ściąganie przy hamowaniu (z ABS'em)
ściąganie przy hamowaniu (z ABS'em)
Witam. Potrzebuję wykonać inicjację czujnika za pomoca testera diagnostycznego dostosowanego do potrzeb bmw lub kodowanie ASC za pomocą GT1.
Chodzi o to że prawdopodobnie mam źle skalibrowany czujnik skrętu i jeśli hamuję na śliskim jadąc prosto i włącza się ABS to muszę kontrowac kierownicą, bo auto nie hamuje prosto. Przy przyspieszaniu mam tak samo. Jeśli załącza się DSC to muszę w tą samą stronę kontrować (konkretnie w prawo), bo auto zaczyna uciekać w lewo, a tył auta w prawo.
W pozostałych dwóch BMW E46 nie ma czegoś takiego. Jak wyjeżdzam z podwórka i cisnę gaz to mruga mi trójkącik i jadę prosto, tylko zmieniam biegi... Jak hamuję to mogę nawet 100m hamować i hamuje prosto.
Kto może wykonac mi taki zabieg? Prawdopodobnie będę musiał też ustawić czujnik deszczu przy okazji.
Chodzi o to że prawdopodobnie mam źle skalibrowany czujnik skrętu i jeśli hamuję na śliskim jadąc prosto i włącza się ABS to muszę kontrowac kierownicą, bo auto nie hamuje prosto. Przy przyspieszaniu mam tak samo. Jeśli załącza się DSC to muszę w tą samą stronę kontrować (konkretnie w prawo), bo auto zaczyna uciekać w lewo, a tył auta w prawo.
W pozostałych dwóch BMW E46 nie ma czegoś takiego. Jak wyjeżdzam z podwórka i cisnę gaz to mruga mi trójkącik i jadę prosto, tylko zmieniam biegi... Jak hamuję to mogę nawet 100m hamować i hamuje prosto.
Kto może wykonac mi taki zabieg? Prawdopodobnie będę musiał też ustawić czujnik deszczu przy okazji.
Ostatnio zmieniony ndz lut 21, 2010 20:47 przez djset, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ściąganie przy hamowaniu (z ABS'em)
Heja, daleko masz do Warszawy? Możemy sprawdzić pozycje wyjściową czujnika. Nie wiem czy przeprowadza się kalibracje za pomocą KTSa i czy w ogóle się przeprowadza ? W czasie hamowania ściaganie auta raczej jest spowodowane nierównomiernym rozłożeniem sił na hamulcach (przytarte tłoczki ham. lub uszkodzone korektor siły hamowania). Aby to sprawdzić wywal bezpiecznik od ABS i sprawdź jak auto się zachowuje przy granicy utraty przyczepnosci, jeśli ściąga to masz odpowiedź... natomiast jeśli chodzi o ASC to nie mam pomysłów
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ściąganie przy hamowaniu (z ABS'em)
Konrad95x, bezpiecznika nie wyrzucałem, ale byłem na stacji diagnostycznej. Hamulce są IDEALNE! Tarcze nie wykazują jakiegokolwiek skrzywienia, a różnice między prawym a lewym kołem to 0-1%! Jak jest 5% to też jest super... Jedyne co szwagier (on tam pracuje) mi zorbił to w minutę wyregulował hamulec ręczny, bo lewe koło łapało szybciej. Ale teraz jest równiutko.
Tak więc tarcze z przodu i tyłu hamują równo, tj nie są krzywe ani nie wykazują większej siły na jakieś tam koło...
KTSem chyba się tego nie zorbi, bo z tego co już mi wiadomo musi być coś co się nazywa GT1...
A do Warszawy mam 250km, ale czasami tam jeżdzę, więc jak coś to odpowiednio wcześniej dam ci znać.
Ma ktoś jeszcze jakies propozycje? Może serwis Sikora Mikołów? Drogi może być taki zabieg u nich?
EDIT:
U mnie przy delikatnym przyspieszaniu auto idzie prosto (na wyłączonym DSC obraca kołami, ale w miarę równo idzie). Przy delikatnym hamowaniu to samo (pewnie z wyłączonym ABSem też będzie równo).
Ale jak tylko włączy się ABS ciągnie do środka jezdni (w lewo), a tylnie prawe koło ucieka na zewnątrz (w prawo). Wtedy kontra w prawo i jest w miare ok.
Przy przyspieszaniu kierownicę muszę także odkręcić w prawo i to jakies 30 stopni! Ale tylko wtedy gdy zacznie działać DSC (migający trójkącik).
Wg mnie gdzieś jest fałszywy sygnał że auto jedzie w prawo i kieruje je w lewo (albo że kierownica jest skręcona w lewo).
Tak więc tarcze z przodu i tyłu hamują równo, tj nie są krzywe ani nie wykazują większej siły na jakieś tam koło...
KTSem chyba się tego nie zorbi, bo z tego co już mi wiadomo musi być coś co się nazywa GT1...
A do Warszawy mam 250km, ale czasami tam jeżdzę, więc jak coś to odpowiednio wcześniej dam ci znać.
Ma ktoś jeszcze jakies propozycje? Może serwis Sikora Mikołów? Drogi może być taki zabieg u nich?
EDIT:
U mnie przy delikatnym przyspieszaniu auto idzie prosto (na wyłączonym DSC obraca kołami, ale w miarę równo idzie). Przy delikatnym hamowaniu to samo (pewnie z wyłączonym ABSem też będzie równo).
Ale jak tylko włączy się ABS ciągnie do środka jezdni (w lewo), a tylnie prawe koło ucieka na zewnątrz (w prawo). Wtedy kontra w prawo i jest w miare ok.
Przy przyspieszaniu kierownicę muszę także odkręcić w prawo i to jakies 30 stopni! Ale tylko wtedy gdy zacznie działać DSC (migający trójkącik).
Wg mnie gdzieś jest fałszywy sygnał że auto jedzie w prawo i kieruje je w lewo (albo że kierownica jest skręcona w lewo).
Ostatnio zmieniony sob sty 16, 2010 21:32 przez djset, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ściąganie przy hamowaniu (z ABS'em)
Tak też mi się wydawało ,że w KTSie jest tylko diagnostyka. W takim razie nie pomogę - nie mam pomysłów. Opisz jak rozpracujesz problem... powodzenia
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ściąganie przy hamowaniu (z ABS'em)
Jeżeli byłbyś w Warszawie to zapraszam skalibrujemy Ci czujnik skrętu i DSC sie naprawi ;-) No i szybę przy okazji.
Re: ściąganie przy hamowaniu (z ABS'em)
jezeli czujnik skretu jest zle skalibrowany lub niedziała właciwie to swieci sie odrazu kontolka dsc na zegarach i nie da sie jej wyłaczyc przyciskiem na konsoli srodkowej wiec to nie ta przyczyna.
Re: ściąganie przy hamowaniu (z ABS'em)
To co może być przyczyną? Zbieżność jest ok, dziś była sprawdzana... No chyba że tylko i się to wydaje, ale wątpię.miniuś m3 pisze:jezeli czujnik skretu jest zle skalibrowany lub niedziała właciwie to swieci sie odrazu kontolka dsc na zegarach i nie da sie jej wyłaczyc przyciskiem na konsoli srodkowej wiec to nie ta przyczyna.
Kolego miniuś m3, niedaleko ciebie mieszkam (30km). Znasz dobrego diagnostę w okolicy?
Re: ściąganie przy hamowaniu (z ABS'em)
Przy odchyle 1 stopnia bedzie jeszcze OK. No chyba, że u kolegi djset pompa abs robi psikusyminiuś m3 pisze:jezeli czujnik skretu jest zle skalibrowany lub niedziała właciwie to swieci sie odrazu kontolka dsc na zegarach i nie da sie jej wyłaczyc przyciskiem na konsoli srodkowej wiec to nie ta przyczyna.
Re: ściąganie przy hamowaniu (z ABS'em)
Też pomyślałem o pompie ABS (chyba tej co jest w przodu pod maską po stronie pasażera w miejscu akumulatora - małe silniki), ale jak narazie chcę sprawdzić wszystkie czujniki.
rypik, przed wyjazdem do Warszawy napiszę do ciebie PW
rypik, przed wyjazdem do Warszawy napiszę do ciebie PW

Re: ściąganie przy hamowaniu (z ABS'em)
przy 1 stopniu nie bedzie takich objawow jakie wystepuja w tym aucie , jest niedomaganie pompy dsc ( nie abs to inna pompa) lub czujnik szybkosci obrotow zwanym czujnkiem wyprzedzen bocznych. trzeba zrobic diagnostyke elektroniki , jezeli cos szwankuje usterka jest zapisana. istnieje mozliwosc usterki od strony mechanicznej , nasuwa mi sie pytanie czy w aucie zbierznosc , katy wyprzedzenia i pochylenia koł sa naprawde w porzadku?
znam diagnoste i ty tak naprawde tez znasz.[/quote]
znam diagnoste i ty tak naprawde tez znasz.[/quote]
Re: ściąganie przy hamowaniu (z ABS'em)
chyba jednak nie znam... mógłbyś mnie oświecić kolego miniuś m3?miniuś m3 pisze:znam diagnoste i ty tak naprawde tez znasz

EDIT:
ok, już znam diagnostę



Re: ściąganie przy hamowaniu (z ABS'em)
Jestem po diagnozie komputerowej. Zero błędów, wszystki idealnie; jakieś tam zapisane usterki z kiedyś tam jak rozładowanie aku, chwilowe rozłączenie przepływki... pierdoły, ale w tej chwili wszystko ok. Podziękowania dla kolegi miniuś m3 ;-)
Po moim strzale w wybój, skrzywieniu felgi ori CSL oraz pęknięciu rozpórki padło przypuszczenie że geometria się przestawiła. Ale z tego co wiem w BMW z przodu kąta wyprzedzenia się nie ustawia, tak? Więc może coś tam jest krzywe... Tak czy siak w wolnej chwili zrobię zbieżność i zobaczę czy to coś dało.
Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?
Aha, jutro jeszcze wyjmę bezpiecznik ABS i zrobię testy.
Po moim strzale w wybój, skrzywieniu felgi ori CSL oraz pęknięciu rozpórki padło przypuszczenie że geometria się przestawiła. Ale z tego co wiem w BMW z przodu kąta wyprzedzenia się nie ustawia, tak? Więc może coś tam jest krzywe... Tak czy siak w wolnej chwili zrobię zbieżność i zobaczę czy to coś dało.
Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?
Aha, jutro jeszcze wyjmę bezpiecznik ABS i zrobię testy.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ściąganie przy hamowaniu (z ABS'em)
Dokładnie jak koledzy piszą przy większym odchylaniu niż 1 stopień dla czujnika skrętu od razu świeci kontrolka od trakcji na zegarach i nie da się włączyć DSC.
Ja bym sprawdził elementy które mogłeś uszkodzić przy tym skrzywieniu felgi.
Na konkretnych przyrządach do geometrii musi wyjść jak jest coś skrzywione.
Jest jeszcze taka możliwość,że masz bardzo duży luz gdzieś w zawieszeniu i przy ostrym hamowaniu któreś koło rusza się przód-tył wtedy mogą występować takie objawy.
Szczerze mówiąc bardzo podobne zachowanie miałem kiedyś kilka lat temu w 325 e36.
Tam przyczyną były wyrwane mocowania tylnego wózka z nadwozia.
Podobno jest to bolączka zarówno e36 jak i e46. Wtedy przy przyspieszaniu lub hamowaniu całe tylne zawieszenie się kosi.
Taki sam objaw może być przy dużym luzie na tulejach w zawieszeniu.
Bardziej bym stawiał na tył i obejrzał wszystkie tuleje w tylnym zawieszeniu bo przód nie powinien mieć znaczenia przy przyspieszaniu.
Ja bym sprawdził elementy które mogłeś uszkodzić przy tym skrzywieniu felgi.
Na konkretnych przyrządach do geometrii musi wyjść jak jest coś skrzywione.
Jest jeszcze taka możliwość,że masz bardzo duży luz gdzieś w zawieszeniu i przy ostrym hamowaniu któreś koło rusza się przód-tył wtedy mogą występować takie objawy.
Szczerze mówiąc bardzo podobne zachowanie miałem kiedyś kilka lat temu w 325 e36.
Tam przyczyną były wyrwane mocowania tylnego wózka z nadwozia.
Podobno jest to bolączka zarówno e36 jak i e46. Wtedy przy przyspieszaniu lub hamowaniu całe tylne zawieszenie się kosi.
Taki sam objaw może być przy dużym luzie na tulejach w zawieszeniu.
Bardziej bym stawiał na tył i obejrzał wszystkie tuleje w tylnym zawieszeniu bo przód nie powinien mieć znaczenia przy przyspieszaniu.
Re: ściąganie przy hamowaniu (z ABS'em)
luzów zero... wnikliwie auto sprawdzone z przodu i z tyłu, zresztą nawet na lodowych dziurach nic nie dochodzi niepokojącego z zawieszenia samochodu. Wiem o tym kolego, że szczególnie tylnie tuleje jak są wybite nawet delikatnie, to poradzi autem zamiatać i przenosić je na dziurach, studzienkach czy nawet pasach na jezdni--==maly==---- pisze:Jest jeszcze taka możliwość,że masz bardzo duży luz gdzieś w zawieszeniu i przy ostrym hamowaniu któreś koło rusza się przód-tył wtedy mogą występować takie objawy.

I chciałbym jeszcze raz przypomnieć, że przy WYŁĄCZONYM DSC wszystko jest ok, auto przyspiesza równo, hamuje prosto, ale jak jest WŁĄCZONE DSC i przyspiesza się, a ono zacznie działać (śliska nawierzchnia) to wtedy wiadomo wyhamowuje auto, ale wtedy obraca je


Auto wspomaga hamowanie i przyspieszanie na śliskim nieprawidłowo...
Re: ściąganie przy hamowaniu (z ABS'em)
Geometria sprawdzona, wszystko jest ok! Nie było potrzeby regulacji... Przy hamowaniu z prędkości ok 80km/h na śliskim (oblodzenie) auto przodem ucieka w lewo (do osi jezdni) dość znacznie jeśli włączy się ABS! I nie ma znaczenia czy DSC jest włączone czy nie... Jeszcze jedna sprawa. Gdzie jest i jaki ma numer bezpiecznik od ABSu? Wyciągnę go i sprawdzę jaki efekt bez ABSu.