de-cat zamiast katalizatorow

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

de-cat zamiast katalizatorow

Post autor: Pawel_M3GT » śr mar 06, 2019 00:11

Jak silnik S54 znosi usuniecie katalizatorow ? jest lepiej czy gorzej? czy moze w zasadzie nie ma wyczuwalnej roznicy ?
Chce zastapic je dwoma przelotowymi tlumikami oryginalnymi BMW.
Pytania:
1. jak z moca oraz ? Teoretycznie w gornym zakresie obrotow powinno byc ciut lepiej.
2. jak z dzwiekiem ? katy beda zastapione dwoma przelotowymi tlumikami z nierdzewki. Zastanawiam sie czy bedzie duzo glosniej czy w miare porownywalnie jak z katalizatorami ?

Wersja bez katow bedzie wyraznie lzejsza , a buduje bardzo odchudzony samochod, i schodze z wagi gdzie sie da,
mam akurat takiego de-cata , wiec zastanawiam sie nad zamontowaniem go.
Dzieki za wasze opinie.

Santino
Posty: 173
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Kalisz

Re: de-cat zamiast katalizatorow

Post autor: Santino » śr mar 06, 2019 13:44

1. wg mnie moc moze wzrosnac nieznacznie, na zagranicznych forach pojawia sie duzo opini ze silnik chetniej wkreca sie na obroty-lepiej reaguje na gaz
2. co do dzwieku bedzie buczec w kabinie w zakresie 2-3tys obr, tak wiec tak jak piszesz najlepiej wstawic rezonatory zamiast przelotowych tlumikow, przy okazji pozbedziesz sie troche charakterystycznych "gwozdzi w wydechu"

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: de-cat zamiast katalizatorow

Post autor: Juras » śr mar 06, 2019 14:12

Widzac co sie dzieje w wybebeszonej e36 bez katow to fabrycznie metalicznej S54 nie wroze tu nic innego jak konkretnego brzeczenia w ogoloconej budzie gdzie wszystko sie niesie. Mam tak pomimo rezonatorow i xpipe. Zobaczymy jak bedzie po zalozeniu baranow.

Awatar użytkownika
porscheee
Posty: 448
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 21:24
Auto: E46 M3
Lokalizacja: Gdynia

Re: de-cat zamiast katalizatorow

Post autor: porscheee » śr mar 06, 2019 18:48

A ja jestem przekonany ze moc może nawet spaść oczywcie od mówimy o granicy błędu itd ale nic dobrego po tym nie będzie , nie patrzę już od lat na to co deklarują tunerze wydechów lub co piszą na forach zagranicznych mając własna hamowanie swego czasu mierzyłem m3 e46 na wszelkie sposobu , zapewniam ze nawet tak markowe wydechy jak eismann czy remus nie dały nic powtarzam nic z tego co pamietam wzrost 10nm w peaku i - 1km chyba , grzebanie w wydechu jest tylko w sensie przy zmnainie oprogramowania oraz jeśli chcemy zmniejszyć masę ale moim zdaniem więcej minus niż plusów , ja w każdej ze swoich trzech wróciłem do serii wydechowo a tłumiki markowe sprzedałem z duża strata
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
11/01 996 Turbo Manual Black/Black
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
09/09 Cayenne 3.6 White/Beige

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: de-cat zamiast katalizatorow

Post autor: Pawel_M3GT » czw mar 07, 2019 02:00

Juras pisze:
śr mar 06, 2019 14:12
Zobaczymy jak bedzie po zalozeniu baranow.
Bedzie jeszcze glosnie, barany zmieniaja dzwiek dosc znacznie.
Santino pisze:
śr mar 06, 2019 13:44
wstawic rezonatory zamiast przelotowych tlumikow,
Nie za bardzo rozumiem co piszesz. Rezonator to wlasnie przelotowy okragly tlumik.
porscheee pisze:
śr mar 06, 2019 18:48
A ja jestem przekonany ze moc może nawet spaść oczywcie od mówimy o granicy błędu itd ale nic dobrego po tym nie będzie , nie patrzę już od lat na to co deklarują tunerze wydechów lub co piszą na forach zagranicznych mając własna hamowanie swego czasu mierzyłem m3 e46 na wszelkie sposobu , zapewniam ze nawet tak markowe wydechy jak eismann czy remus nie dały nic powtarzam nic z tego co pamietam wzrost 10nm w peaku i - 1km chyba , grzebanie w wydechu jest tylko w sensie przy zmnainie oprogramowania oraz jeśli chcemy zmniejszyć masę ale moim zdaniem więcej minus niż plusów , ja w każdej ze swoich trzech wróciłem do serii wydechowo a tłumiki markowe sprzedałem z duża strata
Moje auto bedzie mialo Alpha-N .
A jakie miales roznice w dzwieku po wyrzuceniu katalizatorow ? i czy zastapiles je ograglymi przelotowymi tlumikami czy rura?

Awatar użytkownika
porscheee
Posty: 448
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 21:24
Auto: E46 M3
Lokalizacja: Gdynia

Re: de-cat zamiast katalizatorow

Post autor: porscheee » czw mar 07, 2019 03:25

Rura ale dźwięk nie interesował mnie wcale tylko parametry , było dużo głośniej ale nie jestem teraz w stanie stwierdzić czy przez to czy przez tłumik czy jedno z drugim itd , w każdym razie tak samo z dolotem bujdy wala sprzedawcy pisząc o zwiększeniu mocy wręcz przeciwnie , oczywiście są odloty liczone mierzone jak gruppeM każdy numerowny itd ale to koszta po 3 tys dolcow niebjakies wkładki itd . Alemskoro zmienisz soft to zmienia postać rzeczy
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
11/01 996 Turbo Manual Black/Black
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
09/09 Cayenne 3.6 White/Beige

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: de-cat zamiast katalizatorow

Post autor: Juras » czw mar 07, 2019 09:35

Pawel_M3GT pisze:
czw mar 07, 2019 02:00
Juras pisze:
śr mar 06, 2019 14:12
Zobaczymy jak bedzie po zalozeniu baranow.
Bedzie jeszcze glosnie, barany zmieniaja dzwiek dosc znacznie.
Santino pisze:
śr mar 06, 2019 13:44
wstawic rezonatory zamiast przelotowych tlumikow,
Nie za bardzo rozumiem co piszesz. Rezonator to wlasnie przelotowy okragly tlumik.
porscheee pisze:
śr mar 06, 2019 18:48
A ja jestem przekonany ze moc może nawet spaść oczywcie od mówimy o granicy błędu itd ale nic dobrego po tym nie będzie , nie patrzę już od lat na to co deklarują tunerze wydechów lub co piszą na forach zagranicznych mając własna hamowanie swego czasu mierzyłem m3 e46 na wszelkie sposobu , zapewniam ze nawet tak markowe wydechy jak eismann czy remus nie dały nic powtarzam nic z tego co pamietam wzrost 10nm w peaku i - 1km chyba , grzebanie w wydechu jest tylko w sensie przy zmnainie oprogramowania oraz jeśli chcemy zmniejszyć masę ale moim zdaniem więcej minus niż plusów , ja w każdej ze swoich trzech wróciłem do serii wydechowo a tłumiki markowe sprzedałem z duża strata
Moje auto bedzie mialo Alpha-N .
A jakie miales roznice w dzwieku po wyrzuceniu katalizatorow ? i czy zastapiles je ograglymi przelotowymi tlumikami czy rura?
Barany zmienia dzwiek, moze byc glosniej ale metaliczne brzeczenie tzw. drone moze spasc ze wzgledu na wyrownanie strumienia spalin. Rezonator to nie to samo co tlumik choc go przypomina. Tlumik ma tlumic dzwiek, obnizac jego glosnosc. Rezonator wcale nie jest od tego tylko, zeby wyeliminowac w fali dzwiekowej okreslone, niekorzystne czestotliwosc, wlasnie te odpowiedzialne za brzeczenie. Podzielam zdanie porschee. Przerabiajac uklad wydechowy liczylbym tylko na poprawe dzwieku (niekoniecznie przysluzy sie temu wywalenie kata) i trzymalbym kciuki, zeby moc po prostu nie spadla. Jakakolwiek, nieznaczna poprawa ewentualnie tylko po strojeniu.

Tuz po wyjedzie z MG, jeszcze nieprzepalony:
https://youtu.be/oAAycqynPFU

Od kolektorow, najpierw xpipe, pozniej rezonatory w miejsce katow i pucha koncowa. Nie jestem w 100% zadowolony jeszcze, zwlaszcza w srodku przez brzeczenie. Ciekawe jak by bylo bez xpipe i rezonatorow. Dlatego wleca bankowo barany a jak sie wku... to lezy w piwnicy kat z m4, ktory wg opini MG ma podejsc w razie potrzeby.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: de-cat zamiast katalizatorow

Post autor: Pawel_M3GT » pt mar 08, 2019 18:31

Juras pisze:
czw mar 07, 2019 09:35

Od kolektorow, najpierw xpipe, pozniej rezonatory w miejsce katow i pucha koncowa. Nie jestem w 100% zadowolony jeszcze, zwlaszcza w srodku przez brzeczenie. Ciekawe jak by bylo bez xpipe i rezonatorow. Dlatego wleca bankowo barany a jak sie wku... to lezy w piwnicy kat z m4, ktory wg opini MG ma podejsc w razie potrzeby.
Barany moga wlasnie dac troche metaliczny podzwiek, szczegolnie sluszalny z przodu, od silnika. Jest to specyficzny odglos, zalozysz to zobaczysz.
Katow z m4 osobiscie bym nie zakladal, bo sa do dupy. Sa ceramiczne wedlug mnie, ( tak wyglada plecionka w srodku, jest tez dosc gesta )
Jak juz bedziesz wsadzal jakies katy, to kup stalowe np. -od innej Mki , byle nie z M4.

Twoj wydech brzmi calkiem fajnie na filmiku. Bez rezonatorow bedzie napewno glosniej, wiadomo im wiecej elementow pochlaniajacych dzwiek tym ciszej.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: de-cat zamiast katalizatorow

Post autor: Pawel_M3GT » pn mar 11, 2019 02:20

Wie ktos moze ile cpsi maja seryjne katalizatory ??

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: de-cat zamiast katalizatorow

Post autor: Oleg » pn mar 11, 2019 19:14

ztcp 250cpsi

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
porscheee
Posty: 448
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 21:24
Auto: E46 M3
Lokalizacja: Gdynia

Re: de-cat zamiast katalizatorow

Post autor: porscheee » pn mar 11, 2019 19:35

Ja swoje w e46 zmieniłem na te z csl bo właśnie mniej restrykcyjne no i waga taki wniosek po wszelkich testach itd. Co parwda zdobycie mega ciężkie w aso ponad 8 koła co ciekawe maja ta sama cenę co do zwykłej m3 hah
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
11/01 996 Turbo Manual Black/Black
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
09/09 Cayenne 3.6 White/Beige

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: de-cat zamiast katalizatorow

Post autor: Pawel_M3GT » wt mar 12, 2019 18:25

Oleg pisze:
pn mar 11, 2019 19:14
ztcp 250cpsi
Skad takie info ? raczej sa 100, 200, 300. 400 itd. Wiec jak juz to nie czasem 200 ??
porscheee pisze:
pn mar 11, 2019 19:35
Ja swoje w e46 zmieniłem na te z csl bo właśnie mniej restrykcyjne
Jesli zwykle maja 200 to CSL ma 100 ? Nie wydaje mi sie, bo to juz czysto wyscigowy katalizator ktory raczej nie bedzie spelnial norm.
Wydaje mi sie ze zwykle M3 a CSL maja 200. No chyba ze zwykla M3 ma np 300 ?

Awatar użytkownika
porscheee
Posty: 448
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 21:24
Auto: E46 M3
Lokalizacja: Gdynia

Re: de-cat zamiast katalizatorow

Post autor: porscheee » wt mar 12, 2019 18:35

Zwykła ma na 100% więcej ale nie znam wartości podejrzewam min 300 .
Może to maloprawdopodobnie brzmi ale naparwde słyszę różnice między seryjnymi katami a tymi csl co włożyłem odrazu po odpaleniu była inna praca
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
11/01 996 Turbo Manual Black/Black
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
09/09 Cayenne 3.6 White/Beige

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: de-cat zamiast katalizatorow

Post autor: Oleg » wt mar 12, 2019 20:00

Pawel_M3GT pisze:
wt mar 12, 2019 18:25
Oleg pisze:
pn mar 11, 2019 19:14
ztcp 250cpsi
Skad takie info ? raczej sa 100, 200, 300. 400 itd. Wiec jak juz to nie czasem 200 ??
Ogólnie temat katów w e46 M3 jest dosyć pogmatwany i ciężko znaleźć jednoznaczne info.
Podałem wartość 250 cpsi, bo wydawało mi się, że kiedyś Michał z MG podał mi taką wartość (ale mogę źle pamiętać).
Oficjalne info firmy produkującej cały układ wydechowy do M3 e46 mówi o katach 200 cpsi, ALE...
jeżeli poszukasz w sieci danych odnośnie ori katów z CSL'a to również znajdziesz info, że są to katy 200cpsi, a na pewno nie są tymi samymi katami, które ma zwykła M3 (mają inny nr części i dodatkowo stempel "CSL").

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: de-cat zamiast katalizatorow

Post autor: Pawel_M3GT » wt mar 12, 2019 22:55

Najlepiej by bylo porownac wielkosc otworkow jednych i drugich wtedy byloby wiadomo czy jest roznica.
Znalazlem oryginalny artykuł firmy Arvin Meritor ( producent dla bmw ) o wydechu w e46 M3 i jest napisane ze katalizatory maja 200cpsi.
Info pewne bo to dane producenta.
O CSL nic nie ma napisane.
Jesli CSL mialby miec bardziej przepustowe katy musialby miec 100 , raczej malo prawdopodobne.

ODPOWIEDZ