M3 E46 budowa wyścigówki

2000-2006 | silnik: S54
carenzo
Posty: 2
Rejestracja: wt sie 20, 2019 10:48
Auto: M3 E46

M3 E46 budowa wyścigówki

Post autor: carenzo » wt sie 20, 2019 11:44

Mam nadzieję, że to odpowiednie miejsce, aby rozwinąć temat budowy wyścigówki.

Emkę kupiłem specjalnie pod stworzenie profi auta wyścigowego umożliwiającego mi starty w kilkugodzinnych wyścigach. Wyścigi raczej poza granicami PL. To moje pierwsze takie auto więc potrzebne będzie trochę cennych informacji i uwag od osób, które mają pojęcie o tym modelu i o torach wyścigowych. Wybrałem ten model z racji dobrej dostępności części i sprawdzonej budzie. Generalnie z marką BMW mam mało styczności więc każda uwaga z Waszej strony będzie cenna. Jeśli między nami nie ma jakiegoś emkowego "wyjadacza" to bardzo proszę o podsunięcie namiarów na ludzi w Polsce i na świecie, którzy pomogą zbudować taki pojazd. Auto buduję na własną rękę. Nie chcę oddać całego pojazdu komuś i odebrać gotowego. Ew. jeśli coś będzie wymagało bardzo dużej wiedzy, czasu i dokładności [np przygotowanie silnika] to postawię komuś słupek na stół i niech robi.

Na czym mi zależy?! Przede wszystkim: możliwie największa moc [min. 430ps bez doładowania], nie większa pojemność niż 3.5l, możliwie najniższa masa[jeśli będzie za niska, a regulamin będzie wymagał więcej to zniweluję balastem], odpowiednia aerodynamika. Dla Waszej orientacji jeśli chodzi o tory w PL to wszystko chciałbym przełożyć na czasy nie więcej niż: Poznań 1:40, Silesia Ring 1:45. Dotychczas jeździłem seryjnym Caymanem S 987 320ps, gdzie w Poznaniu 1:53, Silesia 1:55. Czasy na slicku.

Jeśli ktoś z Was ma sprawdzone i ciekawe części/podzespoły/mechaników/zawodników itp to będę wdzięczny za pomoc.

Krótko o moim aucie: BMW M3 E46 03r wersja USA. Auto mam całe w oryginale. Po drobnej kolizji w dupkę. Wszystko działa jak należy. Sprawdziłem auto pod kątem mechanicznym na stacji diagnostycznej i po swojemu. Można byłoby wsiadać i normalnie użytkować. Nie widać wieku po tym egzemplarzu jak na moje oko. Hamownia wypluła 311ps więc trochę brakuje, jednak silnik działa bardzo przyjemnie. W porównaniu do Caymana jest przepaść. Zrobiłem test na Silesii i we 2 osoby na pokładzie w totalnej serii na byle jakich kapciach 2:08 w mega upale, gdzie Caymanem w takich warunkach robiłem 2:02. Liczyłem, że do 2:05 się zejdzie bez problemu, ale musiałbym się dość pogimnastykować żeby zrobić taki czas.
Co zauważyłem po kilku kółkach?
- Auto się grzeje po drugim/trzecim okrążeniu. Kilka zakrętów wolniej i woda wraca na 90stopni jednak za chwilę znowu się dość grzeje. Normalne?
- zawieszenie pomimo świetnego stanu [2% różnicy między prawą a lewą stroną] i bez żadnych luzów daje wrażenie strasznej galarety
- seryjne hamulce słabo hamują
- lewarek biegów tragedia...trzeba wykonywać duże ruchy i jest mało precyzyjny
- międzygazy dużo lepiej mi się robi w Caymanie niż w Emce. W Emce jakoś tak mało wygodnie. Trzeba się przyzwyczaić.
- kręcenie kierownicą jak w samochodzie ciężarowym. Co chwilę ręce na krzyż. Mocno odczuwalne uczucie, że najpierw wykonuję ruch kierownicą, a auto reaguje po chwili z opóźnieniem.

Wiedziałem, że może szału nie będzie, ale spodziewałem się czegoś więcej od seryjnej M3 E46. Nie mniej jest to aktualnie najmniej ważne bo wiem, że potencjał samochodu jest duży i można wiele zrobić, tak więc z Waszą pomocą mam nadzieję, że zrobię prawdziwą wyścigówkę :)

Chciałem wkleić kilka zdjęć jednak cały czas mi się pokazuje monit, że plik za duży. Zmniejszyłem już zdjęcia do ok. 300 KB, WTF ?!

BTW. Jakby ktoś chciał to mam praktycznie wszystko na sprzedaż z tego auta oprócz budy/silnika.

Santino
Posty: 120
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: M3 E46 budowa wyścigówki

Post autor: Santino » śr sie 21, 2019 11:31

carenzo pisze:
wt sie 20, 2019 11:44

Co zauważyłem po kilku kółkach?
- Auto się grzeje po drugim/trzecim okrążeniu. Kilka zakrętów wolniej i woda wraca na 90stopni jednak za chwilę znowu się dość grzeje. Normalne?
- zawieszenie pomimo świetnego stanu [2% różnicy między prawą a lewą stroną] i bez żadnych luzów daje wrażenie strasznej galarety
- seryjne hamulce słabo hamują
- lewarek biegów tragedia...trzeba wykonywać duże ruchy i jest mało precyzyjny
- międzygazy dużo lepiej mi się robi w Caymanie niż w Emce. W Emce jakoś tak mało wygodnie. Trzeba się przyzwyczaić.
- kręcenie kierownicą jak w samochodzie ciężarowym. Co chwilę ręce na krzyż. Mocno odczuwalne uczucie, że najpierw wykonuję ruch kierownicą, a auto reaguje po chwili z opóźnieniem.
-Ludzie z goracych regionow swiata zglaszaja problemy z grzaniem auta, mysle ze tutaj musi wjechac porzadna aluminiowa chlodnica, i rewizja ukladu- wszystkie nowe weze i termostat
- zawieszenie to musi wjechac cos typu kw competition, plus stabilizatory, plus sztywne tuleje w wozek i nowe gumy-tuleje zawieszenia
-seryjne hamulce wersja usa nie ma nawet nawiercania, tutaj jakis zestaw ap racing by sie dobrze sprawdzil
-lewarek pod jazde na torze ja bym szedl w CAE ultrashifter
-mi tez srednio wygodnie pasuje ulozenie pedalow w bmw
-tutaj pomoże wymiana przekladni kierowniczej na bardziej bezposrednia z bmw z3

co do rzeczy ktore na pewno warto zrobic w takim projekcie ktore na szybko przychodza mi do glowy to
- wieksza chlodnia oleju
- zmiana przelozenia na 4,1 oraz wymiana wkladu dyfra na szpere plytkowa + chlodnica oleju
- zmiana przegubu kierownicy na sztywniejszy- poliuretanowy
-co do silnika firma imgmotorsport z us, zrobili 400KM na kołach

carenzo
Posty: 2
Rejestracja: wt sie 20, 2019 10:48
Auto: M3 E46

Re: M3 E46 budowa wyścigówki

Post autor: carenzo » śr sie 21, 2019 15:09

Co do nawiercanych tarcz to czegoś takiego się nie stosuje w autach wyścigowych bo każda nawiercania tarcza prędzej czy później pęka(a raczej prędzej niż później). Tarcza nacinana, ew. zwykła lita i nic innego.

Wiesz, gdzie ogarnąć odpowiednio w ten sposób dyfer? W PL są rozumni ludzie, aby to zrobić? Chodzi o chłodnicę oleju dyfra?

Te silniki mają potencjał na 430-450ps na silniku tylko trzeba to zrobić bardzo umiejętnie. W USA akurat ceny za takie usługi są zawrotne jeśli chodzi o M3 e46.
Ostatnio zmieniony śr sie 21, 2019 15:36 przez carenzo, łącznie zmieniany 1 raz.

pawel1234
Posty: 107
Rejestracja: śr wrz 07, 2011 22:17
Auto: M3 E92 DKG

Re: M3 E46 budowa wyścigówki

Post autor: pawel1234 » śr sie 21, 2019 15:35

Jeśli chodzi o dyfer to zerknij na firmę DREXLER. Wszyscy na nurburgringu latają na tych dyfrach w e46 i e92

Jacek
Posty: 61
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 19:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E46 budowa wyścigówki

Post autor: Jacek » pt sie 23, 2019 07:35

Seryjne zawieszenie jest dużo za miękkie i dlatego układ kierowniczy wydaje się gumowy.
W kwestii hamulcy winne są głównie klocki, ja po zmianie na Pagidy urwałem na Poznaniu 2 sekundy.
Ostatnio ktoś sprzedawał na forum gotową wyścigówkę, poszukaj w dziale sprzedam auto. Na pewno będzie miał więcej informacji.

Santino
Posty: 120
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: M3 E46 budowa wyścigówki

Post autor: Santino » pt sie 23, 2019 10:59

carenzo pisze:
śr sie 21, 2019 15:09
Co do nawiercanych tarcz to czegoś takiego się nie stosuje w autach wyścigowych bo każda nawiercania tarcza prędzej czy później pęka(a raczej prędzej niż później). Tarcza nacinana, ew. zwykła lita i nic innego.

Wiesz, gdzie ogarnąć odpowiednio w ten sposób dyfer? W PL są rozumni ludzie, aby to zrobić? Chodzi o chłodnicę oleju dyfra?

Te silniki mają potencjał na 430-450ps na silniku tylko trzeba to zrobić bardzo umiejętnie. W USA akurat ceny za takie usługi są zawrotne jeśli chodzi o M3 e46.
Wiem o tym, tylko nawiazalem do tematu ze USA maja gorsze heble niz europa
Jesli chodzi o ludzi ogarnietych w szykowaniu bmw do sportu to Precision Sport Service PSS z poznania

gorolm3
Posty: 8
Rejestracja: pn sty 06, 2014 17:24
Auto: e30

Re: M3 E46 budowa wyścigówki

Post autor: gorolm3 » pn wrz 30, 2019 22:24

często wersje usa mają w kanałach dolotowych układu hamulcowego zaślepki,trzeba je wypchnąć ,żeby powietrze docierało do hamulcy :wink:

ODPOWIEDZ