Układ chłodzenia

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Układ chłodzenia

Post autor: --==maly==---- » śr kwie 28, 2010 19:25

Pojeździj ostrzej i sprawdź.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » śr kwie 28, 2010 19:32

Aktualne heble są w opłakanym stanie, więc przed założeniem nowych wolę nie ryzykować.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » czw gru 23, 2010 00:31

Teraz bardziej z ciekawości:
Jakie macie aktualnie temp. wody i oleju?

U mnie olej w sumie tak samo jak w lato, w zależności od jazdy, przy spokojnej trochę ponad lewą kropkę, a przy ostrzejszej pod 100.

Woda w zależności od temp. zewnętrznej utrzymuje się na poziomie 80-83 stopnie, czyli wskazówka lekko odchylona w lewo.

Ze względu na to że termostat ma temp. otwarcia 80 stopni, a BMW podaje że między 75 a 95 jest ok uważam że tak być powinno, ale jestem ciekawy jak jest u was :-)

Awatar użytkownika
cent01
Posty: 275
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:08
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: cent01 » śr mar 09, 2011 20:35

Panowie mam taki problem, temperatura silnika ciepłego powina wskazywac pion pomiedzy niebieska a czerwoną kropką. I tak jest , tylko jak się troche bardziej wdepnie pedał gazu to wskazówka schodzi w strone niebieskiej, pozniej za chwile wraca do srodka i tak sie to wacha. wydaje mi się że to termostat. Dobrze mi się wydaje ??
Pale gume a nie dusze

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » czw mar 10, 2011 02:51

cent01, włącz test 7,0 i napisz do jakiej temp. spada, gdyż wskazówka w M3 stoi prosto w dosyć wąskim przedziale temp. i to że się trochę odchyla nie świadczy o jakiejkolwiek usterce.

Moim zdaniem u ciebie jest OK.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Układ chłodzenia

Post autor: djset » czw mar 10, 2011 15:25

U mnie tez tak było, więc masz wszystko ok.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Układ chłodzenia

Post autor: --==maly==---- » wt cze 07, 2011 19:40

Kostek z ciekawości jaki masz aktualnie wiatrak i visco?
Ja jutro zabieram się za wymianę swojego bo przestało pracować mam tylko nadzieje,że nie będę musiał tak kombinować jak u Ciebie.

valipradoox
Posty: 33
Rejestracja: pn lut 13, 2012 22:57
Lokalizacja: Kuj. pom

Re: Układ chłodzenia

Post autor: valipradoox » pn lip 02, 2012 12:28

Przeczytałem 12 stron tego tematu i mój problem trochę się różni. Jeszcze nie byłem u żadnego mechanika, ale gdy jeżdżę po woli, po mieście temperatura płynu chłodzącego jest znacznie za duża. Potrafi nawet dojść do czerwonego pola. Olej jest lekko poniżej 100 stopni C. Na jakiejś trasie czy jak jadę powyżej 50km/h, nie stoję to jest wszystko ok. Przy jeździe bardziej agresywnej 200km/h też jest dobrze. Po prostu jak stoję, lub toczę się po mieście temperatura wody jest znacznie za wysoka :cry:

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Układ chłodzenia

Post autor: saron22 » pn lip 02, 2012 12:57

mi to wyglada na visko albo wentylator. Jezeli jedziesz normalnie to jest dobrze a stoisz albo kulasz sie powoli to nie ma pedu powietrza i chlodnica nie wyrabia. Wtedy powinno zadzialac visko a wentylator schlodzic silnik.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: PAKO » pn lip 02, 2012 14:52

saron22 pisze:mi to wyglada na visko albo wentylator. Jezeli jedziesz normalnie to jest dobrze a stoisz albo kulasz sie powoli to nie ma pedu powietrza i chlodnica nie wyrabia. Wtedy powinno zadzialac visko a wentylator schlodzic silnik.
dokładnie jak kolega napisał wyżej VISKO do wymiany na 100 proc radze ci zrób to jak najszybciej a co do wymiany jest banalnie prosta :-)

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Maros » pn lip 02, 2012 14:57

Nie jest natomiast banalnie prostym kupić dobre visco niestety.

valipradoox
Posty: 33
Rejestracja: pn lut 13, 2012 22:57
Lokalizacja: Kuj. pom

Re: Układ chłodzenia

Post autor: valipradoox » pn lip 02, 2012 18:33

A czy ten wentylator załączą się tylko z klimą ? Bo właśnie klimę mam nienabitą. Ma to jakiś związek ?

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Układ chłodzenia

Post autor: saron22 » pn lip 02, 2012 18:52

akurat TEN wentylator nie ma z klima nic wspolnego. Pod maska masz 2 wentylatory. Pierwszy jest za chlodnica i przykrecony jest do silnika za pomoca viskosprzęgla a drugi masz przed chlodnica zwykly elektryczny.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: rypik » pn lip 02, 2012 19:39

valipradoox pisze:A czy ten wentylator załączą się tylko z klimą ? Bo właśnie klimę mam nienabitą. Ma to jakiś związek ?
Nie tylko z klimą.
Maros pisze:Nie jest natomiast banalnie prostym kupić dobre visco niestety.
Historie o uszkodzonych fabrycznie nowych viscosprzęgiełkach opowiadają osoby które zapewne zakupiły takowe które były źle przechowywane dłuższy czas.

Po tygodniu prawidłowego przechowywania/po montażu, powinno dobrze działać, nawet jeżeli długo leżało źle.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Maros » pn lip 02, 2012 19:59

Z miesiąc po wymianie na nowe visco jeździłem, nie pomogło...

ODPOWIEDZ