O co chodzi??

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
michalnowak1234
Posty: 274
Rejestracja: wt gru 19, 2006 00:01
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

O co chodzi??

Post autor: michalnowak1234 » ndz wrz 13, 2009 22:17

Raz na jakis czas pojawia mi sie kontrolka skrzyni biegow, poduszki powietrznej (czlowieczek z poduszka na czerwono) oraz kontrolka cisnienia w oponach (ta najczesciej).

Ta pierwsza czyli skrzyni biegow pokazuje sie podczas jazdy, samochod zmienia biegi jak byc powinna, gdy zgasze silnik i ponownie odpale kontrolka ta znika...?

Kontrolka poduszki powietrznej pokazala mi sie pierwszy razdosc niedawno, podczas jazdy potrafi sie pokazac i zniknac, dziwne...mialem rozbierany lewy boczek przy robieniu naglosnienia dokladnie wygluszania samochodu, moze tam cos nie styka...?

Kontrolka cisnienia pokazuje mi sie minimum 5 razy na dzien, z tej rozpiski wynika ze bez bagazy powinno byc bodajze 2.3 2.4 bara, czy tak byc powinno? bo u mnie wogole dziwnie pomieszane sa te wartosci, tak jakby ktos pomylil miejsca gdzie co w tej tabelce, ja wywnioskowalem ze to 2.3 2.4 ktos pisal na forum 2.8 3.1........? Opony sa szczelne, a powietrze ucieka, raz w lewej przedniej oponie raz w tylnej prawej, roznie spada cisnienie ostatnio mialem az 1.6...ale to bylo wyczuwalne szczegolnie przy duzej predkosci...Mieliscie tak albo podobnie??

Pzdr

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2367
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: O co chodzi??

Post autor: Bombel » ndz wrz 13, 2009 22:27

Odnośnie migającej poduszki, bardzo prawdopodobną przyczyną jest mata zajętości fotela pasażera, która w BMW jest niestety bardzo często psującą się częścią.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: O co chodzi??

Post autor: kostek_ja » pn wrz 14, 2009 00:36

2,8 3,1 to jakaś bzdura. Jutro sprawdzę i napisze dokładne wartości. Pamietam mniej więcej i nie chce nikogo wprowadzić w błąd.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: O co chodzi??

Post autor: --==maly==---- » pn wrz 14, 2009 09:48

Mi się wydaje,że jak by to była mata w fotelu to poduszka zapaliła by się na stałe sama już nie zgaśnie wtedy.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: O co chodzi??

Post autor: Marcin_Os » pn wrz 14, 2009 09:51

--==maly==---- pisze:Mi się wydaje,że jak by to była mata w fotelu to poduszka zapaliła by się na stałe sama już nie zgaśnie wtedy.
U mnie gaśnie, zależy kto usiądzie.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2367
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: O co chodzi??

Post autor: Bombel » pn wrz 14, 2009 11:39

Mały nie masz racji, w przypadku poduszki powietrznej błąd trzeba skasować komputerem, jednak przy macie jest autodiagnoza.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: O co chodzi??

Post autor: Keepsake » wt wrz 15, 2009 16:45

michalnowak1234 pisze:Raz na jakis czas pojawia mi sie kontrolka skrzyni biegow, poduszki powietrznej (czlowieczek z poduszka na czerwono) oraz kontrolka cisnienia w oponach (ta najczesciej).
Mi tez sie zdarza kontrolka skrzyni biegow ale wraca do normy po restarcie silnika.

Moze ją przeciążasz? Np. dodawanie gazu przytrzymując auto nogą przeciąża skrzynię po chwili i kontrolka Ci pokazuje że masz się uspokoić.

Awatar użytkownika
Marcin86
Posty: 190
Rejestracja: czw gru 25, 2008 13:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: O co chodzi??

Post autor: Marcin86 » wt wrz 15, 2009 23:34

kostek_ja pisze:2,8 3,1 to jakaś bzdura. Jutro sprawdzę i napisze dokładne wartości. Pamietam mniej więcej i nie chce nikogo wprowadzić w błąd.
kolego nie wiem czy bzdura.. w moim samochodzie na naklejce fabrycznej mam napisane cisnienie: 41psi front / 48psi rear, czyli 2,8bar przód i 3,3bar tył dodam że dane te dotyczą felgi 19".

Awatar użytkownika
michalnowak1234
Posty: 274
Rejestracja: wt gru 19, 2006 00:01
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: O co chodzi??

Post autor: michalnowak1234 » wt wrz 15, 2009 23:47

moze po prostu wszedzie jest inaczej...

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: O co chodzi??

Post autor: kostek_ja » śr wrz 16, 2009 01:23

Marcin86, samochód mam w serwisie, ale i z tego co pamiętam i według amerykańskiej instrukcji którą mam na kompie to ciśnienie po przeliczeniu wynosi jakieś 2,2/2,3 przód i 2,4 tył. Oczywiście bierzemy pod uwagę jazdę z małym obciążeniem gdyż M3 to nie samochód ciężarowy i zapakowany raczej nie jeździ zbyt często.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: O co chodzi??

Post autor: Kudłaty » śr wrz 16, 2009 10:24

Za wysokie ciśnienie w oponach sprawia że autko skacze jak piłka, staje sięmało konfortowe, źle przyjmuje nierówności nawierzchni, negatywnie to wpływa na całe zawieszenie oraz układ przeniesienia napędu.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: O co chodzi??

Post autor: djset » śr wrz 16, 2009 10:43

Kudłaty pisze:Za wysokie ciśnienie w oponach sprawia że autko skacze jak piłka, staje sięmało konfortowe, źle przyjmuje nierówności nawierzchni, negatywnie to wpływa na całe zawieszenie oraz układ przeniesienia napędu.
plus opona zużywa się nierównomiernie, głównie na środku bieżnika, a co za tym idzie max przyczepności jest tylko po wewnątrz opony, więc z trakcją możemy miec problem (pstre zakręty).

robert2309
Posty: 52
Rejestracja: czw maja 07, 2009 22:46
Lokalizacja: EU

Re: O co chodzi??

Post autor: robert2309 » śr wrz 16, 2009 15:49

U mnie też jest 2,2 przód i 2,4 tył.

Awatar użytkownika
Marcin86
Posty: 190
Rejestracja: czw gru 25, 2008 13:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: O co chodzi??

Post autor: Marcin86 » pt wrz 18, 2009 14:15

Może ktośjeszcze napisze jakie ma zalecane ciśnienie z pelnym obciażeniem i bez. Dodajcie tylko jakiego rozmiaru felg dotyczą dane.

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: O co chodzi??

Post autor: piotr e38 » pt wrz 18, 2009 15:27

U mnie (co prawda w E36 felga 17'', ale różnice nie powinny być duże) tabelka na słupku podaje dla małego i średniego obciążenia

2,3 przód
2,4 tył

dla obciążenia MAX]

2,8 przód
3,3 tył

Pozdrawiam :wink:

ODPOWIEDZ