O co chodzi??
- michalnowak1234
- Posty: 274
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 00:01
- Lokalizacja: Warszawa/Radom
- Kontakt:
O co chodzi??
Raz na jakis czas pojawia mi sie kontrolka skrzyni biegow, poduszki powietrznej (czlowieczek z poduszka na czerwono) oraz kontrolka cisnienia w oponach (ta najczesciej).
Ta pierwsza czyli skrzyni biegow pokazuje sie podczas jazdy, samochod zmienia biegi jak byc powinna, gdy zgasze silnik i ponownie odpale kontrolka ta znika...?
Kontrolka poduszki powietrznej pokazala mi sie pierwszy razdosc niedawno, podczas jazdy potrafi sie pokazac i zniknac, dziwne...mialem rozbierany lewy boczek przy robieniu naglosnienia dokladnie wygluszania samochodu, moze tam cos nie styka...?
Kontrolka cisnienia pokazuje mi sie minimum 5 razy na dzien, z tej rozpiski wynika ze bez bagazy powinno byc bodajze 2.3 2.4 bara, czy tak byc powinno? bo u mnie wogole dziwnie pomieszane sa te wartosci, tak jakby ktos pomylil miejsca gdzie co w tej tabelce, ja wywnioskowalem ze to 2.3 2.4 ktos pisal na forum 2.8 3.1........? Opony sa szczelne, a powietrze ucieka, raz w lewej przedniej oponie raz w tylnej prawej, roznie spada cisnienie ostatnio mialem az 1.6...ale to bylo wyczuwalne szczegolnie przy duzej predkosci...Mieliscie tak albo podobnie??
Pzdr
Ta pierwsza czyli skrzyni biegow pokazuje sie podczas jazdy, samochod zmienia biegi jak byc powinna, gdy zgasze silnik i ponownie odpale kontrolka ta znika...?
Kontrolka poduszki powietrznej pokazala mi sie pierwszy razdosc niedawno, podczas jazdy potrafi sie pokazac i zniknac, dziwne...mialem rozbierany lewy boczek przy robieniu naglosnienia dokladnie wygluszania samochodu, moze tam cos nie styka...?
Kontrolka cisnienia pokazuje mi sie minimum 5 razy na dzien, z tej rozpiski wynika ze bez bagazy powinno byc bodajze 2.3 2.4 bara, czy tak byc powinno? bo u mnie wogole dziwnie pomieszane sa te wartosci, tak jakby ktos pomylil miejsca gdzie co w tej tabelce, ja wywnioskowalem ze to 2.3 2.4 ktos pisal na forum 2.8 3.1........? Opony sa szczelne, a powietrze ucieka, raz w lewej przedniej oponie raz w tylnej prawej, roznie spada cisnienie ostatnio mialem az 1.6...ale to bylo wyczuwalne szczegolnie przy duzej predkosci...Mieliscie tak albo podobnie??
Pzdr
Re: O co chodzi??
Odnośnie migającej poduszki, bardzo prawdopodobną przyczyną jest mata zajętości fotela pasażera, która w BMW jest niestety bardzo często psującą się częścią.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: O co chodzi??
2,8 3,1 to jakaś bzdura. Jutro sprawdzę i napisze dokładne wartości. Pamietam mniej więcej i nie chce nikogo wprowadzić w błąd.
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: O co chodzi??
Mi się wydaje,że jak by to była mata w fotelu to poduszka zapaliła by się na stałe sama już nie zgaśnie wtedy.
Re: O co chodzi??
U mnie gaśnie, zależy kto usiądzie.--==maly==---- pisze:Mi się wydaje,że jak by to była mata w fotelu to poduszka zapaliła by się na stałe sama już nie zgaśnie wtedy.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: O co chodzi??
Mały nie masz racji, w przypadku poduszki powietrznej błąd trzeba skasować komputerem, jednak przy macie jest autodiagnoza.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: O co chodzi??
Mi tez sie zdarza kontrolka skrzyni biegow ale wraca do normy po restarcie silnika.michalnowak1234 pisze:Raz na jakis czas pojawia mi sie kontrolka skrzyni biegow, poduszki powietrznej (czlowieczek z poduszka na czerwono) oraz kontrolka cisnienia w oponach (ta najczesciej).
Moze ją przeciążasz? Np. dodawanie gazu przytrzymując auto nogą przeciąża skrzynię po chwili i kontrolka Ci pokazuje że masz się uspokoić.
Re: O co chodzi??
kolego nie wiem czy bzdura.. w moim samochodzie na naklejce fabrycznej mam napisane cisnienie: 41psi front / 48psi rear, czyli 2,8bar przód i 3,3bar tył dodam że dane te dotyczą felgi 19".kostek_ja pisze:2,8 3,1 to jakaś bzdura. Jutro sprawdzę i napisze dokładne wartości. Pamietam mniej więcej i nie chce nikogo wprowadzić w błąd.
- michalnowak1234
- Posty: 274
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 00:01
- Lokalizacja: Warszawa/Radom
- Kontakt:
Re: O co chodzi??
moze po prostu wszedzie jest inaczej...
Re: O co chodzi??
Marcin86, samochód mam w serwisie, ale i z tego co pamiętam i według amerykańskiej instrukcji którą mam na kompie to ciśnienie po przeliczeniu wynosi jakieś 2,2/2,3 przód i 2,4 tył. Oczywiście bierzemy pod uwagę jazdę z małym obciążeniem gdyż M3 to nie samochód ciężarowy i zapakowany raczej nie jeździ zbyt często.
Re: O co chodzi??
Za wysokie ciśnienie w oponach sprawia że autko skacze jak piłka, staje sięmało konfortowe, źle przyjmuje nierówności nawierzchni, negatywnie to wpływa na całe zawieszenie oraz układ przeniesienia napędu.
Re: O co chodzi??
plus opona zużywa się nierównomiernie, głównie na środku bieżnika, a co za tym idzie max przyczepności jest tylko po wewnątrz opony, więc z trakcją możemy miec problem (pstre zakręty).Kudłaty pisze:Za wysokie ciśnienie w oponach sprawia że autko skacze jak piłka, staje sięmało konfortowe, źle przyjmuje nierówności nawierzchni, negatywnie to wpływa na całe zawieszenie oraz układ przeniesienia napędu.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: czw maja 07, 2009 22:46
- Lokalizacja: EU
Re: O co chodzi??
U mnie też jest 2,2 przód i 2,4 tył.
Re: O co chodzi??
Może ktośjeszcze napisze jakie ma zalecane ciśnienie z pelnym obciażeniem i bez. Dodajcie tylko jakiego rozmiaru felg dotyczą dane.
Re: O co chodzi??
U mnie (co prawda w E36 felga 17'', ale różnice nie powinny być duże) tabelka na słupku podaje dla małego i średniego obciążenia
2,3 przód
2,4 tył
dla obciążenia MAX]
2,8 przód
3,3 tył
Pozdrawiam
2,3 przód
2,4 tył
dla obciążenia MAX]
2,8 przód
3,3 tył
Pozdrawiam