Sprzeglo do sportu i na ulcie, m3 e46?
Sprzeglo do sportu i na ulcie, m3 e46?
Kto ma jakies doswiadczenia? niekoniecznie w e46? co polecacie zamiast ori sprzegla? Jakis spiek czterolopatkowy? jakis wzmacniany docisk? tarcza ceramiczna?..................
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Sprzeglo do sportu i na ulcie, m3 e46?
Ja jeżdże na tym http://www.horsepowerfreaks.com/partdet ... ge_1/11210
troszke twardziej niż seria, ale bardzo kulturalne sprzęgło.
troszke twardziej niż seria, ale bardzo kulturalne sprzęgło.
Re: Sprzeglo do sportu i na ulcie, m3 e46?
Odgrzebuję temat.
Na wiosnę będę składał eMkę i muszę się do tego przygotować. Zmiany w układzie napędowym są niezbędne. Na 100% wylecą katy, tylne sondy i przepływka. W zależności od finansów dojdzie do tego albo sam soft, albo zestaw kompresora. Tą decyzję podejmę jednak na koniec i chcę mieć przygotowane obydwa warianty. Zaplanowałem już wszystko oprócz sprzęgła w przypadku pójścia w doładowanie.
Szukam sprzęgła które:
- Wytrzyma spory moment obr. (560Nm w pełni mnie zadowala)
- Bez systemu SAC (Self Adjusting Clutch)
- Do użytku w korkach (może być zauważalnie twardsze/cięższe)
- Odporne na ostrzejsze użytkowanie
- Preferowałbym zestaw z jednomasem, ale amortyzowaną tarczę sprzęgła
- koło zamachowe odpowiednie do zwiększonej mocy (nie za lekkie/miękkie)
Jestem w trakcie zbierania informacji. Zarówno o tym co jest dostępne na rynku jak i ogólnych informacji o materiałach i rozwiązaniach technicznych, więc wszystkie doświadczenia i rady są mile widziane.
Na wiosnę będę składał eMkę i muszę się do tego przygotować. Zmiany w układzie napędowym są niezbędne. Na 100% wylecą katy, tylne sondy i przepływka. W zależności od finansów dojdzie do tego albo sam soft, albo zestaw kompresora. Tą decyzję podejmę jednak na koniec i chcę mieć przygotowane obydwa warianty. Zaplanowałem już wszystko oprócz sprzęgła w przypadku pójścia w doładowanie.
Szukam sprzęgła które:
- Wytrzyma spory moment obr. (560Nm w pełni mnie zadowala)
- Bez systemu SAC (Self Adjusting Clutch)
- Do użytku w korkach (może być zauważalnie twardsze/cięższe)
- Odporne na ostrzejsze użytkowanie
- Preferowałbym zestaw z jednomasem, ale amortyzowaną tarczę sprzęgła
- koło zamachowe odpowiednie do zwiększonej mocy (nie za lekkie/miękkie)
Jestem w trakcie zbierania informacji. Zarówno o tym co jest dostępne na rynku jak i ogólnych informacji o materiałach i rozwiązaniach technicznych, więc wszystkie doświadczenia i rady są mile widziane.
Re: Sprzeglo do sportu i na ulcie, m3 e46?
Znowu odgrzebuję temat.
Ogólnie zdecydowałem się na sprzęgło HPF stage 1, takie na jakim jeździ Maros gdyż ze wszelakich opinii do mojego użytku byłoby najlepsze. Nie bardzo mogliśmy się dogadać pod kątem płatności i faktury więc trochę to trwało, potem długi weekend majowy i przelew wyszedł 7 maja. Tydzień później dostaję informację z banku iż owe konto zostało zamknięte tego samego dnia w którym wysłaliśmy przelew. Wysłałem maila do sprzedawcy. Od dwóch dni cisza. Wchodzę na e46fanatics i dowadouję się że HPF zwyczajnie upadło. Dzień wcześniej bym wysłał przelew i byłbym 1300$ w plecy.
I mimo że się cieszę iż nie straciłem owych pieniędzy to zostałem bez planu na sprzęgło, a samochód trzeba już powoli składać. Jakieś sugestie? Coś godnego polecenia? Wolałbym nie ściągać ze stanów.
Warunki takie jak w poprzednim poście ale bez dwóch ostatnich punktów, trzeci od dołu też nie jest specjalnie konieczne gdyż sprzęgła nie katuję.
Z tego co patrzyłem jakiś czas temu to są albo sprzęgła które mogą nie wyrabiać docelowego momentu, ale nie bardzo się nadają do jazdy w korku.
Ogólnie zdecydowałem się na sprzęgło HPF stage 1, takie na jakim jeździ Maros gdyż ze wszelakich opinii do mojego użytku byłoby najlepsze. Nie bardzo mogliśmy się dogadać pod kątem płatności i faktury więc trochę to trwało, potem długi weekend majowy i przelew wyszedł 7 maja. Tydzień później dostaję informację z banku iż owe konto zostało zamknięte tego samego dnia w którym wysłaliśmy przelew. Wysłałem maila do sprzedawcy. Od dwóch dni cisza. Wchodzę na e46fanatics i dowadouję się że HPF zwyczajnie upadło. Dzień wcześniej bym wysłał przelew i byłbym 1300$ w plecy.
I mimo że się cieszę iż nie straciłem owych pieniędzy to zostałem bez planu na sprzęgło, a samochód trzeba już powoli składać. Jakieś sugestie? Coś godnego polecenia? Wolałbym nie ściągać ze stanów.
Warunki takie jak w poprzednim poście ale bez dwóch ostatnich punktów, trzeci od dołu też nie jest specjalnie konieczne gdyż sprzęgła nie katuję.
Z tego co patrzyłem jakiś czas temu to są albo sprzęgła które mogą nie wyrabiać docelowego momentu, ale nie bardzo się nadają do jazdy w korku.
Re: Sprzeglo do sportu i na ulcie, m3 e46?
Google- "sprzęgła Radzikowski" , przejechałem na tym setki kilometrów na ostro (zmieniona tarcza ,docisk bez zmian) i mam jak najlepszą opinię ,wszystko można obgadać przez telefon po polskiemu, czyli kto , co i do czego potrzebuje a i ceny jak najbardziej normalne.
Re: Sprzeglo do sportu i na ulcie, m3 e46?
jgw, nie wątpię w trwałość czy przeniesienie momentu, ale powiedz mi jak z trwadością i płynnością gdyż moje M3 ma dalej pozostać samochodem w 100% drogowym.
Re: Sprzeglo do sportu i na ulcie, m3 e46?
Zadzwoń do firmy , z pewnością wszystko dogadacie , "twardość" sprzęgła zależy od docisku, którego zapewne nie musisz zmieniać na inny a trwałość wyłącznie od sposobu użytkowania . Oczywiście decydując się na spieki szybciej zużyjesz docisk , no ale coś za coś.
Re: Sprzeglo do sportu i na ulcie, m3 e46?
ze sprzęgłami Radzika jest tak, że czasem jest wszystko w porządku a czasem nie do końca i co z tego, że w ramach gwarancji ogarnie wszystko na nowo bez problemu jak będziesz musiał targać skrzynie ?
btw. może hpf wróci pod nową nazwą ? To chyba jeden z lepszych tunerów, z profi podejściem więc może posypało się coś przez głupotę. Nie znam prawa upadłościowego obowiązującego w usa ale być może upadłość było ucieczką przed jakimś upierdliwym wierzycielem i za dni kilka powstanie nowe hpf ?
btw. może hpf wróci pod nową nazwą ? To chyba jeden z lepszych tunerów, z profi podejściem więc może posypało się coś przez głupotę. Nie znam prawa upadłościowego obowiązującego w usa ale być może upadłość było ucieczką przed jakimś upierdliwym wierzycielem i za dni kilka powstanie nowe hpf ?
- BavarianWorks
- Posty: 29
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 20:03
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sprzeglo do sportu i na ulcie, m3 e46?
Sprzęgła od radzika to kwestia na dwa uda. Albo sie uda albo sie nie uda.
Znam klientów którzy sprzęgła od radzika używali i takich którzy używac już ich nie będą.
Znam klientów którzy sprzęgła od radzika używali i takich którzy używac już ich nie będą.
Re: Sprzeglo do sportu i na ulcie, m3 e46?
Z większością części przerabianych lub do sportu ,jest "coś nie tak", ale to temat na osobną dyskusję. Ja ze swojej strony chciałem tylko polecić rzecz , której używam , i to z pozytywnym skutkiem , wyłącznie po to żeby pomóc komuś podjąć decyzję o wyborze. Sam się czasami posiłkuję opiniami z różnych for , więc poczułem się zobowiązany napisać że i u nas w Polsce można ogarnąć temat za normalne pieniądze.
P.S.
Gdyby ktoś pytał ,to nie jest reklama , człowieka nie znam , jeżdżę tylko na tarczy jego wykonania.
P.S.
Gdyby ktoś pytał ,to nie jest reklama , człowieka nie znam , jeżdżę tylko na tarczy jego wykonania.