Nierówna praca na wolnych obrotach

2000-2006 | silnik: S54
Santino
Posty: 120
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Wielkopolska

Nierówna praca na wolnych obrotach

Post autor: Santino » wt lut 05, 2019 15:12

Witam
Auto mam od niedawna, ale w zasadzie dopiero bede rejestrowac tak wiec nie bylo okazji zeby dluzej pojezdzic.
Autem na wolnych obrotach delikatnie trzesie, jest to najbardziej wyczuwalne siedzac w srodku. tak samo przy dodawaniu gazu od 0, jest jak by takie milisekundowe zadlawienie.
Jak narazie wymienilem swiece na ngk, przy okazji sprawdzona kompresja na zagrzanym silniku, wykrecone wszystkie swiee i gaz w podlodze przy kreceniu, pokazalo w zasadzie na kazdym cylindrze 14-14,5bar . sprawdzilem cewki (jest duza reakcja w pracy silnika na odpiecie kazdej), wszystkie oleje i filtry nowe. niedawno zdejmowalem airboxa, podcisnienia wszystkie w bardzo ladnym stanie, wyczyscilem przepustnice, silniczek krokowy, odme
Na zegarach 150tys przebiegu, ale silnik wyglada jak nowka.
Inpa nie pokazuje zadnych bledow, misfire.
W zasadzie to kolejnym krokiem ktory chcialem zrobic to wymiana przeplywki (nowy bosch w sumie nie drogi a warto miec to z glowy) sprawdzenia czujnikow polozenia przepustnic i ewentualnie sprawdznie poduszek silnika
Jak by ktos mial jakies pomysly to chetnie wyslucham

Starvedbody
Posty: 157
Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
Lokalizacja: 3miasto

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach

Post autor: Starvedbody » pt lut 08, 2019 01:59

Hmmm
1) https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/prod ... 7621/kL/sN
2) pompa paliwa się wiesza
3) przekaznik pompy paliwa - za Pasarzwrem po prawej stronie ściance

Awatar użytkownika
2fast4u
Posty: 177
Rejestracja: pn kwie 22, 2013 08:54
Lokalizacja: Kraków

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach

Post autor: 2fast4u » sob lut 09, 2019 09:45

Plastikowa część wiskozy. Jak brakuje którejś łopatki to masz takie objawy. Pokręć też nią na zgaszonym silniku. Jak w którymś momencie dotyka osłony plastikowej to poduszki pod silnikiem i ten plastikowy wentylator do wymiany.
Obrazek

Przemooo
Posty: 335
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach

Post autor: Przemooo » ndz lut 10, 2019 01:28

A korekcja w INPIe na cylindrach? Jest mniej więcej równa dla wszystkich?
Jak z luzem zaworowym, kiedy był sprawdzany?

Alf007
Posty: 16
Rejestracja: pn maja 27, 2013 23:41
Lokalizacja: Poznań

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach

Post autor: Alf007 » ndz lut 10, 2019 12:33

Kompresja 14-14,5? Dziwnie wysoka ,to ponad 200psi z tego co czytałem norma mieści się w granicach 160-190 psi , u mnie było 180-185 psi.

Santino
Posty: 120
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach

Post autor: Santino » pn lut 11, 2019 12:22

Co do ukladu paliwowego oprocz zmieny filtra paliwa i zalania vervy 98 nic nie robilem, tak jak pisalem auto jeszcze jest nie rejestrowane tak wiec na kolach nie zrobilem wiecej jak 5km
Visko w calosci, ale sprawdze czy rzeczywiscie gdzeis nie dotyka podczas pracy, bo poduszki mialem w planie sprawdzac w niedlugiej przyszlosci
Korekcje w inpie o dziwo sie nie wyswietlaja, inne dane typu sondy sa na zielonych polach, luz zaworowy jest w planach na najblizsza przyszlosc bo to nie wiadomo.
Z ta kompresja mierzone na dosc starym mierniku z wygladu, tak wiec mozliwe ze sa jakies odchylki ale tak jak pisalem wczesniej motor wyglada jak by byl wymieniany na nowy tutaj kilka fotek jak auto zjechalo z lawety i kiedy zrzucilem airboxa.
Ogolnie auto kupione ze stanow z aukcji z histori jaka udalo mi sie ustalic w carfax i po vinie to miala 2 wlascicieli jeden sprzedal ja po 3 latach od zakupu nowej, drugi trzymal do konca, w aso jest historia do 2014roku, raczej jakies pierdoly typu wymiana aribaga czy kodowanie modołów,w carfax ma wpisane takie rzeczy jak wymiana sprzegla i klockow w zeszlym roku. Filtr powietrza i swiece byly dosc zajechane, za to srodek mega zadbany nawet jak na europejskie standardy
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Santino
Posty: 120
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach

Post autor: Santino » ndz lut 17, 2019 19:46

pojezdzilem troche i wyskoczyly 2 bledy na inpie
232 Tank Vent Valve Function Check - gdzies wyczytalem ze ten zaworek moze miec wplyw na wolne obroty, mial ktos z tym jakies doswiadczenia?
no i drugi
94 internal index 241
Obrazek
wyszukalem gdzies w googlach i gosc ktory mial taki sam problem, dis pokazywal mu
Obrazek
wyglada na to ze musze sprawdzic test vanosa w dis

Santino
Posty: 120
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach

Post autor: Santino » wt lip 30, 2019 12:04

Problem wyjasniony, nierowna praca byla przyczyna wylamana lopatka na wiatraku wiskozy
a problem vanosa przez wyrwane srubki na kole zebatym walka ssacego

ODPOWIEDZ