grzechotanie przy gaszeniu ciepłego silnika

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: grzechotanie przy gaszeniu ciepłego silnika

Post autor: djset » sob lip 10, 2010 23:25

Na jednym z M-Track Day słuchałem tego rechotania we wszystkich E46 i powiem wam ze w niektórych to dopiero jest dyskoteka! :D Ja bank to nie dwumas, bo ja mialem niedwno kompletne sprzegło zmeiniane plus dwumas i łozysko pilotujące... Rechotanie to skrzynia biegów. Od przeciążeń ma luzy, ale tak będzie jezdziła jeszcze dłuuugo... ;) tak czy siak nie przejmowac sie i dla spokoju odpalac i gasic na wciśnietym sprzegle (rozłączona skrzynia biegów).

Awatar użytkownika
*MATI*
Posty: 173
Rejestracja: sob maja 03, 2008 12:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: grzechotanie przy gaszeniu ciepłego silnika

Post autor: *MATI* » sob lip 10, 2010 23:26

Jak sprawa wyglada w SMG? (przy gaszeniu słychac delikatny grzechot)
Profesjonalny Serwis Samochodowy oraz Pomoc Drogowa www.MatCars.pl

Paffcio
Posty: 293
Rejestracja: wt maja 19, 2009 09:53
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: grzechotanie przy gaszeniu ciepłego silnika

Post autor: Paffcio » sob lip 10, 2010 23:39

no toć pisalem ze to od przeciążeń skrzyni ;)
Ja powymienialem wszystko, nawet skrzynie (nie nowa, mniej przebiegu miala) i dalej to samo bylo.
Analizujac glos na podnosniku slychac ze to grzechotanie wydobywa sie ze skrzyni.
Kupisz nowa, to i tak po jakims czasie bedzie to samo, pisalem o tym wyzej ;)

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: grzechotanie przy gaszeniu ciepłego silnika

Post autor: djset » ndz lip 11, 2010 15:01

Po prostu "ten typ tak ma" i już. :-D

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: grzechotanie przy gaszeniu ciepłego silnika

Post autor: --==maly==---- » ndz lip 11, 2010 17:42

M3 jest sporo rzeczy w stylu "ten typ tak ma" a dla mnie jest to po prostu wada konstrukcyjna i wstyd,żeby BMW w wersjach ///M które są bardzo drogie dopuszcza do takich rzeczy w stylu właśnie stuków ze skrzyni hałasów z tylnych mostów przy maksymalnym skręcie czy w modelach M6 i M5 507km wybuchanie lub awarie pomp wspomagania.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: grzechotanie przy gaszeniu ciepłego silnika

Post autor: djset » pn lip 12, 2010 05:58

--==maly==----, wynika to z luzów jakie powstają przy tak przeciążonych układach przeniesienia napędu. U mnie to grzechotanie nieco ucichło orar szuranie przy max skręcie w tylnim miscie po wymianach olejów, ale tylko minimalnie...
A odnośnie SMG to jest to ta sama skrzynia. Więc grzechotanie też będzie i tak ma być ;)

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: grzechotanie przy gaszeniu ciepłego silnika

Post autor: Camil » pn lip 12, 2010 09:22

No sory, ale bywaja mocniejsze jednostki, wczesniej byla mniej rozwinieta technologia w rownie mocnych modelach i jakos nie bylo takich problemow wiec Maly ma racje akurat moim zdaniem.

Awatar użytkownika
robert///m3
Posty: 193
Rejestracja: śr gru 13, 2006 09:27
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: grzechotanie przy gaszeniu ciepłego silnika

Post autor: robert///m3 » pn lip 12, 2010 12:43

ja też tak miałem serwis skrzynie zwalił bo myślał że koło dwumasa ale jednak skrzynia. wymiana oleju troszke pomogła :wink:
prawdziwa BMK-a to M-ka

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: grzechotanie przy gaszeniu ciepłego silnika

Post autor: kostek_ja » pn lip 12, 2010 12:45

Moim zdaniem eMka ma być bardziej samochodem sportowym i delikatne stuki są tutaj dopuszczalne. Myślę że inżynierowie mając do wyboru zrobić skrzynie lekko stukającą ale za to dużo mocniejszą, zdecydowali się na takie rozwiązanie i chwała im za to.

Co do tego że są samochody o podobnej mocy i nic tam nie stuka. Są eMki które mają ponad 1000KM i wciąż jeżdżą na seryjnej skrzyni i dyfrze. A z seryjnego silnika wyciąga się ponad 500KM na zwykłym paliwie i ponad 700 na wyczynowym. I jeżeli efektem ubocznym takiej wytrzymałości są minimalne stuki to mi to w żaden sposób nie przeszkadza :-)

ODPOWIEDZ