśmy,żeby sprawdził jak auto jest przełożone bo fabrycznie kiera była z prawej :smile:

Awatar użytkownika
lesio
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 29, 2010 17:42
Lokalizacja: Wiedeń

Re: Powitanie

Post autor: lesio » śr mar 23, 2011 19:32

kostek_ja pisze: Moim zdaniem jeżeli mówimy tylko o sprawdzeniu, wymianie płynów i filtrów to nie potrzebujesz speca od konkretnej marki a jedynie w miarę ogarniętego i rzetelnego mechanika.
Widzę, że jestem w tej materii kompletnym debilem na razie. Inspekcja polega na sprawdzeniu kilku rzeczy, i wymianie plynow/filtrow? Jakoś żyłem przekonaniem, że jest to też wymiana tarcz, elementów zawiasu itd.
kostek_ja pisze: Do tego eMki są jednak bardziej skomplikowane niż zwykłe BMW.
Stąd mój pierwszy typ to właśnie ASO. Ale jak widać, pewnie się mylę.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: kostek_ja » śr mar 23, 2011 19:54

lesio pisze:
kostek_ja pisze: Moim zdaniem jeżeli mówimy tylko o sprawdzeniu, wymianie płynów i filtrów to nie potrzebujesz speca od konkretnej marki a jedynie w miarę ogarniętego i rzetelnego mechanika.
Widzę, że jestem w tej materii kompletnym debilem na razie. Inspekcja polega na sprawdzeniu kilku rzeczy, i wymianie plynow/filtrow? Jakoś żyłem przekonaniem, że jest to też wymiana tarcz, elementów zawiasu itd.
Na forum gdzieś jest co się dokładnie robi podczas Inspekcji 1 i 2. Ty teraz powinieneś mieć Inspekcje 1 czyli tą mniejsza. Nie pamiętam czym się różnią obydwie inspekcje, ale w 2 wymienia się tylko, płyny i filtry, ewentualnie jeszcze świece (ale tego nie pamiętam), a resztę się sprawdza i wymienia jeżeli jest zużyte.

Jedyną komplikacją jest regulacja luzów zaworowych. Ale poza tym że potrzebny jest do tego komplet płytek to jest to dosyć prosta czynność, jedynie strasznie upierdliwa i czasochłonna.

Awatar użytkownika
lesio
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 29, 2010 17:42
Lokalizacja: Wiedeń

Re: Powitanie

Post autor: lesio » śr mar 23, 2011 22:59

kostek_ja pisze:
Na forum gdzieś jest co się dokładnie robi podczas Inspekcji 1 i 2. Ty teraz powinieneś mieć Inspekcje 1 czyli tą mniejsza. Nie pamiętam czym się różnią obydwie inspekcje, ale w 2 wymienia się tylko, płyny i filtry, ewentualnie jeszcze świece (ale tego nie pamiętam), a resztę się sprawdza i wymienia jeżeli jest zużyte.

Dobrze wiedzieć! Poszperam za tym na forum więc. Dziękuję.
kostek_ja pisze: Jedyną komplikacją jest regulacja luzów zaworowych. Ale poza tym że potrzebny jest do tego komplet płytek to jest to dosyć prosta czynność, jedynie strasznie upierdliwa i czasochłonna.
Mam Celicę GT4 starszą i tam też właśnie tak sie robiło. Tylko trochę mniej zaworów ;-)

Jeszcze raz dzięki!!!

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Powitanie

Post autor: djset » pt mar 25, 2011 23:35

lesio pisze:[Nie znalazłem konkretnego wątku służącego przedstawianiu się nowych użytkowników. Jeśli to moje przeoczenie, z góry proszę admina o przneiesienie posta.]
viewforum.php?f=17

Awatar użytkownika
lesio
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 29, 2010 17:42
Lokalizacja: Wiedeń

Re: Powitanie

Post autor: lesio » pn mar 28, 2011 16:13

djset pisze:
lesio pisze:[Nie znalazłem konkretnego wątku służącego przedstawianiu się nowych użytkowników. Jeśli to moje przeoczenie, z góry proszę admina o przneiesienie posta.]
viewforum.php?f=17
Dzięki. Nie zagłębialem się mysląc, że to raczej taki album ze zdjęciami. Teraz już widzę, że to tylko wierzchołek góry lodowej ;)

Cóż, porobię zdjęcia i wrzucę co by się pochwalić.

Pozdrawiam serdecznie!

Awatar użytkownika
lesio
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 29, 2010 17:42
Lokalizacja: Wiedeń

Re: Powitanie

Post autor: lesio » pn mar 28, 2011 16:44

MaRoS pisze:A ja bym poszukał czegoś w Wiedniu. Nie mam doświadczenia, ale zdrowy rozsądek podpowiada mi, że w Austrii będziesz miał dużo bardziej fachową i bezporoblemową obsługę.
Należy wziąć pod uwagę, że Austria to nie Niemcy, choć gadają podobnie :) Ale podzwonię, zobaczę. Dotychczasowe wizyty mnei zniechęciły, ale kto wie...

Dzięki!

Awatar użytkownika
lesio
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 29, 2010 17:42
Lokalizacja: Wiedeń

Re: Powitanie

Post autor: lesio » pn kwie 18, 2011 14:11

Dziękuję wszystkim za porady!

Niestety przed wyjazdem na narty miałem tak mało czasu, że chcąc - nie chcąc oddałem do inspekcji w krakowskim M-Cars. Zostawiając auto w trybie 'recepcji bezposredniej' czy jakoś tak wspólnie z mechanikiem i doradcą przyjrzałem się stanowi pojazdu. Wyraziłem również obawy o jakość usług w ASO i nie kryłem dużej rezerwy. Chyba dzięki temu byłem na bieżąco informowany o postępie prac, dokładnie pokazano mi wszelkie wymeinione elementy itd.

Mam więc nadzieję, że ta inspekcja nie zaszkodziła autku.

Muszę się jeszcze pochwalić, że choć eur25k to nei była taka znowu przystępna cena za ten egzemplarz, to jednak przy oddawaniu pojazdu panowie byli pod wrażeniem stanu technicznego samochodu, nieobecności nieoryginalnych części. Wychodzi więc na to, że poprzedni właściciel nie zrobił mnie ani trochę w balona.

Całość kosztów zamknęła się w 2700 PLN, łącznie z naprawdę porządnym myciem i wyczyszczeniem wnętrza.

Ostatni tydzień byłem w Tyrolu, a żeby tam dotrzeć autosradą z reszty Austrii, trzeba przejechac przez Niemcy. Na samym początku odniosłem wrażenie, że jadąc licznikowe 190km/h zostaję w tyle za resztą uczestników ruchu, trzeba więc było przycisnąć więcej. Była więc możliwość drogowego sprawdzenia w akcji. Zmiana z zimowych 18tek na letnie 19" jeszcze bardziej przylepiła pojazd do drogi i prowadzi się wręcz wyśmienicie.

Podsumowując więc. Po inspekcji i przygotowaniu do lata, mogę śmiało potwierdzić to samo. A więc, że jestem zachwycony samochodem pod każdym względem. Również niesamowitą praktycznością w przypadku dwuosobowego dalszego wypadu na narty.

Jeszcze raz dziękuje za rady i informacje, i choć może nie w pełni miałem możliwość skorzystania z nich, to wszelkie wypowiedzi są dla mnei cenne!

lesio

adi89
Posty: 8
Rejestracja: pt lip 17, 2009 22:44
Lokalizacja: chojnice

Re: Powitanie

Post autor: adi89 » pn kwie 18, 2011 18:14

moze pochwal sie furka w odpowiednim dziale :)

Awatar użytkownika
lesio
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 29, 2010 17:42
Lokalizacja: Wiedeń

Re: Powitanie

Post autor: lesio » pn kwie 18, 2011 18:47

adi89 pisze:moze pochwal sie furka w odpowiednim dziale :)
Chętnie, musze jedynie odkurzyć prawdziwy aparat fotograficzny i trochę przeczyścić z zewnątrz :)

Chociaż auto niczym szczególnym się nie wyróżnia. Jak wyglądało w dniu zejścia z linii, takie jest do dziś, może z wyjątkiem paru rys.

Ale dzięki za zachętę. Z pewnością skorzystam gdy tylko się odrobię - niby tylko tydzień urlopu, a zaległości w pracy już się zdążyły porobić ;)

Pozdrawiam serdecznie!

ODPOWIEDZ