Kłopoty ze skrzynia SMG

2000-2006 | silnik: S54
DŁUGI
Posty: 6
Rejestracja: pt cze 22, 2012 19:30
Lokalizacja: Piła

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: DŁUGI » śr sie 08, 2012 17:42

po zrobieniu auto adaptacji chodził przez całe 10km i znowu to samo. Mogę coś wymienić ale od czego zacząć

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: --==maly==---- » śr sie 08, 2012 18:34

Tak to można tylko zgadywać bez podłączenia pod komputer.
Możesz pogadać z Bomblem może jakoś się dogadasz na części.

DŁUGI
Posty: 6
Rejestracja: pt cze 22, 2012 19:30
Lokalizacja: Piła

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: DŁUGI » śr sie 08, 2012 19:32

--==maly==---- pisze:Tak to można tylko zgadywać bez podłączenia pod komputer.
Możesz pogadać z Bomblem może jakoś się dogadasz na części.
był pod kompe i non stop przewijają się 2 błedy : elektro zawór 5 ; lub błąd 56 bez nazwy
no i sporadycznie elektro zawór wysprzęglika . Mam już załamkę

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: --==maly==---- » śr sie 08, 2012 19:40

Te nazwy błędów nic nie mówią przynajmniej mi lepiej by było podać je w wersji angielskiej i z numerem/kodem błędów bo ta interpretacja jest do dupy i nic nie można powiedzieć.
Podepnij pod laptopa bądź sprzęt do diagnostyki BMW i wtedy będziesz miał sensowne numery błędów i może uda się coś wydumać.
Mówiąc,że trzeba go podpiąć miałem na myśli life datę czyli jazdę i sprawdzanie odczytów co się dokładnie dzieje w danym momencie a nie tylko kody błędów.

Maciusss
Posty: 3
Rejestracja: pn cze 30, 2014 19:39
Auto: 645i smg

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Maciusss » pn cze 30, 2014 21:40

witam.poszukuje warsztatu który ogarnie skrzynie smg w BMW E60 545i.Problemem jest ze po wyłączeniu silnika czasami wrzuci na wsteczny(tak pokazuje wyświetlacz) i nic nie można zrobic:/ po jakimś czasie wszystko jest już ok.Brak błędów:(

ganzen
Posty: 45
Rejestracja: czw paź 31, 2013 11:55
Auto: E46M3 E60M5
Lokalizacja: Radom

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: ganzen » pn wrz 22, 2014 09:49

W czasie sobotniej pojazdówki na torze przydarzyła mi się awaria skrzyni/sprzęgła. W czasie jazdy na 2 biegu nagle straciłem napęd tzn. silnik reagował na pedał gazu, na włączony wyświetlaczu 2 bieg ale nie było przekazania napędu na koła i zapalona żółta kontrolka skrzyni. Po wyłączeniu silnika nie dało się już odpalić. Nie można też oczywiście włączyć żadnego biegu. Błędy z INPY:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Znalazłem w necie taki opis błędu: "This error 59 is either to do with slave cylinder/sensor or worn out clutch". Sprzęgło było wymieniane przez poprzedniego właściciela i ma niewielki przelot więc raczej podejrzany jest wysprzęglik moim zdaniem.

Miał ktoś podobną sytuację?

Awatar użytkownika
krlrmn
Posty: 12
Rejestracja: sob sie 16, 2014 09:41
Auto: M3 E46

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: krlrmn » pn wrz 22, 2014 15:06

DŁUGI pisze:
--==maly==---- pisze:Tak to można tylko zgadywać bez podłączenia pod komputer.
Możesz pogadać z Bomblem może jakoś się dogadasz na części.
był pod kompe i non stop przewijają się 2 błedy : elektro zawór 5 ; lub błąd 56 bez nazwy
no i sporadycznie elektro zawór wysprzęglika . Mam już załamkę
Miałem podobny problem, też wywalało mi błąd 56, pojawiała się kontrolka smg i wrzucało na luz, poszperałem na amerykańskim forum, okazało się, że miałem słaby akumulator, wymieniłem i po problemie. Proponuje najpierw podjechać na test akumulatora, u mnie wyszedł jako "zalecana wymiana". Mam nadzieję, że to pomoże, powodzenia :)

Awatar użytkownika
yakuza
Posty: 245
Rejestracja: czw lip 29, 2010 08:38
Auto: M5f10,750f01,335f30,e46v8m62
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: yakuza » pn wrz 22, 2014 21:33

ganzen masz problem ze sterowaniem sprzegla, nie zapalila bo pewnie skrzynia zostala na 2-gim biegu, sprobuj inpa uruchomic sprzeglo, jesli pompa smg nabija cisnienie to podejrzewam wysprzeglik, albo zawor w pompie smg odpowiedzialny za uruchamianie wysprzeglika

ganzen
Posty: 45
Rejestracja: czw paź 31, 2013 11:55
Auto: E46M3 E60M5
Lokalizacja: Radom

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: ganzen » wt wrz 23, 2014 07:39

yakuza pisze:ganzen masz problem ze sterowaniem sprzegla, nie zapalila bo pewnie skrzynia zostala na 2-gim biegu, sprobuj inpa uruchomic sprzeglo, jesli pompa smg nabija cisnienie to podejrzewam wysprzeglik, albo zawor w pompie smg odpowiedzialny za uruchamianie wysprzeglika
Skrzynia jest na neutralnym - pokazuje teraz "0" i auto można normalnie przetoczyć.
Wyciągnąłem wczoraj wysprzęglik i teraz pytanie czy trzpień powinien mieć taki luz przód-tył jak na filmie ? http://youtu.be/H3AlfYRWWy8" onclick="window.open(this.href);return false;
Da się go wciskać ale stawia duży opór czyli ciśnienie płynu jest.

PS: jak pod INPĄ uruchomić sprzęgło?

Awatar użytkownika
yakuza
Posty: 245
Rejestracja: czw lip 29, 2010 08:38
Auto: M5f10,750f01,335f30,e46v8m62
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: yakuza » wt wrz 23, 2014 12:35

taki luz jest prawidlowy, jak wyjales wysprzeglik to powinienes inpa odpowietrzyc sprzeglo,jak odlaczyles wezyk z plynem to najlepiej podlaczac go na wcisnietym wysprzegliku, zebu uruchomic sprzeglo w inpie wchodzisz F6 ACTIVATE, sprawdz jeszcze F5 STATUS jakie wychylenie sprzegla pokazuje wysprzeglik, robiles adaptacje skrzyni po awarii?

ganzen
Posty: 45
Rejestracja: czw paź 31, 2013 11:55
Auto: E46M3 E60M5
Lokalizacja: Radom

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: ganzen » wt wrz 23, 2014 17:36

yakuza pisze:taki luz jest prawidlowy, jak wyjales wysprzeglik to powinienes inpa odpowietrzyc sprzeglo,jak odlaczyles wezyk z plynem to najlepiej podlaczac go na wcisnietym wysprzegliku, zebu uruchomic sprzeglo w inpie wchodzisz F6 ACTIVATE, sprawdz jeszcze F5 STATUS jakie wychylenie sprzegla pokazuje wysprzeglik, robiles adaptacje skrzyni po awarii?
Po awarii nie przechodzi adaptacji. Dało radę tylko zrobić odpowietrzenie pod INPĄ. Dzisiaj rozłączyłem wtyczkę od wysprzęglika i auto zapala. Daje radę wbić wsteczny, 1 i 2 ale tylko na zgaszonym silniku.
Pod INPĄ po F5 pokazuje:
Obrazek
pozycję sprzęgła pokazuje chyba po F7 "Kupplungspisition":
Obrazek
po F6 pokazuje:
Obrazek
i dalej F1:
Obrazek

i tutaj po F1 to co na obrazku natomiast od F2 do F7 wbija wszystkie biegi i wszystko jest w tolerancjach tylko testu F8 nie chce zrobić

Awatar użytkownika
yakuza
Posty: 245
Rejestracja: czw lip 29, 2010 08:38
Auto: M5f10,750f01,335f30,e46v8m62
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: yakuza » sob wrz 27, 2014 19:50

patrzac na analogwerte 3 kupplungsposition to sprzeglo masz calkowicie puszczone

ganzen
Posty: 45
Rejestracja: czw paź 31, 2013 11:55
Auto: E46M3 E60M5
Lokalizacja: Radom

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: ganzen » śr paź 15, 2014 08:06

Pierwsze podejrzenie było trafne - okazało się, że to wina wysprzęglika.

przemekck
Posty: 1
Rejestracja: śr paź 15, 2014 18:26
Auto: M3e46

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: przemekck » śr paź 15, 2014 18:35

Witam!
Mam następujący problem ze skrzynią SMG. Generalnie działa bezproblemowo, zmienia biegi i w dół i w górę, jednak w momencie kiedy przycisnę na maxa i nie odpuszczę gazu przed "końcem" obrotów to skrzynia nie przerzuci biegu, zacznie mrygać aktualnie wrzucony bieg, w momencie kiedy odpuszcze dość szybko gaz to przerzuci bieg, jeśli nie odpuszcze to wyskoczy kontrolka skrzyni i przerzuci o 2 biegi. po zgaszen iu auta kontrolka gaśnie. generalnie w mieście można jeździć na trasie też jednak nie można zmieniać biegów przy wysokich obrotach .... Co może być przyczyną?

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Lassie » śr paź 15, 2014 21:56

Przyczyną może być brak jakiejkolwiek informacji o kodzie / treści błędu.

ODPOWIEDZ