PB 98 a PB 95 - zauważacie różnicę ?
PB 98 a PB 95 - zauważacie różnicę ?
Zauważyłem, że moja M3 żwawiej jeździ na PB98 niż na PB95 - czy macie podobnie ?
Może ktoś hamował auto na PB 95 i PB 98 w tych samych warunkach i ma porównanie ?
Może ktoś hamował auto na PB 95 i PB 98 w tych samych warunkach i ma porównanie ?
- przemo8220
- Posty: 56
- Rejestracja: ndz sie 09, 2009 21:17
- Lokalizacja: Myszków
- Kontakt:
Re: PB 98 a PB 95 - zauważacie różnicę ?
Oglądałem kiedyś jakiś program w którym porównywali paliwa i hamowali samochody.Jedyne paliwa na których zauważono różnice to Shell V power i BP Ultimate.Ja u siebie nie zauważyłem różnicy jeżdżąc na Pb95 czy Pb98
Freude am Fahren
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: PB 98 a PB 95 - zauważacie różnicę ?
U mnie rowniez zero roznicy w tych dwoch paliwach. Moc bierze sie glownie z wartosci energetycznej paliwa, wiec roznic nie powinno byc zbyt duzych, no chyba ze w cieple dni kiedy sterownik koryguje KWZ na podstawie sygnalow z czujnika spalania stukowego...
- listek
- Posty: 460
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: PB 98 a PB 95 - zauważacie różnicę ?
nie wiem jak jest w innych modelach ale w e36 m3 min. ma być 98 okt.
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PB 98 a PB 95 - zauważacie różnicę ?
Panowie ale w czasach produkcji waszych E34 nie było takich paliw E46 to inne bajka silnik dużo młodszy posiadający więcej elektroniki czujników itd. co za tym idzie łatwiej może się dostosować do tankowanego paliwa.
Ja w M3 zarówno E46 jak i E36 (raz zdarzyło mi się tankować 95) czułem różnicę.
E46 było bardzo czułe na paliwo.
Ja w M3 zarówno E46 jak i E36 (raz zdarzyło mi się tankować 95) czułem różnicę.
E46 było bardzo czułe na paliwo.
Re: PB 98 a PB 95 - zauważacie różnicę ?
Czuje różnicę między Vpower a 98, 95 - nigdy jakoś nie zalewałem.
Re: PB 98 a PB 95 - zauważacie różnicę ?
na v power sport m5 chodzi znacznie lepjej niz na 95....roznica jest dosc odczuwalna
Re: PB 98 a PB 95 - zauważacie różnicę ?
Koledzy maja racje , pomiędzy pb 95 a pb 98 nie powinno się czuć różnicy ponieważ różnią się zbyt mała liczbą oktanową, o ile pamiętam ze szkolenia to symbole 95 i 98 oznaczają maksimum oktanów jakie dane paliwo ma reprezentować. Natomiast paliwa typu V Power czy jakieś tam inne racingi są na pewno wzbogacane oktanowo i mogą dobić nawet do 105 oktanów więc tu jest odczuwalna różnica.
ja wyciągnąłem wniosek z tego taki, jeżeli mam już lać 98 czy 95 wybieram 95 bo na pewno nierożni się tak bardzo od 98.
Szczerze mówiąc to nie odczułem większej różnicy po zalaniu jakiegoś "lepszego paliwa" i na pewno po JEDNYM tankowaniu tego nie odczujemy!! Chyba że ktoś nas podholował na stacje z powodu braku paliwa
ja wyciągnąłem wniosek z tego taki, jeżeli mam już lać 98 czy 95 wybieram 95 bo na pewno nierożni się tak bardzo od 98.
Szczerze mówiąc to nie odczułem większej różnicy po zalaniu jakiegoś "lepszego paliwa" i na pewno po JEDNYM tankowaniu tego nie odczujemy!! Chyba że ktoś nas podholował na stacje z powodu braku paliwa

Re: PB 98 a PB 95 - zauważacie różnicę ?
Trzeba jeszcze miec swiadomosc, że paliwo o wyzszej liczbie oktanowej ma mniejszą kalorycznosc, bo trochę kalorii jest zastąpionych przez dodatki przeciwstukowe. Dlatego aby uzyskac wiecej mocy z takiego paliwa trzeba sporo nadrobic agresywniejszym ustawieniem KWZ. Wydaje mi się, że emkowe silniki ze wzgledu na wysoki CR i bardzo wyrafinowane ECU są w stanie wykorzystac potencjał wysokooktanowgo paliwa. Mam jednak wątpliwosci czy w wolnossacym silniku zyski są mozliwe do uchwycenia na dupohamowni.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PB 98 a PB 95 - zauważacie różnicę ?
Boomer pierdzielisz i nie wiesz o czym jak 95 i 98 ma podobną liczbę oktanową?
Ja akurat mam z tym styczność zawodowo więc co nie co wiem i widzę jakie są dane na świadectwach jakości paliwa.
Norma jest taka 95 ma mieć minimum 95,0 oktana zazwyczaj ma 95,2 do 95,8 max 96.
98 ma tak samo norma jest minimum 98,0 a zazwyczaj mają 98,5 do 98,8 oktanów więc różnica zawsze jest około 3 oktanów tak jak podają. Co do Vpower racing to ma minimum 100oktanów + czyli od 100,0 ale nie 105oktanów bo tyle nie może nigdy mieć max 101.
Jak ktoś sobie tłumaczy,że między 95 a 98 nie ma różnicy to znaczy,że po prostu chce jeździć taniej.
Na każdej stacji możesz poprosić przy tankowaniu o świadectwo jakości z ostatniej dostawy i tam masz podaną liczbę oktanową.
Ja akurat mam z tym styczność zawodowo więc co nie co wiem i widzę jakie są dane na świadectwach jakości paliwa.
Norma jest taka 95 ma mieć minimum 95,0 oktana zazwyczaj ma 95,2 do 95,8 max 96.
98 ma tak samo norma jest minimum 98,0 a zazwyczaj mają 98,5 do 98,8 oktanów więc różnica zawsze jest około 3 oktanów tak jak podają. Co do Vpower racing to ma minimum 100oktanów + czyli od 100,0 ale nie 105oktanów bo tyle nie może nigdy mieć max 101.
Jak ktoś sobie tłumaczy,że między 95 a 98 nie ma różnicy to znaczy,że po prostu chce jeździć taniej.
Na każdej stacji możesz poprosić przy tankowaniu o świadectwo jakości z ostatniej dostawy i tam masz podaną liczbę oktanową.
Re: PB 98 a PB 95 - zauważacie różnicę ?
Ale jeżeli się nie mylę to paliwa wyścigowe mają więcej.--==maly==---- pisze:Vpower racing to ma minimum 100oktanów + czyli od 100,0 ale nie 105oktanów bo tyle nie może nigdy mieć max 101.
Co do tematu czy lać 98 czy 95. Liczba oktanowa to odporność paliwa na spalanie stukowe. Z tego co czytałem o problemach z wyciąganiem coraz większych mocy to S54 jest dosyć podatne na spalanie stukowe (wysoki stopień sprężenia itp.). Producent zaleca 98 i takie paliwo należy zalewać. Oczywiście dzięki czujnikowi spalania stukowego i komputerowi który adaptuje się do paliwa nic się nie stanie jak zalejemy 95. Pytanie tylko wówczas jest takie czy przy dużym obciążeniu i wysokiej temp. komputer będzie w stanie na tyle "złagodzić" ustawienia żeby zapobiec spalaniu stukowemu, gdyż niestety owe regulacje mają swoje limity.
Z takich ciekawostek to ostatnio diagnosta pytał się mnie na jakim paliwie jeżdżę gdyż nawet na najostrzejszych ustawieniach nie występuje spalanie stukowe. Jeżdżę na V-power Racing.
Co do różnicy w osiągach między paliwami to miałem sytuację w której można wyeliminować efekt placebo. Niestety nie było to w M, a w marnym Focusie 1,8 diesel. Z reguły tankujemy na shellu, więc do Focusa był zalewany zawsze ten Diesel Extra, czyli i tak nie jakaś zwykła ropa. Stwierdziłem że za V-Powera nie ma co przepłacać. Pewnego razu Focusa wziął mój ojciec. Ja wsiadłem następnego dnia i byłem pewny że jest szybszy tylko nie wiedziałem dlaczego. Pół dnia się zastanawiałem co mogło to spowodować. Jak wróciłem do domu okazało się że ojciec zalał V-Powera. Od tamtej pory tankuje tylko V-Powery. Oczywiście o ile to możliwe.
- listek
- Posty: 460
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: PB 98 a PB 95 - zauważacie różnicę ?
i uważam że to jest najlepsza podpowiedż na ten temat, dziwie się że niektórzy posiadający ///M leją 95, tego tematu nie powinno byc na tym forum, ja uzywam racinga i nie zmienie tegokostek_ja pisze:Producent zaleca 98 i takie paliwo należy zalewać.
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PB 98 a PB 95 - zauważacie różnicę ?
Do E46 M3 producent zezwala na stosowanie zarówno 95 jak i 98 do E36 M3 dozwolone było tylko 98.
Co do tych wszystkich V power Ultimate itd to tylko propaganda i działanie marketingowe. Cysterny Shella BP itd jeżdżą po paliwo do tych samych naftobaz co cysterny Orlenu czy prywatnych stacji teoretycznie później te paliwa dostają jakieś dodatki ale to podobno śladowe ilości typu 1L na 1000L. W Polsce mamy tylko paliwa z Petrochemii Płock 90% i Paliwa z Rafinerii Gdańskiej praktycznie tylko na stacjach LOTOS.
Wszystkie paliwa dostępne na polskim rynku/stacjach są produkowane przez P.Płock lub R.Gdańską (znikomy procent) jedynym importowanym paliwem jest V power Racing + reszta paliw na Shellu, BP, Statoil itd to paliwa orlenowskie.
Co do tych wszystkich V power Ultimate itd to tylko propaganda i działanie marketingowe. Cysterny Shella BP itd jeżdżą po paliwo do tych samych naftobaz co cysterny Orlenu czy prywatnych stacji teoretycznie później te paliwa dostają jakieś dodatki ale to podobno śladowe ilości typu 1L na 1000L. W Polsce mamy tylko paliwa z Petrochemii Płock 90% i Paliwa z Rafinerii Gdańskiej praktycznie tylko na stacjach LOTOS.
Wszystkie paliwa dostępne na polskim rynku/stacjach są produkowane przez P.Płock lub R.Gdańską (znikomy procent) jedynym importowanym paliwem jest V power Racing + reszta paliw na Shellu, BP, Statoil itd to paliwa orlenowskie.
Re: PB 98 a PB 95 - zauważacie różnicę ?
Jeżeli dobrze pamiętam to według instrukcji 95 jest wartością minimalną, więc jeżeli zatankujemy 95 która będzie trochę chrzczona to spadnie poniżej i może być słabo. 98 zawsze będzie bezpieczniejsze dla silnika, ale jak kto woli. Zalecane jest 98 (i nawet tak chyba piszę na klapie od wlewu paliwa. Np. w instrukcji od 750 e38 jest napisane że można tankować 91 jeżeli jest taka potrzeba, ale ogólnie zalecają co najmniej 95.--==maly==---- pisze:Do E46 M3 producent zezwala na stosowanie zarówno 95 jak i 98 do E36 M3 dozwolone było tylko 98.
Jeżeli dobrze pamiętam to pierwotna benzyna ma chyba z 60 oktanów i dopiero po dodatkach uzyskuje te wartości 90+. Do tego np. Shell dodaje dodatki które czyszczą silnik. Na ile to jest skuteczne ciężko powiedzieć, ale ja się z tym lepiej czuje--==maly==---- pisze:teoretycznie później te paliwa dostają jakieś dodatki ale to podobno śladowe ilości typu 1L na 1000L.

Tutaj mały artykuł ile dają dodatki do paliw:
http://rapidshare.com/files/409216706/o ... ocykli.pdf
Re: PB 98 a PB 95 - zauważacie różnicę ?
W E36 producent też zezwala na Pb95 i chociaż sam nigdy nie tankowałem 95-ki, więc nie mam porównania jeśli chodzi o odczucia w jeździe, to na klapce wlewu jest jak byk "min. 95"--==maly==---- pisze:Do E46 M3 producent zezwala na stosowanie zarówno 95 jak i 98 do E36 M3 dozwolone było tylko 98.
Pozdrawiam
